Hozzászólások:
marczy: Ha ez így van, akkor az Innsbruck esetén ama tény teljes figyelmen kívül hagyása zajlik, hogy az Innsbruck valójában összetett szó, akkor is, ha ez az összetétel a németben ment végbe: Inns-bruck. (kb...
2014. 05. 23, 19:17
Változik a helyesírás – a dz marad
marczy: A "vanni van" nincs egyedül...
_Volni_ volt (, de már nincs).
(jövő idő: "lesz" > "lenni lesz").
Aztán:
(Alapszituáció: Pista beteg, kórházban fekszik.)
- Felkelhet-e már a Pista, mit mondtak az or...
2014. 05. 23, 18:56
„Vanni” és „vejszn”, a két fantom
szigetva: @El Vaquero: A cikkben szerintem az van, hogy ahol [e] vagy [ö] lehet, ott az utóbbi, a labiális, az [ö] a jellemző. A „labiális” nem az [f], [p], [m]-re vonatkozik.
2014. 05. 23, 17:54
Második találkozás az anyanyelvi nevelésben 2.
Fejes László (nyest.hu): @fakir: Hát, a tudomány már csak ilyen. Nem tudhatunk mindent.
2014. 05. 23, 17:39
Lázár barát alkotta-e meg a székely ábécét?
fakir: A lenyeg az, hogy a magyar tudomanyossagnak fogalma sincs arrol, hogy honnan valo a "szekely" iras......
2014. 05. 23, 17:30
Lázár barát alkotta-e meg a székely ábécét?
Roland2: @blogen: "Ami nem igaz, a honfoglalóknak csak az elitje volt mérsékeltek mongolos" Ha jól emlékszem máshol Henkeyre hivatkozva meg azt írtad, h. a magyar népesség kb. 60 %-án mutathatók ki turano-mong...
2014. 05. 23, 16:30
Ahol a Volga kikerüli a Zsigulit
baloch: @blogen: 1. és 2. pontodban alkotott véleményeddel egyetértek.
A 3. pontban írod: "A honfoglalók egy sztyeppei elit voltak akik rátelepültek a helyi lakosságra. Ami szintén nem igaz, vagy ötven éve bi...
2014. 05. 23, 15:51
Ahol a Volga kikerüli a Zsigulit
El Vaquero: @szigetva: jó, nem csak előtte, valóban szarul fogalmaztam át.
2014. 05. 23, 15:39
Második találkozás az anyanyelvi nevelésben 2.
Nullius: Szerintem arra a kérdésre, hogy létezik-e Isten, vagy nem, csak igennel, vagy nemmel lehet válaszolni. Ezt a kérdést nem lehet elintézni azzal, hogy nem tudom, illetve, hogy soha nem is fogjuk megtudn...
2014. 05. 23, 15:37
Az ateizmus kezdetei
Nullius: @Fejes László (nyest.hu):
Az anyagi világon túli dolgok megismerhetetlensége az agnosztikusok hite. „Túlságosan szkeptikus vagyok, hogy tagadjam bárminek is a lehetőségét” (Thomas Henry Huxley). Ez is...
2014. 05. 23, 15:28
Az ateizmus kezdetei
baloch: A Napnak néhol még bajsza is volt (a heftalita hunok Napistene Indiában), ez is nemre utaló jel, mint Conchita-nál.
webshop.animare.hu/i/product/64/646/64678_1a.jpg
2014. 05. 23, 15:22
Miért férfi a Nap?
szigetva: „A köznyelvi e ~ ö váltakozást mutató alakok közül általában a labiális jellemző (föl, söpör, zsömle), de a hangsúlyos ö-zés nem.”
Nem értem, a példák mindegyikében hangsúlyos az a szótag, ahol [ö] va...
2014. 05. 23, 14:57
Második találkozás az anyanyelvi nevelésben 2.
szigetva: @Nullius: A „nem tudom”-ot nem nevezném hitvallásnak.
2014. 05. 23, 14:47
Az ateizmus kezdetei
Fejes László (nyest.hu): @Nullius: De, és az agnosztikusok is. Pontosan úgy vélik, hogy leeht, hogy van valami az anyagon túl, lehet, hogy nincs – csak éppen enm tudhatjuk meg a választ. Érdemes tájékozódni. hu.wikipedia.org/...
