0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75099 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
mederi: @szigetva: 5 Félre értettél. Ugyanolyan. A MINDET pl. megeszi határozott, egy egészként felfogandó, mert hiszen darabtól, súlytól, adathalmaztól, vele eltöltendő időtől, stb. függetlenül pl. megeszi, ...
szigetva: @mederi: Akkor mondom még egyszer l a s s a n: annak az állításnak, hogy egy mondat „hibás”, a nyelvészek számára nincs értelme. Egy mondat vagy van, vagy nincs. Az ebben a cikkben tárgyalt mondat van...
mederi: @szigetva: 4 Az álláspontom nem változott.. *"A kutyát nem érdekel." NAGYON hibás mondat! a ragozás: engem nem érdekel téged nem érdekel senkit nem érdekel (az összes érdekeltből nulla!!, igy a nullát...
szigetva: @Mackósajt: Kösz, erre tényleg nem reagáltam. (Azért fura, hogy valakinek ennyire határozott véleménye van, de ilyeneket kérdez…)
Mackósajt: @mederi: ""....a KUTYÁT nem érdekel kifejezésnek a (metaforikus) jelentése.." Hol olvastál ilyen mondatot, és mit jelent metaforikusan?" ... Metaforikus, mert ha azt mondjuk, hogy kutyát nem érdekel, ...
szigetva: @szigetva: Visszavonom: a "mindet" és a "mindent" két teljesen különböző dolog, az első határozott, a második határozatlan (nem olyan, mint a "valamennyit": megesz(ik) mindent, de *megesz(ik) mindet; ...
szigetva: @mederi: Azt, hogy mi ,,helyes'' és mi nem, nem te fogod eldönteni, hanem a sok millió magyar anyanyelvű beszélő együtt. Ha ők használják az "a kutyát nem érdekel" kifejezést, akkor az van és ebből ki...
mederi: A baj szerintem az, hogy nem olvasnak a mai fiatalok eleget, vagy egyáltalán nem, ezért azokat a szituációkat, amiket a nyelvtani formációkban szabályként tanítanak, nem képesek megjegyezni mivel nem ...
mederi: Cikk@ Az "eszik" féle táblázat fejlécéből a mindet, vagy mindent (=mindenfélét) kimaradt. Szerintem fontos: ő megeszi mindet (=az egészet) de ő megesz/ (megeszik) mindent/ mindenfélét/ mindenfajta éte...
mederi: Cikk@ "....a KUTYÁT nem érdekel kifejezésnek a (metaforikus) jelentése.." Hol olvastál ilyen mondatot, és mit jelent metaforikusan? "A kutyát nem érdekel" értelmetlen mondat szerintem.. Helyesen: 1./ ...
mederi: Idézet az alábbi Simonyi féle írásból, amivel mélyen egyet értek!!: "Az iskolákban még most is olyan vakon követik Révai tanítását, hogy a legtöbb iskolázott ember restell »parasztosan« beszélni, sőt ...
2022. 05. 05, 08:36   Nem látszódik különbség
mederi: @mederi:9 Simonyi Zsigmond nyelvész írása hagyományos módszerrel vizsgálja az ikes igéket: core.ac.uk/download/pdf/154020785.pdf
2022. 05. 05, 08:16   Nem látszódik különbség
mederi: Ha pl. variáljuk az 1/ mondatot, hogyan köthető a korábbi- és későbbi megelőző háttér kapcsolat rendszerhez, a jelenidőbeli alanyhoz , vagyis az időben mit hogyan lehet elhelyezni, vajon látható-e mon...
2022. 04. 23, 19:39   Mi az a mondattan?
mederi: Az írmaggal kapcsolatban azt gondolom, hogy ketté kell bontani a szót, ír és magra.. -Két hasonló értelmű ige is van a magyarban az írásra, az ír, és a ró. Példák a "ró"-ra: rója az utat/ rovott múltú...
2022. 04. 22, 11:23   Híre-hamva se maradt az írmagnak?
mederi: Az "ér" szó jelentése ha igéről van szó: Pl. oda, be, ér valahová/ elér valameddig/ ki ér valahonnét/ meg ér valamit (idő)/ fel ér valahová/ össze ér valamivel.. Ha főnév jelentésű: Pl. Az ereinkben v...
2022. 04. 22, 10:09   Híre-hamva se maradt az írmagnak?
