0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75076 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
El Mexicano: @kalman: Gondolom az [u] labiális jellege eléggé meghatározó, a spanyolban pl. érdekes módon az egyetlen eset, amikor nem tűnt el az [f-], az a [w-] előtti helyzet: FORTE > fuerte, FUI > fui. (E...
2011. 07. 25, 13:25   Hol v, hol nem v
mbear: A hazug kutyát hamarabb utolérik, ha sánta.
kalman: @El Mexicano: Igen, az u/w és a v rokonságát (és azokat a folyamatokat, amikor egymásba átmennek) szándékosan hagytam ki ebből az írásból, az már tényleg nagyon messzire vezetett volna. Ami meg a több...
2011. 07. 25, 13:03   Hol v, hol nem v
maxval: @doncsecz: A katarokból lettek a muzulmánok? Szerintem a bogumilekból is azok lettek,
maxval: @Roland2: Kevesen tudják, hogy a kommunista berendezkedésű államok között a leginkább kisebbségellenes állami politika éppen Magyarországon volt, jellemzően leginkább a Kádár-korszakban. Az egyetlen r...
El Mexicano: @kalman: :))) (Ez most gondolatolvasás volt?) Egyébként elvileg tényleg így van, ugyanakkor sokszor – főleg dalokban – megfigyelhető a b és a v szándékolt megkülönböztetése, illetve olyat is hallottam...
2011. 07. 25, 12:22   Hol v, hol nem v
kalman: @El Mexicano: Igen, a spanyolban is gáz van a v-vel, abszolút szókezdő helyzetben, valamint n/m után nem fordul elő (írásban igen, de [b]-vel ejtjük), máshol meg bilabiális approximáns (a helyesírásba...
2011. 07. 25, 11:39   Hol v, hol nem v
elhe taifin: @Fejes László (nyest.hu): :)
2011. 07. 25, 11:10   Vége a civilizációnak?
istentudja: A gyülöletnek nincs nemzetisége.Nincs olyan európai ország,ahol ne léteznének szélsöséges nézetek,szervezetek.A norvégiai tragédia is azt bizonyítja,hogy nem szabad egy kézlegyintéssel elintézni az ef...
doncsecz: @prezzey: Ez tetszik ez a "semleges nemű név" :)
2011. 07. 25, 09:34   A legjobb férfiíró valójában nő
El Mexicano: @Fejes László (nyest.hu): Hát igen, végül is értelmezés kérdése, csak nem mindegy, mi az ok és mi az okozat. :) A többivel egyetértek (végül is ezt próbáltam én is magyarázni Roland2-nek, amikor azt m...
2011. 07. 25, 09:26   Vége a civilizációnak?
Fejes László (nyest.hu): @elhe taifin: Valóban, a weblapszerkesztést és a tipográfiai alapismereteket is tanítani kellene.
2011. 07. 25, 09:10   Vége a civilizációnak?
elhe taifin: Vége a civilizációnak 2823.lattilad.org/
2011. 07. 25, 07:35   Vége a civilizációnak?
prezzey: @bloggerman77: hát azért a modern héber első beszélői közül elég sokan tudtak pl. imádkozni héberül, vagy szöveget értve olvasni, stb... mondjuk az érdekes kérdés, hogy pont azok ellenezték a legjobba...
2011. 07. 25, 04:39   Vége a civilizációnak?
prezzey: @lhi: igen, sőt van egy harmadik eset is, a semleges nemű néven író nőké. Például a közelmúltban (1986) Celia S. Friedman könyveit adták ki eleinte C. S. Friedman néven, mert "senki sem vesz meg olyan...
2011. 07. 25, 04:24   A legjobb férfiíró valójában nő
bloggerman77: Azért vicces ez, hogy az amerikaiak nem tanítják a folyóírást - mi lesz ha vmi természeti csapás éri őket, és nem lesz áram? Ha nem lesz mibe "bepötyögni" az írást? Kétségbe esnek egy papírlap láttán?...
