0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 73494 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
Libertate: @Fülig James: "...a nemzetiségeket nem tudtuk a magunk oldalára állítani a Habsburgok elleni harcban..." A nemzetiségek ugyan úgy nem tudtak megegyezni a magyarokkal , és ez számukra, is ugyan olyan t...
2020. 10. 19, 17:19   Százasak vagyunk?
Libertate: @Fülig James: "Elég csak Jellasics József bán (bizony, sajnos így ÍRJUK a wiki-n, 2020-ban)" Nem igen szeretem a csúsztatást! A WIKIN - így van: "Gróf Josip Jelačić Bužimski (németül: Joseph Jelačić v...
2020. 10. 19, 17:12   Százasak vagyunk?
chyapay: Kell - egy TÁRGYATLAN ige, nem személytelen. A használata nem különbzik a más olyan típusú igék használatától. A kell harmadik személyének egyes számát egyéb esetben segédigeként használják. HASZNÁLAT...
2020. 10. 19, 00:58   Féligék és alig-igék
Fülig James: @Roland2: mindenben igazad van, csak másról beszélünk, te az almáról, én a körtéről. A Habsburgok érdeke az volt, hogy a Monarchiában a nemzetiségi törekvések felhasználásával csökkentsék a magyar kor...
2020. 10. 18, 15:30   Százasak vagyunk?
Roland2: @Fülig James: Inkább a győztes Antant-hatalmakra, főleg Franciaországra kell mutogatni. Ha a győztes hatalmak érdeke az lett volna, hogy a Monarchia egyben maradjon,akkor nem szabdalták volna fel , ne...
2020. 10. 18, 12:23   Százasak vagyunk?
Fülig James: @barna: "A fenti írás azt sugallja, hogy az összesen kb.15 millió magyarból 5 millió elcsatolása miatt semmi keseregni valónk nincs." Nem sugallja azt, csak azt írja: nem érdemes. Ha jónak látod, kese...
2020. 10. 14, 17:12   Százasak vagyunk?
Libertate: „Sajnos Honti László cikkének irodalomjegyzékébe nem vette fel cikkünket… Úgy tűnik, Honti nem érzi méltónak az irodalomjegyzékbe felvenni azokat a forrásokat, amelyek nyomtatásban nem jelentek meg.” ...
barna: A fenti írás azt sugallja, hogy az összesen kb.15 millió magyarból 5 millió elcsatolása miatt semmi keseregni valónk nincs. Meg azon sincs, hogy 80%-osan magyar etnikumú történelmi városainkat, katedr...
2020. 10. 11, 14:51   Százasak vagyunk?
barna: @jan: Igen. A turanizmus végül is a nem indoeurópai nyelvű népek valamiféle eszmei összefogását próbálta megszervezni. Hiszen van pánszlávizmus, pángermanizmus és fogalmazzunk így: "pán-latinizmus". E...
2020. 10. 11, 14:35   Milyen a magyar Keletje?
Fülig James: ha kétnyelvűség, akkor engem érdekelne, hogy mi a véleménye a szerzőknek a 'lingua franca' szerepéről a többnyelvűség kialakulásában. Nem is kellene messzebb menni, mint a M.o-i angol nyelvoktatás hat...
mederi: Bár a cikk a jelen állapotokról szól, szerintem nem érdektelen akár a régmúltra, pl. 500-600 évvel korábbra visszamenően is elemezni pl. a magyart olyan vonatkozásban, hogy adott időszakban szókincse ...
mondoga: @Fülig James: Ezeket a nehézségeket győzték le hetedhét országon át hétmérföldes csizmában utaző hét nyelven beszélő hetvenkedőkkel.
2020. 09. 24, 21:02   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Libertate: @Fülig James: Azon kívül hogy ő is "GeKI" ( Bonfini meg nem ) a kapcsolatuk az, hogy mindketten alkalmazták már a "nyelvrokonság" fogalmat, amiről én úgy gondoltam, hogy 1800 előtt, nem volt használat...
2020. 09. 24, 15:36   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Fülig James: @mondoga: "A fordítás nemcsak nem tisztességtelen ..." korrektnek éppen korrekt, de - és ebben igazat adva Libertate-nek, és megköszönve Avatar segítségét - pontatlan. A "cognatio linguae" mint 'nyelv...
2020. 09. 24, 14:10   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Fülig James: @Libertate: "bár még mindig 150 - évvel később vagyunk Bonfininél!" kérlek segíts, én nem látok Geleji és Bonfini között kapcsolódási pontot, azon kívül, hogy egyikőjük sem látott rénszarvast.
