Hozzászólások:
mederi: @Sultanus Constantinus: 1
-" .. várjunk csak, a németben (germán nyelvekben) is *k hangból származik a mostani h-, vö. lat. casa 'ház'.
Időrendben szerintem is nyilván az egyszerű, ideiglenes szállás ...
2023. 02. 10, 11:26
Közös eurázsiai alapnyelv?
Közbiztonság Szilárd: @amajer:
Az MTI-sek a Fidesz fenekének nyalásán kívül minden másban nagyon pocsékul teljesítenek. Abban viszont kétségtelenül minden épeszű elváráson felül.
A többivel egyetértek.
2023. 02. 07, 22:47
Nade ki Áder János felesége?
Közbiztonság Szilárd: @Annie:
Ezzel pont a poént ölöd meg.
A mondatnak ugyanis pont az a lényege, hogy angolul is kétértelmű.
2023. 02. 07, 22:45
Nade ki Áder János felesége?
Közbiztonság Szilárd: @Krizsa:
Mindig szájjal csinálod, és lenyeled?
2023. 02. 07, 22:42
Nade ki Áder János felesége?
mederi: @rofia: 21
Gondolom így már érthető, hogy a cím helyesírása teljesen korrekt, annak ellenére, hogy a helyesírási szabályzat mást mond.
2023. 02. 05, 11:07
A mi latinunk
mederi: @mederi: összegzés
Véleményem az, hogy eredetileg az "á" mint hosszú magánhangzónak a magyarban nem az "a" mint rövid magánhangzó a megfelelője (lásd a korábbi példákat), bizonyos szabályok szerint, v...
2023. 02. 05, 10:59
A mi latinunk
mederi: @mederi: kiegészítés
A hosszú magánhangzót megháromszorozva írom:
A magyar nyelvben további példák a jelöletlen hosszú a és á-ra, és hasonlókra amik jelölve vannak:
szaaar/szaros ( á-val szááár/száras...
2023. 02. 04, 09:06
A mi latinunk
mederi: @bm:
Szerintem a gond a kálcium szó ajánlott leírásával és kiejtésével az, hogy nem csak az a, hanem az á hangok rövid és hosszú változatának sincs megkülönböztethető írásjele, miközben a magyar beszé...
2023. 02. 04, 08:18
A mi latinunk
bm: @rofia: Ha végigolvastad volna a cikket, bölcs maradtál volna.
2023. 02. 04, 00:14
A mi latinunk
mederi: @szigetva:
Az ezer évvel ezelőtti tévedés a "gy" hang írását illetően nem éppen mulandó, rövid, és lényegtelen..
-A mássalhangzó lágyítás:
Pl. a lágyan mondott szavak jelentése megfelel a keményen mon...
2023. 02. 03, 18:12
Urál‒Altaj
szigetva: @mederi: Abszolút tények nyilván nincsenek. A te hozzászólásaidra azonban a „jelen tudásunk szerint így van'' típusú tények totális nem ismerete, illetve mellőzése jellemző. A pángeás melléfogásod fel...
2023. 02. 02, 10:55
Urál‒Altaj
mederi: @szigetva:
Szerintem ilyen típusú vizsgálatoknál abszolút tényekről nyilván nem lehet szó, hiszen minél régebbre vonatkoznak a különböző tudományágakból származó azonos időszakra vonatkozó kutatási er...
2023. 02. 02, 08:31
Urál‒Altaj
szigetva: @mederi: Csak ez lehetetlen, ha valaki a tényeknek nincs birokában.
2023. 02. 01, 11:49
Urál‒Altaj
mederi: @szigetva:
Külön külön a tudományágak gondolom kevésbé hatékonyak, mint ha összeegyeztetve elemeznék azok eredményeit és azok alapján sikerülne találkozási pontokat találni különböző szempontokat figy...
2023. 02. 01, 11:42
Urál‒Altaj
szigetva: @mederi: A Pángea 175 mó éve bomlott fel. De tök mindegy, nem hogy 60 mó évre nem látunk vissza a nyelvvel kapcsolatban, de már 6-7 ezer évre is alig.
2023. 01. 31, 09:33
Urál‒Altaj
mederi: @szigetva: 47
Megjegyzés:
"..képtelenség, hogy 200 millió évvel ezelőtti nyelvről beszélsz."
A dinoszaurusz kihalás idejéről beszélünk, nem a triász idejéről amikor megjelentek, vagyis kb. 60 millió é...
