Hozzászólások:
VG: @istentudja: El kell adni néhány újabban megjelent kötetet.
2017. 05. 04, 23:31
Kilenc kérdés a rovásírásról
VG: A székely írás elődje a kőkori eredetű magyar hieroglif írás volt, amelyik kb. 50 000 évvel ezelőtt alakult ki a Közel-Keleten. Az ősvallás képszerű jelképeiből alakult ki. Bővebben: www.youtube.com/w...
2017. 05. 04, 23:28
Kilenc kérdés a rovásírásról
Untermensch4: @VG: "Ráadásul e szövegek tartalma sem rejt magában semmi olyat, melynek megismerése művelődésnek lenne nevezhető."
Az alig ismert (és alig használt, és a múltból fennmaradt rovott-írott anyagok tekin...
2017. 05. 04, 18:39
!ᛩᛅᛁ
VG: Szomorú, hogy az akadémikus tudóscsoport nyilatkozata is hibát hibára halmoz. Például nyilvánvalónak kellene lenni a "hozzáértők" előtt, hogy a székely írással latin nyelvű szövegeket is lejegyeztek. ...
2017. 05. 04, 18:24
Se nem magyar, se nem rovásírás
Untermensch4: @Fejes László (nyest.hu): A félreértési képességemet jelentősen növeli hogy az egyik foglalkozásom kapcsán volt papírom de érvénytelenedett. Másoknak (egy magyarosch joghézag tragikomikus melékhatásak...
2017. 05. 04, 18:22
Szókratész, a profi
Untermensch4: @nadivereb: Találóbb lett volna ha a tanyasi felsorolásban szerepel a "tyúk", és utólag "pontosítanánk" hogy az "egyértelmű" tyúk vagy pedig gyöngytyúk. :)
2017. 05. 04, 18:12
Szókratész, a profi
VG: A cikkben sok magyar- és tudományellenes butaság van. Helyszűke miatt mindegyikkel nem lehet vitába szállni, azonban egy "gyöngyszemet" meg kell válaszolni. Ezt írja a cikkíró: "Ráadásul e szövegek ta...
2017. 05. 04, 17:53
!ᛩᛅᛁ
El Vaquero: www.youtube.com/watch?v=pzvhjoK0UHI
2017. 05. 04, 16:05
Szókratész, a profi
El Vaquero: @aphelion: ebben igazad van. Nem csak a Hunglishra igaz, a legtöbb (nem germán) nyelv beszélőire, valahogy nagyon elvont koncepció nekik a hangsúlytalan szótagban sorvadt magánhangzót használó koncepc...
2017. 05. 04, 15:57
Egy kegyes hazugság
hhgygy: @lcsaszar: Tényleg, és ez volt benne a C.C. Catch.
2017. 05. 04, 13:43
Glória két cével
lcsaszar: sea, sea (a képen)
2017. 05. 04, 12:13
Glória két cével
nadivereb: @Untermensch4: Egyes szavakon lovagolsz meg szómágiázol, miközben a #9 komment kontextusából teljesen egyértelmű, hogy az "elismerés" ott mit jelent. Ha én felsorolom, hogy "a tanyán van csirke, kacsa...
2017. 05. 04, 11:34
Szókratész, a profi
Fejes László (nyest.hu): @Untermensch4: A vita kiindulópontja az olvasó két definíciója volt: „Az én olvasatomban, a szó jelentheti azt aki ebből él, foglalkozás szerűen sportol, és azt is, hogy nagyon jó valamiben szövegkörn...
2017. 05. 04, 11:24
Szókratész, a profi
aphelion: @El Vaquero: "Persze mikor angolul kéne svát használni, akkor meg nem megy, és ö-vel vagy ü-vel helyettesítjük (öbáut, eksön/ eksün, sün)."
És ez még a jobbik eset, a profi Hunglish beszélők inkább a-...
2017. 05. 04, 10:10
Egy kegyes hazugság
hhgygy: Velünk kétszer is előfordult Mexikóban, hogy a bolti árus azon viccelődött, hogy ha magyarok vagyunk, akkor biztos tudunk tenyérből jósolni.
2017. 05. 04, 09:07
Hogyan lehet zsidóból pápa?
El Vaquero: @geff10: ezek a megfigyeléseid nem alaptalanok, de fonológiaiak, nem fonetikaiak. A magyar nyelv tényleg sokkal jobban épít magánhangzóknál a hosszbeli megkülönböztetésre, inkább kontrasztolja a szava...
