Hozzászólások:
Evelinha: Vajon egy kisebbségi nyelv kötelezővé tétele (vagy bármelyiké) nem vált ki éppen ellentétes hatást? Tudom, régi a cikk, de ha valaki ajánlana esettanulmányokat a témában, hálásan megköszönném.
2013. 08. 01, 17:46
Ahol kötelező lesz a kisebbség nyelvét tanulni
Krizsa: Magától értetődik. Az csak a magánember gyerekes (vallásos, idealista, romantikus, stb.) vágya, hogy az ember "jó", hogy legalábbis nem mindenki "gazember". Hogy az ember nem tesz meg bármit, amit egy...
2013. 08. 01, 17:23
XKeyscore: érezd magad megfigyelve
Kara-kán: Ebben mi az új?
Semmi. Mindenki tudta, hogy ez folyik.
2013. 08. 01, 16:02
XKeyscore: érezd magad megfigyelve
blogen: Közel hetvenöt év, vagy három-négy generáció különbség volt a kereszténységre térő törzsfők és az első pogánylázadások között! Olyan hetvenöt év, ami világokat választott el egymástól! Nézd meg mit go...
2013. 08. 01, 16:01
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Sigmoid: Ez a könyv e: www.amazon.com/Lost-Christianities-Battles-Scripture-Faiths/dp/01951
2013. 08. 01, 16:01
Melegházasság már az őskeresztényeknél?
Sigmoid: (Persze ha nem az érdekel, hogy az őskeresztények vagy a zsidók mit gondoltak, hanem csak történelmi / vallási megerősítést keresel arra, hogy utálod a buzikat, akkor nem szóltam. Seggfejnek lenni emb...
2013. 08. 01, 15:55
Melegházasság már az őskeresztényeknél?
Sigmoid: @bloggerman77: "Leghalálosabb bűn", lol. A tórában minden bűnre a megkövezés volt a standard büntetés, a homoszexualitás semmivel nem halálosabb mint pl. más feleségével hálni.
A kereszténység pedig z...
2013. 08. 01, 15:50
Melegházasság már az őskeresztényeknél?
bloggerman77: Hm, a zsidóság a homoszexualitást a leghalálosabb bűnnek tekintette... Innét ostobaság az egész, mert a korai kereszténység tisztán zsidó gyökerű volt.
2013. 08. 01, 15:46
Melegházasság már az őskeresztényeknél?
blogen: @Sigmoid: Ehhez képest a materialista köznyelvi jelentése a földhözragadttal írható le, aminek az anyagiasság is része, míg amit te írsz, azt "anyagelvűnek" nevezzük alapvetően, de a köznyelv általába...
2013. 08. 01, 15:45
A pénz magányossá tesz vagy boldogít?
bloggerman77: @blogen:
Igen, hatalmas lehetett a népi kereszténység. :) Alig maradt élő pap a Vata lázadás után. :)
Szent Gellértet sem a Vazul fiak görgették le a hegyoldalból.
2013. 08. 01, 15:44
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Sigmoid: A korai keresztény egyház, és főleg Pál apostol, a nemi egyenjogúság és a társadalmi nemek dekonstrukciójának leghangosabb harcosa volt.
Nem szabad elfelejteni, hogy apokaliptikus, világvége-váró mozg...
2013. 08. 01, 15:42
Melegházasság már az őskeresztényeknél?
Sigmoid: Barátaim.
A materializmus magyarul egy filozófiai, világnézeti irányzatot jelöl, nevesen azt, amely a megfigyelhető világ teljességét - beleértve az életet és az emberi lét élményét - anyag és energia...
2013. 08. 01, 15:37
A pénz magányossá tesz vagy boldogít?
Sigmoid: Barátaim.
A materializmus magyarul egy filozófiai, világnézeti irányzatot jelöl, nevesen azt, amely a megfigyelhető világ teljességét - beleértve az életet és az emberi lét élményét - anyag és energia...
2013. 08. 01, 15:37
A pénz magányossá tesz vagy boldogít?
Sigmoid: Pár hónapja volt egy cikk egy magánjelleggel, az Anonymous csoport által létrehozott hasonló keresőrendszerről, ami csak kicsivel marad el képességeiben ettől a nemzetközi megfigyelőrendszertől (annyi...
2013. 08. 01, 15:29
XKeyscore: érezd magad megfigyelve
scasc: @Fejes László (nyest.hu): Ne csodálozz, hisz "tiszta bolond" a felhasználóneve...
2013. 08. 01, 15:26
Buja, bulya, bula
scasc: " A szótár azonban azt leszögezi, hogy „török és mongol egyeztetése téves”."
