Hozzászólások:
Hedy: 32 – zegernyei
Igen, már többen emlegették az irodalomban az íróasztal mögül kutatók érdemeit...
A válaszomban saját kételyekről beszéltem. Kedves Zegernyei kételyeiről nem beszélhetek. Ha úgy tűnt, h...
2012. 08. 29, 19:40
A nyirkai jóslat és a Yotengrit –
A Tengervégtelen Ős-Szellem Egyháza
Hedy: 30 – Sigmoid
A pomázi plébános nem biztos, hogy ismerte részleteiben a Yotengritet, vagy Büűnt, de eleget tudott a helyi hiedelmekről ahhoz, hogy fontosnak tartsa a kívánalmát. Engem akkor 6-7 évesen ...
2012. 08. 29, 19:38
A nyirkai jóslat és a Yotengrit –
A Tengervégtelen Ős-Szellem Egyháza
Szalakóta: Ez nem így van. Fejlett vibrációs érzéküknek köszönhetően képesek érzékelni a hangrezgéseket, és így hallgatni a zenét.
2012. 08. 29, 19:15
Jeleld a refrént!
Szalakóta: Tiszta Brainiac.
Sír a szívem a zongorákért.
2012. 08. 29, 19:12
Zongorák a szemétdombon
Szalakóta: Eddig is meglehetősen keveseknek adatott meg, hogy csak lófráljanak az egyetemen. Aki nem zseni, annak keményen kell tanulnia most is, különben kihullik.
2012. 08. 29, 19:08
Hoffmann: Vége az egyetemen lófrálásnak!
maxval: @Roland2:
Hűha, kezdek gyanakodni erre a Hortyra. Nem volt ez esetleg pánszláv zsidó?
:-)
2012. 08. 29, 18:49
Kurul táj magyar ecsettel
elhe taifin: @Roland2: Köszönöm.
Ezért furcsa nekem, hogy mindig a Horthy-korszakot emlegetik, miközben figyelmen kívül hagyják (vagy nem is tudnak róla?) a hozzászólásodban leírtakat.
2012. 08. 29, 18:37
Kurul táj magyar ecsettel
menasagh: ludens.elte.hu/~briseis/finnugor/kutatastort/kutatmo.html
2012. 08. 29, 18:35
Kurul táj magyar ecsettel
Roland2: @elhe taifin: Az 1936-os Révai Kis Lexikona ( hasonmás kiadás 1991 ) is finnugor nyelvnek írja a magyart :
"Finn-ugor nyelvek, az a nyelvcsalád,melybe a magyar nyelv tartozik.Hét főága : a vogul-osztj...
2012. 08. 29, 18:32
Kurul táj magyar ecsettel
menasagh: @elhe taifin:
[RTF] A finnugor nyelvrokonság kutatástörténete és hazai fogadtatása
2012. 08. 29, 18:32
Kurul táj magyar ecsettel
elhe taifin: @menasagh: Szerintem kicsit nézz utána a kutatástörinek, de ha jól emlékszem, már a Nyesten is volt erről szó. Budenz egyébként tudott magyarul, és kezdetben a magyart is török nyelvnek vélte.
seas3.e...
2012. 08. 29, 18:24
Kurul táj magyar ecsettel
Roland2: @Sigmoid: @Ed'igen: Sztem meg inkább 1szerűen arról van szó,h. az antifinnugristáknak nem megfelelő,nem tetszetős a finnugor népekkel való kapcsolat : mivel ezen népek nem igazán ismertek,nem híresek,...
2012. 08. 29, 18:13
Kurul táj magyar ecsettel
menasagh: @elhe taifin:
Egészen 1849-ig Magyarországon köztudott volt a scytha, hun,
avar, magyar azonosság.
Ezt a nemzeti öntudatot a habsburgok törték meg azzal, hogy a
Magyar Tudományos Akadémia elnökévé tet...
2012. 08. 29, 18:01
Kurul táj magyar ecsettel
elhe taifin: Most láttam csak, hogy Grespik - aki szintén szereti a Szíriuszt- szegény Bowring nevét képes volt Bowling - nak írni :))
2012. 08. 29, 18:00
Mit mondott Sir John Bowring
a magyar nyelvről?
elhe taifin: @maxval: Igen, ez valóban érdekes. Vajon miből dolgozhattak? Mivel a turanizmus Mo-ról került át Japánba, lehet, hogy itteni turanista kiadványt használtak fel?
2012. 08. 29, 17:50
Kurul táj magyar ecsettel
elhe taifin: @Árpád fejedelem: Ó, dehogynem, a Szíriusz is elég népszerű az alternatív oldalakon, pl
esemenyhorizont.uw.hu/2002/piktogr.html
www.szellemvilag.hu/dvd/kovacs-magyar-andras-buda-es-fehervar-rejtel
ezo...
