0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75217 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
nadivereb: @aphelion: egyetértek: a "zöld hüvelykujj" pillanatnyilag teljesen rossz, de szerintem akár el is terjedhet, mert elég sok angol szövegben van benne, de nincs igazán jó magyar megfelelője.
2017. 01. 26, 15:21   Látom magam odakint
aphelion: Hát ez is egyfajta spektrum, az egyik végén ott van a "látom magam odakint" ami nyilván abszolút totál rossz, a másik végén meg a pályaudvar ami egy teljesen bevett és elterjedt tükörfordítás, bár leh...
2017. 01. 26, 15:08   Látom magam odakint
aphelion: Azért a nerdspektrumon ti is eléggé rajta vagytok hogy már negyedik napja ezen rugóztok :PPP
2017. 01. 26, 14:47   A jéghegy csúcsai
Fejes László (nyest.hu): @Tóth Attila: Szerintem te nem arról beszélsz, amiről a cikk vagy én. Itt nem arról van szó, hogy a green fingers megtalálható-e a neten, hanem hogy a zöld hüvelykujj szerepel-e. Persze nehéz egyetért...
2017. 01. 26, 14:26   Látom magam odakint
Fejes László (nyest.hu): @Sultanus Constantinus: Hát ez éppen egy szó végi változás, ha igaz...
2017. 01. 26, 14:23   Bővülünk, bővülünk
Tóth Attila: @Fejes László (nyest.hu): Ezzel nagyon nem értek egyet. Ugyan itt csak a partvonalról beszélek bele (nem mű-, hanem szakfordításokat készítek 15+ éve), de a fordítás nem úgy működik, hogy ha nem értek...
2017. 01. 26, 13:28   Látom magam odakint
Sultanus Constantinus: @Fejes László (nyest.hu): Köszi! Azt hiszem, a kurdban történt hasonló változás pl. az igéknél, az E/1. személyrag -m > *-w > -v.
2017. 01. 26, 12:23   Bővülünk, bővülünk
Fejes László (nyest.hu): „Az sem mentség, hogy ezernél is több találat van rá magyarul.” Ez volt az a pont, ahol azt mondtam, hogy ez azért nem ilyen egyszerű. Én ugyan nem ismerem a kifejezést, de ha ennyien használják, akko...
2017. 01. 26, 11:46   Látom magam odakint
lcsaszar: @hhgygy: Azt tudtam eddig kikövetkeztetni, hogy a "spektrumon lenni" analóg a "rajta lenni a szeren", "lejöttem a szerről" és hasonló szlenggel.
2017. 01. 26, 11:37   A jéghegy csúcsai
Fejes László (nyest.hu): @Irgun Baklav: Már nem éltem hiába. :) @Sultanus Constantinus: „Nem lehetésges az, hogy történetileg valamilyen félhangzószerűség volt a szó végén, amely a toldalék nélküli alakban összeolvadt a tőmag...
2017. 01. 26, 11:35   Bővülünk, bővülünk
szigetva: @mederi: A <how> a középangolban [hú] volt, ebből lett a 17. századra [hou] (Cheryl Cole, akinek pár évente változik a neve és a férje, pl. így ejti), később [hau], majd [háu], majd a beszélők e...
2017. 01. 26, 11:11   Bővülünk, bővülünk
hhgygy: @Untermensch4: Nekem már a spektrumon sem tetszik, inkább spektrumban, de meg sem szólalok.
2017. 01. 26, 10:56   A jéghegy csúcsai
Untermensch4: @lcsaszar: A "tartományon lévő" meg "nem magyaros", akkor már inkább "tartományban élő". De arról meg az autizmusnál sokkal inkább asszociál az ember a gyűrűk urára... :)
2017. 01. 26, 10:33   A jéghegy csúcsai
mederi: A népnyelvi "háá?" "hová" jelentésű kérdő szónál az első "á"-ból "ó" lett.. Az angolban a "háó" kérdő (hogyan jelentésű) szó második "á"-ja "ó".. Vajon lehetséges, hogy az "áó" "áá"-vá változott ("has...
2017. 01. 26, 10:23   Bővülünk, bővülünk
mederi: A népnyelvi "fűje" azonos a sztenderd "füve" szóval (mint a "hója"/ "hava" esetén).. E' szerint a "v" akár "j" is lehetett valamikor..?
