Hozzászólások:
El Vaquero: @Sigmoid: akit képeznek, az lehet, de vannak emberek, akiknek alapból van abszolút hallásuk, és ők azt is meg tudják mondani, ha egy hang két standard félhang közé esik. A nem sztenderd skálájú, nem 4...
2014. 02. 26, 14:06
Abszolút hallás felnőttkorban?
Sigmoid: A neuroplaszticitást meg a tDCS is növeli. :) (google it)
2014. 02. 26, 13:41
Abszolút hallás felnőttkorban?
Sigmoid: @El Vaquero: Arról nem is beszélve, hogy akit abszolút hallásra képeztek, az be van szorítva egyetlen hangolási rendszerbe, egyetlen sztenderd A-ra, és nem ritka hogy tengeribetegséget kap, ha más han...
2014. 02. 26, 13:37
Abszolút hallás felnőttkorban?
Sultanus Constantinus: Érdemes lenne azon elgondolkozni, miért van az, hogy tagadószó minden nyelvben van, igenlő viszont nincs. Szerintem azért, mert a tagadás mindig jelölt, ti. az, hogy valami nem történik, máshogy nem l...
2014. 02. 26, 13:00
Igen: a magyar helyeslés eredete
El Vaquero: @Sultanus Constantinus: a bolha meg megsüketül, ha kiműtjük az összes lábát, hiába mondjuk neki, hogy ugorjon.
2014. 02. 26, 12:57
Abszolút hallás felnőttkorban?
Sultanus Constantinus: "(Azért csak férfiak, mert a valproátsav szedése nem ajánlott terhesség esetén, és azért csak egynyelvű angol beszélők, mert az abszolút hallás képessége a tonális nyelvek anyanyelvi beszélői körében ...
2014. 02. 26, 12:42
Abszolút hallás felnőttkorban?
El Vaquero: Szerintem a magyar "jó" eredjen mindjárt az AAVE-ből: yo' homie :D
Inkább a nemleges a-a kifejezés eredetére lennék kíváncsi, főleg, mert az angolban is létezik ah-uh. Érdekesség, hogy mindkét ...
2014. 02. 26, 12:35
Igen: a magyar helyeslés eredete
El Vaquero: Mondjuk ez az abszolút hallás agyonreklámozott dolog. Maximum vonós, vagy beosztás nélküli hangszerhez jön jó, a többihez egyáltalán nem kell, és nagyon előnyt sem jelent. Ma már mindenkinek van számí...
2014. 02. 26, 12:28
Abszolút hallás felnőttkorban?
Fejes László (nyest.hu): @Noémi: DE akkor nem az a lényeg, hogy EGYMÁST nem ismerik, hanem az, hogy ŐKET.
2014. 02. 26, 10:58
Indulj el egy úton...
mederi: @DJS:
Engem mindig kijavítottak gyerekként, ha azt válaszoltam "igen" helyett, hogy "jó", "jól van", amiért magamban nagyon bosszankodtam..:)
Lehet abban valami, hogy megkérdezted: "ha előtte nem volt...
2014. 02. 26, 10:23
Igen: a magyar helyeslés eredete
Noémi: @Fejes László (nyest.hu): igen, én is erre gondolok. Olyan helyre mennek, ahol nem tudják róluk, hogy az ő kapcsolatuk tiltott, vagyis nem ismerik az ő társadalmi/családi hátterüket - vagyis lényegébe...
2014. 02. 26, 10:22
Indulj el egy úton...
Sultanus Constantinus: @Molnár Cecília: Hát igen, ezért voltam bajban én is a fordításával. Azt hiszem, a spanyolban az olyan jellegű kifejezéseket nevezik így, mint cuánto 'mennyi', cuanto 'amennyi', tanto 'annyi', mucho '...
2014. 02. 26, 10:12
Sok kísérleti nyúl kutatót győz?
Molnár Cecília: @Sultanus Constantinus: A hagyományos terminológiában számhatározó van, illetve mennyiségjelző.
A kvantor egyiknek sem felel meg teljesen. Ez valójában egy logikai terminus technicus. Olyan logikai op...
2014. 02. 26, 09:58
Sok kísérleti nyúl kutatót győz?
Sultanus Constantinus: "A tesztalanyok azonban nem viselkedtek az elvárt módon. Ahelyett, hogy a fentiekben idézett, beágyazásos szerkezetet használták volna, belehelyezkedtek a képen szereplő alak helyzetébe és a nevében e...
2014. 02. 26, 08:58
Sok kísérleti nyúl kutatót győz?
Krizsa: A cikkből: „Egy másik, a szótár által kevésbé valószínűnek minősített magyarázat a hai időn ’régi/egykori időben’ szókapcsolat rövidülése.”
