0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 74580 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
mederi: Idézet az alábbi Simonyi féle írásból, amivel mélyen egyet értek!!: "Az iskolákban még most is olyan vakon követik Révai tanítását, hogy a legtöbb iskolázott ember restell »parasztosan« beszélni, sőt ...
2022. 05. 05, 08:36   Nem látszódik különbség
mederi: @mederi:9 Simonyi Zsigmond nyelvész írása hagyományos módszerrel vizsgálja az ikes igéket: core.ac.uk/download/pdf/154020785.pdf
2022. 05. 05, 08:16   Nem látszódik különbség
mederi: Ha pl. variáljuk az 1/ mondatot, hogyan köthető a korábbi- és későbbi megelőző háttér kapcsolat rendszerhez, a jelenidőbeli alanyhoz , vagyis az időben mit hogyan lehet elhelyezni, vajon látható-e mon...
2022. 04. 23, 19:39   Mi az a mondattan?
mederi: Az írmaggal kapcsolatban azt gondolom, hogy ketté kell bontani a szót, ír és magra.. -Két hasonló értelmű ige is van a magyarban az írásra, az ír, és a ró. Példák a "ró"-ra: rója az utat/ rovott múltú...
2022. 04. 22, 11:23   Híre-hamva se maradt az írmagnak?
mederi: Az "ér" szó jelentése ha igéről van szó: Pl. oda, be, ér valahová/ elér valameddig/ ki ér valahonnét/ meg ér valamit (idő)/ fel ér valahová/ össze ér valamivel.. Ha főnév jelentésű: Pl. Az ereinkben v...
2022. 04. 22, 10:09   Híre-hamva se maradt az írmagnak?
Mackósajt: @Fülig James: "Nem világos teljesen a cikkből, hogy a 17 szarmata + 1 hun leletet hova sorolja, de szerintem 5. századi (mintha kicsit ez el lett volna kenve a szövegben)." Table S1, már ajánlottam. :...
2022. 04. 19, 19:09   Még néhány mondat a rokonságról
Fülig James: @Mackósajt: Köszi a részletes választ. Egyébként akár hisszük, akár nem, hogy a jazig-szarmaták tovább éltek az Alföldön, nincs hír arról, hogy elvándoroltak volna tömegével innen, azaz annyi, hogy a ...
2022. 04. 18, 23:15   Még néhány mondat a rokonságról
Mackósajt: @Fülig James: "I16812 koráról van esetleg valami közelebbi? " Nincs hozzá szénizotópos kor. A többségéhez nincs. Ezek nagyrészt régészeti kormeghatározások, sírban talált tárgyak alapján. "Ha ugyanarr...
2022. 04. 18, 20:40   Még néhány mondat a rokonságról
Fülig James: @Mackósajt: Hm, mára már hozta a sajtó a HistoGenes kutatás eredményeit a 66 sírról, Mackó, úgy látszik téged szemléznek :) Már csak a többi kb. százezer sír értékelése várat magára ..
2022. 04. 18, 14:54   Még néhány mondat a rokonságról
Fülig James: @Fülig James: Az R1a tényleg hab a tortán' mármint az R1a-Z92
2022. 04. 17, 23:30   Még néhány mondat a rokonságról
Fülig James: @Mackósajt: Köszi a híreket. I16812 koráról van esetleg valami közelebbi? Ha ugyanarról beszélünk, ő egy páncélos elit lovas, a 7. század elejéről, viszont a jazig előkelőségek az 5. századra már lelé...
2022. 04. 17, 23:28   Még néhány mondat a rokonságról
Mackósajt: @Fülig J.: Nem sokat tudok a dolog régészeti oldaláról, de remélhetőleg az oldal valamelyik rejtőzködő szakértője megszólal. Én csak annak alapján nyilatkoztam, hogy a mostanában megjelent avarkori le...
2022. 04. 17, 18:13   Még néhány mondat a rokonságról
Fülig J.: @Fülig J.: MK=KM azaz Kárpát-medence
2022. 04. 17, 14:13   Még néhány mondat a rokonságról
Fülig J.: @Mackósajt: "Az avar kori leletek pedig a szarmata-alán eredetű csoportok jelenlétét is mutatják (az avarok közé keveredve-olvadva)." Itt régészeti adatokra gondolsz, vagy van esetleg már olyan archeo...
2022. 04. 17, 14:11   Még néhány mondat a rokonságról
Mackósajt: @mederi: "A legenda a békés honfoglalásról vagy igaz, vagy nem.. Ha nem, akkor a nem rokon, vagy nem behódoló településeket talán lerombolták volna.." De behódoltak. Legjobb tudomásunk szerint csak ké...
