Hozzászólások:
istentudja: @arafuraferi: Nemnemnem!
www.youtube.com/watch?v=Ub5f2qnq_ko
Youtube!
2011. 05. 21, 11:41
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
arafuraferi: Kittig - kit (jelző - főnévi párhuzam), hurum, ňila, at, hot, hus, sat (nekem ilyet nem tanítottak, nyelvtankönyvben nem volt, de elég meggyőzően hangzik)
Klasszikus nyelvrokonság-mondatok: pegte lau....
2011. 05. 21, 11:25
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
Fejes László (nyest.hu): @brauer: fu.nytud.hu/szakir.htm
Azzal persze egyet kell értenem, hogy a finnugristák sokkal kevesebbet tesznek az ismeretterjesztésért, mint kellene, és különösen az internet adta lehetőségeket nem ha...
2011. 05. 21, 10:22
Akiknek el akarják venni a múltjukat
Fejes László (nyest.hu): @brauer: Persze, vannak itt azért furcsa érvek. Pl. az, hogy egyes szavak csak az általa talált és az általa írt költeményekben fordulnak elő, nem csak azzal lenne magyarázható, hogy Thaly írta a "tal...
2011. 05. 21, 10:10
„Kénytelenek voltunk tudomásul venni egyes versekről, hogy része van bennük...
Fejes László (nyest.hu): @arafuraferi: Nem értem, milyen szemléletesebb példákat kellene hozni. Mondanál néhány példát, ami szerinted szemléletes, de nem hozza a népszerűsítő szakirodalom?
"Persze van ilyen szakirodalom, de k...
2011. 05. 21, 10:06
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
Fejes László (nyest.hu): @Epau: A mostani érettségi azért erősen kompetencialapú! Főleg szövegértés és szövegalkotás van benne, nem írók születési évszámait kell tudni. (Írásbelin legalábbis biztosan.)
@El Mexicano: "na de mi...
2011. 05. 21, 09:47
Magyartanárok zavarban
El Mexicano: @tenegri: Nálad a pont. Lényegében ugyanerre akartam rávilágítani a 7-es számú hozzászólásomban. Nem mindegy, hogy a gyerek 10–12 év alatt tanulja meg az anyanyelvét a nap 24 órájában anyanyelvi körny...
2011. 05. 21, 09:00
Magyartanárok zavarban
Ringelhuth bácsi: @bloggerman77: A FU nyelvi tanszék nem az I épületben van. Ott a Finnugor Tanszék található. Dolgozik ott a nyelvészeken kívül irodalmár, történész és régész is.
2011. 05. 21, 06:20
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
pap anna: @tenegri: és azt gondolom, a nyelvtani szabályok tanulása, feltéve, hogy akkor történik, amikor a tanuló már nyitottá válik az ilyen elemző módon való tanulásra (nem tudom, ez mikor következik be, de ...
2011. 05. 21, 02:08
Magyartanárok zavarban
tenegri: @bloggerman77: A gyerekek legalább 8-10 évet szánnak rá, hogy intenzív formában, anyanyelvi beszélőkkel teli környezetben élve, folyamatos 24 órás kommunikációs tréninget folytatva, helyzetgyakorlatok...
2011. 05. 21, 01:56
Magyartanárok zavarban
pap anna: Vannak, akiknek segít egy idegen nyelv megtanulásában az, hogy tudják hova tenni az olyan fogalmakat, hogy főnév, helyhatározó, szótő stb. Még ha ezek labilis fogalmak is, egy laikusnak jó kapaszkodók...
2011. 05. 21, 01:44
Magyartanárok zavarban
tenegri: @bloggerman77: Az utóbbi időben a nyestes kommentjeidben voltaképp szakmai inkompetenciával vádoltál meg két (ennyire emlékszem legalábbis) konkrét ELTE-s oktatót, s közvetve részben a tanszékeket, ah...
2011. 05. 21, 01:16
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
bloggerman77: Amikor az anya megtanítja beszélni a gyermekét akkor elmondja neki, hogy ez alany, állítmány, főnév, ige?
Nem.
Aki nyelvtan alapján tanul idegen nyelvet, az folyton azon agyal, hogy az iskolában tanul...
2011. 05. 21, 01:09
Magyartanárok zavarban
bloggerman77: @Klima László:
Tisztelt Klima úr!
Az itt folyó vita kezd az óvodások "az én papán nagyobb" versenyére emlékeztetni.
Megnyugvással hallom, hogy Ön régész. Ámde népvándorláskorosként foglalkozik-e a fel...
2011. 05. 21, 00:52
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
pap anna: A cikk olvasása közben megütötte a szememet: azért tanítanám a mondatelemzést, mert szeretem tanítani.
Ha egyszer alapítanék egy magániskolát, és megtehetném, hogy eltérjek a mindenkori oktatási előír...