2017. 01. 26, 10:16   Bővülünk, bővülünk
hhgygy: @lcsaszar: Hehe, én meg egy előző autistákról szóló cikkben kifogásoltam a "bejósolhatatlan" kifejezést, de most megvilágosodtam: én is autista vagyok a magam módján, kizökkent a komfortzónámból, ha e...
2017. 01. 26, 09:36   A jéghegy csúcsai
Sultanus Constantinus: Közben – melóból hazafelé menet – eszembe jutott egy párhuzam a portugálból: audire > *ouir > ouvir [o(u̯)vir]. Ellenben a spanyolban, ahol teljesen végbement az au̯ > o összeolvadás, ott ugy...
2017. 01. 25, 18:32   Bővülünk, bővülünk
Sultanus Constantinus: A vitához hozzászólva, nekem bár lejött, hogy mit akar jelenteni, legalábbis azt hiszem (én is mérnök vagyok, szóval számomra is a 'frekvencia-/hullámhossztartomány' az elsődleges jelentése), pontosab...
2017. 01. 25, 15:47   A jéghegy csúcsai
Sultanus Constantinus: Nem lehetésges az, hogy történetileg valamilyen félhangzószerűség volt a szó végén, amely a toldalék nélküli alakban összeolvadt a tőmagánhangzóval, a toldalékolt alakban pedig mássalhangzóvá erősödöt...
2017. 01. 25, 15:19   Bővülünk, bővülünk
lcsaszar: @Mr.Anderson: Értem, tehát "tartományon levő" személyekről van szó, csak a "spektrum", mint idegen szó mégis tudományosabban hangzik. Mindegy, hagyjuk,
2017. 01. 25, 14:27   A jéghegy csúcsai
Mr.Anderson: @lcsaszar: A spektrum szó bővebb jelentése egészen konkrétan egy dolog adott tartománya (elektromágneses sugárzás, tünetegyüttes, miegyéb). Tehát itt tökéletesen megfelelő, tekintve, hogy az autizmus ...
2017. 01. 25, 00:00   A jéghegy csúcsai
Irgun Baklav: @MolnarErik: Fejes László egy bő három éve már írt a jóslatról-javaslatról, ahol analógiaként a só-sav is említve volt: www.nyest.hu/hirek/mi-koze-a-joslatnak-a-javaslathoz
2017. 01. 24, 21:43   Bővülünk, bővülünk
MolnarErik: @lcsaszar: Ez olyan mint a kiló kenyér.
2017. 01. 24, 21:26   A jéghegy csúcsai
MolnarErik: A só-sav-ról nem akartok írni egy cikket?
2017. 01. 24, 21:19   Bővülünk, bővülünk
Irgun Baklav: „A [v]-vel bővült tőváltozatok használatának egy közös vonása van: mindig magánhangzó követi őket.” Összetett szavakban ez már talán nem minden esetben igaz, pl. a hű~hív esetén a betűhívben mindenkép...
2017. 01. 24, 15:32   Bővülünk, bővülünk
Untermensch4: @El Vaquero: Teljesen jó e a spektrumozás.
2017. 01. 24, 09:57   A jéghegy csúcsai
nadivereb: @lcsaszar: "a spektrum szó önmagában való használata szerintem akkor sem helyes" Milyen szerencse, hogy a cikkben nem önmagában használják a szót, hanem kontextusban, így minden egyes esetben világos,...
2017. 01. 24, 09:40   A jéghegy csúcsai
lcsaszar: @Orsolka: Mindent értek, de a spektrum szó önmagában való használata szerintem akkor sem helyes. A spektrum magát az alapszót bővíti. Egy példával élve olyan az önmagában való használata, mint ha vala...
2017. 01. 24, 08:17   A jéghegy csúcsai
Orsolka: @El Vaquero: Az autizmus neve hivatalosan (ahogyan a cikkben is szerepel): autizmus spektrum zavar (ez a magyar helyesírás szabályai szerint nem helyes, de a legtöbb helyen így írják), az angol rövidí...
2017. 01. 24, 07:22   A jéghegy csúcsai
El Vaquero: @Irgun Baklav: nem vagyok mérnök, de a spektrumon én is elektromágneses hullámok tartományát értem. Persze így megmagyarázva nem teljesen logikátlan elnevezés, de külön magyarázat nélkül elég nehezen ...
2017. 01. 24, 04:52   A jéghegy csúcsai
Váltás normál nézetre...