0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75076 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
tenegri: @anokó: Szerintem félreértette a cikket. A kérdéseket egy olvasó tette fel, s a cikkíró igyekezett rájuk válaszolni. Ami a tatárlakai korong jeleit illeti, mostani hozzászólása alapján nem értette meg...
2011. 05. 03, 13:15   Kilenc kérdés a rovásírásról
Fejes László (nyest.hu): @tenegri: Ja igen, az mondjuk kérdés, hogy a csuvasok őseit a bolgárok kevéssé ismert részének tekintjük-e, vagy egy másik, hozzájuk közel álló etnikumnak. Már ha beszélhetünk etnikumról nyelv helyett...
2011. 05. 03, 13:05   Madzsar, a főváros
Fejes László (nyest.hu): @Gaboras: Én a genetikához nem értek. Válaszolni csak annyit merek, hogy egy biztos: bárkik is beszélték az uráli/finnugor alapnyelvet, genetikailag ők sem voltak egységesek. Eleve bármikor bármelyik ...
Fejes László (nyest.hu): @Nước mắm ngon quá!: Természetesen minden relatív. Azért a finnt a „logikus helyesírású” nyelvek mintapéldányaként szokták emlegetni, ha más nyelvekkel vetjük össze, nagyon is „fonetikus a helyesírása...
tenegri: @Fejes László (nyest.hu): Én csak az idézett mondatra reagáltam, miszerint a csuvasok a bolgárok (egyetlen) leszármazottai, holott ez közvetlenül valószínűleg nem így van, még ha mindenképpen van is b...
2011. 05. 03, 12:54   Madzsar, a főváros
Gaboras: @Gaboras: Elnézést az elgépelésekért, kimaradt betűkért.
Gaboras: @Fejes László (nyest.hu): Köszönöm a választ. A genetikai rokonságot csupán azért firtatom, ugyanis több tanulmányt is olvastam (melyek viszont sajnos nem tudom mennyire megbízhatóak) amiket az európa...
wviki: Bár csak egy érdeklődő laikus vagyok, de néha igen érdekes és értékes könyvekhez is hozzájutok. Ilyennek tartom Vékony Gábor: A székely írás c. könyvét (Nap Kiadó, 2004). Ugyan a könyv felét sem értet...
2011. 05. 03, 12:42   Sándor Klára a székely írásról
anokó: @Fejes László (nyest.hu): Voltak sejtéseim, hogy "tenegri" a kollégája, köszönöm megerősítését. A cikkében ön a kilencedik pontban két kérdést is leírt. Valóban égbekiáltó baromságokat beszélnek ebben...
2011. 05. 03, 12:39   Kilenc kérdés a rovásírásról
Nước mắm ngon quá!: Regen volt mar, hogy finnul tanultam, de berozsdasodott ismereteim szerint a finn sem tokeletesen "logikus helyesirasu": 1. A glottalis hangot nem jelolik, amely bizonyos szavak vegen fordul elo, tobb...
Fejes László (nyest.hu): @anokó: Újabb szabadversére tenegri kolléga olyan tökéletes választ adott, hogy nem érzem szükségét külön válaszolni – mindenben egyetértek vele. @tenegri: Köszönöm!
2011. 05. 03, 11:41   Kilenc kérdés a rovásírásról
Fejes László (nyest.hu): @Gaboras: Természetesen a nyelvi kapcsolat nem jelent genetikai rokonságot. Ha pl. megnéznénk Bronx lakóit, akkor azt találnánk, hogy eredetük nyelvileg a brit szigetekre, sőt, a mai Dánia, Észak-Holl...
tenegri: @gjani: Április elseje már elmúlt, nem? :)
2011. 05. 03, 11:29   Kilenc kérdés a rovásírásról
tenegri: @anokó: "Az ősmagyar rovásírás jelenleg ismert legrégebbi emléke a 6500 éves újkőkori tatárlakai agyagkorong" Ezzel a megállapítással csupán az baj, hogy még ha az említett korongon valóban írás is le...
2011. 05. 03, 11:21   Kilenc kérdés a rovásírásról
Gaboras: Szeretném megkérdezni jelen cikk íróját, hogy a nyelvi kapcsolat (rokonság) továbbra sem jelent genetikai kapcsolatot (rokonságot) is, ha jól tudom. Vagy ez téves? Tehát attól még, hogy a nyelvünk has...
anokó: @Fejes László (nyest.hu): "Azért, azt bizonyosnak tarthatjuk, hogy a szakirodalom állításai a megtalált rovásemlékekre, ill. ezekről szóló feljegyzésekre vonatkozóan igazak." Éppen ezek azok az állítá...
