Hozzászólások:
Grant kapitány: @Fejes László (nyest.hu): "A „kutya” is absztrakció, mert csak konkrét kutyák léteznek, nem létezik olyan faj, hogy kutya"
Ez az igazi ellentmondás egy mondaton belül. A "kutya" első előfordulása mit ...
2012. 08. 30, 14:56
Hipotézisek nélkül nem megy!
szigetva: @tenegri: Nekem se sikerült megbarátkoznom vele. Azt pedig végképp nem értem, miért az én feladatom nyilvántartani, hogy ki hol hivatkozik valamilyen írásomra. A Google Scholar szokott dobni egy számo...
2012. 08. 30, 14:31
Országossá válik a Magyar Tudományos Művek Tára
Nullius: @iohannes:
Egy gondolat Charles Darwintól:
„Egészen bizonyos, hogy a jövőben, századokban mérve nem is olyan távoli jövőben, az ember civilizált fajtái az egész világon ki fogják irtani a vad fajtákat...
2012. 08. 30, 13:57
Kentucky dühös az evolúcióra
Molnár Cecília: De a foglalkozáson csak az volt mindebből fontos, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy a nyelvtani kategóriákról tett állítások és a nyelv elemeiről tett állítások nem ugyanolyanok kutatásmódszertani...
2012. 08. 30, 13:53
Hipotézisek nélkül nem megy!
Molnár Cecília: @Grant kapitány: A „mondat” nyelvészeti állításban definiálandó, méghozzá azért, hogy mindenki ugyanazt értse alatta.(A hétköznapi nyelvben erre nincs szükség.)
Chomsky például újraíró szabályokkal de...
2012. 08. 30, 13:42
Hipotézisek nélkül nem megy!
Fejes László (nyest.hu): @Grant kapitány: Szerintem tök ellentmondásos, amiket írsz. A „kutya” is absztrakció, mert csak konkrét kutyák léteznek, nem létezik olyan faj, hogy kutya. Ettől függetlenül meg lehet mondani, hogy me...
2012. 08. 30, 13:33
Hipotézisek nélkül nem megy!
Fejes László (nyest.hu): @Grant kapitány: „A cikkben a "mondat"-ot explicit absztrakciónak nevezi, pedig a hétköznapokban a "mondat" szó is elég jól használható explicit nyelvtani tudás nélkül.”
Nem tudom, beszélnénk-e mondat...
2012. 08. 30, 13:25
Hipotézisek nélkül nem megy!
Grant kapitány: @Molnár Cecília: "az elemzéstől függ, mit tekintek mondatnak"
Ez nem igaz, és ráadásul épp az cáfolja meg, amit a cikkben írt: a diákok "anyanyelvi intuíciójuk alapján úgy döntöttek, hogy a kérdéses m...
2012. 08. 30, 13:24
Hipotézisek nélkül nem megy!
Molnár Cecília: @Grant kapitány: A „mondat” szakkifejezésként absztrakció: nyelvi kategória, olyan, mint az igekötő, az elemzéstől függ, mit tekintek mondatnak. (Ezen kívül a hétköznapi nyelv eleme is, ebben az esetb...
2012. 08. 30, 13:12
Hipotézisek nélkül nem megy!
Grant kapitány: @Molnár Cecília: "Igen, a nyelv is absztrakció."
Akkor itt valójában arról van szó, hogy a hétköznapi nyelvhasználók is lépten-nyomon implicit hipotéziseket alkotnak, a nyelvészek pedig tőlük abban kü...
2012. 08. 30, 13:07
Hipotézisek nélkül nem megy!
Grant kapitány: @Molnár Cecília: "Talán azzal jól érzékeltethető a különbség, hogy explicit tudás nélkül elég jól használhatók azok a cuccok, amiket én „a nyelv elemeinek” tekintettem, az elemzések azonban explicit n...
2012. 08. 30, 13:03
Hipotézisek nélkül nem megy!
zoltanvarju: Charles Severance Internet History, Technology and Security Coursera kurzusa class.coursera.org/insidetheinternet-2012-001/ remek áttekintést ad a témáról
2012. 08. 30, 12:51
Taposóegér és adatspagetti
tenegri: Az MTMT mint elképzelés természetesen jó, de a megvalósítás bizonyos vonatkozásai véleményem szerint katasztrofálisra sikerültek. Kötelezve van minden kutató, egyetemi oktató a publikációs adatainak é...
2012. 08. 30, 12:40
Országossá válik a Magyar Tudományos Művek Tára
Sigmoid: @istentudja: A trák nép nem az a balkáni pásztor népcsoport volt, amiből Spartacus (mint rabszolga) is származott?
2012. 08. 30, 12:20
Mit mondott Sir John Bowring
a magyar nyelvről?