2017. 05. 04, 06:00
Egy kegyes hazugság
Untermensch4: @Szűcs Gábor: " Az "elismerés" ebben a szövegkörnyezetben hivatalos elismerés.
Az "elismerés" szónak a tágabb értelmezésére már csak a kifogásom után került sor"
Hivatalos elismerés is lehet szóbeli. ...
2017. 05. 04, 05:13
Szókratész, a profi
Irgun Baklav: @geff10: Az igazán zavarba ejtő mondjuk az, hogy az a-nak, e-nek van olyan hosszú változata, ami minőségben ugyanolyan, mint a rövid (és eltérhet az á-tól, é-től).
Pl. az E-vitamint gyakran hosszú e-v...
2017. 05. 03, 23:25
Egy kegyes hazugság
Irgun Baklav: @geff10: „Számomra sokkal fontosabbnak tűnik ilyen esetben a hangok, magánhangzók kiejtésének hossza, minthogy van-e közöttük némi minőségbeli eltérés.”
A mér vagy mer meg a kár vagy kar abból a szemp...
2017. 05. 03, 23:11
Egy kegyes hazugság
Szűcs Gábor: @Untermensch4: A kontextusból kiragadva mindent úgy értelmezhetsz, ahogy jólesik. Itt azonban a kontextus világosan megmutatja, hogy SC a 9-es hozzászólásában végig olyasvalakiről beszél, aki papírral...
2017. 05. 03, 22:45
Szókratész, a profi
geff10: @El Vaquero: Én szlovákiai magyarként általános iskola felső tagozgatában szinte ledöbbenve tudtam meg, hogy valójában az "á" nem elnyújtott "a", annak ellenére, hogy már előtte is találkoztam a magya...
2017. 05. 03, 21:52
Egy kegyes hazugság
szmmate: @Irgun Baklav: Persze, igazad van, nyilván teljesen életszerűtlen, hogy így utaljon a tüdőrákra akárki (orvosok sem hívják szóban soha "két cének". Igazából csak gondoltam megosztom, hogy szerintem ho...
2017. 05. 03, 20:48
Glória két cével
Untermensch4: @Szűcs Gábor: "Pedig az első megfogalmazás félreérthetetlen. Ott bizony szakképzettségről, oklevélről, hivatalos elismerésről volt szó."
"Az én értelmezésemben a "profi" azt jelenti, hogy az illetőnek...
2017. 05. 03, 19:16
Szókratész, a profi
Irgun Baklav: @szmmate: Mivel itt a regényben valóban tüdőrákról van szó (Al Templeton esetében), ezért ez így még jó is lehetne, de legalábbis nem félrefordítás.
A probléma inkább az, hogy míg a big C szerintem an...
2017. 05. 03, 16:39
Glória két cével
bloggerman77: Latin-Amerikában a cigányokat hívták húngaros-nak, ez elég kellemetlenül érintette a magyar emigrációt, mert megtörtént, hogy egy m. kir. ezredes feleségét az úri társaság megkérte, hogy vessen kártyá...
2017. 05. 03, 14:34
Hogyan lehet zsidóból pápa?
szmmate: A két c talán a carcinomára utalhat. Patológiai leleteken gyakran rövidítik a carcinomát "cc"-vel. (Pl. tüdőrák = tüdőcarcinoma = tüdőcc.). Egyébként carcinomának nem az összes fajta rákot, csak a mal...
2017. 05. 03, 13:15
Glória két cével
aphelion: Húh ettől most úgy lefáradtam, beurgrok a helyi Főszereplő Dolcsik fiókba és rendelek egy Cukormázas Sima Tejet.
Ilyet e: www.starbucks.com/menu/drinks/espresso/iced-vanilla-latte
2017. 05. 03, 12:26
Glória két cével
jan: Érdekességként jegyzem meg, hogy a 19-dik század végi Angliában, ahol a sportolás a jómódú úriemberek elegáns szabadidős tevékenysége volt, profi sportolónak lenni, tehát a sportból élni, a sportot mi...
2017. 05. 03, 11:46
Szókratész, a profi
hhgygy: "az áruikat kölcsönözték"
Ez elég dilettánsan hangzik (leiterjakab?), gondolom, bizományban értékesítették
2017. 05. 03, 07:42
Hogyan lehet zsidóból pápa?
Szűcs Gábor: @nudniq: Márpedig nagyon úgy tűik, hogy a második meghatározásra azért volt szükség, mert nyilvánvalóvá vált számára, hogy az ellenpéldámra (profi előadó) nem illik az első definíciója. Ezt azonban ne...
2017. 05. 03, 00:03
Szókratész, a profi