Hozzászólások:
ikeske: @kalman: Köszönöm a kritikát. Pontosan ez a destruktív kritika az, ami egyáltalán lehetővé tette a török-finnugor "háború" kialakulását. Ez úgy látszik hatékony módszernek bizonyult a magyar nyelvésze...
2011. 05. 05, 16:30
Néhány szó az ikes ragozásról
Roland2: Ki lehet-e jelenteni,hogy bizonyos vonásokban újítóbb a finnugor nyelvek közül az észt és a magyar ( az észt inkább flektáló jellegű,nincs magánhangzó harmónia, a magyarban megjelentek a lágyított más...
2011. 05. 05, 15:24
Melyik a legarchaikusabb finnugor nyelv?
Roland2: @Gaboras: Erre csak tenegri szavaival lehet válaszolni :
"...mert genetikai ősei csak egyes embereknek lehetnek, népeknek nem, hisz a nemzetiség és etnikum kulturális tényező, nem öröklődik genetikail...
2011. 05. 05, 14:53
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
Kincse Sz. Örs: @doncsecz: persze, de ha - mondjuk - az Airbusnál dolgoznál, majd kirúgnának, mivel a cég elesett egy százgépes megrendeléstől, akkor sem zavarna a dolog?
2011. 05. 05, 12:25
Kell-e rettegnünk a nagy fehér gömböktől?
El Mexicano: "Hogy magyar-e vagy kínai, azt sem, legfeljebb nagyobb eséllyel tippelhetünk... :)"
És azt, hogy kínai-e vagy japán? ;)
2011. 05. 05, 12:09
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
Fejes László (nyest.hu): @Gaboras: Nem, inkább azt mondhatjuk, hogy a nyelvrokonság az, amely egzakt módon és binárisan (van vagy nincs) megállapítható. És ezért van, hogy éppen a nyelvrokonságot szokták általános értelemben ...
2011. 05. 05, 11:58
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
doncsecz: Szerintem a felszámolás majd a mi egyetemünket is érinteni fogja Szombathelyen. A szlavisztika szak például állami támogatottsága már jó ideje csökken.
2011. 05. 05, 08:48
Felére csökkentené az egyetemek számát a kormány
doncsecz: És vajon a sok százmillió emberből akit lehallgatnak vajon érdeklik-e őket a még annál is több üzenet, amelyben többnyire csak személyes, vagy hivatalos dolgok vannak, de nem szupertitkosak. Engem sze...
2011. 05. 05, 08:47
Kell-e rettegnünk a nagy fehér gömböktől?
Annie: nevezzük át a Széll Kálmán tervet Moszkva tervre. úgyis kezd olyan érzésem lenni, mintha megint onnan dirigálnának.
2011. 05. 05, 01:47
Felére csökkentené az egyetemek számát a kormány
tenegri: Nem lehetne végre egy kicsit nem fenekestül felforgatni a felsőoktatást? Minden új ember azonnal rajta akarja hagyni a keze nyomát, s az állandó és folyamatos változtatás állandó és folyamatos rombolá...
2011. 05. 04, 22:03
Felére csökkentené az egyetemek számát a kormány
tenegri: @Gaboras: Az a baj, hogy az "eredet" és a "rokonság" nem általánosan értelmezhető fogalmak egy népnél. Van a nyelvüknek egy eredete, a műveltségüknek és kultúrájuknak egy eredete (ami ágazhat többfelé...
2011. 05. 04, 21:44
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
suburru: @Gaboras: Bár nem én vagyok a megszólított, próbálok válaszolni.
Nem, nem mutatja meg pontosabban. Az etnogenezis mindig időben hosszan elhúzódó folyamat, és a nyelv a mai népnek csak egy szegmenséről...
2011. 05. 04, 21:27
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
Gaboras: @Roland2: Tehát megfordítva akár azt is mondhatjuk, hogy egy nép/népcsoport saját nyelve pontosabban mutatja saját eredetüket mint a génállományuk?
2011. 05. 04, 20:38
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
tdk.112: "Az egyetemi-főiskolai struktúra átalakítása a dokumentum szerint a Széll Kálmán Terv miatt szükséges..."
Azért az röhej, hogy a Széll Kálmán Tervre úgy tekintenek, mintha valami isteni útmutatás lenn...
2011. 05. 04, 17:36
Felére csökkentené az egyetemek számát a kormány
Roland2: @bloggerman77: A legismertebb eset,amikor a reconquista után az egykori spanyolországi (tkp. ibériai) muszlimok tömegesen tértek át (vagy menekültek el) a keresztény hitre (bár egyes feljegyzések szer...
