Hozzászólások:
Fejes László (nyest.hu): @kemet:
Dunának, Oltnak egy a hangja,
Morajos, halk, halotti hang.
(Azért a kun név és Bukarest összefüggését csak a hangzás alapján megállapítani igen erős. Ennyi erővel a magyar bokor régies alakjár...
2011. 03. 14, 22:46
Igen: a magyar helyeslés eredete
halado: "a ma románnak ismert etnikum jelentős része kun felmenőkkel rendelkezik -akárcsak a magyarok. E tényt nem figyelmen kívül hagyva nyugodtan állíthatjuk, hogy a magyar és a román nép rokon"
Ez durva vo...
2011. 03. 14, 22:33
Igen: a magyar helyeslés eredete
kemet: @Fejes László (nyest.hu):
Ajánlom figyelmébe Győrffy István írását a kunok megtéréséről. A fent említett munkában írja a szerző, hogy a mai Moldva területén volt sokáig a pogány kunok szállásterülete,...
2011. 03. 14, 21:50
Igen: a magyar helyeslés eredete
El Mexicano: Itt is meg lehet hallgatni, bár nem tudom, hogy a számítógéppel összerakott hangsor mennyire hiteles:
translate.google.hu/#es|hu|continu%C3%A9%3B%20contin%C3%BAe
translate.google.hu/#es|hu|continuo%3B...
2011. 03. 14, 21:47
A spanyol kiejtésről
El Mexicano: @kalman: Persze, hogy négyszótagú. Szerintem ő arra gondolhat, hogy a kiejtésben előfordul, hogy az elvileg két szótaghoz tartozó magánhangzókat is diftongusszerűen ejtik, de ez legfeljebb az ae, ea, ...
2011. 03. 14, 21:38
A spanyol kiejtésről
kalman: @IdegenNyelvŐr: "pl.a continúe végén a két mgh egy szótagot alkot: /kon.ti'nue/. Épp az El Mexicano által leírt másodéles szavak félhosszú nyúlása miatt. Ha egy beszélő egy beszédhelyzetben nyújtja az...
2011. 03. 14, 21:23
A spanyol kiejtésről
halado: A kisebbségi ombudsman felháborodása pedig enyhén szólva röhejes azok után, hogy az EU-ban gyakorlatilag szó nélkül hagyták a szlovákiai magyar -nyelv- ellenes törvényt.
2011. 03. 14, 21:13
Durván sérti az új alkotmány a kisebbségi jogokat
feri: @DJS: "körülbelül félezer lemezen tárolnak zenei anyagokat. Ezek stílusukban egyébként sokkal változatosabbak, mint a magyar népdalok."
Félezernyi lemezt a magyar zenei anyagokból is össze lehet állít...
2011. 03. 14, 20:57
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
doncsecz: Jó, lehet, hogy a barguzini lelet cseppet sem valós, lehet, hogy ezek a Petőfik is hamisak, de ezek akkor sem zárják ki, hogy Petőfi mégis orosz fogságba kerülhetett volna és Oroszországban halt meg, ...
2011. 03. 14, 17:25
Ál-Petőfik
Roland2: Köszönöm a választ.
2011. 03. 14, 13:13
Dinka kérdés
elhe taifin: @tenegri:
:) lájk
2011. 03. 14, 10:49
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
tenegri: @feri: Hasraütéses, módszer nélküli becslések, legendák, sztereotípiák, fantázia, nem ismert, ám bátran véleményezett dolgok, illetve Pap Gábor személyes kalandjai és anekdotái - biztos alapokon álló ...
2011. 03. 14, 10:47
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
El Mexicano: @IdegenNyelvŐr: "A carro esete roppant érdekes. Általában négyszeres perdületű trill van benne [...]"
Így van. Míg a szókezdő (pl. raro) legalább hármat, a szótagzáró implozív r (pl. perla) pedig lega...
2011. 03. 14, 09:28
A spanyol kiejtésről
siddharta: Hallasz? Hallalak!
2011. 03. 14, 06:03
Al(ud)hatnék
elhe taifin: @Roland2:
Feri még nem vette észre, de ugyanazt csinálja, mint némely szlovák meg román "őstörténész". Valóban felesleges vitatkozni vele, hisz neki ez az egész egy vallás-szerűség. Komolytalan. De ez...
2011. 03. 14, 05:54
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
Ringelhuth bácsi: @Babilen Tatarszkij: Talán érdemes lenne összeszedni, hogy az orosz évkönyvekben mikor bukkan fel a mescser népnév. És esetleg hasznos lehet röviden összefoglalni Vásáry István cikkeit a mescserekről ...
