Hozzászólások:
VamArm: @Cypriánus:
pont egy olyan "osztja az észt" - aki még a böngészőjét sem tudja beállítani, hogy ne kétszer - háromszor küldje el ugyan azt a hozzászólást!
Vagy tán csak nem szándékos? - mert ugye, az m...
2019. 08. 29, 13:38
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
szigetva: @aphelion: Hát a nyelvtankönyvek szerint a laudo ige szótöve lauda-, a másiké meg vagy főnévi gesticulo, vagy igei gesticula-. De persze lehet, hogy a magyar ezt a laus főnév laud- tövéből képezte, cs...
2019. 08. 29, 12:45
Fej fej mellett
aphelion: @szigetva: Az átadó nyelvben (ami jelen esetben a latin) laud- illetve gesticul- a szótő.
2019. 08. 29, 11:35
Fej fej mellett
aphelion: @El Vaquero: "Inkább a nemleges a-a kifejezés eredetére lennék kíváncsi, főleg, mert az angolban is létezik ah-uh. Érdekesség, hogy mindkét nyelvben hangszálzárhanggal ejtik. Szerintem ez valami gyökö...
2019. 08. 29, 11:10
Igen: a magyar helyeslés eredete
szigetva: @aphelion: Érved van? Mert nekem egyik elemzésre sincs (∴ mindegy).
(A laudál-t a magyarban nem lehet szételemezni, csak annyit látunk rajta, hogy -l-re végződik és ige.)
2019. 08. 29, 11:03
Fej fej mellett
aphelion: @szigetva: Az utóbbiakat én úgy elemezném, hogy: laud-ál, gesztikul-ál.
2019. 08. 29, 10:39
Fej fej mellett
Cypriánus: @nudniq:
Nem biztos, hogy sok értelme van nyelvészeti vitat folytatnod valakivel, aki az újlatin nyelvek kialakulását sem hajlandó megérteni, pedig az írott forrásokkal is jól dokumentált.
Cserébe elő...
2019. 08. 29, 10:00
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
Cypriánus: @nudniq:
Nem biztos, hogy sok értelme van nyelvészeti vitat folytatnod valakivel, aki az újlatin nyelvek kialakulását sem hajlandó megérteni, pedig az írott forrásokkal is jól dokumentált.
Cserébe elő...
2019. 08. 29, 10:00
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
VamArm: @nudniq:
A magyar nyelv "nyelvészetileg" is kilóg az uráli nyelvekbeől, mint ahogyan a magyarok genetikailag is "kilógnak". Nem hiába mondja a finnugrisztika mostanában, hogy "csak a nyelvünk finnugor...
2019. 08. 29, 08:06
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
VamArm: @szigetva:
Igen! . Köszönjük! - Tudjuk hogy "más, de mégis ugyan az" ...mert a hagyományok... blabla... ! - elég sok cikk íródott már erről a témáról. - meg ez is itt fenn.
Én ugye pont erről beszélte...
2019. 08. 29, 07:55
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
szigetva: @VamArm: Az "uráli" és a "finnugor" nem ugyanaz. Az előbbit akkor találták ki, amikor kiderült, hogy a szamojéd nyelvek a finnugorok távolabbi rokonai: a szamojéd nyelvek uráliak, de nem finnugorok.
[...
2019. 08. 29, 00:33
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
nudniq: @VamArm:
A "finn-magyar nyelvcsalád" elnevezés semmiképpen sem EGY nyelvvel azonosítaná az uráli nyelvcsaládot, hanem nyilvánvalóan legalább KETTŐvel.
És szerinted a finn nyelv, vagy a magyar nyelv az...
2019. 08. 29, 00:21
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
bloggerman77: @Cypriánus:
Az "akkulturáció" kifejezés mond valamit?
Ha te egyedül bekerülsz egy idegen kulturális közegbe nem te fogod azt megváltoztatni, hanem te idomulsz hozzájuk, a helyi nőkkel nemzett gyerekei...
2019. 08. 28, 21:55
Hun‒ugor géntangó
VamArm: @Cypriánus:
"Vagy uráli vagy finn-magyar..."
Elég nagy ostobaság lenne egy nyelvcsaládot egy olyan nyelvel azonosítani, amely nem is tagja a nyelvcsaládnak.
A "uráli nyelvek" - megnevezésének tökélete...
2019. 08. 28, 20:45
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
Cypriánus: @Cypriánus:
Ráadásul keresztény férfi / muszlim nő viszonylatban jórészt, amit az iszlám amúgy tilt.
Majd a kis -német- tatár csemeték meg mentek a mecsetbe , mert mind muszlim lett, amit meg a katoli...