2011. 05. 03, 09:35   Kilenc kérdés a rovásírásról
Fejes László (nyest.hu): @gjani: Kedves Olvasónk! Nem hiszem, hogy Varga Csaba meg tudná mondani, hogy Borbás Mária miért nem tanulta meg a rovásírást, ha szerinte annyira fontos része nemzeti öntudatunknak. Más kérdésem pedi...
2011. 05. 03, 09:04   Kilenc kérdés a rovásírásról
Fejes László (nyest.hu): @tenegri: Ez mind igaz, csak azt nem értem, hol ütközik az idézett megállapításommal. :) Én ugyanis nem azt mondtam, hogy a csuvasok melyik bolgárok leszármazottai (tkp. nem is a csuvasokról beszéltem...
2011. 05. 03, 09:01   Madzsar, a főváros
gjani: Tisztelt Cikkíró! Javaslom, olvassa el Varga Csaba Jel,jel,jel című könyvét, vagy konzultáljon a könyv írójával, Kérdéseire, szerintem megkapja a kért válaszokat.
2011. 05. 03, 08:04   Kilenc kérdés a rovásírásról
Roland2: @tenegri: Igen ,amikor az oroszok meghódították a területet,erőszakos keresztény térítésbe kezdtek (lerombolták a tatárok-törökök mecseteit,orosz neveket adtak nekik,stb)
2011. 05. 02, 21:27   Madzsar, a főváros
Roland2: A csuvasok ősei valószínűleg a volgai-bolgár állam periféria területén élhettek,így tudták megőrizni sajátos nyelvüket később (ugyanis Volgai-Bulgária területét a mongol hódítás után köztörök és kipcs...
2011. 05. 02, 21:22   Madzsar, a főváros
tenegri: @Fejes László (nyest.hu): "a bolgárok egyetlen mai leszármazottai a csuvasok" Ez azért nem teljesen pontos. A csuvas nyelv mindenképpen a török nyelvek csuvasos-bolgár ágába tartozik, s jelenleg egyed...
2011. 05. 02, 21:06   Madzsar, a főváros
Fejes László (nyest.hu): @maxval: A tatárok nyelvileg egyáltalán nem bolgárok. Más kérdés, hogy rengeteg bolgár (csuvas) eltatárosodott. A másik érdekesség, hogy a bolgárok muszlimok voltak, de a mai csuvasok keresztények, vi...
2011. 05. 02, 16:21   Madzsar, a főváros
maxval: @Fejes László (nyest.hu): Persze, sok hipotézis van, ez tény. A tatárok is bolgár eredetűek részben. A mai tatárok egy részebb (kisebb része) a bolgár-tatár azonosságot támogatja. A tatárok többsége v...
2011. 05. 02, 15:50   Madzsar, a főváros
Fejes László (nyest.hu): @maxval: Mind a magyar, mind az angol wikipédia szerint ez csak az egyik elképzelés, az angol szerint a legvalószínűbb. De ezt is csak a népnévre építi, ami, tudvalevő, semmit nem jelent, hiszen egyik...
2011. 05. 02, 15:26   Madzsar, a főváros
Fejes László (nyest.hu): @anokó: Valóban, több vagy kevesebb kérdéssel is számolhattunk volna. Az olvasó kérdéseit azonban nem akartuk felbontani, ill. amikor külön mondatban pontosította a kérdést, akkor sem láttuk értelmesn...
2011. 05. 02, 15:16   Kilenc kérdés a rovásírásról
maxval: @tenegri: A balkárok eredetileg bolgárok. A bolgárok azon része, akik nem vándoroltak sem a mai dunai Bulgáriába délnyugatra, sem a volgai Bulgáriába északra, hanem helyben maradtak, majd keletre költ...
2011. 05. 02, 14:09   Madzsar, a főváros
anokó: Érdekes módon a kilenc pontban több mint kilenc kérdést tesz fel. Amire én kitérnék, az a kilencedik pontban feltett két kérdése. ( a vagy elé vesszőt is tehetünk, de így is érthető.) A vagylagosságga...
2011. 05. 02, 14:07   Kilenc kérdés a rovásírásról
tenegri: @El Mexicano: Azon túl, hogy melyik nyelvre alkalmaztak először egy írást, illetve később melyik nyelv lejegyzésére használták még, annyiban van kapcsolat írások és nyelvek között, hogy bizonyos írásr...
2011. 05. 02, 13:47   Kilenc kérdés a rovásírásról
doncsecz: @Fejes László (nyest.hu): Igen, de az elég távol áll tőlük, mert az ő nyelvükből nem vett át elemeket. Többen abban kritizálják ezt a nyelvet, hogy csak ljubljanai-krajnai nyelvjárásokat vesz figyelem...
Váltás normál nézetre...