2022. 04. 17, 09:31   Még néhány mondat a rokonságról
mederi: @Mackósajt: Igazad van, lehet, hogy nincs köze a két nép "rokonságához" a "mellé épülésnek", de a honfoglalás teljesen más körülmények között jött létre mint a román terület foglalás. A legenda a béké...
2022. 04. 16, 17:54   Még néhány mondat a rokonságról
Mackósajt: @mederi: "... a honfoglalás kori leletek nem mutatnak pusztulásra utaló jeleket, és a magyar települések az avar települések mellé és nem rá települtek, amely megint csak azt igazolja, hogy az avarok ...
2022. 04. 10, 11:37   Még néhány mondat a rokonságról
szigetva: @mederi: A te példáidban egy morf okozza a palatalizációt, a cikkbeliben meg nem.
2022. 04. 09, 17:08   Oroszlán és Oroszlány
mederi: A szóvégi hangváltozás miatt bizony van közös a hasonlat és a példa között.. Mint minden példa sántít ugyan, mégis van benne ráció szerintem, mert gondolatébresztő lehet, és gyakran előre visz.. Továb...
2022. 04. 09, 16:56   Oroszlán és Oroszlány
szigetva: @mederi: Nem, ez egyáltalán nem hasonló. Sokadszorra kérlek, ne nyomd a kretént.
2022. 04. 09, 11:32   Oroszlán és Oroszlány
mederi: @aphelion: Ez hasonló lehet, mint ha így kérdeznénk: -Fon? (tud fonni értelemben) -Ő? Igen fon. -Akkor fonjon! (kimondva: Fonny(on)!) -Ő? (Már) Fony (is)... Persze akkor az "oroszlán" igei jelentés ta...
2022. 04. 09, 11:23   Oroszlán és Oroszlány
aphelion: Nem lehet, hogy "Oroszláni"-ból rövidült le?
2022. 04. 07, 12:13   Oroszlán és Oroszlány
mederi: @Mackósajt: A Wikipédia írja: "... a honfoglalás kori leletek nem mutatnak pusztulásra utaló jeleket, és a magyar települések az avar települések mellé és nem rá települtek, amely megint csak azt igaz...
2022. 04. 05, 11:57   Még néhány mondat a rokonságról
bm: @aphelion: Gondolom, tudod a választ. :-) (amúgy a nyelvészektől nem szoktam :-)
2022. 04. 04, 20:45   Ez miatt, az miatt
Albu: Érdekesség: a vasút következetesen a vörös kifejezést használja, kivétel a fénysorompó piros jelzése (meg a kézi jelzőtárcsa, sötétben lámpa az útátjáró fedezésére a közút felé), amit a Kresz. is köve...
2022. 04. 04, 13:32   Mi volt előbb: vörös vagy piros?
Mackósajt: A téma iránt érdeklődőknek egy új cikk: www.cell.com/cell/fulltext/S0092-8674(22)00267-7 Az eredmények kompatibilisnek látszanak azzal az elmélettel, hogy az avar elit a törökök által szétvert rouran ...
2022. 04. 02, 14:07   Hun‒ugor géntangó
Mackósajt: @mederi: "ha az újonnan érkezők anyai ágon keleti népekkel keveredtek, ahogyan genetikai vizsgálatok igazolták.. .." Nem igazoltak ilyet a genetikai vizsgálatok.
2022. 04. 02, 13:55   Még néhány mondat a rokonságról
mederi: @bm: 124 Egyébként ha a tudomány nem lenne képes az emberi (teljességében az élő szervezetek ) génjeit feltérképezni és lassan, de egyre pontosabban értelmezni is, nem bővítenék az "ő" nyelvinek szánt...
2022. 04. 02, 11:04   Néhány szó az ikes ragozásról
mederi: @Fejes László (nyest.hu): Az ikes igével kapcsolatban írtad: "Egyedül egyes szám első személyben fordul elő (látom azt, eszem egy..., látok egy...), de ez azért van, mert eredetileg mindenhol -m volt,...
2022. 04. 02, 10:21   Néhány szó az ikes ragozásról
mederi: @szigetva: A Wikipédiából idézet: "A „protonyelv” terminus sem egyértelmű. Angol megfelelője, protolanguage alatt Bickerton 2006 azt a nyelvet érti, amelyet az emberek akkor használtak, amikor beszéln...
2022. 03. 31, 09:37   Még néhány mondat a rokonságról
Váltás normál nézetre...