Hozzászólások:
El Vaquero: @nadivereb: hoppá, lett nekünk egy El Botanico nevezetű tagunk. Nekem ez mind gaz amúgy, az nem tudom milyen eredetű, majd La Criya levezeti a GZ gyökvázat. Inkább olyan növényfajtákat kéne kikereszte...
2015. 11. 13, 19:56
A Google is (f)elismerte
a finn-magyar nyelvrokonságot?
Krizsa: Az összehasonlító történeti nyelvészetről van szó. Annak egy leágazása a finnugor nyelvészet. Ezeket a hivatalos nyelvészet ma már (ellentmondásait idegesen érzékelve, de a nyelvészeti ágazatban mégis...
2015. 11. 13, 18:17
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Szalakóta: Az angol vagy a német Wikipédiából hamar törlik azokat a szövegeket, amiket egy középfokú nyelvtanuló írt. A kisebb nyelvek befogadóbbak, az eszperantóra lehet írni középfok alatti tudással is. Úgyhog...
2015. 11. 13, 17:56
Mennyi idő megtanulni
egy mesterséges nyelvet?
menasagh: @Krizsa: ...most látom lemaradt belőle....szóval a nyelvi rokonság párhuzamosan visszakövethető a történelemmel. Ott ahol megfordultak mindig kapcsolat is alakult tehát változhatott.
...ez olyasmi min...
2015. 11. 13, 17:51
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
menasagh: @Krizsa: Ma a nyelvészettel úgy állunk, és nem akarok senkit megbántani vagy leértékelni, hogy a nyelvész nem meghatároz hanem kutat, holott neki a tökéletes alkotás lenne a feladata nem a keresgélés....
2015. 11. 13, 17:39
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Krizsa: @MolnarErik: Ez valahogy el is lerülte a figyelmemet, pedig olvastam már róla. Mindig csak arra összpontosítottam, hogy Vas / Zala a VEND körzet - amiről azt mondják, hogy "magyarországi szlovák" nyel...
2015. 11. 13, 17:30
Nyelvében is él a székely?
MolnarErik: @nudniq: Így van, annyi eltéréssel, h a csillag is teljesen modern(izált), és emiatt elég sok vitát is váltott ki.
2015. 11. 13, 16:57
Nyelvében is él a székely?
MolnarErik: "Eszerint a székelység nyelvjárásai jól megfeleltethetők a Dunántúl déli és nyugati peremén használt dialektusoknak,"
Dehát (tudtommal) székelyek eredetileg itt is éltek (mint határőrzők).
2015. 11. 13, 16:50
Nyelvében is él a székely?
Krizsa: @menasagh: 310: és a cikk címéhez:
Milyen a tudománytalan módszer?
www.leventevezer.extra.hu/Milyen.pdf
A leventevezér nevezetű linket egy informatikustól kaptam, aki más honlapokra is ajánlotta az ír...
2015. 11. 13, 16:45
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Avatar: @GéKI: Látod, még te is azt írod, hogy a Duna a Fekete-erdőben ered, holott a Duna torkolati vizének döntő többsége nem a Fekete-erdőből származik... Nem értem a nyelvészetben használatos nyelvcsalád ...
2015. 11. 13, 16:30
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
menasagh: @GéKI: Épp ezt próbáltam kifejteni. Ma nem lehet csak az egyiknek lenni. A családfás elmélet pedig szintén nem az eredetet szándékozott vagy szándékozik bizonyítani, hanem az egyvalakihez való visszas...
2015. 11. 13, 16:09
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
GéKI: @Avatar:
Nem a neve a kérdés, hanem az, hogy elfogadjuk, hogy a Duna vízgyűjtő területe az- az egész KM. Tehát mindenki tudja, hogy a torkolati "dunavíz" az a mellékfolyók keveréke - vagy továbbra is ...
2015. 11. 13, 15:32
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
nudniq: @MolnarErik: voltak középkori és újkori katonai zászlók, amiket így vagy úgy a székelyekhez lehet kötni. Ezekről, a többön is megjelenő jelképeket és az egyiken megjelenő színösszeállítást összeváloga...
2015. 11. 13, 14:31
Nyelvében is él a székely?
Avatar: @GéKI: A Dunát Dunának hívják a Fekete-erdőnél és a Fekete-tengernél is, holott a torkolati vízhozamában elenyésző mértékű rész az, ami a fekete-erdei Duna forrásnál bukkant a felszínre. (Lehet, hogy ...
2015. 11. 13, 14:18
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
MolnarErik: "külön zászlóval és himnusszal – igaz, ez utóbbi nem különösebben régi, mesterséges gyártmány, és az előbbi hagyományát is meglehetősen mesterségesen erősítették meg"
Valójában az előbbi még kevésbé r...
