Hozzászólások:
Fejes László (nyest.hu): @elhe taifin: :D
De igen. Csakhogy a szó végén áll, tehát nem lehet rövid! :D
2011. 02. 01, 11:22
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
elhe taifin: @Fejes László (nyest.hu):
"1. A magyarban nem állhat szó végén ó, ő."
Ez nem rövid o, ö akart lenni?
2011. 02. 01, 10:47
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
Fejes László (nyest.hu): @feri: A magyarban 24 mássalhangzó és 14 magánhangzó van. Öt "betű"-vel számolva a következő szerkezetek képzelhetők el:
3 C + 2 V = 24^3*14^2 = 2709504
CVCCV
CVCVC
VCCVC
VCVCC
VCCCV
2 C + 3 V = 24^2 ...
2011. 02. 01, 10:42
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
Veronka: @feri: Józan paraszti ésszel a legnagyobb szókincsű nyelvnek a legtöbb beszélővel rendelkezőnek kellene lennie. Elvégre sok különféle természeti környezetet, társadalmi különbséget kell nyilvántartani...
2011. 02. 01, 10:11
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
Fejes László (nyest.hu): @Pesta: Bizony ez nehéz kérdés. A lengyel morfofonológia felől nézve valóban a s - ś, c - ć, z - ź alkot párt. A cikk inkább arra utal, hogy ezeket a magyar füül melyik magyar hangokkal azonosítja leg...
2011. 02. 01, 10:06
Lengyelek: közös genetikai ős vagy baráti kötelék?
Pesta: „További nehézséget okoznak a magyar nyelvtanulóknak a „ś”, „ć”, dź és a „ź” hangok, amelyek az „s”, „cs”, „dzs” és a „zs” speciális, lágy változatai.”
Mások szerint ezek az sz, c, dz és z lágy változ...
2011. 02. 01, 09:38
Lengyelek: közös genetikai ős vagy baráti kötelék?
elhe taifin: @feri:
Gondoltam, hogy azzal fogsz jönni, hogy Jézus magyar volt.
Azonban nem csak ő volt az, hanem Joseph Smith (Kovács József), Mohamed, Buddha, Laoce, Konfuciusz, Ganésa is, ahogy ezt Sir Prof. Dr....
2011. 02. 01, 03:52
Jézus nyelve
elhe taifin: @tenegri:
Ott a pont.
2011. 02. 01, 03:17
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
elhe taifin: @feri:
”.A galileaiak akcentussal beszélték az arámit."
Ezt honnan is lehet tudni?
2011. 02. 01, 02:41
Jézus nyelve
tenegri: @feri: Olvasd újra amit írtam, ez nem lottósorsolás. A szóegyeztetéseid végtelenül naívak. Mint mindenben, itt is dolgozni kell az eredményért, a forrásanyag és a módszerek megtanulása nem kihagyható ...
2011. 01. 31, 23:53
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
feri: @Angry Bird: Ketté kell választani a vallását (amivel szembeszegült) a származásától. Mária származásáról keveset tudunk, a források ellentmondásosak. Galilea lakossági összetétele rendkívül vegyes vo...
2011. 01. 31, 23:28
Jézus nyelve
feri: @tenegri
Az biztos, hogy nem értek hozzá, de józan paraszti eszemet nem vesztettem még el. Rendben van az , hogy rengeteg hangalak kiesik, ha mondjuk a magyar nyelvet vizsgáljuk. Egy kérdésem lenne ak...
2011. 01. 31, 23:00
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
tenegri: @feri: Ahogy írtam korábban - laikusként csodálkozol rá ezekre a kérdésekre anélkül, hogy tisztában lennél a szakmai módszertannal és háttérrel. Azon nem csodálkozol, hogy a csillagászok vajon hogy a ...
2011. 01. 31, 22:03
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
tenegri: @feri: Rossz úton jársz. Ahogy írtam korábban is, a nyelvek a hangészletükből szabályozott és korlátozott módon állítanak elő értelmes szavakat. Elég ha csak a magyarban arra gondolsz, hogy nem lehet ...
2011. 01. 31, 21:54
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
Angry Bird: @feri: Én egy nagyon érdekes összefüggést figyeltem meg. Általában azok, akik a leginkább kételkednek Jézus zsidóságában, azok szoktak a legbiztosabbak lenni abban, hogy Jézust zsidók ölték meg. Minde...
2011. 01. 31, 21:35
Jézus nyelve
Fejes László (nyest.hu): @Roland2: Sajnos finn etimológiai szótáram nincs, így azt nem tudom megmondani, hogy foglal állást ebben a szakirodalom, de én inkább úgy képzelem, hogy a szó 'kan' jelentésű lehetett, és ebből szűkül...