2011. 03. 14, 05:41
A kaukázusi magyarokról: A honfoglalás körüli idők
DJS: @feri:
"míg a finnugorok néhány népdalt tudtak csak elénekelni, aztán ennyi volt, addig ők alig tudták abbahagyni, annyit énekeltek."
Képzelem ezt a jelenetet... Pap Gábor, amint torkaszakadtából (és ...
2011. 03. 14, 01:12
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
DJS: @DJS:
még egyszer: a hangsúly a HOGYANon van. Nem különösebben érdekel, mit gondol Pap a szkítákról, csak az, hogy a szkítáknak hogyan sikerült egy teljes társadalmat "testvériesen" felépíteni.
2011. 03. 14, 00:51
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
DJS: @feri:
"Vannak maradandó értékek, mint a( szkíta) barátság, áldozatkészség, testvériesség, önzetlenség."
Ha ezek ilyen fontosak, akkor hogy lehet, hogy te ennyire nem vagy barátságos más finnugor népe...
2011. 03. 14, 00:49
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
IdegenNyelvŐr: @kalman: Egy szóval nem mondtam, hogy a spanyolban nincsenek nyíló diftongusok. Azt mondtam, hogy a [jV] és a [wV] fonetikailag nem az, hiszen a diftongus két mgh-ból áll, így sem a [j] sem a [w] nem ...
2011. 03. 14, 00:21
A spanyol kiejtésről
Annie: „a magyarban szótag végén egyszerűen lehetetelen [h]-t ejteni” hát, nem tudom, nekem simán megy…
Galgóczi István: ne ordíts, légyszi.
2011. 03. 14, 00:15
Kadafi, Qaddafi, vagy Gaddafy? A líbiai elnök 112 neve
feri: @Fejes László (nyest.hu): PG is volt finnugor találkozón a Baltikumban. Elmondta, hogy míg a finnugorok néhány népdalt tudtak csak elénekelni, aztán ennyi volt, addig ők alig tudták abbahagyni, annyit...
2011. 03. 13, 23:37
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
feri: @DJS: "Tipp: egy nyelvtudományi cikkből nem csak a szólisták lehetnek érdekesek... olvasd el a többi részét is, és arról mondj valamit."
A számítások a hasonló szavakból indulnak ki, márpedig itt nem ...
2011. 03. 13, 23:32
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
feri: @Roland2:Pap a szkíták kutatásának szentelte az életét. Nem kell álomvilágot gyártani, hanem a szkítákról szóló forrásokat kell áttanulmányozni
".Az erkölcs(iség)ről is lehetne vitatkozni,ez is egyéne...
2011. 03. 13, 23:11
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
El Mexicano: @kalman: Értelek, én is ezt akartam alátámasztani a példámmal (hogy ti. nem feltétlenül ejtik [w]-ként az u-t akkor sem, ha nucleus előtt van).
Ha már ennyire kitárgyaltuk a témát, a többi olvasó kedv...
2011. 03. 13, 22:38
A spanyol kiejtésről
kalman: @El Mexicano: ok, de én nem erre a fajta szimmetriára gondoltam, hanem a cuando és a pausa közöttire. Nem értem, miért lenne eltérő ezekben az u/w státusa (azon kívül persze, hogy az elsőben a nucleus...
2011. 03. 13, 22:28
A spanyol kiejtésről
Fejes László (nyest.hu): @feri: "Biztos, hogy még ezek sem múlják felül a magyar folklórt." "Talán, ezzel a módszerrel nem tévedek túl nagyot." Azt hiszem, nagy hiba veled egyáltalán szóba állni.
2011. 03. 13, 22:20
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
Roland2: @feri: Pap kesze-kusza demagóg lözungokat beszél,ez nem tudomány.Hasonló szövegeket szittya,turáni erkölcsről meg fajiságról a 30-as,40-es években nyomtak.
'Nem a világnak kell ezt elsősorban megtudni...
2011. 03. 13, 21:12
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
El Mexicano: @kalman: Köszi, ezt már én is akartam írni, hogy valójában még asszimetria sem feltétlenül van a kiejtésben, függetlenül attól, hogy egyezményesen a [j] és [w] jelölést használják (pl. a cuidado bár á...
2011. 03. 13, 20:16
A spanyol kiejtésről
kalman: Egyszerűen érthetetlennek tartom IdegenNyelvŐr kérlelhetetlen és érvekkel nem alátámasztott feltételezését, miszerint a spanyolban nincsenek nyíló diftongusok (vagy máshol sem?), mert ezekben az esete...
2011. 03. 13, 20:06
A spanyol kiejtésről