Hozzászólások:
Roland2: "A kérdésre pedig, hogy hol vannak most a maradványok, ez a válasz érkezett: „Biztos helyen. "
Egy hatalmas raktárban, egy ládába rejtve - mint az Indiana Jones filmekben :)
2011. 03. 15, 11:19
„Engem mindig mindennel megfenyegettek”
Babilen Tatarszkij: Én soha nem értettem ezt az ügyet. Nem tudom elképzelni, hogy két szakember, Hankó és Kiszely egyike sem tud megkülönböztetni egy férfi csontvázat egy nőitől azok után, hogy több ezer emberi maradvány...
2011. 03. 15, 11:12
„Engem mindig mindennel megfenyegettek”
Szajci: @halado: tévedsz, nem az ombudsman felháborodása röhejes, hanem az EU hozzáállása elszomorító. Én magyarországi délszlávként fel leszek háborodva, ha így lesz benne az alkotmányban, ahogy a Fityesz ak...
2011. 03. 15, 10:07
Durván sérti az új alkotmány a kisebbségi jogokat
anokó: Egymásnak feszül a két tábor, vitatkoznak a magyar nyelv rokonsági fokairól, pedig a magyar nyelv eredetéről még akadémiai szinten sincs fogalmunk.
Naivak, lekezelő önteltek, okostojások, agresszív tu...
2011. 03. 15, 09:06
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
El Mexicano: @IdegenNyelvŐr: Vagyis a te elképzelésed szerint a rendszer akkor lenne logikus, ha a felsorolt hangzókapcsolatok mindegyikében a második tagot, amennyiben hangsúlytalan, simulóhangnak tekintenék, és ...
2011. 03. 15, 08:45
A spanyol kiejtésről
Fejes László (nyest.hu): @Ghanima: Magam is azt írtam, hogy a kérdést az adatok alapján nem lehet egyértelműen eldönteni. De felhívnám a figyelmét arra, hogy a hottentottákról sem sokan hallottak, de azt, hogy valami hottento...
2011. 03. 15, 07:24
Dinka kérdés
erlauer: A "roma" szó valószínűleg nem a többes szám alanyesetű "roma" ('cigányok') szóból származik, hanem az egyes szám vocativusi (megszólító v. hívó eset) "roma!" ('te, cigány!') szóból. Erre a formára a m...
2011. 03. 15, 07:22
Cigány? Roma? Dzsipszi? Melyik a píszí?
Ghanima: Kedves válaszoló! Nagyon nem értek egyet a szófejtés eredményével! Szerintem bizony hogy a szőlő környékén kell keresni a megfejtést. Mégpedig azért, mert azt gyanítom, hogy a kövidinka nevű borféle, ...
2011. 03. 15, 00:54
Dinka kérdés
IdegenNyelvŐr: @El Mexicano: Arra gondolok., hogy bármely két mgh ha egymás mellett áll, kettőshangzót alkot a spanyolban, feltéve hogy a második nem hangsúlyos, mert akkor hiátust alkotnak. Pl. trae, creo, sea, tío...
2011. 03. 14, 23:44
A spanyol kiejtésről
Fejes László (nyest.hu): @kemet:
Dunának, Oltnak egy a hangja,
Morajos, halk, halotti hang.
(Azért a kun név és Bukarest összefüggését csak a hangzás alapján megállapítani igen erős. Ennyi erővel a magyar bokor régies alakjár...
2011. 03. 14, 22:46
Igen: a magyar helyeslés eredete
halado: "a ma románnak ismert etnikum jelentős része kun felmenőkkel rendelkezik -akárcsak a magyarok. E tényt nem figyelmen kívül hagyva nyugodtan állíthatjuk, hogy a magyar és a román nép rokon"
Ez durva vo...
2011. 03. 14, 22:33
Igen: a magyar helyeslés eredete
kemet: @Fejes László (nyest.hu):
Ajánlom figyelmébe Győrffy István írását a kunok megtéréséről. A fent említett munkában írja a szerző, hogy a mai Moldva területén volt sokáig a pogány kunok szállásterülete,...
2011. 03. 14, 21:50
Igen: a magyar helyeslés eredete
El Mexicano: Itt is meg lehet hallgatni, bár nem tudom, hogy a számítógéppel összerakott hangsor mennyire hiteles:
translate.google.hu/#es|hu|continu%C3%A9%3B%20contin%C3%BAe
translate.google.hu/#es|hu|continuo%3B...
2011. 03. 14, 21:47
A spanyol kiejtésről
El Mexicano: @kalman: Persze, hogy négyszótagú. Szerintem ő arra gondolhat, hogy a kiejtésben előfordul, hogy az elvileg két szótaghoz tartozó magánhangzókat is diftongusszerűen ejtik, de ez legfeljebb az ae, ea, ...
