Hozzászólások:
tarto: Kedves Nyelv és Tudomány! Kedves Lévai Júlia!
Kérem, legyenek egy kicsit befogadóbbak! A példánál maradva fejtem ki a véleményemet. Beszéljünk a finnugor rokonságról! De ez ne kikezdhetetlen kinyilatk...
2011. 01. 04, 13:37
Merhetünk-e írni a finnugor rokonságról?
Fejes László (nyest.hu): @toth: "A Himnusz („Hymnus, a' Magyar nép zivataros századaiból”) Kölcsey Ferenc verse, mely egyben Magyarország nemzeti himnusza." hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_himnusza
A himnusz szó nem c...
2011. 01. 04, 12:55
Korrektort a Sándor-palotába!
Kincse Sz. Örs: @hajnalpír: pedig mi nem töröltünk semmit sem - de hát ez abból is egyértelmű, hogy láthatod: a hozzászólások számozása folyamatos. lehet, nem küldted el, vagy másik cikk alatt válaszoltál?
2011. 01. 04, 12:53
Korrektort a Sándor-palotába!
hajnalpír: @Tóth István:
A válaszom bizonyára cenzúra áldozata lett. Pár órát élt, sajnálom, ha nem láttad.
2011. 01. 04, 12:46
Korrektort a Sándor-palotába!
Fejes László (nyest.hu): @Miklós:
Kedves Miklós!
Nem igazán értem, miért kellene nekem Fodort hallgatnom, amikor én magam írtam:
"A finnugristák gyakran róják fel a „finnugorellenes” vélemények képviselőinek, hogy nem tudják ...
2011. 01. 04, 12:23
Marad a finnugor „elmélet”
beckett: Intézményekhez lenne egy speciális típusú iskola: ahol nemcsak az adott nyelvórán, hanem egyébként is idegen nyelven (is) folyik az oktatás.
Intézménynévként, nagybetűsítve mindnek ilyesmi neve volt e...
2011. 01. 04, 11:38
A hivatalok sem tartják be a helyesírást
Miklós: Kedves László
Köszönöm a hivatkozást! Nem ismertem és alaposan meg fogom hallgatni! A történészeket én nem szándékoztam leértékelni. Magam is az őstörténeten keresztül kontárkodom bele a nyelvészetbe....
2011. 01. 04, 11:31
Marad a finnugor „elmélet”
Rako: Az utolsó bekezdés bizony elég téves. Ha jól tudom, akkor azok MO-i fiókújságai bizony hangosak.
Jó lenne, ha a cikk szerkesztője, ki az "emlékeztet" szót hasznélja, megadná a magyar és a törvényt kri...
2011. 01. 04, 10:10
A magyar média nyugati tulajdonosait hidegen hagyja a médiatörvény
gogol11: Mennyire jó is félteni egy olyan médiát,mely gyökereit az átkosban kell keresni,s hajtásai ennél fogva a posványból nőttek ki!Merkel asszony a német adottságok miatt nem tudhatja,mennyi félretájékozta...
2011. 01. 04, 09:49
A magyar média nyugati tulajdonosait hidegen hagyja a médiatörvény
Fejes László (nyest.hu): @Miklós:
Kedves Miklós!
Nem hiszem, hogy ennyire le kellene nézni a történészeket, hogy nem tudnak különbséget tenni nép és nyelv között.
Amikor a nyelvészek bolgárokról beszélnek, nyilván ugyanazt ér...
2011. 01. 04, 08:55
Marad a finnugor „elmélet”
tenegri: @Miklós: "Ez azonban egy paradigmaváltás, amit véleményem szerint a genetikai eredmények kényszerítettek ki."
Nem, ez nem újdonság, nem paradigmaváltás, s nem is a genetikai kutatások eredménye.
"Korá...
2011. 01. 03, 22:42
Marad a finnugor „elmélet”
Miklós: Üdvözöllek Fejes László!
Mind igaz, de azt azért mégis eddig másként magyarázták. Nézd meg például Fodor István fejtegetését a TTE-n. www.tte.hu/toertenelemtanitas/toertenelemtanarok-orszagos-konferen...
2011. 01. 03, 18:29
Marad a finnugor „elmélet”
Fejes László (nyest.hu): @Miklós:
"Ezért állítod te is én is azt, hogy a nyelvet és a népet markánsan meg kell különböztetni egymástól. Ez azonban egy paradigmaváltás, amit véleményem szerint a genetikai eredmények kényszerít...
2011. 01. 03, 17:19
Marad a finnugor „elmélet”
Miklós: „Újra és újra előkerül, hogy a társadalomtudomány nem igazi tudomány, csak a természettudomány” Ezt te írtad én nem. Én elismerem a társadalomtudományt teljes értékű tudománynak. De a két tudomány köz...
