0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75076 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
El Mexicano: @Roland2: Íme még néhány érdekesség: disco duro – merevlemez ('kemény lemez' :) enrutador – router internauta – internetező mercadotecnia – marketing ('piactechnika') navegador – böngésző ('hajozó') p...
2011. 05. 15, 15:11   Egy holt nyelv élete
Annie: Én úgy hallottam, hogy a más nyelvekben (pl, arab) jelenleg is meglévő kettős szám (dualis) régen megvolt máshol (finnugorban, indoeurópaiban) is, és amikor megszűnt, akkor a magyarban ez az egyes szá...
El Mexicano: @Roland2: Ez érdekes felvetés, és abban igazad van, hogy a szürke az újlatin nyelvekben általában germán átvétel, a spanyolban legalábbis biztos. Viszont nem csak ezekkel a színekkel van így, sok újla...
2011. 05. 15, 14:48   Egy holt nyelv élete
El Mexicano: @Pesta: Én általában arra nem szoktam emlékezni, hogy ha valamit olvastam/hallottam régebben, akkor azt hol olvastam és milyen nyelven. :)
2011. 05. 15, 14:29   Mégis emlékezünk tipegőkorunkra?
tenegri: @Roland2: "De ha mondjuk valaki latinul (tkp. a klasszikus változatban) tart előadást,és mondjuk valahogy meg kell neveznie a "barna" vagy "szürke" fogalmát,akkor milyen szót,elnevezést alkalmaz rájuk...
2011. 05. 15, 14:22   Egy holt nyelv élete
Roland2: @El Mexicano: Azt olvastam,hogy a latinban nem volt elnevezés a "barna" és a "szürke" szín fogalmára.A mai leánynyelvek germán szóátvételt használnak e fogalmak megnevezésére.De ha mondjuk valaki lati...
2011. 05. 15, 13:52   Egy holt nyelv élete
Pesta: @El Mexicano: Erre azt is mondhatjuk, hogy azért, mert a férfiak őszintébbek, haha. :) Komolyra fordítva, ennek szerintem egész más oka van. Az álomállapotot hoznám föl rá példának. Ott is elég gyakor...
2011. 05. 15, 13:41   Mégis emlékezünk tipegőkorunkra?
El Mexicano: @arafuraferi: Tökéletesen egyetértek.
2011. 05. 15, 11:34   Lingvicista fröcsögés a hvg.hu-n
arafuraferi: @Fejes László (nyest.hu): Kedves Fejes László! A nyelv mindenképpen befolyásolva van. A természetes nyelvváltozást mesterséges hatások gyorsítják, egészítik ki, nem is jelentéktelen mértékben. Mint ír...
2011. 05. 15, 10:01   Lingvicista fröcsögés a hvg.hu-n
El Mexicano: Érdekes, hogy a kutatók nem vizsgálták, mennyire függ ez a nemektől. Meggyőződésem, hogy függ, ugyanis lányoktól/nőktől gyakran hallom, hogy vissza tudnak emlékezni akár 2 éves korukra is, amit férfia...
2011. 05. 15, 07:42   Mégis emlékezünk tipegőkorunkra?
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: Értem, én vagdalkozom, de ki írta, hogy "egy képzelt magas ló nyergéből osszák a megfellebbezhetetlennek vélt igazságot"? Ráadásul azt állítja, hogy szerintem "a magyar régészek nem vol...
Annie: nekem kb. azóta vannak folyamatosan emlékeim, amióta olvasni tudok, eddig azt hittem, azzal áll kapcsolatban. három ennél korábbi van, az egyik, amikor frusztrál, hogy nem tudok elolvasni egy mesét (e...
2011. 05. 14, 23:37   Mégis emlékezünk tipegőkorunkra?
Fejes László (nyest.hu): @arafuraferi: Kedves Olvasónk! Nehéz erre mit válaszolni, hiszen pontosan elírja, hogy mi a helyzet: a jövevényszavak beilleszkednek, kikopnak, és ha az idegen hatás nagyon megváltoztatja a nyelvet, a...
2011. 05. 14, 23:36   Lingvicista fröcsögés a hvg.hu-n
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu): "Vagy arról, hogy nem is akarok választ adni e kérdésekre, hiszen egyedüli célom, hogy a magyarság elől eltitkoljam a múltját, igaz?" *** Látom vagdalkozik továbbra is, és me...
bloggerman77: @Ringelhuth bácsi: A szablyás-tarsolylemezes temetkezés a magyar régészettudomány szerint honfoglaló magyar, sőt ab ovo magyar etnikumjelző. Olyannyira, hogy a keleten maradt magyarok állitólagos csek...
arafuraferi: @Fejes László (nyest.hu): Tisztelt Fejes László! Remélem nem veszed sértésnek, hogy tegezlek, ez ugyanis a neten teljesen bevett szokás, nyilvánvaló gyakorlati okai vannak, hiszen fogalmam sincs ki fi...