2019. 08. 28, 14:33
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @bloggerman77:
Nyilván az amúgy jórészt délebbre települt nyugati keresztény volgai németek és a szunni muszlim tatárok között gyakori volt a vegyes házasság.
2019. 08. 28, 14:26
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: Szerintem a finnugor nevet ugyanúgy kukázni kell, mint az indogermánt.
Hasonló okokból.
Milliós tömegben vált ki hisztérikus elutasítást és gyűlöletet.
Egy terminológia miatt ezt vállalni? Minek?
Vagy...
2019. 08. 28, 14:22
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
bloggerman77: @Cypriánus:
"Volgai tatárok: meglepően és a több ezer kilométeres térségből teljesen kilógva sok bennük a skandináv - északnémet jellegű gén. Nagyon.
Ha valaki nem hiszi, nézegessen haplocsoport térké...
2019. 08. 28, 14:08
Hun‒ugor géntangó
VamArm: @Fejes László (nyest.hu):
„És mi is biztosan utódai vagyunk a hunoknak és a gótoknak, a keltáknak, avaroknak szlávoknak, rómaiaknak, skandinávoknak, törököknek, zsidóknak stb. stb. stb”
Mennyire érdek...
2019. 08. 28, 12:39
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @Fejes László (nyest.hu):
Azért Mátyás - Habsburg viszonylatban nem lesz népszerű a ember, ha tényszerű akar lenni.
Hunok; persze hogy csak ötletelés. De a bolgár Dulo - dinasztia hasonló eredetmondáj...
2019. 08. 28, 11:37
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @Fejes László (nyest.hu):
Azért Mátyás - Habsburg viszonylatban nem lesz népszerű a ember, ha tényszerű akar lenni.
Hunok; persze hogy csak ötletelés. De a bolgár Dulo - dinasztia hasonló eredetmondáj...
2019. 08. 28, 11:37
Hun‒ugor géntangó
Fejes László (nyest.hu): @Cypriánus: „már a honfoglalók is totál heterogének voltak” Mindenki mindig totál heterogén volt. Nagyon nehéz elképzelni még az izoláltabb (értsd: távoli sziget) civilizációt is., ahol heterogének.
„...
2019. 08. 28, 10:45
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @Fejes László (nyest.hu):
Ezzel természetesen egyetértek.
Annyi még , hogy Sudár Balázs ötletelését elgondolkodtatónak tartom: a hun származás tana a -kor nyugati civilizációja számára eléggé ciki vol...
2019. 08. 27, 23:26
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @Fejes László (nyest.hu):
Ezzel természetesen egyetértek.
Annyi még , hogy Sudár Balázs ötletelését elgondolkodtatónak tartom: a hun származás tana a -kor nyugati civilizációja számára eléggé ciki vol...
2019. 08. 27, 23:26
Hun‒ugor géntangó
Ősi Barnabás: Gyönyörű népi értelmezésére bukkantam a „neki áll feljebb” mondásunknak:
„...gondoltam elmondom nekik, hogy kibontott sörrel nem szabad felszállni.
Nyilván nekiálltak feljebb elkezdtek üvöltözni, külö...
2019. 08. 27, 21:19
Mije áll feljebb?
Fejes László (nyest.hu): @Cypriánus: „Viszont Sudár Balázsnak adok igazat: -kevés forrás van, ázok meg a hun-magyar rokonságot írjak le.”
Ezek elég kései források, és céljuk elsősorban a legitimáció volt, ahhoz meg jól jöhete...
2019. 08. 27, 21:17
Hun‒ugor géntangó
bloggerman77: @mondoga:
1. A Kárpát-medencei torzított koponyák elenyésző része származik ázsiai jelegű egyénektől. A elsöprő többségük keleti germán.
2. A Kurultaj sajtótermékeit nem szoktam olvasni mint ahogy a t...
2019. 08. 26, 19:15
Hun‒ugor géntangó
mondoga: @Cypriánus: Nehezen viselem, ha valaki ennyire mellébeszél, csakis kötözködés céljából. Nem az első eset, messze nem.
Egyébként Attila feltételezett mongolid típusából nyugati türk bakugrásokkal eljut...
2019. 08. 25, 23:22
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @mondoga:
Nem vagyok sem a moderátor, sem az Anyukátok, de kezditek túltolni.
Speciel a utolsó kommentben Bloggerman nem is egyénieskedett.
Fogalmam sincs milyen antropológiai típus volt Atilla, de va...
2019. 08. 25, 22:47
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: @VamArm:
Azt feltételeztem esetleg leírást adsz a gondolataidat összetartó paradigmáról. Így csak egy rakás egyéni interpretációt latok a nyelvcsalád- szisztéma nem különösebben kifejtett kritikája me...
2019. 08. 25, 22:38
Hun‒ugor géntangó