2023. 01. 31, 08:52
Urál‒Altaj
mederi: @szigetva:
Az az érdekes, hogy a mai Olaszország déli részén találhatók un. "óriások sírjai" (talán háromban csontvázat is találtak, de ez nem elég ahhoz, hogy általános érvényű legyen) a görög mitoló...
2023. 01. 30, 12:50
Urál‒Altaj
szigetva: @mederi: Én úgy tudom, emlősök már éltek a dinoszauruszokkal együtt is, de ez végülis mindegy, az nyilvánvaló képtelenség, hogy 200 millió évvel ezelőtti nyelvről beszélsz.
2023. 01. 29, 18:17
Urál‒Altaj
mederi: @Fülig James:
Nincs ötletem, annál is inkább, mert szegények lehet, hogy egyszerre , vagy inkább rövid időn belül pusztultak ki..
A dinoszauruszok egy része a mai madarak őse volt, amit a tudomány már...
2023. 01. 29, 18:06
Urál‒Altaj
Fülig James: @mederi:
"Úgy vélem, hogy még a Pángea időszakában létre jöhetett a kettős au vagy ua hang szétválása.. ("(A)UL-URU"/ .../ URU-Al--->UR(U)Al).."
Van esetleg ötleted, hogy melyik dinoszaurusz fajnál...
2023. 01. 29, 12:37
Urál‒Altaj
Fülig James: @mederi:
"Janhunen ezt az irányt szerintem jól látja"
Nem, semmi ilyesmivel nem foglalkozott.
2023. 01. 29, 12:29
Urál‒Altaj
szigetva: @mederi: Nemrég hivatkozásokat kértél mások állításai mellé. Erre most felsorolsz egy halom teljesen megalapozatlan és értelmetlen állítást, a hivatkozásod pedig a "szerintem". "Megcserélhető két rész...
2023. 01. 29, 11:05
Urál‒Altaj
mederi: @mederi:
Összegezve:
A rövid "a" és az "u" hang talán még félig az állat világhoz tartozik, míg a hosszú "aaa" és "úúú" már az emberré válás hangja lehet..
2023. 01. 29, 10:59
Urál‒Altaj
mederi: @Fülig James:
"..Janhunen elméletének kivonatát veszed kölcsön.."
Valóban, mivel az elméletével nagy valószínűségű lévén, egyet értek, de az én véleményem -a korábbi Ural/ Urál témában hozzászólásaim ...
2023. 01. 29, 10:49
Urál‒Altaj
Fülig James: @mederi:
Mire gondolsz? Itt Janhunen elméletének kivonatát veszed kölcsön, épp azt a részt, amivel aztán a cikk nem foglalkozik (mert más a témája). Ez néhány bekezdéssel lejjebb ki is derül.
Ahol vis...
2023. 01. 28, 17:22
Urál‒Altaj
mederi: @mederi: kiegészítés:
Wikipédia idézet:
"A Don folyam torkolatát az ókorban szkíta népek lakták. Az itt élő népek mellé i. e. 600 körül milétoszi görög hajósok, görög kereskedők telepedtek le.."
A Wik...
2023. 01. 25, 10:05
Több mondat a rokonságról
mederi: @mederi: kiegészítés
@Avatar:
Ezt találtam:
"Merják és muromák | - ELTE Finnugor Tanszékfinnugor.elte.hu › ...
A 12. századi orosz őskrónika lakóhelyüket is pontosan közli: a Rosztovi- és a Klescsino-...
2023. 01. 24, 16:41
Több mondat a rokonságról
mederi: @Avatar:
Linkeket ha adnál, megköszönném.
-A "másik Rosztov" az ásatások eredményei alapján tehát mikor létezett?
-Tanaiszról és az ottani görög kolóniáról írásos adatok hol találhatók?
2023. 01. 24, 15:44
Több mondat a rokonságról
Avatar: @mederi: Melyik Rosztovra gondolsz? A szláv délre áramlás alapján felteszem, hogy a Donnál találhatóra. De a szkíták korában az ott görög kolónia volt, amit Tanaisznak hívtak (mint a Don folyót is).
C...
2023. 01. 24, 12:18
Több mondat a rokonságról
mederi: @szigetva: 5
"A módszereddel bármi bármivel kapcsolatba hozható, ezért értéktelen."
Érdemes az alábbi linken elolvasni, hogy mennyire határozatlan a kérdéssel kapcsolatban a "történelmi valószínűség" ...
2023. 01. 24, 10:39
Több mondat a rokonságról