Mint ahogyan azt a TESZ túl könnyelműen és gyakran teszi hasonlóan megkérdőjelezhető alapokon...
2013. 08. 01, 15:25
Buja, bulya, bula
scasc: Szerintem jóformán nincs olyan teszteljárás, amely valóban ki tudná szűrni a valós genetikai öröklődést a korai családi szocializációtól (=társadalmi/kulturális öröklődéstől).
Egyszerűen nincs elég ol...
2013. 08. 01, 15:22
Oktatás vs. genetika
gorilla: Az élőben beszélt nyelvnek fontos része a gesztikulálás. Ez hogyan olvad össze a jelnyelv értelemhatározó kézmozdulataival? Másképp (pl. lágyabban-hirtelenebbül) mozgatja az ember a kezét?
2013. 08. 01, 15:19
Jelrend – avagy szórend a jelelésben
blogen: @Fejes László (nyest.hu): Speciel de. A római útépítési technológiákat csak modern régészeti rekonstrukciókból ismerjük a folytonosság hiánya miatt.
@bloggerman77: Volt missziós munka a köznép körében...
2013. 08. 01, 14:39
Mióta ismerik az írást a magyarok?
siposdr: Emlékszem egy régi orosz gyermekfilmből a következő párbeszédre:
- Что делал слон, когда пришёл Наполеон?
- ??
-Травку ел.
Merthogy a kérdés utolsó szavát érthetjük így is: на поле он.
2013. 08. 01, 13:51
Milyen bonyolult az orosz nyelv!
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
A vezetők egy része meg volt keresztelve? Hm, mit számít az, hogy pl. Ajtony színleg megtért a bizánci hitre, pár évvel később vagy korábban, mint Géza?
Ez már a magyar törzs...
2013. 08. 01, 13:46
Mióta ismerik az írást a magyarok?
bloggerman77: @fakir:
Igen, Sándor Klára nem vesz figyelembe olyan tényeket, amik a rovásírás kizárólagos székely jellegét nem támasztják alá.
Például, hogy a székelység magyar nyelvében a KM fontosabb magyar nyelv...
2013. 08. 01, 13:40
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: Te olvastad, miről volt szó? Arról, hogy a kereszténység a semmiből jelent-e volna meg a magyarok körében. Márpedig nem, hiszen a vezetők között többen is meg voltak keresztelve. Nyilvá...
2013. 08. 01, 13:32
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Kara-kán: @stanley:
Ezek politikailag motivált áltudományos okoskodások.
A lényeg annak kiókumlálása, hogy a hun mindenkivel rokon, még a sémitákkal is, csak épp a magyarokkal nem. :-)
Egyébként, az ilyen rokon...
2013. 08. 01, 13:27
A sumer-magyar rokonság és a kiejtés
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
A Kárpát-medence területén az ókeresztény kortól megjelenő kereszténységnek, illetve a magyarok által még a keleti vándorúton megtapasztalt keresztény irányzatoknak nem volt ...
2013. 08. 01, 13:06
Mióta ismerik az írást a magyarok?
blogen: @Fejes László (nyest.hu): Igen, és a rómaiak meg utakat is építettek, szal egyértelmű a folytonosság a római útépítőktől a Közgépig.
Ne butáskodjunk!
2013. 08. 01, 12:51
Mióta ismerik az írást a magyarok?
mederi: @Roland2:
Nem tudom, milyen régiek az alábbi "mondat alkotó" két betűs szavaink, de mivel tartalmazza a felsorolás az "ír" szavunkat is, érdemes elgondolkozni azon, mi mindent tudhattak azok a népek, ...
2013. 08. 01, 11:25
A hatezer éves magyar írásbeliség
és az írástudatlan Európa
fakir: Tovabbra is tartom, hogy nem lehet beszelni elkulonulo "szekely" irasrendszerrol, irasbelisegrol, mivel semmilyen meggyozo bizonyitek nincs a szekely nepesseg eltero anyanyelvere es szarmazasara. Ez a...
2013. 08. 01, 11:19
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Diczkó: @Fejes László (nyest.hu):
"Ha nem fogjuk tudni megfejteni az írást, nem fogjuk tudni megmondani, kié. Erre elég nagy esély van."
- Először is tudni kell a létezésükről ... Sok olyan rovásemlék lehet, ...
2013. 08. 01, 09:33
Mióta ismerik az írást a magyarok?
istentudja: "Az első kettő valóban szorosan összetartozónak látszik, hiszen mindenképpen valamiféle írásbeliség ismeretét föltételezi, a szám azonban nem föltétlenül kapcsolódik közvetlenül hozzájuk, hiszen számo...
2013. 08. 01, 09:15
Mióta ismerik az írást a magyarok?