2014. 05. 23, 14:42
Az ateizmus kezdetei
Fejes László (nyest.hu): @Feribá: Kommentelés előtt érdemes elolvasni a cikket is: „(A krími örményeket, görögöket és bolgárokat ki is telepítették.)” A görögök, bolgárok stb. egyébként szintén őslakosok a Krímben, bár leeht,...
2014. 05. 23, 14:40
Kergetett tatár
El Vaquero: A fonetikai része érdekes, ilyenről lehetnének még cikkek. Főleg ez a labiálisok előtti e~ö váltakozás tetszik.
2014. 05. 23, 14:13
Második találkozás az anyanyelvi nevelésben 2.
Nullius: @Fejes László (nyest.hu):
A szkeptikusok az ateizmussal szemben is szkeptikusok? Nekem úgy tűnik, hogy nem.
2014. 05. 23, 14:12
Az ateizmus kezdetei
Nullius: @szigetva:
Marx szerint az agnoszticizmus „szégyenlős módja a materializmus suttyomban való elfogadásának és a világ előtti eltagadásának”.
Az agnosztikusok szerint az anyagi jelenségeken túli dolgok,...
2014. 05. 23, 14:08
Az ateizmus kezdetei
Avatar: @Nullius: A bélyegnemgyűjtés pedig egy hobbi, ugye?
2014. 05. 23, 14:07
Az ateizmus kezdetei
Feribá: Nemcsak a krími tatárokat deportálták Sztálin idején, hanem a fekete-tengeri göröget is (a ponthuszi göröget), akik a Fekete-tenger déli partján éltek a trójai háború korától a legújabb korig Szinope ...
2014. 05. 23, 13:27
Kergetett tatár
VG: Vékony Gábor munkásságában - amint másokéban is - keverednek a pozitív és a negatív elemek.
Igaza van akkor, amikor a székely írást az avar (valójában avarhun) írás leszármazottjának tekinti. Ezt azon...
2014. 05. 23, 13:07
Lázár barát alkotta-e meg a székely ábécét?
Krizsa: Ha semes zoráh-at = a Nap süt (ragyog-at) - a héber Napot nőnemben ragozzuk. Annál is inkább, mert az SMS váz értelme: simus = használat, szolgálás. Tehát a Nap szolgál minket (az életet).
2014. 05. 23, 12:47
Miért férfi a Nap?
El Vaquero: Végre egy igazán érdekes kérdés! Ezt az ismétlős jelenséget még észre sem vettem, pedig nap mint nap használom.
2014. 05. 23, 12:45
„Vanni” és „vejszn”, a két fantom
Fejes László (nyest.hu): @Frankie: www.nyest.hu/hirek/karejoz-vagy-karelyoz :)
2014. 05. 23, 12:44
Sértődékeny hivatalok
Fejes László (nyest.hu): @szigetva: Vagy szkeptikusnak. :)
2014. 05. 23, 12:42
Az ateizmus kezdetei
Fejes László (nyest.hu): @MolnarErik: „The earliest certain reference to Apollo identified with Helios appears in the surviving fragments of Euripides' play ” Tehát már a görgök is azonosították a kettőt. Most jöhetsz a napsz...
2014. 05. 23, 12:42
Miért férfi a Nap?
Pierre de La Croix: @Frankie: Ahogy elnézem az Interneten ez valamiféle szakmai hagyomány lehet, tehát maga úgy tűnik hogy a köznyelv felől kritizált meg egy szaknyelvet:
daganatok.hu/onkologiai-diagnosztika/laborvizsgal...
2014. 05. 23, 12:40
Sértődékeny hivatalok
Krizsa: @Nullius: Mi értesz ez alatt?
2014. 05. 23, 12:34
Az ateizmus kezdetei
Frankie: Vidéki kórházba jártam ki dolgozni hetente egyszer, és szóvá tettem a laborpapírjukon szereplő fehérvérsejt-típus helyesírását, mely így festett: "karélyos". Megsértődtek, nem változtattak rajta. Enne...
2014. 05. 23, 12:30
Sértődékeny hivatalok
szigetva: @Nullius: De van, őket agnosztikusnak hívják.
2014. 05. 23, 11:55
Az ateizmus kezdetei