Hozzászólások:
hunilewraölatum: @szigetva: , hogy a 'száz' [k]-val és ennek későbbi folyományaival, [cs]-vel, [sz]-szel, [h]-val kezdődik) és a szatem-nyelvek (ezek a keletiek és ezekben [sz]-szel, [s]-sel kezdődik). A finnugor alap...
2015. 06. 12, 17:22
Mit tudhatunk arról,
amiről nem tudunk semmit?
hunilewraölatum: @Sultanus Constantinus: és ezt ki mondta?
.
TE.
.
te voltál az aki mondta.
.
.
.
amit én mondok, az az, h a gót már alapból fasiszta nyelv volt. ahol egy betű különbség a JOG, AZ URALKODÁS, A RETTEGÉS...
2015. 06. 12, 17:14
Mi benne a turpisság?
hunilewraölatum: @szigetva: HAHAHA. te egyre viccesebb vagy.
.
azt írja:
Proto-Indo-European *oḱtṓw.
.
hmmm.hmmm. vajon mi lehet az a nyelv ahol az a szó h oktou. hmmm. hmmm.
2015. 06. 12, 17:11
Mi benne a turpisság?
Fejes László (nyest.hu): @lcsaszar: A kell helyett kel a legtermészetesebb elgépelés.
@El Vaquero: „ a különírás nem az igeidők specifikuma, hanem általános jelenség”
Talán éppen erre utal a cikk, amikor ezt írja: „A tendenci...
2015. 06. 12, 17:09
Külön írt ige kötők
Annie: Gábor mester: szerintem te sem tanár, sem jogász, sem szülő nem vagy, mert mindháromnak alapfeltétele, hogy először is ember legyél...
Kisbuddha: szerintem igen, mert tulajdonnévvel nem írható egybe k...
2015. 06. 12, 17:04
Könnyű Melindát táncba vinni?
El Vaquero: @szigetva: ne sértegesd, nem szép dolog ez, egy indobalkáni nyelvásztól. Abban eleve nincs igazad, hogy amiről nem tudnak semmit, arról nem írnak, mert Lynnzíjevics szokott ez ellen véteni. Amúgy meg ...
2015. 06. 12, 16:54
Mit tudhatunk arról,
amiről nem tudunk semmit?
El Vaquero: Hogy a tczhikk érdeméhez is hozzászóljak: a különírás nem az igeidők specifikuma, hanem általános jelenség, egyre inkább tapasztalom én is, hogy ha bizonytalanok az emberek, hogy egybe kell-e írni, ak...
2015. 06. 12, 16:48
Külön írt ige kötők
El Vaquero: @lcsaszar: azzal nem veszítettek sokat, sőt, talán még jól is jártak, nem nyalták be a kisiskolás, tudománytalan nyelvi tévhiteket és a nyelvművelési-helyességkérdésbeli dogmákat, azaz nem hagyták kim...
2015. 06. 12, 16:45
Külön írt ige kötők
lcsaszar: Szerintem egyszerűen csak a telefonjukat nyomkodták a nyelvtanórán... Azt ugyanis nem lehet a helyesírás-ellenőrzőre fogni, hogy az ly-ból j lesz, kell helyett kel, stb.
2015. 06. 12, 15:10
Külön írt ige kötők
Savior: @Savior: Na ebből látszik, hogy nekem még a sima ellenőrzés sincs bekapcsolva (Firefoxot, Wordöt). :D
2015. 06. 12, 14:45
Külön írt ige kötők
Savior: @Sultanus Constantinus: Szerintem az a probléma, hogy az open source helyesírás-ellenőrzők (most éppen a hunspell) csak szavakat (vagyis space-ek által elválasztott karaktersorozatokat) vizsgálnak, ni...
2015. 06. 12, 14:44
Külön írt ige kötők
mederi: Egy példa pl. a "t"--"z" hangváltás szükségességére..
**/ vé(*) (mint "út")--->*véz (mint "utat bejárni")-->("é"->"í")-->víz (folyó víz, mert az álló víz "lé"):
"Mantra":
"véS!, véD!. --&g...
2015. 06. 12, 14:41
Mit tudhatunk arról,
amiről nem tudunk semmit?
Gábor mester: Jöttem leszedni a keresztvizet a cikkíróról. Már ha volt rajta... :) Magyar-ének szakos tanár vagyok. 40 éve... Ennyi idő alatt láttam ezt-azt. Közelebbről: Elsőként (5 év alatt) feltűnt, hogy bizonyo...
2015. 06. 12, 14:28
Súlyos tévhitek a grafológiáról
Gábor mester: Jöttem leszedni a keresztvizet a cikkíróról. Már ha volt rajta... :) Magyar-ének szakos tanár vagyok. 40 éve... Ennyi idő alatt láttam ezt-azt. Közelebbről: Elsőként (5 év alatt) feltűnt, hogy bizonyo...
