Oktatás
Irány a blagoevgradi olimpia!
nyest.hu | 2015.06.23.
Két csapat is indulhat Bulgáriába a Nemzetközi Nyelvészeti Diákolimpiára.
Így is túl kevés a tesióra?
nyest.hu | 2015.06.23.
Az ülőmunka számos súlyos, krónikus betegség kialakulásának kockázatát növeli. Gyermekeink az iskolában is ülőmunkát végeznek. Mit tehetünk, hogy egészségesebbek legyenek? Elég-e a heti öt testnevelésóra?
Egy milla egy osztálykirándulásra?
nyest.hu | 2015.06.22.
A gyerekek sokszor már szeptember elsején az osztálykirándulást várják. Ennek megszervezése a pedagógus gondja, kifizetése pedig a szülőé. És ezt az összeget előteremteni sokszor nem egyszerű.
Bevándorlók: tolmácsokat az iskolákba!
nyest.hu | 2015.06.22.
Az iskola és a szülők közötti kommunikáció fontos részét képezi az iskolai nevelésnek. Üzenetek jönnek-mennek az üzenőkben, ellenőrzőkben, levelezőlistákon és Facebook-csoportokban. De mit tegyen a szülő, ha nem beszéli a nyelvet?
Tanuljon nyelvet a Google-től!
MTI | 2015.06.20.
A Duolingo platformját még inkább felhasználóbaráttá, személyesebbé és hatékonyabbá fejlesztik.
A MID nemzetstratégiai kérdés!
MTI | 2015.06.20.
Magyarországon több mint ezer diák tanulja a magyart mint idegen nyelvet, és 40 külföldi egyetemen 1500 diákkal folyik magyar és hungarológiai oktatás.
Felszólítólevél a szlovák oktatásügyi miniszternek
MTI | 2015.06.20.
A szlovák oktatási miniszter két hete tárgyalt a magyar pedagógusok küldöttségével, ám az általuk előterjesztett változtatásokat kivétel nélkül elutasította.
Tündérvölgyi: nyelv vagy dialektus?
Wenszky Nóra | 2015.06.19.
A nyelvjárások Svédországban sem kerülhetik el sorsukat. A tévé és rádió, valamint a svéd nyelvű közoktatás a kisebb nyelvjárások vesztét okozzák. Hacsak nem lépnek működésbe a nyelvészek és a nyelvi aktivisták.
Megáll az ész: Örkény, Tóték, másképp
Jánk István | 2015.06.19.
Utálta az iskolában a műelemzést? Nem csak úgy lehet megközelíteni egy drámát, ahogyan az iskolában tanították!
Van más módszer is, de ez inkább az üzleti élet és a cégek világának nagyra becsült elemzési módszere. De most már az irodalomtanításé is...
Több észt!
Rénhírek | 2015.06.17.
Bizonyos feladatok elvégzését azzal könnyítik meg, hogy a munka azon felét, melyet elég egyszer elvégezni, csak egyszer végzik el.
Kinek érdemes felnőttként nyelvet tanulni?
nyest.hu | 2015.06.17.
Amerikai kutatók szerint részben genetikailag meghatározott, hogy mennyire lehetünk sikeres nyelvtanulók.
Balog Zoltán személyesen lépett fel a szegregáció ellen
nyest.hu | 2015.06.16.
Az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány (CFCF) üdvözli, hogy Balog Zoltán oktatásért felelős miniszter megvétózta a KLIK tervét, és nemhogy gyűjtő, de hamarosan semmiféle szegregált iskola sem lesz Piliscsabán.
Hiába minden: egyre kevesebben tanulnak nyelvet
nyest | 2015.06.16.
A túl magas óraszámok, a magas költségek és a kormány politikája is szerepet játszik abban, hogy egyre kevesebben tanulnak nyelveket.
Tanuljuk az elfelejtett (szlovák) nyelvet!
Fejes László | 2015.06.16.
Mitől lesz valaki szlovák? Hihetnénk, hogy attól, hogy szlovák anyanyelvű – ám nem mindenki hitt mindig ebben. Voltak, akik határozottan hitték, hogy azt tesz valakit igazi szlovákká, ha nagyszülei még szlovákok voltak. Csak azok építhetnek fel egy s...
Ne hagyja magát átverni!
MTI | 2015.06.13.
Néhány hétes alatt nem lehet elérni a középfokú nyelvvizsgán szükséges tudásszintet.
Még 1app
nyest.hu | 2015.06.13.
