Hozzászólások:
tenegri: @#Zoli#: "Szerinted meddig kell egymás mellett élni, hogy a nyelvet átvegyük v. adjuk úgy , hogy ne legyen kereszteződés, mondj egy példát rá ha ez már megtörtént."
Nem, nem jól értetted, én nem ezt m...
2011. 03. 02, 02:18
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
#Zoli#: Szerinted meddig kell egymás mellett élni, hogy a nyelvet
átvegyük v. adjuk úgy , hogy ne legyen kereszteződés, mondj egy példát rá ha ez már megtörtént.
Arra akár mérget is vehetsz ha volt ilyen kere...
2011. 03. 02, 01:51
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
tenegri: @#Zoli#: Ne haragudj, de továbbra sem értem milyen eredetre vonatkozó következtetéseket tudsz te (vagy más) levonni egy írásrendszerből egy nyelvre vonatkozóan. Nem lehet egy nyelvet sokféle írással l...
2011. 03. 02, 01:50
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
#Zoli#: @tenegri: Nem haragszom@tenegri:
2011. 03. 02, 01:37
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
#Zoli#: Úgy, hogy a nyelvvel együtt fejlődött ki az írásbeliség
nem véletlenül van az a rengeteg barlangrajz . Egyfajta írásmód
Rovás
pl.: mikor használták először, hogyan alakult ki, mások is használták-e va...
2011. 03. 02, 01:35
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
tenegri: @tenegri: Na, erre én meg elszúrom a választ, te pedig még is jól használtad legutóbb. Elnézést! :)
2011. 03. 02, 01:33
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
tenegri: @#Zoli#: "Finnugorizmus alapja, hogy ezek a törzsek együtt éltek még nem váltak szét együtt vadásztak halásztak gyüjtögettek"
Nos, ebben is tévedsz. Márpedig hibás alapokkal elég könnyen fogsz hibás k...
2011. 03. 02, 01:32
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
#Zoli#: Te most miről beszélsz?? Úgy látom nem világos valami .
Én nem azt mondom, hogy a génekből meg lehet állapítani milyen nyelven beszél bárki is.
De azt ne is mondja senki, hogy úgy lehet egy nyelvcsalá...
2011. 03. 02, 01:13
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
tenegri: @#Zoli#: Oké, mindenki komolyan veszi. Mennyiben lesz ettől az írásnak bármilyen köze is egy nyelv eredetéhez vagy rokonságához?
2011. 03. 02, 00:55
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
tenegri: @#Zoli#: Én még mindig nem látom a nyelvet meghatározó géneket... Lemaradtam valamiről?
"Akkor ebből az következik,hogy nem vagyunk magyarok. Ami elég vicces de legfőképp szomorú."
Valóban szomorú, ha...
2011. 03. 02, 00:54
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
#Zoli#: Szeretném ha mindenki komolyan venné a rovásemlékeinket,
azoknak korát, elterjedését.
@#Zoli#:
2011. 03. 02, 00:52
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
#Zoli#: "A külföldi vizsgálatok közül a legismertebb a Semino-féle, 2000-ben elvégzett sorozat, mondhatni mérföldkő a nemzetközi összehasonlítások területén. Az általuk elvégzett Y-kromoszómás vizsgálatok sze...
2011. 03. 02, 00:40
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
tenegri: @#Zoli#: Mutasd már meg légy szíves, milyen génekből lehet megállapítani, hogy valaki milyen nyelven beszél... Garantálom neked a Nobel-díjat, ha sikerül.
2011. 03. 02, 00:37
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
tenegri: Mindig olyan fura látni, hallani a "nem vagyok szakértő, de" kezdetű, végtelen magabiztosságú megállapításokat, melyeket meg sem értett információfoszlányokra alapozva, nagy előszeretettel a "józan pa...
2011. 03. 02, 00:34
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
#Zoli#: @DJS: Ezek szerint az apaság vizsgálat teljesen megalapozatlan.
A genetikai vizsgálatokkal ma már 99,9%-ban meg lehet állapítani az apaság tényét. Nem véletlenül haszáltam ezt a szót, hogy "TÉNY". Ez ...
2011. 03. 02, 00:14
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
#Zoli#: Szerintem nem lehet ezekkel megmagyarázni mert az ősi magyar írásmód az a rovás. A rovásban minden hangnak meg van az írott megfeleője a rovást ahogy ejtjük úgy is írjuk. A régi írásmódban nincsennek ...