2011. 05. 14, 21:35   Lingvicista fröcsögés a hvg.hu-n
hegyaljai: A képi emlékek utólagos létrehozására, bevésére ott a családi album, és a családi videó. A szóbeli dolgok, mármint mi hangzott el a kisgyemek szájából két és félévesen, annyiszor ismétlődik a családi ...
2011. 05. 14, 20:50   Mégis emlékezünk tipegőkorunkra?
SyP: Biztos, hogy valódi emlékképek azok? Sok családi történetünk van arról, hogy pár évesen ezt-azt csináltam, összekeverednek a saját emlékek és a mesék, vagy eleve csak a mesére emlékszem...
2011. 05. 14, 19:03   Mégis emlékezünk tipegőkorunkra?
Nước mắm ngon quá!: Mindjart jon egy thaifoldi-kambodzsai buddhista "trollcsapat" es elkezdenek azon vitatkozni, hogy ki emlekszik vissza tizennyolccal ezelotti eletere is ;]
2011. 05. 14, 17:26   Mégis emlékezünk tipegőkorunkra?
Nước mắm ngon quá!: En meg ma is datum szerint emlekszem, melyik napon szulettem, lepipalva a kinaikat :)
2011. 05. 14, 17:23   Mégis emlékezünk tipegőkorunkra?
tdk.112: Én pedig ma is - mint minden reggel - gabonapelyhet reggeliztem, hideg tejjel.
2011. 05. 14, 17:10   Mégis emlékezünk tipegőkorunkra?
Epau: Az én legkorábbi emlékem is 4-5 éves koromra datálható.
2011. 05. 14, 10:41   Mégis emlékezünk tipegőkorunkra?
elhe taifin: @bloggerman77: @Ringelhuth bácsi: Ez lenne az? A cseremiszföldi tarsolylemez magyar kapcsolatairól renhirek.blogspot.com/2009/01/kereskedk-diplomatk-svagy-utaz-iparoso
Ringelhuth bácsi: @bloggerman77: A szablyás-tarsolylemezes réteg elsősorban gazdag és csak utána magyar. A honfoglalók ötvösművészete szogd eredetű. Az avarok gazdagsága a Bizánctól begyűjtött adónak köszönhető, a magy...
Fejes László (nyest.hu): @Kávé: "Áltudományoskodás az, ha egy 5-6 EZER évvel ezelőtti laza nyelvi kapcsolatból valaki azt a téves következtetést vonja le, hogy mi egy finnugor nép lennénk." – 5-6 ezer évvel ezelőtt enm laza n...
2011. 05. 13, 23:44   Ostobaságok határok nélkül
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: "Ön azzal a nevetséges érveléssel próbálta magyarázni, hogy a magyar régészek nem voltak eléggé szorgalmasak(!), nem kutattak eléggé alaposan, ezért van kevés honfoglaló lelet egy-egy t...
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu): Már megint vagdalkozik kedves László. A Kárpát-medencébe a Kelet-Európai sztyeppéről csak az első évezredben a következő népek költöztek be: szarmaták, gótok és gepidák, huno...
doncsecz: Ilyesmi Magyarországon már megtörtént. Az első világháború után is állami szinten vezettek olyan "felülvizsgálatokat" miszerint a muraközi horvátok egy horváttal nem azonos nyelvet beszélnek, ezért a ...
2011. 05. 13, 19:10   Ostobaságok határok nélkül
Roland2: @Kávé: "Ennek ellentmond a legtöbb tudományág által végzett kutatás. Az antropológiától a zenetudományig." "Többen felhozták, hogy velük kevés az antropológiai, genetikai egyezésünk. Egy így igaz, his...
2011. 05. 13, 18:24   Ostobaságok határok nélkül
Kávé: Ajaj, ez már fáj. Meddig védik a védhetetlent???? Áltudományoskodás az, ha egy 5-6 EZER évvel ezelőtti laza nyelvi kapcsolatból valaki azt a téves következtetést vonja le, hogy mi egy finnugor nép len...
2011. 05. 13, 17:10   Ostobaságok határok nélkül
Váltás normál nézetre...