2011. 01. 31, 21:30
A szárnyas medvéről
Ringelhuth bácsi: @zergevirag:
1. Szerintem kb. 7-10. századi, de meg kellene nézni az eredeti publikációt (én nem olvastam).
2. Abban sem vagyok biztos, hogy egy ember csak egy ilyen díszt hordott.
3. Elég általános l...
2011. 01. 31, 20:04
A szárnyas medvéről
feri: Jézus zsidó származása nem bizonyítható. Vallása lehetett a zsidó vallás, bár ez sem volt olyan egységes akkoriban. A prozeliták (csatlakozottak) is zsidó vallásúak is voltak, akik a vallásukat csak f...
2011. 01. 31, 17:49
Jézus nyelve
feri: @tenegri:
Gondoljunk bele abba ,hogy mennyi ötbetűs szót lehet előállítani a jelkészletből, még akkor is, ha elég sok abszurd hangalakot ezekből kivonunk.(Bár van olyan nyelv, ahol csak mássalhangzókb...
2011. 01. 31, 17:39
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
Roland2: @Roland2: "Vagy ez a *-ra képző valamiféle társítást,társhatározót fejezett ki ?" Tkp. valami olyasmi,hogy "az emberhez tartozó","az embernél lévő","az ember társa" kifejezés ?
2011. 01. 31, 16:20
A szárnyas medvéről
Roland2: @Fejes László (nyest.hu): A kutya szó is érdekes:a magyar kutya szó egy állathívogató hangból ered ( de más finnugor népek is hasonlóan nevezik a kutyát: kūťuw- manysi,kutsikas- észt,stb),míg a magyar...
2011. 01. 31, 16:17
A szárnyas medvéről
Roland2: @doncsecz: "De mióta viselik ezeket a jegyeket magukon a zsidók ?"
Elég régóta:
www.mult-kor.hu/20090121_rekonstrualtak_az_okori_izraelitak_arcvonas
A sémi nyelvek a Közel-keleten váltak szét egymástó...
2011. 01. 31, 15:03
Jézus nyelve
tenegri: @feri: Mint írtam, ami számításokat láttam a véletlen egybeesések lehetőségének cáfolatára, azok erősen csúsztattak (oké, legyünk jóhiszeműek: simán csak hiányosak voltak). A nyelvek hangkészletéből u...
2011. 01. 31, 14:05
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
Fejes László (nyest.hu): @feri: Az valószínű, hogy az átadó nyelvben egy szónak nagyobb szóbokra van, mint az átvevőben, hiszen az átadóban régebben megvan a szó. Ez azonban inkább a friss átvételekre igaz. Idővel az átadó ny...
2011. 01. 31, 13:47
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
ZTM: @Olman: Az etimológiával óvatosan kell ám bánni, a hasonlóság és a hasonló vagy netán azonos jelentés még semmire sem bizonyíték. Én pl. nagyon sokáig úgy tudtam – mivel nekem ezt tanították anno –, h...
2011. 01. 31, 13:37
Igen: a magyar helyeslés eredete
Fejes László (nyest.hu): @Olman: Visszakerestem a TESz-ben, ott kifejezetten ezt írja: "Az így határozószó módhatározó-ragos ígyen alakjának elkülönült változataként való magyarázata mind hangtani, mind jelentéstani szempontb...
2011. 01. 31, 13:37
Igen: a magyar helyeslés eredete
Fejes László (nyest.hu): @Olman: Számomra inkább az az ésszerű, hogy ha valamiről nem tudunk biztosat, akkor nem találgatunk. Persze lehetséges, hogy van közük egymáshoz, de egy gy > g változás igen nehezen magyarázható. A TE...
2011. 01. 31, 13:30
Igen: a magyar helyeslés eredete
feri: @tenegri:
Köszönöm a részletes felvilágosítást, ez igen elgondolkodtató volt. Mindenesetre egynéhány kitételt nekem a hivatkozott szerzők másképp magyaráztak. A véletlen egyezések kizárhatóságát a köv...
2011. 01. 31, 13:26
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?
Olman: @Fejes László (nyest.hu): lehet, hogy elavultnak tekintik, de az legalább egy ésszerű feltevéssel szolgál, nem csak annyit közöl, hogy "ismeretlen eredetű".
2011. 01. 31, 13:09
Igen: a magyar helyeslés eredete
elhe taifin: @tenegri:
Ok! Az arról szóló cikk tényleg hiánypótló lenne.
2011. 01. 31, 12:31
Miért népszerűek a finnugorellenes „elmélet”-ek?