Sigmoid: Nem véletlen, hogy a webet végül nem használták olyan szofisztikált referenciarendszerek építésére mint amit a részecskefizikusok elképzeltek. Önmagában teljességgel alkalmatlan volt ilyesmire.
Viszon...
2012. 08. 30, 12:16
Taposóegér és adatspagetti
Fejes László (nyest.hu): @cagan: OK, akkor ezek szerint félreértettem. Bár én közírótól sem nagyon olvastam olyat, hogy rabló nomádoktól származunk, kivéve persze az olyan publicisztikákat, amelyek őseink nevetségesen túlherg...
2012. 08. 30, 12:00
Kurul táj magyar ecsettel
Árpád fejedelem: @elhe taifin:
Először is a finnugor elmélet is alternatív, hiszen a hivatalos a Csodaszarvas monda! Miért? Azért mert ez a legrégebbi, ez a legidőtállóbb és ez lett minden fronton bizonyítva!
A szíriu...
2012. 08. 30, 11:08
Mit mondott Sir John Bowring
a magyar nyelvről?
cagan: @Fejes László (nyest.hu): "Hol olvastál te olyasmit, hogy nyominderektől származunk? Fel tudnál mutatni egy ilyen autentikus idézetet?"
Épp azt mondom, hogy NEM. De pont az a baj, hogy a "finnugrizmus...
2012. 08. 30, 10:57
Kurul táj magyar ecsettel
Molnár Cecília: @Grant kapitány: Talán azzal jól érzékeltethető a különbség, hogy explicit tudás nélkül elég jól használhatók azok a cuccok, amiket én „a nyelv elemeinek” tekintettem, az elemzések azonban explicit ny...
2012. 08. 30, 09:37
Hipotézisek nélkül nem megy!
Fejes László (nyest.hu): @istentudja: Ja, persze. Óvjon. Igazad van.
2012. 08. 30, 09:36
Mit mondott Sir John Bowring
a magyar nyelvről?
istentudja: @Fejes László (nyest.hu): Ne játszd.Ez csak egy példa arra,hogy máshol is vannak délibábosok.Ráadásul az ilyesmi a románoknál "hivatalos,tudományos" szemlélet,tanítás.Ettöl óvjon meg!
2012. 08. 30, 09:24
Mit mondott Sir John Bowring
a magyar nyelvről?
Grant kapitány: @Molnár Cecília: "A „meg”, a „le”, a „hova” stb. Ezek a nyelv elemei."
Ezek is absztrakciók. Az egybefüggő hangfolyamból vannak kiszakítva, ráadásul közismert tény, hogy nincs két teljesen azonos megv...
2012. 08. 30, 09:17
Hipotézisek nélkül nem megy!
Molnár Cecília: @Grant kapitány: A „meg”, a „le”, a „hova” stb. Ezek a nyelv elemei. Hogy ezeket mi hogyan, milyen szempontok szerint csoportosítjuk, az már az elemzésünkön múlik, nem a nyelven.
2012. 08. 30, 09:11
Hipotézisek nélkül nem megy!
Fejes László (nyest.hu): @istentudja: Amiatt, h a románoknál ilyenek jelennek meg.
2012. 08. 30, 09:05
Mit mondott Sir John Bowring
a magyar nyelvről?
istentudja: @Fejes László (nyest.hu): Mi miatt?
2012. 08. 30, 08:58
Mit mondott Sir John Bowring
a magyar nyelvről?
elhe taifin: @Fejes László (nyest.hu): Utána fogok járni :)
2012. 08. 30, 08:50
Kínai irodalom magyarul
Fejes László (nyest.hu): @istentudja: És emiatt kell félteni a magyar történetírás tekintélyét?
2012. 08. 30, 08:43
Mit mondott Sir John Bowring
a magyar nyelvről?
Fejes László (nyest.hu): @elhe taifin: Már ha ezt tényként kezelhetjük. Meg kérdés, hogy mit is jelent ez. Lehet, h egy kínai önszorgalomból lefordított néhányat, de sosem jelentek meg? Talán soha senki nem is látta őket?
2012. 08. 30, 08:40
Kínai irodalom magyarul
zegernyei: @Hedy: Nem általánossággal válaszoltam, hanem konkrétummal. Azzal a konkrét felismeréssel, hogy nem olvas figyelmesen, mert akkor nem kérdezne olyat, amire a válasz már ott van a cikkben.
A 34. hozzás...
2012. 08. 30, 08:40
A nyirkai jóslat és a Yotengrit –
A Tengervégtelen Ős-Szellem Egyháza
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: OK, igazad van, h a nép és a nemzet fogalmát jobban szét kéne választani, de ezzel az a bajom, hogy szinte soha nem használják „helyesen”. Pl. nemzeti összetartozásról beszélnek, holott...
2012. 08. 30, 08:38
Kurul táj magyar ecsettel