2011. 03. 14, 21:38
A spanyol kiejtésről
kalman: @IdegenNyelvŐr: "pl.a continúe végén a két mgh egy szótagot alkot: /kon.ti'nue/. Épp az El Mexicano által leírt másodéles szavak félhosszú nyúlása miatt. Ha egy beszélő egy beszédhelyzetben nyújtja az...
2011. 03. 14, 21:23
A spanyol kiejtésről
halado: A kisebbségi ombudsman felháborodása pedig enyhén szólva röhejes azok után, hogy az EU-ban gyakorlatilag szó nélkül hagyták a szlovákiai magyar -nyelv- ellenes törvényt.
2011. 03. 14, 21:13
Durván sérti az új alkotmány a kisebbségi jogokat
feri: @DJS: "körülbelül félezer lemezen tárolnak zenei anyagokat. Ezek stílusukban egyébként sokkal változatosabbak, mint a magyar népdalok."
Félezernyi lemezt a magyar zenei anyagokból is össze lehet állít...
2011. 03. 14, 20:57
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
doncsecz: Jó, lehet, hogy a barguzini lelet cseppet sem valós, lehet, hogy ezek a Petőfik is hamisak, de ezek akkor sem zárják ki, hogy Petőfi mégis orosz fogságba kerülhetett volna és Oroszországban halt meg, ...
2011. 03. 14, 17:25
Ál-Petőfik
Roland2: Köszönöm a választ.
2011. 03. 14, 13:13
Dinka kérdés
elhe taifin: @tenegri:
:) lájk
2011. 03. 14, 10:49
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
tenegri: @feri: Hasraütéses, módszer nélküli becslések, legendák, sztereotípiák, fantázia, nem ismert, ám bátran véleményezett dolgok, illetve Pap Gábor személyes kalandjai és anekdotái - biztos alapokon álló ...
2011. 03. 14, 10:47
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
El Mexicano: @IdegenNyelvŐr: "A carro esete roppant érdekes. Általában négyszeres perdületű trill van benne [...]"
Így van. Míg a szókezdő (pl. raro) legalább hármat, a szótagzáró implozív r (pl. perla) pedig lega...
2011. 03. 14, 09:28
A spanyol kiejtésről
siddharta: Hallasz? Hallalak!
2011. 03. 14, 06:03
Al(ud)hatnék
elhe taifin: @Roland2:
Feri még nem vette észre, de ugyanazt csinálja, mint némely szlovák meg román "őstörténész". Valóban felesleges vitatkozni vele, hisz neki ez az egész egy vallás-szerűség. Komolytalan. De ez...
2011. 03. 14, 05:54
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
Ringelhuth bácsi: @Babilen Tatarszkij: Talán érdemes lenne összeszedni, hogy az orosz évkönyvekben mikor bukkan fel a mescser népnév. És esetleg hasznos lehet röviden összefoglalni Vásáry István cikkeit a mescserekről ...
2011. 03. 14, 05:41
A kaukázusi magyarokról: A honfoglalás körüli idők
DJS: @feri:
"míg a finnugorok néhány népdalt tudtak csak elénekelni, aztán ennyi volt, addig ők alig tudták abbahagyni, annyit énekeltek."
Képzelem ezt a jelenetet... Pap Gábor, amint torkaszakadtából (és ...
2011. 03. 14, 01:12
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
DJS: @DJS:
még egyszer: a hangsúly a HOGYANon van. Nem különösebben érdekel, mit gondol Pap a szkítákról, csak az, hogy a szkítáknak hogyan sikerült egy teljes társadalmat "testvériesen" felépíteni.
2011. 03. 14, 00:51
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
DJS: @feri:
"Vannak maradandó értékek, mint a( szkíta) barátság, áldozatkészség, testvériesség, önzetlenség."
Ha ezek ilyen fontosak, akkor hogy lehet, hogy te ennyire nem vagy barátságos más finnugor népe...
2011. 03. 14, 00:49
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
IdegenNyelvŐr: @kalman: Egy szóval nem mondtam, hogy a spanyolban nincsenek nyíló diftongusok. Azt mondtam, hogy a [jV] és a [wV] fonetikailag nem az, hiszen a diftongus két mgh-ból áll, így sem a [j] sem a [w] nem ...
2011. 03. 14, 00:21
A spanyol kiejtésről
Annie: „a magyarban szótag végén egyszerűen lehetetelen [h]-t ejteni” hát, nem tudom, nekem simán megy…
Galgóczi István: ne ordíts, légyszi.
2011. 03. 14, 00:15
Kadafi, Qaddafi, vagy Gaddafy? A líbiai elnök 112 neve