0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75216 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
nudniq: @Irgun Baklav: "Lehetsz férfi, mert bár két X kromoszómád van, a szíved és ez agyad női." - ez sem tűnik eléggé átgondoltnak. ;)
2017. 03. 10, 00:50   Jobbraátok
Irgun Baklav: Bár ez nem ehhez a félrefordításhoz, hanem a rövidhírekhez kapcsolódik, de szerintem a "Nem vagyok bigott... " c. nyestes anyagban is van egy félrefordítás. Lehetsz nő, mert bár férfinak születtél, 5-...
2017. 03. 09, 20:04   Jobbraátok
Sultanus Constantinus: Az újlatin nyelvekben mondják fordítva is, viszont az általunk használt sorrend ott összetett szót alkot: pl. sp. Jesucristo vagy Cristo Jesús. Nekem nyelvtörténeti szempontból inkább az az érdekes, h...
2017. 03. 09, 15:50   Krisztusi kérdés
lcsaszar: Kezd terjedni "a nap végén" is, mint az "at the end of the day" (félre)tükörfordítása. Használóját minősíti...
2017. 03. 09, 13:38   Jobbraátok
Untermensch4: @El Vaquero: " Pont, hogy a szegényebb tanulók lennének jobban rászorulva, hogy jók legyenek, ők ugyanis nem engedhetik meg maguknak, hogy ebben is leszakadjanak, nekik ez egy felkapaszkodási lehetősé...
El Vaquero: @mederi: ne haradudj, de ez a 78%-os önkormányzati szórásos möhöhőő, meg az iskola gazdasági háttere mind ordas nagy bullshit. Az, hogy tudjanak egy egyszerű szöveget értelmezni, nem kell gazdag iskol...
Untermensch4: @Fejes László (nyest.hu): Idén a karácsony elmarad. József mindent bevallott....
2017. 03. 08, 17:27   Krisztusi kérdés
Fejes László (nyest.hu): Jézus, a messiács
2017. 03. 08, 15:18   Krisztusi kérdés
jan: Néhány rövid megjegyzés: 1) Archaikusabb szövegekben előfordul a Krisztus Jézus sorrend is, pl. énekekben: "Krisztus Jézus született", "Krisztus Jézus, mi megváltónk", "Krisztus Jézus ím feltámadt" st...
2017. 03. 08, 12:49   Krisztusi kérdés
Untermensch4: @mederi: "Önkormányzati iskolák közötti nagymértékű különbségek 78 %-át magyarázzák a tanulók és az iskolák szociális, gazdasági és kulturális háttere.." Szóval 6 elemből adódik össze az eltérések 78%...
mederi: @Untermensch4: 16 @El Vaquero: 15 Ti általánosan a neveléssel hozzátok kapcsolatba az elérhető eredményeket. (Kiegészíteném a "köz" szóval, mert a köznevelés jelentős hatással bír a tanulók eredményei...
Irgun Baklav: @Fejes László (nyest.hu): „nem értené, hogy mit akarunk ezzel” Igen, ez egy jogos felvetés, sajnos nekem fogalmam sincs, hogy vajon nekik mit tanítanak erről az egészről egy angliai nyelvtanórán (pl. ...
2017. 03. 08, 08:02   Óvatosan ujjazz!
Untermensch4: @El Vaquero: Mondjuk a nevelés kapcsán, ha a szintén rossz cipőben járó és nem is annyira jó nevelési képességű szülők mellett/helyett/ellenében kell az oktatási rendszernek (kezdetben messze nem opti...
El Vaquero: @Untermensch4: szerintem meg nem is olyan magas szint, nevelés kérdése. Ha megtanítják, hogy hogyan kell dolgoknak utánanézni, meg hol lehet szövegekben a csúsztatásokat, propagandát észrevenni, akkor...
Untermensch4: @Pierre Capretz: Magas szint de érdemes megcélozni. És mivel mentorként ott a tanár, tud segíteni. A "hagyományos" tanár-diák és gyerek-világ ellentétet így át lehet fordítani "a tanár és a diákok a r...
Pierre Capretz: @Untermensch4: A tankönyvek intelligens megkérdőjelezése nagyon magas szint. De jó lenne, ha eljutnánk idáig! Főleg ha olyan vitakultúrával párosulna, ami tekintéllyel, kanonizált tartalommal szemben ...
Untermensch4: @mederi: Sztem te nagyon félreérted a dolgot. Nem konkrét feladatot kell megoldani és arra edzeni. Az általános szövegértési készség arról szól hogy ha bármilyen szöveget eléd tesznek, azt meg tudod é...
nadivereb: @mederi: "nem hiszem, hogy a digitális technika szélesebb körű alkalmazása javíthatna az elért "eredményeken", hacsak nincsenek azzal kapcsolatos kérdések" A minisztérium pont azzal magyarázta a rossz...
mederi: @Untermensch4: 8 A szövegértés szerintem nem csak az írott szöveg megértése, hanem a beszédé is, vagyis a PISA részleges vizsgálatot végez. Másrészt, nem hiszem, hogy a digitális technika szélesebb kö...
nadivereb: @Szalakóta: Erre a 45-50%-os arányra valami forrásod is van?
2017. 03. 07, 09:53   Ki védi meg a magyar diákokat?
Pierre Capretz: Nagyon fontosnak tartom, hogy a szövegértés készség kialakítását nem lehet csak a magyar nyelv és irodalom tantárgyra bízni. Nyilván nem Jókai helyett javasoltam a netezést, hanem mellette. Ez egy hat...
Untermensch4: @Jánk István: " A digitális megoldások természetesen jók lennének, megfelelő irányítással, használati kultúrával - ám sajnos ez sincs meg minálunk." Ezt a problémát nem tartom megoldhatatlannak. Sőt, ...
Szalakóta: ...amikor a gyerekek 80%-a képtelen lesz teljesíteni a feltételt... A felvételizők 45-50%-a már eleve nyelvvizsgával jelentkezik. Kérdés, hogy hány nyelvtanfolyamot végeztek iskolán kívül.
2017. 03. 07, 08:39   Ki védi meg a magyar diákokat?
El Vaquero: @deakt: pedig Le Pierre Kampec jókat írt, egyetértek vele. Meg druszája, El Pedro is egyetért. Sokkal jobban megmaradnának a tanulókban az ismeretek, ha ők maguk bányásznák elő őket, és tényleg sokat ...
pattila01: "mértében" - mértékben "szint megvalósulásához" - nincs pont "lényege eleme"- lényegi Egyébként nagyon jó volt a cikk, köszönöm (nem szarkazmus!).
Jánk István: @Pierre Capretz: ilyen jellegű változtatásoknál csakis hosszabb távban lehet és érdemes gondolkozni. A digitális megoldások természetesen jók lennének, megfelelő irányítással, használati kultúrával - ...
szigetva: @deakt: Halottaktól már bajos kérdezni.
Untermensch4: @deakt: A fórum-válaszok is "mindennapi írott és beszélt szöveg", olyan friss hogy még meleg, maga a diák "bányászta", kérdésével közvetve ő hozta létre. A kritikai gondolkodás gyakorlásához kiváló in...
deakt: "fórumokon kérdezni" ROFL. Pierre Carpetz egyenértékű Jókaival.
Sultanus Constantinus: @Fejes László (nyest.hu): Ez a 150-ből 2 ember valós arány (ráadásul pont egy olyan cikk volt, aminek alaposan utánajártam és legalább 4 nyelvésszel átnézettem, több körben). Még egy frappáns címet is...
2017. 03. 06, 13:33   Óvatosan ujjazz!
Váltás normál nézetre...