2011. 07. 25, 00:24   Vége a civilizációnak?
bloggerman77: Mondjuk létezik élő példa egy kihalt nyelv ismét élővé, anyanyelvvé válására: ez az ivrit, ami a liturgikus héber modernizált változata, mesterségesen alkották meg, és az első beszélői ugyanúgy tanult...
2011. 07. 25, 00:16   Vége a civilizációnak?
bloggerman77: @Roland2: "Kire gondolsz ? Mert például Havas,Stohl,Galambos Lajos,vagy Peller Mariann nyiltan vállalják,hogy német származású családból származnak.Ahogy Magyar Bálint,Demszky,Kern András vagy Farkash...
Roland2: @bloggerman77: "Hogyan lehet az, hogy egy nemzetiségi műsorban a riporter kioktatta a román szülőket, hogy súlyos hibát követtek el, amikor a gyermeküket előbb tanították meg románul, és csak utána ma...
Fejes László (nyest.hu): @El Mexicano: "a latin kihalt, azért, mert nem beszélTÉK" De végül is ez is igaz, nem? A latin kihalt, mert már nem latinul beszéltek, hanem spanyolul, olaszul stb. Nyilván valamilyen értelemben ponta...
2011. 07. 24, 21:58   Vége a civilizációnak?
Fejes László (nyest.hu): @doncsecz: Nem látom okát. Van benne ugyan néhány fordulat, amit önmagában talán moderálásra ítélnék, de a hozzászóló ezeket olyanokkal köríti, amelyek kontextusában amúgy sem vehető komolyan. Az ilye...
2011. 07. 24, 21:07   Volt-e zsidó birodalom az ókorban?
bloggerman77: @Roland2: Kedves Roland Magyarországon törvényileg valóban minden nemzetiségnek vannak jogai, mi nagyooon européerek vagyunk. De akkor a nemzetiségi oktatási és kulturális intézményhálózat ellenére má...
Roland2: @bloggerman77: Azért nem hasonlítható a magyarországi szláv és román kisebbségek helyzete a határontúli magyarokéhoz: a magyarokat burkoltan- nem burkoltan állami rendeletekkel próbálják diszkrimináln...
doncsecz: @istentudja: Ez így van. A szentgotthárdi gyárakban is külön figyelték a besugók ki beszél németül, vagy szlovénül. Ha ott megszólalt bárki, elküldték volna. De napjainkban sincs ez azért másképp, pél...
doncsecz: @Huliganthropus: A hozzászólás jellegét semmi kétség. Remélem Fejes László eltávolítja ezt a mocskolódó szöveget.
2011. 07. 24, 19:21   Volt-e zsidó birodalom az ókorban?
Huliganthropus: "Dávid, Izrael második királya..." - eleve hibás megközelítés, történelemhamisítás, és a magát "kiválasztott" népnek nevezők rendszeresen ismételt hazugságainak egyike. Maga a feltételezés, miszerint ...
2011. 07. 24, 18:22   Volt-e zsidó birodalom az ókorban?
bloggerman77: @istentudja: Most helyettesítsd be a magyar szót szlovákra, románra, szerbre... Azt hiszed a magyarok toleránsabbak? Még gyerekoromban hallottam - 25 éve - hogy a vonaton rászóltak két, egymás között ...
bloggerman77: @suburru: Szerintem az MTI félrefordító szolgálata győzött, amikor a Júdát Judeának fordította.... Az MTI-nél rendszeres mindenféle témákban a félrefordítás, úgy látszik náluk a szakmai lektor ismeret...
2011. 07. 24, 18:15   Volt-e zsidó birodalom az ókorban?
gull 1: "Hogy erről a kérdésről mi mindent írt Platón, aztán Arisztotelész, majd utánuk sok kiváló elme, nem fogjuk itt részletesen elmesélni." Hát igen, valóban eléggé vázlatos a cikk. A nyelv, mindenekelőtt...
istentudja: @gull 1: Nem a nyelvmüvelök,magyarságunk megélésének müveltségi foka/szintje a lényeg,ha jól értem...(?)Éltél te már magyarként kisebbségi sorban,kedves gull 1 ?Tudod mi az?Volt már büntudatod azért,m...
Váltás normál nézetre...