2015. 11. 13, 13:35
Nyelvében is él a székely?
Szalakóta: Hiba volt kiemelni a magyar nyelvet, mint államnyelvet egy annyira sok nemzetiségű országban, mint Magyarországon.
2015. 11. 13, 12:44
„Semmit rólunk nálunk nélkül!”
pocak: @lcsaszar: Hát ennyire komolyan mi nem vesszük ezeket a képrejtvényeket. Annyit csaltam persze, hogy a mi esetünkben a macskáról pontosan lehet tudni, hogy halott, hiszen ahogy @unikornis: megfejtette...
2015. 11. 13, 11:03
Terror! Rettegés!
GéKI: @Krizsa:
Természetesen, a „gyökérmetafóra” is csak egy képi megjelenítési formája a nyelvek valódi fejlődéstörténetének. Nektek, nyelvészeknek ez csak egy eszköz lehet, amit a népszerűsítő irodalomban...
2015. 11. 13, 09:43
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
lcsaszar: Az adott hét perc alatt nem volt rádiókapcsolat a Curiosity-vel, ezért nem lehetett eldönteni, hogy még működőképes-e. Schrödinger macskája egy gondolatkísérlet, melyben nem lehet eldönteni, hogy a zá...
2015. 11. 13, 07:41
Terror! Rettegés!
Krizsa: @Untermensch4: Dehát ez megint... miért volna régies? Épp az előbb írtam egy másik cikk alá, hogy "Szilágyinál ez csak egy, a "család-fát" felváltandó metafóra... ez nem is valódi jővő idő, vagy ha ig...
2015. 11. 13, 00:08
Mit értsünk „kerülendő” alatt?
unikornis: Curiosity killed the cat
2015. 11. 12, 23:27
Terror! Rettegés!
Krizsa: @GéKI: Nagyon tetszett a link. Már láttam, de az ajánlásodra végig el is olvastam. Gyökerek, gyökerek (persze egészen másként érti, mert Szilágyinál ez csak egy, a "család-fát" felváltandó metafóra. (...
2015. 11. 12, 23:20
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
GéKI: @menasagh:
Miért kellene csak az egyiknek lennie - inkább ez a kérdés!
Ha mondjuk a "honfoglalókat" - nézzük, akkor azok "nyelvrokonai" - ugyan milyen nyelvek beszélői is voltak?
A legliberálisabb fel...
2015. 11. 12, 22:10
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
pocak: @siposdr: na jó, jó, de hogy jön ez a poszthoz?
2015. 11. 12, 21:27
Terror! Rettegés!
Untermensch4: @shanditiredum: Ha a régen használt nyelvtani szerkezet ma is érthető akkor sztem használatos. Az -nd mint jövőidő így addig érthető kell maradjon amíg a "leendő" és "jövendő" és még talán pár szóban ...
2015. 11. 12, 21:08
Mit értsünk „kerülendő” alatt?
Krizsa: A cikk utolsó sora: "Inkább az a furcsa, ha ő még mindig a 17. században szokásos értelmében használja."
Én is pontosan így. Példa: AZON MÚLIK (azon bukik, vagy nem), hogy rend lesz-e itt végre, hogy ...
2015. 11. 12, 20:36
Nem rajtunk múlik, hogy a nyelv változik
siposdr: Schrödinger szegény, kétállapotú macskája...
2015. 11. 12, 19:48
Terror! Rettegés!
Irgun Baklav: Szerintem azért a „mennyi idő megtanulni” korántsem az egyetlen szempont, amit érdemes figyelembe venni, mielőtt az ember egy mesterséges nyelv megtanulására szánja rá magát. Ahogy a cikkíró is utal r...
2015. 11. 12, 19:21
Mennyi idő megtanulni
egy mesterséges nyelvet?
nudniq: @nadivereb: ez teljes összhangban van azzal,h a XVII. században még kifejezetten ezt jelentette. :)
A rögzült kifejezésekről úgy érzem,h valahogy "befagyasztják" a nyelv egy korábbi állapotát. (Nem va...
2015. 11. 12, 18:03
Nem rajtunk múlik, hogy a nyelv változik
nudniq: @shanditiredum: "pl. ha valaki használ egy spanyol, angol vagy német szavat, attól még nem lesz a magyar nyelv része."
Ebben egyetértek. Ha csak egyvalaki használja (és a beszélgetőpartnere esetleg ne...
2015. 11. 12, 17:51
Mit értsünk „kerülendő” alatt?