2012. 08. 29, 17:48
Mit mondott Sir John Bowring
a magyar nyelvről?
maxval: @elhe taifin:
Érdekes, hogy a bolgárt is finnugornak veszi. Manapság nem szokás ez, leginkább a türk egyik külön ágának szokták tekinteni.
2012. 08. 29, 17:47
Kurul táj magyar ecsettel
elhe taifin: @Roland2: Találtam egy 1933-as táblázatot a turáni népekről - a magyarok természetesen a finnugor népek között foglalnak helyet:
ameblo.jp/ootadoragonsato/image-10402653811-10328046296.html
ameblo.jp/...
2012. 08. 29, 17:42
Kurul táj magyar ecsettel
menasagh: Hogy ki mikor kezdte el boncolgatni a származás már eldönteni nem lehet, viszont a finnugor és hun ellentét kiélesedésléért tudósaink is ugyanolyan felelősek mint mi laikus néha ezen okokból antiszemi...
2012. 08. 29, 17:29
Kurul táj magyar ecsettel
Robur: Én azon gondolkozom, hogy ezt a Vona nevű szemétládát nem lehetne-e valahol falhoz állítani, hogy ugyan már mutassa be azokat a bizonyítékokat amik azt bizonyítják, hogy a Habsburgok erőltették a magy...
2012. 08. 29, 16:54
Kurul táj magyar ecsettel
Árpád fejedelem: @Ed'igen:
Önmagában nyelvi egyezésekre eredet elméletet kreálni nem lehet.
Urali ősnép nem létezett. Gravettiek igen, de ők már olyan régen szétváltak, hogy a jégkorig kell visszamenni ha finn és magy...
2012. 08. 29, 16:26
Kurul táj magyar ecsettel
Árpád fejedelem: @Árpád fejedelem:
A Nibiru sumer eredetű szó, Marduk főisten égi otthonát jelöli. Marduk főisten, miután megölte az Anunnakikat (a legenda szerint ők az égből érkezett megszállók voltak), felköltözött...
2012. 08. 29, 16:18
Mit mondott Sir John Bowring
a magyar nyelvről?
Árpád fejedelem: @nemtulnehez:
Szíriuszról nincs szó sehol, Nibururól van szó.
A Szíriusz egy kettős csillagrendszer A és B bolygók nélkül, ergo az a vélekedésed, hogy onnan élet jöhetett téves!
2012. 08. 29, 16:08
Mit mondott Sir John Bowring
a magyar nyelvről?
Ed'igen: Egyetértek SIgmoid-dal, a finnugor nyelvekkel való kapcsolat elutasítása leginkább egy antielitista, ha akarom plebeljus és populista hozzáállás a nyelvészethez és általában a tudományossághoz. Ez tök...
2012. 08. 29, 15:57
Kurul táj magyar ecsettel
Fejes László (nyest.hu): @Pesta: „ Pl. az Obama név nőneműként ragozódik (igen, épp ahogy az a-ra végződő lengyel hímnemű szavak is)” Tehát nem nőneműként ragozódik, hanem az -a végű, léő hímnemű főnevek mintájára.
@tenegri: ...
2012. 08. 29, 15:55
A nő dönt?
Fejes László (nyest.hu): @Sigmoid: „Szóval a finnugor rokonság főbűne, hogy a szocializmusban felnőtt és akadémiai széket szerzett tudósok oktatják, írnak róla, kelnek ki a kritikusai és alternatívái ellen” – ez így elég vicc...
2012. 08. 29, 15:47
Kurul táj magyar ecsettel
nemtulnehez: @Avatar:
Fothi emlitette a hasonlo targy kulturat is, igen, de foleg a magyarok es o-bolgarok antropologiai rokonsaga mellett ervelt. Az is lehetseges hogy a ket nep egy es ugyanaz:D
Termeszetesen az ...
2012. 08. 29, 15:12
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
maxval: @tenegri:
Valószínűleg ez nem lett volna gond, hiszen megszokortt dolog Lengyelországban, hogy pl. az USA-i lengyel diaszpórában a nevek férfiváltozata öröklődik, azaz a nőknek is férfi nevük van.
Ugy...
2012. 08. 29, 14:48
A nő dönt?
maxval: @Loddi:
Érdekesség, hogy Bulgária szintén mindenkinek van apai neve, viszont külföldieknek nem adnak ilyet, csak bolgár állampolgároknak vagy Bulgáriában született külfödieknek. Bolgár állampolgárokna...
2012. 08. 29, 14:39
A nő dönt?
Sigmoid: Ha a tengelyhatalmak győznek, a német-japán, sőt akár a német-olasz katonai konfliktus is csak idő kérdése lett volna.
2012. 08. 29, 14:34
Fajelmélet vagy reálpolitika? A náci dilemma