2011. 03. 01, 23:57
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
Rako: Apám (Rakovszky István, 1885-1953), ki a Magyar Sí Szövetség alelnöke volt mindig küszködött a "síel" sz ellen. Szerinte a "Sízik" a helyes, hisz nem azt mondjuk, hogy "tornáol" vagy "...labdáol" , va...
2011. 03. 01, 23:41
A buzgó nyelvőr
DJS: @#Zoli#:
1. Először is szögezzük le, hogy a genetika ma még fejlődik. Nem igazán lehet vele bizonyítani. Majd egyszer, talán.
2. Valamit félreértett. Nem igaz, hogy minden nyelvet a kisebbségek terjes...
2011. 03. 01, 23:35
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
DJS: @feri:
"A finnugor származáselmélet már megdőlt, a genetika és néprajz ezt nem igazolta. "
Látszik, hogy műveletlen vagyok, eddig a napig nem is hallottam, hogy létezne olyan, hogy finnugor származáse...
2011. 03. 01, 23:20
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
Rako: @Fejes László (nyest.hu):
Mivel látom, hogy kijavították a hibákat, érdektelenek az előbbi hozzászólásaim, így törölhetők.
2011. 03. 01, 23:14
Megszűnt a rendőrség, éljen a rendőrség!
Fejes László (nyest.hu): @#Zoli#: Sajnálom, nem értem. Ki beszélt őslakosokról? Ki mondott bármi olyat, amiből az következnek, h nem vagyunk magyarok? Hogy jönnek ide a cigányok, különösen a cigány nyelv?
2011. 03. 01, 23:08
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
Fejes László (nyest.hu): @Rako: Köszönjük. Örülünk, hogy vannak, akik tízéves híreket is végigolvasnak, méghozzá ilyen alaposan!
2011. 03. 01, 23:02
Megszűnt a rendőrség, éljen a rendőrség!
Rako: @Rako:
Ezt sajnos elfelejtettem kifogásolni: "orOroszországi "!
2011. 03. 01, 22:59
Megszűnt a rendőrség, éljen a rendőrség!
Rako: Jó lenne gondosabban elolvasni a cikket, mielőtt felkerül a világhálóra.
De mivel köztudott az a tény, hogy az ember a saját hibáit sokszor nem veszi észre, hanem azt látja amit írni akart, jobb ha má...
2011. 03. 01, 22:58
Megszűnt a rendőrség, éljen a rendőrség!
DJS: @#Zoli#: az első kérdését én inkább úgy fogalmaznám át, hogy van-e olyan hangváltozás a magyar nyelv őstörténetében, amit a kutatók NEM értenek?
Az n által leírt hangváltozásokra rengeteg szabály és t...
2011. 03. 01, 22:57
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
#Zoli#: Elég zavaros eszme futtatás számomra. Ez a következtetés az előbbi irományokból.
Minden európai nép elmondhatja magáról, hogy őslakos??
Minden mai nyelvet kissebségi népek terjesztettek el??
Amit a ge...
2011. 03. 01, 22:48
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
blist: Bár az ötlettel egyetértek, de eddigi megnyilvánulásaira tekintettel a kezdeményezést másra bíztam volna...
2011. 03. 01, 22:27
Schmitt még mindig ragaszkodik a nyelv védelméhez
gull 1: "Schmitt Pál szerint nyelvünk a magyarságunk, összetartozásunk egyik legfontosabb jelképe."
Attól nem válik jelképpé a nyelv, hogy néhány millió embertársunk a mindennapi kommunikációja során azt hasz...
2011. 03. 01, 22:05
Schmitt még mindig ragaszkodik a nyelv védelméhez
Roland2: @bibi: @Fejes László (nyest.hu):
"A Shapir-Wolf- hipotézis,ahogy az elméletet elnevezték,két alapelvet kapcsol össze.Az első,a nyelvi meghatározottság azt állítja,hogy a nyelv meghatározza a gondolkod...
2011. 03. 01, 21:38
Az affinitástól a hálókig
feri: @DJS:
"Most akkor nemzetet újítunk, vagy a nyelv történetét vizsgáljuk?" Ezt a kitételt a meghamisított Kronológiák kérdésére válaszoltam. A hazugságok okozta történelmi zsákutcából kell a nemzetet ki...
2011. 03. 01, 21:04
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett