Oktatás
Vissza a gyökerekhez?
nyest.hu | 2014.12.11.
Ha visszatérünk bizonyos gyökerekhez, óhatatlanul elszakítunk másokat – amikhez aztán megint vissza lehet térni.
Letölthetők a TanárBlog webináriumainak anyagai
nyest.hu | 2014.12.10.
A TanárBlog hozzáférhetővé tette a negyedik éve működő online képzésének az anyagait. Hasznos lehet minden olyan pedagógusnak, aki igyekszik lépést tartani a 21. századi technológiák fejlődésével.
Mi mindent köszönhetünk a drogoknak?
nyest.hu | 2014.12.09.
Költők, akik költői vénájukat nem kímélve alkottak. Festők, zeneszerzők és zenészek, akik nagyot alkottak különböző tudatmódosító szerek hatása alatt. Droghasználat és kultúra összefüggéseiről Zacher Gábor „Betépett álmodozók” című előadását ajánljuk...
Hiányzik az egységes magyar terminológia
nyest.hu | 2014.12.09.
2014. december 5-6-án Komáromban konferenciát rendeztek a szlovákiai magyar nyelvű iskolákban szükséges oktatásügyi dokumentáció terminológiai kérdéseiről.
Mizu a szótárakkal? – Fluor Tomit a nyelvtanórára!
Jánk István | 2014.12.09.
A szótárakra, szótárhasználatra nincs szükségük a mai diákoknak. Vagy mégis? Érdekes vitatéma lehetne ez, de mi inkább azzal foglalkozunk, hogy hogyan dolgozható föl ez a témakör úgy, hogy a tanulók magolás és ásítás nélkül hasznosítható tudásra tegy...
Szintetikus drogfogyasztós és intravénás szerhasználók
nyest.hu | 2014.12.09.
Olvasónk nem a drogpolitikáról, hanem a helyesírásról kérdezett minket.
Képes őstörténet
zegernyei | 2014.12.08.
Ezen a héten Száray Miklós 9. osztályos tankönyvéből próbáljuk megérteni a magyar őstörténetet. A múlt végtelen, ismereteink végesek: lehetett így is, lehetett úgy is – a tudósok még dolgoznak a probléma megoldásán. De akkor mit tanítsunk?
Mátyás király ezüst dénárja és a meisseniporcelán-tányér
nyest.hu | 2014.12.08.
Sorozatunk aktuális részében az anyagneves összetételek helyesírását ismételjük át.
Kétnyelvű kiadvány a magyarországi török emlékekről
MTI | 2014.12.07.
Török és magyar nyelven mutatja be a magyarországi oszmán–török építészeti emlékeket Pintér Tamás és Sudár Balázs „Oszmán–török építészet Magyarországon” című könyve, amelyet december 2-án mutattak be a budapesti Yunus Emre Intézetben.
Hamarosan lejár a felvételi jelentkezések határideje
MTI | 2014.12.06.
December 9-éig jelentkezhetnek az általános iskolások központi írásbeli felvételi vizsgára. Az erre szolgáló jelentkezési lapot abba a középiskolába kell eljuttatni, amelyben a diák szeretné megírni az írásbeli feladatokat.
A másik Télapó
nyest.hu | 2014.12.05.
2014. december 7-én 11 órától a budapesti Centrál Kávéházban Mikulás-ünnepséget tartanak Lázár Ervin-mesékkel, diafilmvetítéssel és krampuszokkal.
Vigyázat! Nő az orvosi pályán!
Wenszky Nóra | 2014.12.05.
Mióta járnak a magyar lányok iskolába? És középiskolába? És egyetemre? Ki szervezte az első felsőbb lányiskolákat? És vajon miért kell egy diplomahonosításra 20 évet várni? Hugonnai Vilma, az első magyar doktornő nyomába eredünk.
Mintha nem csak erről lenne szó!
nyest.hu | 2014.12.04.
Olvasónk szerint a „nemcsak”-ot és a „minthá”-t mindig külön kéne írni. Pedig az akadémiai szabályzat szerint bizonyos esetekben valóban egybe kell őket írni. Mi a szabály? Van-e szabály? És ha van, miért nehéz betartani?
Mi köze az inkontinenciának a földrészekhez?
nyest.hu | 2014.12.04.
Ha valaki nem inkontinens, akkor az kontinens? Mi köze a földrésznek a vizelettartási problémákhoz?
Miért lettem én tanár?
Jánk István | 2014.12.04.
Ma Magyarországon nem éri meg tanárnak lenni – szinte mindenhonnan ezt hallani. Ez persze érthető, hiszen több érv szól a tanári pálya ellen, mint mellette. Ennek ellenére mi megpróbálunk néhány olyan gondolatot megosztani olvasóinkkal, ami miatt még...
Ennyi malac vagy annyi malac?
nyest.hu | 2014.12.04.
Kérdezik a kondást, hány malacot terelget, erre a válasza: „Ha még egyszer ennyien, meg még fele annyian lennének, akkor éppen kerek százat legeltethetnének!” Ön meg tudja oldani ezt a matekpéldát? És mi az eredmény?
Mostohagyerek-nevelés – Beszámoló a Magyartanárok Egyesülete nyelvtantanítási konferenciájáról
Molnár Cecília Sarolta | 2014.12.03.
A magyartanítás és a magyartanárok mostohagyereke: az utált és mellőzött nyelvtanóra. Ez állt a Magyartanárok Egyesülete legutóbbi konferenciájának középpontjában. Az előadók és a közönség soraiban is ott volt a nyest. Elmondjuk, mi mindent tanultunk...
„Oly távol vagy tőlem, és mégis közel” – a kilencedikes kísérleti nyelvtankönyv
Jánk István | 2014.12.02.
Cikksorozatunkban ezúttal a kilencedikes nyelvtankönyvvel foglalkozunk, aminek áttekintése után vegyes érzelmek fogtak el minket. Talán most először érezhető a kísérleti tankönyv tárgyalása kapcsán, hogy bizonyos szempontból jó úton járunk, bár még m...
Marcipán bolt
nyest.hu | 2014.12.02.
Nem volt könnyű dolguk azoknak, akiknek azt kellett kiírniuk az üzletükre, hogy: Szamos + marcipán + bolt.
Kell-e a „majd” elé vessző?
nyest.hu | 2014.12.01.
Az „és”, a „meg” és a „vagy” elé nem minden esetben kell vesszőt tenni. De kell-e a „majd” elé? Majd mi megmondjuk!
Tapéda
nyest.hu | 2014.12.01.
Ön tudja, mi az a tapéda? Mielőtt azt mondaná, hogy nem, olvassa el cikkünket.
A balgaság dicsérete?
nyest.hu | 2014.11.28.
November 29-én lesz egy nyelvtantanítási konferencia, amelynek a meghívója helyesírási kérdéseket vetett föl számunkra...
500 millió a külhoni magyar szakképzésre
nyest.hu | 2014.11.27.
500 millió forintot ad a kormány a „2015 a külhoni szakképzés éve” program megvalósítására – értesültünk a Magyar Közlönyből. És hogy mire megy ez a pénz? Fiatal vállalkozók hálózatára, magyar szaknyelv terjesztésére és a „kiemelten fontos” magyar ér...
Európán kívüli eszperantó
Horváth Krisztián | 2014.11.26.
Olvasónk arról érdeklődik, milyen az eszperantó helyzete a világban napjainkban. Az amerikai kontinensen túl olyan vidékek eszperantó élete felől is tudakozódik, mint Ázsia, Afrika vagy éppen Óceánia. Az alábbiakban igyekszünk néhány támpontot adni a...
Kevés a hely? Jegyzetelj! – A hatodikos kísérleti nyelvtanmunkafüzet
Jánk István | 2014.11.26.
Folytatjuk a kísérleti tankönyvek és munkafüzetek elemzését. Ezúttal következzen a hatodikos Magyar nyelv és kommunikáció munkafüzet, ami bizonyos szempontból nagyon jó, bizonyos szempontból meg nagyon nem. Ötletes és modern szemléletű részeket talál...
Törvényesítenék az esélyegyenlőtlenséget
nyest.hu | 2014.11.25.
Nem lehet szegregálva integrálni, s minden rendelkezésre álló tudományos bizonyíték is azt támasztja alá, hogy a hátrányos helyzetű, többségében roma gyermekek integrációjához elengedhetetlen a többségi gyermekekkel együtt való oktatásuk.
Mostohagyerek a magyartanításban?
nyest.hu | 2014.11.24.
A nyelvtanítás tényleg a magyartanítás mostohagyereke? – Kiderül 2014. november 29-én, a Magyartanárok Egyesülete konferenciáján.
Ezeket ne hagyja ki az ELTE programjai közül...
nyest.hu | 2014.11.24.
Rengeteg nyelvészettel és nyelvészeti határterülettel foglalkozó program lesz ezen a héten az ELTE-n. Ezeket ajánljuk olvasóink figyelmébe.
Kétnyelvű nyelvkönyveket a diaszpórának!
MTI | 2014.11.23.
Meg kell teremteni annak lehetőségét, hogy a nyugati diaszpórából sokkal több gyermek folytasson legalább féléves magyarországi tanulmányokat.
Kezdődik a nyelvvizsgaper!
MTI | 2014.11.22.
A bűnszervezet tagjai személyesen, újságokban, szórólapokon toborozták azokat, akik pénzért akartak nyelvvizsgához jutni.