2015. 06. 12, 14:28
Súlyos tévhitek a grafológiáról
Galván Tivadar: " Az el kell mennie már nehezebb": legcélszerűbb úgy írni, hogy "elkel mennie", aztán helyesírásellenőrző legyen a talpán, amelyik ezt felismeri.
2015. 06. 12, 13:53
Külön írt ige kötők
Sultanus Constantinus: Vegyük figyelembe, hogy a legtöbben ma már okostelefonról, tabletről írnak. Az Androidos mobil eszközökön pedig a prediktív szövegbeviteli funkció valóban különírva ajánlja fel az igekötős alakokat, e...
2015. 06. 12, 13:41
Külön írt ige kötők
Sultanus Constantinus: @Fejes László (nyest.hu): Dehogy. Az ieu. k > *ty > cs/sz-t, aminek az okát Krizsa itt számon kéri...
2015. 06. 12, 13:14
Mit tudhatunk arról,
amiről nem tudunk semmit?
Fejes László (nyest.hu): @tenegri: :D
2015. 06. 12, 13:09
Mi benne a turpisság?
Fejes László (nyest.hu): @Sultanus Constantinus: Te a t > z-t nevezed palatalizációnak?
2015. 06. 12, 13:07
Mit tudhatunk arról,
amiről nem tudunk semmit?
Krizsa: @Sultanus Constantinus: Ez megint csak egy szó, egy elnevezés, ami hangképzési műveletre utal a szájban. Ha teljesen általános volna, akkor nem volnának szatem és kentum nyelvek - csak az egyik volna....
2015. 06. 12, 12:41
Mit tudhatunk arról,
amiről nem tudunk semmit?
Sultanus Constantinus: @Krizsa: Az okot úgy hívják, hogy palatalizáció, ha ez mond esetleg valamit. Rengeteg nyelvben előfordul, mivel teljesen általános változás.
2015. 06. 12, 12:35
Mit tudhatunk arról,
amiről nem tudunk semmit?
tenegri: @Krizsa: "és most az általad adott linknek is - amit persze láttam már"
ööö... ez most komoly?
2015. 06. 12, 12:31
Mi benne a turpisság?
Krizsa: @szigetva: Természetesen már régesrég utánanéztem, és most az általad adott linknek is - amit persze láttam már...
Mindebből azonban nem derül ki, hogy honnan származott volna a korabeli, élő, ANYANYE...
2015. 06. 12, 12:17
Mi benne a turpisság?
szigetva: @Krizsa: De a „gyöknyelvész”, az egyedül te vagy, aki már ezerszer bizonyítottad, hogy alapvető adatokkal és összefüggésekkel sem vagy tisztában a nyelvekkel, a nyelv mibenlétével kapcsolatban. Mégis ...
2015. 06. 12, 12:09
Mit tudhatunk arról,
amiről nem tudunk semmit?
Krizsa: @szigetva, idézlek: "Az okát, mint a legtöbb hangváltozásnak, természetesen ennek sem tudjuk." Öreg hiba. T.i. az, hogy "természetes". Ezt nevezik tudománytalannak.
A gyöknyelvész meg - igazad van - t...
2015. 06. 12, 12:00
Mit tudhatunk arról,
amiről nem tudunk semmit?
szigetva: @Krizsa: Már megint lusta vagy utánanézni, és minikurzust akarsz magadnak tartatni olyasmiről, ami ezeregy helyen le van írva a világban: bfy.tw/Ip2 bfy.tw/Ip6
2015. 06. 12, 12:00
Mi benne a turpisság?
Krizsa: @Sultanus Constantinus 74: Szerintem sem (ilyen egyszerű - s a latin nem a görögből...).
Pedig? Ha van kedved, írjad le röviden (vagy ha nem röviden, akkor linkekkel támogatva), hogy szerinted / a nye...
2015. 06. 12, 11:36
Mi benne a turpisság?
szigetva: @Sultanus Constantinus: Ez oké, csak a mellényük túl nagy hozzá.
2015. 06. 12, 10:56
Mi benne a turpisság?
Sultanus Constantinus: @szigetva: Szerintem egyesek még mindig azon a szinten vannak, hogy a görög a szanszkritból jön, a latin a görögből, a germán nyelvek meg a keltából. :D
2015. 06. 12, 10:50
Mi benne a turpisság?
Sultanus Constantinus: @hunilewraölatum: @Krizsa: www.elmexicano.hu/2012/12/ujlatin-nyelvek-legregiesebb.html
2015. 06. 12, 10:47
Mit tudhatunk arról,
amiről nem tudunk semmit?