2020. 09. 24, 13:49   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Libertate: @mondoga: Gratula - bár még mindig 150 - évvel később vagyunk Bonfininél! De megmondom őszintén... nem gondoltam volna! - ráadásul magyarul, még fordítani sem kell!
2020. 09. 23, 13:03   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
mondoga: @mondoga: "A magyar nyelv egy az orientális lingvák* [keleti nyelvek] közül, mely megtetszik mind ebből, hogy az igen kiváltképpen való, és semmi egyéb nyelvekvel, az egy zsidón küvöl, (hogy tudjam) r...
2020. 09. 23, 12:44   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
mondoga: @Libertate: A fordítás nemcsak nem tisztességtelen, hanem - beleillesztve Bonfini korába - abszolút korrektnek mondható. A nyelvek rokonságáról évszázadok óta írtak már a tudós(kodó) urak, nincs ebben...
2020. 09. 23, 12:29   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Libertate: @Fülig James: "Ettől még nem lehet a fordítást tisztességtelennek nevezni..." Szerintem, meg annak kell nevezni, mert nyilvánvalóan olyan szakterminológiai kifejezést használ, amit Bonfini még nem has...
2020. 09. 23, 08:58   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
mondoga: @Libertate: Időnként nagyon röhejes ez a görcsösséged. :D
2020. 09. 22, 23:47   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Fülig James: @Libertate: "A tudomány mai állása szerinti "nyelvrokonság" nem volt ismeretes Binfini idejében" ezt így nem tudhatjuk, csak azt, hogy a tudomány által ma "nyelvrokonság" terminusként használt fogalma...
2020. 09. 22, 22:33   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Fülig James: @Avatar: "Nem lehet, hogy Bonfini maga írta azt, hogy ..." a "cognatio linguae" szerintem inkább a 'nyelv kapcsolata (esetleg nyelvi kapcsolat). Ettől még nem lehet a fordítást tisztességtelennek neve...
2020. 09. 22, 22:16   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Libertate: @Avatar: "Biztos hogy a fordító hirdette a nyelvrokonság=néprokonság elvét?" Igen! - biztos! - Mivel a 19. - 20. - században, mindenki ezt hirdette - aki mást mond az egyszerűen hazudik!
2020. 09. 22, 20:12   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Libertate: @Avatar: Száz szónak is egy a vége, Bonfini ( bármit is írt ) azt nem volt tisztességes „nyelvrokonságnak” fordítani, mivel a modern "nyelvrokonság"- fogalom értelmezés az Ő idejében még nemlétezett. ...
2020. 09. 22, 20:06   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Avatar: @Libertate: Biztos hogy a fordító hirdette a nyelvrokonság=néprokonság elvét? Nem lehet, hogy Bonfini maga írta azt, hogy: "Quin etiam, si haec Omnia fierent, non proximus deerit affertor, non socioru...
2020. 09. 22, 18:50   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Libertate: @Fülig James: Itt is olvashatsz a nyelvrokonságról: finnugor.elte.hu/index.php?q=nyt1 „Mindannak a figyelembevételével, amit az ex oriente lux elvéről, az európai (értsd indoeurópai) népek múltjának e...
2020. 09. 22, 15:40   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Libertate: @Fülig James: Sajnovics után Gyarmathi Sámuel (1751–1830) volt, aki jelentős előrelépést tett a finnugrisztika területén, a röviden csak Affinitasként emlegetett, 1799-ben megjelent művében. Affinitás...
2020. 09. 22, 14:45   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Libertate: @Fülig James: Az első mű, mely a finnugor (pontosabban még csak a magyar–lapp) rokonság mellett érvelt, Sajnovics János jezsuita szerzetes 1770-ben kiadott Demonstratio. Idioma ungarorum et lapponum i...
2020. 09. 22, 14:19   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Fülig James: @Libertate: "csak a fordító "tudományos" munkásságának az eredménye" gondolom van javaslatod a latin szöveg helyes fordítására is, előre is köszi.
2020. 09. 22, 10:42   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Libertate: „A szabadságharc bukása után ennek a németellenes érzelemnek a talaján született meg az a városi legenda, hogy a finnugor rokonságot a Habsburgok erőltetik a magyarokra.” Horvát főművének ( Rajzolatok...
2020. 09. 21, 20:29   Jáfet, Magóg és magyarok mindenhol
Váltás normál nézetre...