2011. 01. 03, 17:03
Marad a finnugor „elmélet”
Roland2: @Fejes László (nyest.hu): Várjuk meg István következő levelét :)
2011. 01. 03, 16:47
Átfedés a magyar és a finn szókincs között
Fejes László (nyest.hu): @alva: Az, hogy melyik szó tekinthető finnugor eredetűnek, nem függetleníthető attól, hogy milyen hangváltozásokat feltételezünk a történetükben. Van olyan szótár, amely a magyar nyelv finnugor eredet...
2011. 01. 03, 16:45
Átfedés a magyar és a finn szókincs között
El Mexicano: +Ez is: hu.wikipedia.org/wiki/Urál-altaji_nyelvcsalád
2011. 01. 03, 15:51
Majdnem nyelvrokonaink: a török nyelvekről
El Mexicano: Vannak feltételezések, melyek szerint az uráli, az afroázsiai, illetve az altaji nyelvcsalád közös ősnyelvből származik, és ezek nem is annyira újak.
Lásd: hu.wikipedia.org/wiki/Nosztratikus_nyelvcsal...
2011. 01. 03, 15:48
Majdnem nyelvrokonaink: a török nyelvekről
zlatko: igen,ez logikusabb lenne,mert a finnugor származás ezer sebből vérzik. de melyik nyelvre is gondoltál? hiszen ha egy ilyen nyelv létezne vagy létezett volna, lenne róla valamilyen infó,de sajnos nem j...
2011. 01. 03, 15:34
Majdnem nyelvrokonaink: a török nyelvekről
alva: Megértem a számoktól való elzárkózását a bölcsészettudományoknak, több vizsgálatnál értelmetlen lenne statisztikával foglalkozni, hiszen a hibahatár túl nagy lenne. De a szókincsre azért vannak becsül...
2011. 01. 03, 15:33
Átfedés a magyar és a finn szókincs között
Fejes László (nyest.hu): @Roland2:
1. A levélíró semmit nem mondott a nyelvrokonságról.
2. A levélíró nem azt kérdezte, hogy hány finn--magyar történeti szóegyezés van, hanem feltehetően arra gondolt, hány olyan szó van, ami ...
2011. 01. 03, 14:38
Átfedés a magyar és a finn szókincs között
El Mexicano: @Roland2: "Ha csak a szavak mennyiségi számítana a nyelvrokonság meghatározásánál,akkor az angol latin,a román szláv,a mari török,az örmény pedig iráni nyelv lenne."
Ezzel tökéletesen egyetértek! Ille...
2011. 01. 03, 14:09
Átfedés a magyar és a finn szókincs között
Roland2: A levélíró alapvetően félreérti a nyelvrokonság fogalmát,mivel a nyelvrokonság kérdésének szempontjából nem a hasonló vagy közös eredetű szavak száma,mennyisége számít : az alapvető életjelenségekhez,...
2011. 01. 03, 13:58
Átfedés a magyar és a finn szókincs között
ddani: ...párnafa, az a nem népies szövegkörnyezetben faalátétet is jelent (járólapok - ilyesmik kipárnázására), mindenféle aládúcoláshoz használt fát neveznek így, stafli néven is ismerik pl itt ::: kp.hu/c...
2011. 01. 03, 12:38
Katlankóró és tikfa – újra nevet ád a nép
El Mexicano: Hozzáteszem, a helyzetet az is bonyolítja, hogy a – magyarral ellentétben – az összetett igeidők (mint pl. a cikkben említett "lett volna") esetében a spanyol irodalmi nyelvben szétbontható a kapcsola...
2011. 01. 03, 09:55
Átfedés a magyar és a finn szókincs között
El Mexicano: A szókincs, de még a lehetséges igealakok számának megállapítása a magyarnál jóval egyszerűbb nyelvek esetében is nehézkes. A spanyolban például elvileg adott, hogy hány igealak lehetséges (beleértve ...
2011. 01. 03, 09:41
Átfedés a magyar és a finn szókincs között
El Mexicano: Latinul is hasonlóképpen képzik pl. a 18 és 19 számneveket:
18 = duodeviginti (= duo de viginti, vagyis 'húszból kettő')
19 = undeviginti (= un de viginti, 'húszból egy'), stb.
2011. 01. 03, 09:18
A nyelvész a finnugor számnevekről
tenegri: @Miklós: Újra és újra előkerül, hogy a társadalomtudomány nem igazi tudomány, csak a természettudomány a tudomány, s leginkább azt próbálják sugallani ezzel a hangoztatói, hogy az adott társadalomtudo...
2011. 01. 03, 01:08
Marad a finnugor „elmélet”
Tóth István: @hajnalpír: A magyar helyesírás szabályait alapul véve, természetesen igazad van, de itt - számomra - másról és többről van szó.
1. A pökhendien prosztózó kőrös lászló - a kisbetűs személynév kapcsán ...
2011. 01. 03, 00:02
Korrektort a Sándor-palotába!
Miklós: Én magam fizikusmérnök-matematikus vagyok. Véleményem szerit a természettudomány, mint a genetika is, kutat és megállapít. Az eredmények csak természettudományi módszerekkel cáfolhatók. A társadalomtu...
2011. 01. 02, 23:17
Marad a finnugor „elmélet”