0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75076 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
Fejes László (nyest.hu): @#Zoli#: Engem nem zavarnak a helyesírási hibái. Az zavar, hogy abból indul ki, hogy azok a nyelvészek, akik szerint a ház a kotából lett, azzal sincsenek tisztában, hogy hol képezzük a mássalhangzóka...
#Zoli#: Én azt hiszem, hogy a finnugor elméletnek nem a nyelvészet lesz az első koporsószöge. magyarsag.synthasite.com/genjeink.php Sajnálom hogy nem mindenki elég nyitott, de a föld sem volt mindig GÖMB alak...
#Zoli#: Elnézést kell kérnem a helyesírás hibáimért de én nem hiszem, hogy az én hibáimra kellene reagálnia bárkinek is. Valószínű az is, hogy nem én vagyok itt a leg tájékozotabb de ha a nyelvrokonsággal kap...
El Mexicano: @seta92: "A neolatin nyelvek őseire alig van írásos emlék, mert ezek a vulgáris latinOKból alakultak ki, amiket nem írtak. Ezzel azt is mondom, hogy nem volt egy latin közös ős, hanem sok latin volt" ...
2011. 02. 28, 22:01   Családfa helyett hullám
Fejes László (nyest.hu): @#Zoli#: "Szerintem, ha valaki a Magyar nyelvvel foglalkozik vagy a nyelvrokonsággal akkor tisztában kell lennie a magyar nyelvtannal és annak alapjaival." -- Ezzel tökéletesen egyetértek. Sőt, hozzát...
El Mexicano: @seta92: Oké. És akkor szerinted a vulgáris latin micsoda, és honnan alakult ki?
2011. 02. 28, 21:46   Családfa helyett hullám
Fejes László (nyest.hu): @seta92: Azt hiszem, sikerült csaknem egyzserre ugyanazt elmondanunk. :)
2011. 02. 28, 21:45   Családfa helyett hullám
Fejes László (nyest.hu): @El Mexicano: Én úgy értelmezem ezt a kijelentést, hogy arra utal, hogy a latin olyan egységes nyelvként, ahogy a családfamodell feltételezné, nem létezett. Már Latiumban sem, amikor csak ott beszélté...
2011. 02. 28, 21:44   Családfa helyett hullám
seta92: @El Mexicano: "Ez az elképzelés már a latin > újlatin nyelveknél megbukik, mivel az elődnyelvre jól ismert írásos bizonyítékok vannak (eszébe nem jutna senkinek megkérdőjelezni, hogy az újlatin nyelve...
2011. 02. 28, 21:41   Családfa helyett hullám
#Zoli#: @DJS: Sziasztok én csak egy középfokú végzetséggel rendelkező ember vagyok, de ettől függetlenül érdekel ez a téma.Valahogy nem tudok elsiklani a Finnugor elmélet mellett, mert nem látom a valóságalap...
El Mexicano: @Fejes László (nyest.hu): Én szerintem pedig az általam beidézett mondat ("... és a rokon nyelvek körében történhetett párhuzamos fejlődés is") alapján ezt úgy kellene érteni, hogy a mai újlatin nyelv...
2011. 02. 28, 21:10   Családfa helyett hullám
Fejes László (nyest.hu): @El Mexicano: Gondolom, ha valaki úgy gondolkodik, hogy a mai francia a latin, kelta, germán stb. elemek keveréke, akkor számára nincs olyan kitüntetett szerepe a francia nyelvtörténetben a latinnak, ...
2011. 02. 28, 20:52   Családfa helyett hullám
Fejes László (nyest.hu): @Roland2: Már bocsánat, de miért kellene szükségszerűen csoportosítani a nyelveket? Ezt önmagában semmi nem indokolja! @bibi: Szerintem pontosan erről beszélnek. Hogy azokat a nyelveket, amikben a kol...
2011. 02. 28, 20:45   Az affinitástól a hálókig
Ringelhuth bácsi: "És ahogyan konvencionálisan Póról beszélünk azzal az egész vízfolyammal kapcsolatban, amely a Nyugati-Alpokból kiindulva ömlik az Adriai-tengerbe – bár ugyanilyen jogcímen nevezhetnénk Addának is att...
2011. 02. 28, 20:09   Az affinitástól a hálókig
Ringelhuth bácsi: Az pedig nem bizonyítható, hogy a rokon nyelvekben egy közös jelenség párhuzamos fejlődés eredménye. Vagy mégis?