Nem rövidülés ugyan, hanem ragozás: egy -xt igeképző (hajít,...
2014. 02. 26, 08:28
Hajdan és majdan
nudniq: Azért 1991. december 26-án a Szovjetunió Legfelsőbb Tanácsa létezésének utolsó előtti aktusaként visszacsatolhatta volna a Krímet az Oroszországi SzSzSzK-hoz, hogy ne a függetlenné vált Ukrajna "szent...
2014. 02. 25, 23:45
Mekkora veszélyben vannak
a kárpátaljai magyarok?
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: A sötétkék az, ahol 80% feletti az arányuk, a világosabb, ahol 50% és 80% közötti. Ha megnézed, kelet is elég sötét. Egyébként szerinted ahol 51% ukrán van, ott orosznak kellene jelölni...
2014. 02. 25, 21:39
Mekkora veszélyben vannak
a kárpátaljai magyarok?
bloggerman77: @bloggerman77:
Az első térképen meg még a kaukázusi kozák telepek is ukránnak vannak jelölve. Meg Dél-Oroszország is. Abszurd.
2014. 02. 25, 20:56
Mekkora veszélyben vannak
a kárpátaljai magyarok?
bloggerman77: A második betet térkép szimpla csalás.
Ha egy faluban a pl. az ukránok aránya 50,1%, akkor az a térkép szerint ukránnak van jelölve... Azért olyan szép kék mindenhol...
2014. 02. 25, 20:34
Mekkora veszélyben vannak
a kárpátaljai magyarok?
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
"A 18. sz.-ban nem az elnémetesítés kedvéért telepítettek be németeket – hol voltak még akkor a nacionalista eszmék?"
**
Imádom, amikor megfelelő szakismeret nélkül történelm...
2014. 02. 25, 20:30
Mekkora veszélyben vannak
a kárpátaljai magyarok?
El Vaquero: Engem ez teljesen meglep. Eddig abban a hitben éltem, hogy a kutyákba ilyen mikrofon van szerelve, ami egy digitalizáló egységbe küldi a jelet, ahogy a DAC processzor feldolgozza az audiójelet, utófel...
2014. 02. 25, 20:04
A kutyák úgy dolgozzák fel a hangokat, mint az emberek
El Vaquero: @Silverlady: óó, na ne mondd! Ingyenesen elérhető? Azta! Mester, a titkod azonnal! Még ki is másolja nekem...
@szigetva: kösz szépen, 249. szabály b) pont. Mindjárt engem fog elővenni kapitány,...
2014. 02. 25, 19:55
Az erőszak mint fertőző betegség
Silverlady: @Molnár Cecília: A mondatközi írásjelekről tényleg jó kis cikkeket lehetne összehozni. :-)
2014. 02. 25, 19:45
Az erőszak mint fertőző betegség
Silverlady: @El Vaquero: szigetva linkje az ingyenesen elérhető helyesírási szabályzatra mutat. Ajánlom tanulmányozásra, mielőtt legközelebb undokoskodnál valakivel. Ha esetleg nem akarod kikeresni, kimásolom nek...
2014. 02. 25, 19:44
Az erőszak mint fertőző betegség
Molnár Cecília: @El Vaquero: Megírom majd cikkben, majd ott lehet folytatni ezt a szálat.
2014. 02. 25, 19:42
Az erőszak mint fertőző betegség
szigetva: @El Vaquero: 249. b. mek.oszk.hu/01500/01547/01547.pdf 73. oldal
2014. 02. 25, 19:25
Az erőszak mint fertőző betegség
El Vaquero: @Molnár Cecília: milyen szabály szerint nem kell? Ne várd meg, míg szólok kedvenc kapitányodnak, hogy magyarázza el miért is kell!
2014. 02. 25, 19:13
Az erőszak mint fertőző betegség
mederi: Ami számomra szembeötlő a cikkben szereplő lexikális nyelvtávolsági ábrán, hogy:
-az összekötő vonalak erőssége alapján, a finn/ észt és kelta nyelvekhez hasonlóan, nagyon "halványan kötődönk" a többi...
2014. 02. 25, 18:55
Nyelvek lexikai távolsága
Molnár Cecília: @El Vaquero: Nem, oda nem kell vessző.
2014. 02. 25, 17:25
Az erőszak mint fertőző betegség
mederi: A "hajdan-i-(pl.ház)-ban/ hajdan-(j)á-ban, mostan-i-(pl. ház)-ban/mostan-(j)á-ban, majdan-i-(pl. ház)-ban/ *majdan-(j)á-ban" tovább toldalékolásokról:
-Szerintem az "-i-ban" toldalék (általános) időt ...
2014. 02. 25, 17:21
Hajdan és majdan