2011. 05. 04, 15:13
Madzsar, a főváros
anokó: @suburru: Következtetéseiddel egyetértek. A leletek ( a korong és a két táblácska) Kolozsváron, az Erdély Történelmi Múzeumban vannak kiállítva. ( a régi Bástya utca, ma Str. Daicoviciu 2.) Annyit sik...
2011. 05. 04, 14:50
Kilenc kérdés a rovásírásról
suburru: @anokó: Hát igen, ezt akartam elkerülni, de igazság szerint nem lepett meg a dolog...
Mivel nem kaptam meg a pontos bibliográfiai hivatkozást, elkezdtem keresni a neten: Hans. E. Suess csakugyan a San...
2011. 05. 04, 13:51
Kilenc kérdés a rovásírásról
Fejes László (nyest.hu): @Madmartigan: A cikk alatt be van linkelve jópár, a kérdéssel foglalkozó írás. Az Ősi-e és magyar-e a rovásírás? című részletesen is ismerteti Horváth érvelését, sőt, be van linkelve az eredeti cikk i...
2011. 05. 04, 11:41
Kilenc kérdés a rovásírásról
morsi: Kicsit mintha fel lenne fújva az sms-nyelvvel kapcsolatos "probléma". Rétegnyelvek eddig is voltak, de ezek a köznyelv mellett léteznek, illetve kölcsönösen át-átvesznek kifejezéseket. Igaz, hogy a fi...
2011. 05. 04, 11:13
Még a magyar uniós elnökség alatt létrejön a nemzeti digitális archívum
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: Ha már vallás: www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=30500:ka :DDD
2011. 05. 04, 11:07
Madzsar, a főváros
birtalan: @bloggerman77: Kedves bloggerman77 és minden más olvasó! Nem tudom honnan származik az információja, hogy ilyet állítottam, de bizonyára vagy aludt az illető az órámon, vagy összekevert valakivel.
.
M...
2011. 05. 04, 10:44
Madzsar, a főváros
anokó: @suburru: Te is emlited, hogy a leleteket megtalálásuk után kiégették. Ezt én is olvastam a Wikipédia Tatárlakai lelet szócikkében.
A radiokarbonos kormeghatérozást végző Dr.Hans E. Suess a San Diegoi...
2011. 05. 04, 07:37
Kilenc kérdés a rovásírásról
bloggerman77: @Roland2:
"Igen ,amikor az oroszok meghódították a területet,erőszakos keresztény térítésbe kezdtek"
**
Ezeken a területeken azért az iszlamizáció sem állt mindig szilárd lábakon, hiszen pl. a Kaukázu...
2011. 05. 04, 02:55
Madzsar, a főváros
bloggerman77: Hm, kissé elkanyarodtunk a kérdésemtől...
:))
Ha már csuvasok: mi a T. grémium véleménye a Birtalan Ágnes-féle elméletről, miszerint a csuvasos török nyelvek nem is léteztek, hanem a csuvasok tulajdon...
2011. 05. 04, 02:44
Madzsar, a főváros
bloggerman77: Hoppá, most látom, hogy suburru is leírta szinte ugyanazt, mint én. :))
2011. 05. 04, 02:02
Kilenc kérdés a rovásírásról
bloggerman77: @anoko:
Kedves anoko. A tordosi táblák egyáltalán nem egyediek. Azaz egyediségük mindössze a tábla/korong formájuk okán van. Amúgy a tordos-vinca kultúra területén, tehát Erdélyben, Havasalföldön, É-B...
2011. 05. 04, 01:58
Kilenc kérdés a rovásírásról
suburru: @anokó: Köszönöm, akkor meg tudnád adni a cikk pontos elérhetőségét? Ahogy írtam, erre vagyok kíváncsi. Főleg, h most már 7500 éves lett...
2011. 05. 04, 00:54
Kilenc kérdés a rovásírásról
Madmartigan: Bocsánat, ez még lemaradt:
Különösen a 8. pont sorai vertek mellbe.
"A rovásírásos emlékekből úgy tűnik, hogy kizárólag arra használták, hogy megmutassák: ismerik. "
Azt gondolom, túl kevés a lelet ah...
2011. 05. 03, 23:30
Kilenc kérdés a rovásírásról
Madmartigan: Sziasztok!
Már régóta olvasgatom a cikkeiteket, de csak most jutottam el arra a pontra, hogy regisztráljak.
Jómagam soha nem vetemednék olyan állítás megfogalmazására, hogy a rovásírás minden írás őse...
2011. 05. 03, 23:09
Kilenc kérdés a rovásírásról
El Mexicano: @wviki: Bár nem tudom, hogy 30 éve milyen szabályok vonatkoztak erre (jó eséllyel akkortájt tanultam csak írni-olvasni), de az általad említett egybeírott forma ma biztosan nem lenne helyes. Én a most...
2011. 05. 03, 19:41
A webes helyesírás-ellenőrzés csapdái