Van egy jó ötlete, de nem tud programozni? Kódolna, de nem tudja, mit? Itt a nagy lehetőség!
Külön írt ige kötők
nyest.hu | 2015.06.12.
„Meg kérdezzem? Kérdezd meg!” – Olvasónk meg figyelése szerint újabban egyre többen külön írják az igét közvetlenül meg előző igekötőket. Ezt persze valóban meg lehet tenni anélkül, hogy a helyesírás-ellenőrző alá húzná.
„[...] győzzük meg a világot,
hogy nem szégyen magyarnak lenni [...]”
Horváth Krisztián | 2015.06.12.
A múlt kudarcainak, a jelen helyzetnek és a jövő lehetőségeinek értékelése az, ami átszűrődik a második világháború utáni hónapokban, években megjelent hazai eszperantó tankönyvek lapjain. Az akkor mintegy 60 éves eszperantó történetének újabb fejeze...
Könnyű Melindát táncba vinni?
Kamrás Orsolya | 2015.06.11.
Bűnös-e Gertrudis? Követett-e el Bánk tragikus vétséget, és ha igen, mit? Az eddigi értelmezések többnyire ezekre a kérdésekre keresték a választ. Minket inkább az érdekel, hogyan vélekedett Katona József drámájának főhőse a nőkről.
Nemzetközi schmittológiai konferencia
nyest.hu | 2015.06.10.
Mihez van szükség bátorságra? Ez is kiderül egy nemzetközi konfrencián, ahol nincsenek magyarok.
Az egyetemisták menekülnek az országból
nyest.hu | 2015.06.10.
Egyre többen hagyják el az országot azért, hogy felsőfokú tanulmányokat folytassanak. Egy friss felmérés szerint a külföldi diplomaszerzést kétszer annyian fontolgatják, mint két évvel ezelőtt.
Végre nő ülhet a rektori székbe
nyest.hu | 2015.06.09.
Bár sok helyütt a nők azonos jogokat élveznek a férfiakkal, a számok azt mutatják, hogy bizonyos pozíciókat rendre férfiak töltenek be. Ezzel a hagyománnyal fognak most szakítani a hagyománytiszteletéről híres Angliában.
4+1 fontos kérdés, amit elfelejtettünk megbeszélni
Fejes László | 2015.06.09.
A politikusok fontos döntésekből hagynak ki minket: nem beszélik meg velünk gyermekeink oktatásának, a tudomány működésének kérdéseit, és azt sem, hogy érdemes-e fenntartani olyan intézményeket, melyek semmit sem csinálnak. De van olyan intézmény, me...
Évtizedekre visszamenőleg rosszak az állami nyelvvizsga bizonyítványok?
nyest.hu | 2015.06.09.
Csúnya hibát vétettek az államilag elismert nyelvvizsgát adó központok...
Túlórázó tanárok: 11 óra plusz hetente
nyest.hu | 2015.06.08.
A tanárok túlterheltsége nem csak hazánkban probléma. A szakszervezetek most Skóciában emelték fel a hangjukat a rendszeres túlórák ellen.
5 fontos kérdés, amit elfelejtettünk megbeszélni
Fejes László | 2015.06.08.
Hogy nevezzük intézményeinket és köztereinket? Milyen zászlókat használjunk, és milyen zászlókat tűzzünk középületeinkre? Milyen nyelveket tanuljanak gyermekeink az iskolában, és hogyan biztosítsunk a nyelvoktatás magas színvonalát a felnőttek számár...
A radír az ördög műve
nyest.hu | 2015.06.08.
A hazai általános iskolai tanítók is megosztottak abban a kérdésben, hogy engedjék-e az alsósokat radírozni vagy sem. Nagy-Britanniában pedig egyenesen az ördög találmányának nevezték ezt a hétköznapi eszközt. Vajon miért?
Az RMDSZ az USA segítségét kéri
MTI | 2015.06.07.
A Románia-országjelentésben idén is figyeljenek oda a magyarság által jogsértésként értelmezett problémákra, mint a Mikó-ügy, a csángók magyar nyelvű oktatása, a székely zászló vagy a marosvásárhelyi egyetem.
Románosítanák az oktatást
MTI | 2015.06.06.
Csak az általános iskola alsó tagozatán lehetne idegen nyelvként oktatni a román nyelvet, az ország földrajzát és történelmét pedig ismét románul kellene tanítani a felső tagozaton és a középiskolában.