2011. 05. 21, 00:47
Magyartanárok zavarban
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
"A kun meg jász identitásról annyit, hogy egy ismerősöm olyan településről származik, ahol mindenki kunnak tartja magát. Névtani kutatásokat végzett, ezért rengeteg régi anya...
2011. 05. 21, 00:37
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
El Mexicano: @Epau: Persze, ezzel egyetértek. Lacival is egyetértek abban, hogy a minták alapján lehet gyakoroltatni a nyelvtanulót (és akkor nincs szükség elvileg a nyelvtani magyarázatokra), na de mi van akkor, ...
2011. 05. 20, 23:44
Magyartanárok zavarban
Epau: @El Mexicano: Javult a helyzet, de szerintem még mindig túl nagy hangsúlyt fektetnek az elméletre és a nyelvtanra. Ez engem személy szerint nem zavar, mert engem behatóan érdekelnek a nyelvtani szabál...
2011. 05. 20, 23:22
Magyartanárok zavarban
Epau: Mi kompetencia alapú módszerrel tanuljuk a magyart, ami olyan különbséget jelent egy hagyományos magyar órával szemben, hogy sokkal több kreatív feladatra van időnk (pl. írogatás, szóbeli érvelés, sze...
2011. 05. 20, 23:18
Magyartanárok zavarban
brauer: Nem deduktív ellenérvnek szánom, de egyfelől adatolható, hogy Thököly Imre igen kedvelte a török zenét, ezért 1691-ben török hangszereket vásároltatott a szolgájával (Szabolcsi 1959:248), másfelől a 1...
2011. 05. 20, 21:32
„Kénytelenek voltunk tudomásul venni egyes versekről, hogy része van bennük...
brauer: Azért a finnugor ellenes elméletek népszerűségét nem elég pusztán a frusztrált tömegek összeesküvés-elméletek iránti szomjával magyarázni, mert emellett erősen hiányolható, hogy a tudományos ismerette...
2011. 05. 20, 21:31
Akiknek el akarják venni a múltjukat
arafuraferi: @Roland2: "szerintem egy nyelvésznek nem az a feladata,hogy bármilyen rokonságot hírdessen vagy cáfoljon a népek között,mert neki objektívan kell viszonyulnia a saját vagy más tudományterületek eredmé...
2011. 05. 20, 21:20
Akiknek el akarják venni a múltjukat
El Mexicano: Hozzátenném, hogy ezenkívül sajnos a mai bulvármédiában szereplő legtöbb "hír" csak azért fontos, mert made in USA – mintha máshol nem is létezne kultúra és művészet. Tipikus példák az olyan cikkek, m...
2011. 05. 20, 21:14
A béna nevű tudós és a pina
arafuraferi: @istentudja: Kit? Engem? Én nem tanítok. És nem hiszem, hogy megtaláltam az igazságot, csak érdeklődök. Vagyis már én is egyre kevésbé, ez a téma elég hálátlan.
2011. 05. 20, 20:58
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
istentudja: Láttalak Yutoubon,fiatal,szép,okos emberek vagytok.Egy dologról ne feledkezzetek meg:ti tanítjátok a fiatal generációt,és ez nagy felelösség.Legyetek kiváncsiak és nyitottak az új tudományos eredménye...
2011. 05. 20, 20:29
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
arafuraferi: @Fejes László (nyest.hu): Ne haragudj, de ez nem igaz. A kun területek nem szűntek meg a török hódoltsággal, visszaszorultak ugyan, és sok kun elvándorolt (az országon belül), a kiváltságaikat a török...
2011. 05. 20, 20:27
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
El Mexicano: @Fejes László (nyest.hu): "De bizony csak akkor lehet igazán hiteles kutató, ha ki tudja vonni. És igenis van rá példa, nem is kevés. Jól néznénk ki, ha a történészek csak a maguk népe szempontjából t...
2011. 05. 20, 20:00
Akiknek el akarják venni a múltjukat
arafuraferi: Kérlek figyelmesen olvasd el amit írtam, abban nem szerepel ilyen, hogy azt javaslom, hogy ne tanítsák a hangeltolódásokat, a "nemcsak" nem egyenlő a "nemmel". Én azt írtam, hogy szemléletesebb példák...
2011. 05. 20, 19:37
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
istentudja: Nyelvrokonság és néprokonság...
Úgy tünik,hogy az általánosítás ebben az esetben is sántít,mint mindig.
Olvassa el akit érdekel a "Gének és nyelvek a Kaukázusban" címü írást.
Genes and Languages in th...
2011. 05. 20, 17:25
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”
istentudja: @Fejes László (nyest.hu): Természetesen értjük az evangélikus-lutheránus összeffüggést,de egy svéd sosem mondaná magáról,hogy evangélikus.Lutheránus mivoltukra azonban meglehetösen büszkék.Fegyelmezet...
2011. 05. 20, 16:45
A finnugor „elmélet” és a finnugorellenes „elméletek”