2011. 02. 28, 20:05   Családfa helyett hullám
ddani: @Lina: kedves Lina, ha eljutok (egyben) egy állásinterjúra, ugyanazt csinálom, mint máskor: ha azt látom, hogy valakit vagy valakiket megaláznak a helyesírásuk, vélt vagy valós homo- vagy heteroszexua...
2011. 02. 28, 19:34   Szóban is terjed az SMS-nyelv?
Lina: @moni79: Valóban sok mindent tömörítettem egy mondatba, de én legalább ismerem a vesszőt. Ami pedig a könyveket illeti, évente 10 körül van, amit elolvasok. Persze, ha időm engedi. A tisztelet dolgába...
2011. 02. 28, 19:30   Szóban is terjed az SMS-nyelv?
bibi: @Roland2: Erről már megírtam a véleményem. A "kolbász-nyelvrokonságot" is meg lehet állapítani: minden nyelv ide tartozik amelyikben a kolbász szó valamilyen változata megvan. És persze lehet ős-alapn...
2011. 02. 28, 19:08   Az affinitástól a hálókig
moni79: Ezek szerint jók lennétek Schmitt Pálnál.
2011. 02. 28, 18:50   Szóban is terjed az SMS-nyelv?
Roland2: A kérdés még mindig él: akkor ezek után hogyan,mi alapján fogják csoportosítani vagy besorolni a nyelveket ?
2011. 02. 28, 18:35   Az affinitástól a hálókig
bibi: @magnetron: Alapvetően egyetértek az állásponttal. Grétsy László is valószínűleg egyetértene, de ma már van nyelvészeti PC is: minden nyelvi igényesség magányügy. Ameddig egyáltalán ki lehet találni, ...
2011. 02. 28, 18:33   Szóban is terjed az SMS-nyelv?
bibi: Amúgy szvsz ezek az elméletek persze mind értékesek, csak más és más nyelvészeti szituációra ill. kérdésre vonatkoznak. Az ősi alapszókincs nyilván nem tárgyalható hullámelmélet segítségével, "hálózat...
2011. 02. 28, 18:25   Az affinitástól a hálókig
El Mexicano: Bocsánat, "vesszőt", természetesen sajtóhiba volt.
2011. 02. 28, 18:24   Szóban is terjed az SMS-nyelv?
El Mexicano: Én is 36 éves vagyok, és bizonyos fokig egyet kell, hogy értsek magnetronnal és Linával, már ami a problémát illeti. Korrektor is lévén egy – főként fiataloknak szóló – hírportálon, nap mint nap megta...
2011. 02. 28, 18:21   Szóban is terjed az SMS-nyelv?
bibi: @Fejes László (nyest.hu): Miért csak a finnugristáknak? Amennyiben ez a finnugristákat érinti, akkor ugyanannyiban érinti a turkológusokat, indogermanistákat stb. **** Persze :) Csak a magyar finnugri...
2011. 02. 28, 18:17   Az affinitástól a hálókig
moni79: Vicces, amikor olyan emberek kritizálják a "mai fiatalok" helyesírását, akik maguk sem tudnak helyesen írni, és megkockáztatom, hogy évi 3 könyvél többet nem vesznek a kezükbe. Lina, a helyedben jobba...
2011. 02. 28, 17:59   Szóban is terjed az SMS-nyelv?
Lina: @ddani: Kedves Dani! Bár nem írtad, hogy hány éves vagy, de a hozzászólásból az derül ki, hogy te is a "fiatal debil hülyék" közé sorolod magad, különben nem háborodnál fel. Már csak az idősebbek irán...
2011. 02. 28, 16:06   Szóban is terjed az SMS-nyelv?
Fromm: szerintem mindkét oldalon túlságosan fel vannak fújva a szlovákiai magyar kisebbséggel kapcsolatos kérdések. chmel álláspontja eqy mérsékelt, józan megközelítés. mutat valamit abból, hogy miért lehet ...
Fejes László (nyest.hu): @bibi: Miért csak a finnugristáknak? Amennyiben ez a finnugristákat érinti, akkor ugyanannyiban érinti a turkológusokat, indogermanistákat stb. Mellesleg ma a finnugristák többsége nem is foglalkozik ...
2011. 02. 28, 14:05   Az affinitástól a hálókig
Fejes László (nyest.hu): @magnetron: Az Ön által emlegetett jelenségek alapjában véve mások, mint amelyekről a cikk szól: ez ugyanis kifejezetten a betűszavakről beszél. (Ilyen szempontből elég szerencsétlen is az ILY "szercs...
2011. 02. 28, 13:59   Szóban is terjed az SMS-nyelv?
Váltás normál nézetre...