0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 73283 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
Libertate: @mondoga: "Maradjunk a tényeknél. A DAI nem tesz említést se kendéről, se gyuláról," Maradjunk a tényeknél az arab források viszont szépen leírják! A DAI - tartalmáról már rengetegen megállapított, ho...
Fülig James: @stanley: a cikkért (tényleg) köszönet, egy apró megjegyzés azért fűznék hozzá. A BMAC (ha jól értem) közép-bronzkori hatalmi centrum volt. Tolsztovra is hivatkoznak itt, aki szerint az alsó-oxusi hat...
mondoga: @mondoga: @Libertate: Még egy dolog jutott eszembe Ügyek fia Álmos kapcsán. B. Szabó János és Sudár Balázs írt erről Vgek-ügyek címen. Ebből egy rövid idézet: "Vgec enigmatikus házastársa esetében érd...
mondoga: @Libertate: Ne kavarj! Egyszerűen nem gondoltam. Pont. Amit itt leírtál, abban sok a csúsztatás és tévedés, de most nincs sok kedvem ezeken végig menni. Az látszik, hogy a muszlim/arab forrásokat nem ...
mondoga: @Libertate: "Amikor aztán Álmos meghalt" Már írtam, tudtommal Álmos sosem volt a türkök (magyarok) fejedelme. Lehetett volna, de nem volt. Megjegyzem, Anonymus is ködösít, mert valahogy úgy fogalmazot...
mondoga: @Libertate: "Miért Árpád és miért nem Álmos" Azt hiszem, ez a magyar történészek nagy adóssága. Egyfelől ekézik a krónikásainkat, mint megbízhatatlan mesélőket, másfelől viszont ugyanúgy mesélnek, vag...
Libertate: @mondoga: "Korábban nem gondoltam volna, hogy a Türk Kaganátus uralkodó dinasztiái is..." Miért nem gondoltad - benne van a krónikáinkban! A kazárok - bolgárok - egyértelműen ennek a kaganátusnak az ö...
mondoga: @Libertate: OK, nézzük részletekben! "Rengeteg variáció van, de talán legérdekesebb, az hogy Levedi nem is magyar volt, hanem kabar." Én ezt nem hinném. Egyfelől azért nem, mert a DAI elég pontosan ki...
mondoga: @Libertate: A válaszod második része téves. Az apai és az anyai ágak genetikai vizsgálata ill. ezek eredményei együttesen jelölik ki - kellő türelem mellett - a migrációs útvonalakat. Tény, hogy ehhez...
mondoga: @Komment Elek: Szerintem elég egyértelmű jelzés: "Subclade of clan Ashina: R1a-Z93, Z94+, Z2123-, Y2632-." Bár részletek még hiányoznak, de ez a hír megerősíteni látszik a lehetőséget, hogy az Árpád-h...
Libertate: @mondoga: Levedi – Álmos – Árpád: Ez egy nagyon érdekes és bonyolult téma. Röviden nehéz rá reflektálni, de (ha már felhoztad) mivel ez az egyik „kedvencem” nem tudom megállni, hogy ne tegyem: Rengete...
Libertate: @mondoga: Én azt mondtam, hogy a "lehetőségeidhez képest"...! Ebbe minden beletartozik amit te fejtegettél. A lényeg az, hogy már a legegyszerűbb kultúrák is fölismerték ezt a biológiai szükségszerűsé...
Libertate: @Komment Elek: Árpádok: "Az Árpádok apai vonala az R1a-haplocsoporton belül az R1a-Z93, azon belül az R1a-Z2123 és azon belül az R1a-Y-2633-as alcsoportba tartozik.” Asina .klán: Az Ashina klán alkódj...
mondoga: @Libertate: A feleségválasztásról: amit te látsz, amiről beszélsz, az csak a látszat. Általánosságban az első számú "törvény" az, hogy a férfiak egy adott választékból választanak. Nem azért mentek me...
Komment Elek: Szerintem ideje volna komolyabban eltöprengeni azon, hogy az Árpád-ház lehet-e leszármazottja, az évszázadokon át sztyeppei uralkodókat adó, eredetileg szogd eredetű (tehát Baktria területéről származ...