Mackósajt: @Fülig James: "Nem világos teljesen a cikkből, hogy a 17 szarmata + 1 hun leletet hova sorolja, de szerintem 5. századi (mintha kicsit ez el lett volna kenve a szövegben)." Table S1, már ajánlottam. :...
2022. 04. 19, 19:09   Még néhány mondat a rokonságról
Fülig James: @Mackósajt: Köszi a részletes választ. Egyébként akár hisszük, akár nem, hogy a jazig-szarmaták tovább éltek az Alföldön, nincs hír arról, hogy elvándoroltak volna tömegével innen, azaz annyi, hogy a ...
2022. 04. 18, 23:15   Még néhány mondat a rokonságról
Mackósajt: @Fülig James: "I16812 koráról van esetleg valami közelebbi? " Nincs hozzá szénizotópos kor. A többségéhez nincs. Ezek nagyrészt régészeti kormeghatározások, sírban talált tárgyak alapján. "Ha ugyanarr...
2022. 04. 18, 20:40   Még néhány mondat a rokonságról
Fülig James: @Mackósajt: Hm, mára már hozta a sajtó a HistoGenes kutatás eredményeit a 66 sírról, Mackó, úgy látszik téged szemléznek :) Már csak a többi kb. százezer sír értékelése várat magára ..
2022. 04. 18, 14:54   Még néhány mondat a rokonságról
Fülig James: @Fülig James: Az R1a tényleg hab a tortán' mármint az R1a-Z92
2022. 04. 17, 23:30   Még néhány mondat a rokonságról
Fülig James: @Mackósajt: Köszi a híreket. I16812 koráról van esetleg valami közelebbi? Ha ugyanarról beszélünk, ő egy páncélos elit lovas, a 7. század elejéről, viszont a jazig előkelőségek az 5. századra már lelé...
2022. 04. 17, 23:28   Még néhány mondat a rokonságról
Mackósajt: @Fülig J.: Nem sokat tudok a dolog régészeti oldaláról, de remélhetőleg az oldal valamelyik rejtőzködő szakértője megszólal. Én csak annak alapján nyilatkoztam, hogy a mostanában megjelent avarkori le...
2022. 04. 17, 18:13   Még néhány mondat a rokonságról
Fülig J.: @Fülig J.: MK=KM azaz Kárpát-medence
2022. 04. 17, 14:13   Még néhány mondat a rokonságról
Fülig J.: @Mackósajt: "Az avar kori leletek pedig a szarmata-alán eredetű csoportok jelenlétét is mutatják (az avarok közé keveredve-olvadva)." Itt régészeti adatokra gondolsz, vagy van esetleg már olyan archeo...
2022. 04. 17, 14:11   Még néhány mondat a rokonságról
Mackósajt: @mederi: "A legenda a békés honfoglalásról vagy igaz, vagy nem.. Ha nem, akkor a nem rokon, vagy nem behódoló településeket talán lerombolták volna.." De behódoltak. Legjobb tudomásunk szerint csak ké...
2022. 04. 17, 09:31   Még néhány mondat a rokonságról
mederi: @Mackósajt: Igazad van, lehet, hogy nincs köze a két nép "rokonságához" a "mellé épülésnek", de a honfoglalás teljesen más körülmények között jött létre mint a román terület foglalás. A legenda a béké...
2022. 04. 16, 17:54   Még néhány mondat a rokonságról
Mackósajt: @mederi: "... a honfoglalás kori leletek nem mutatnak pusztulásra utaló jeleket, és a magyar települések az avar települések mellé és nem rá települtek, amely megint csak azt igazolja, hogy az avarok ...
2022. 04. 10, 11:37   Még néhány mondat a rokonságról
szigetva: @mederi: A te példáidban egy morf okozza a palatalizációt, a cikkbeliben meg nem.
2022. 04. 09, 17:08   Oroszlán és Oroszlány
mederi: A szóvégi hangváltozás miatt bizony van közös a hasonlat és a példa között.. Mint minden példa sántít ugyan, mégis van benne ráció szerintem, mert gondolatébresztő lehet, és gyakran előre visz.. Továb...
2022. 04. 09, 16:56   Oroszlán és Oroszlány
szigetva: @mederi: Nem, ez egyáltalán nem hasonló. Sokadszorra kérlek, ne nyomd a kretént.
2022. 04. 09, 11:32   Oroszlán és Oroszlány
Váltás normál nézetre...