Libertate: @Cypriánus: „Azt meg az archeogenetikai eredményekből tudjuk, hogy a honfoglalók és a baskírok igencsak hasonlóak.” Ezt nem csak az „archeogenetikai eredményekből tudjuk” – hanem az írásos forrásokból...
szlagy1: Az afganisztáni származás nem zár ki egy hun származást sem. Nincs semmilyen bizonyítéka annak, hogy a hunok ősei, vagy egy részük 4500 évvel ezelőtt ott élt, vagy arra járt. Miért zárják ki azt, hogy...
Cypriánus: @durek: Azt meg az archeogenetikai eredményekből tudjuk, hogy a honfoglalók és a baskírok igencsak hasonlóak. Szóval a legjobb modell a baskírok és a főleg a női vonalaknál a volgai tatárok jelentik (...
Cypriánus: @durek: De van! A hét vezéres videót tőle vettem, ezek szerint az "Egy alma.. " is ott van, azt nem vettem észre, a YouTube -on találtam, a posztra meg azt hiszem Mondoga hívta föl a figyelmet.
Libertate: @stanley: "Igen csak ebben a cikkben nem említi a BMAC-vel való kapcsolatot." Nem nagyon hiszek a véletlenekben! Mint ahogyan írtam is már, az egyek cikkszerző foglakozott már a témával, így egyáltalá...
durek: @Cypriánus: "Szóval ha honfoglaló magyarokra gondolok, ez jut eszembe róluk:" Ezt a két videót egyetlen embertől láttam eddig, nagyon hasonló felvezetéssel, Laszlovszky Andrástól. :) Megjegyzem, a bas...
Cypriánus: @mondoga: Ezt biztos nekem akartad írni? Nem rémlik, mikor írtam volna ilyet, ha mégis, akkor sem úgy értettem, ugyanis a székelyeket a Karoling uralom alá került dunántúli avar köznép utódainak tarto...
durek: @mondoga: "Ezt most nem értem, miből következne ez? Vagy félreértem?" Az ismeretlen eredetű szavakat is örökölte vagy kölcsönözte a magyar nyelv. Honnan? Egy ismeretlen, mára már kihalt ázsiai vagy eu...
mondoga: @durek: OK. "Ez arra enged következtetni, hogy kellett legyen Ázsiában (Eurázsiában?) egy olyan nyelvi komplexum, amelynek egyetlen ma ismert örököse a magyar nyelv." Ezt most nem értem, miből követke...
mondoga: @Cypriánus: Lehetséges, hogy ez az imént hivatkozott Zhivko Voynikov a forrása annak a korábban tett állításodnak, hogy a székely nem egy népnév, hanem csak szimplán határvédőket jelent? Mert itt olva...
durek: @mondoga: "Az ismeretlen eredet jelzés miatt kár háborogni, egyszerűbb elfogadni, hogy biztos eredetet ilyen esetekben nem tudunk. Az etimológiai szótárak alkotói a saját szabályaik szerint járnak el....
stanley: Libertate: Igen csak ebben a cikkben nem említi a BMAC-vel való kapcsolatot. Itt meg kifejezetten negligálja. "Egyelőre tehát nem több genetikai érdekességnél, hogy 4500 éve hol éltek az Árpádok apai ...
mondoga: @benzin: Egy érdekes részlet a burjan-barsil-bulgár nép(ek)ről: "Another group of Barsils settled in Volga Bulgaria who were mentioned as “Bersulas” by some Arabic sources. They were part of the Volga...
Libertate: @stanley: Jelen cikk egyik szerzője is írt már erről a témáról, és abban Ő maga is megállapította, hogy a magyarok „apai ágon árja, anyai ágon ugor” – felmenőkkel rendelkeznek, de persze ennek ellenér...
Libertate: @mondoga: Mint ahogyan a magyaroknál az I+J = 34% A baskíroknál az N1 „dúsult fel” – mert, hogy ott élnek „velük”, a magyaroknál meg a 7000 éves földműves civilizáció épült be – mert azokat találták i...
Váltás normál nézetre...