0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75220 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
mederi: Valóban elég sokan mondják, hogy "Sopronba vagyok", ami nem félreérthető.. -A "-ban/ -ben" végéről elmaradó "-n" azonban nem azt jelenti, hogy ne tudná az illető beszélő, hogy helytelenül beszél, "csu...
2014. 05. 15, 12:58   Csempészek vadásznak
LvT: @Sultanus Constantinus: >> Gondolom ez a latin corvus és leszármazottjaival lehet kapcsolatban. << Ha kattintasz a lista egyes sorain, akkor feljön az adott etimon részletező oldala (itt j...
Sultanus Constantinus: A levágott fejű 8-as két ponttal a tetején milyen magánhangzót jelöl?
Sultanus Constantinus: Sőt, közte van a *kota- is, amiről már sokat kommenteltünk, és az indoeurópaiból származtatja: www.uralonet.nytud.hu/uewww/eintrag.cgi?id_eintrag=370
LvT: @hun: Jelezném azért a hozzászólásfomyaot olvasó többieknek, hogy én olyan nyelvváltozatot beszélek, ahol az <ä> [ε] és az <e> [e] eltérő hangok: a nyugat-szlovák dialektusokban esnek egyb...
2014. 05. 15, 12:28   Chişinău is magyar volt?
Sultanus Constantinus: @Roland2: Köszi, tehát akkor a "-k" csak finnugor ezek szerint, nem uráli. @LvT: Köszönöm, nálam működik, egy kétoldalas listát ad ki magyar, angol, német jelentéssel. Nem gondoltam volna, hogy ennyi ...
Máthé Elek: A "fánk"-ról jutott eszembe: our potato tree. Burgonyafánk, ugyebár. Innen: leiterjakab.blog.hu/2012/08/02/burgonyafank_our_potato_tree
2014. 05. 15, 12:13   Csempészek vadásznak
hun: sőt, azok az érthetetlen, csak írásban megjelenő elkülönítések (szlovák példák) mint az ä - e, i - y (milovat - mylit sa : szeretni - tévedni, vysoky - visiet : magas - lógni), h- ch (lahky - noc-lach...
2014. 05. 15, 12:09   Chişinău is magyar volt?
LvT: @LvT: >> kilistázza az alábbi link << Ha ez így nem jönne össze, akkor az alábbi keresőoldalon a "Keresés a magyarázó részben" doboz "Szabadszavas" mezőjébe azt kell írni, hogy: ieur majd ...
LvT: @Sultanus Constantinus: Az Uralisches Etymologisches Wörterbuchban szereplő indoeurópai kapcsolódásokat (akár pro, akár kontra, akár értékelés nélkül) kilistázza az alábbi link (némi német nyelvtudás ...
hun: @bloggerman77: nem keverem. a szkírekről olvastam olyat, h létező adatok szerint a gót invázió előtt menekültek, a gótok meg a hunok elől, 381-ben. ha a wikit megnézed, az 2nd century BC - 5th century...
2014. 05. 15, 11:55   Chişinău is magyar volt?
hun: @bloggerman77: HAHAHA, most megnevettettél. olvastad a 8.századi szlávot? azt mai szláv közvetlenül nem érti meg, mindegyik ért belőle valamit, de a szavak jelentése, írása egyik mai szláv nyelvvel se...
2014. 05. 15, 11:17   Chişinău is magyar volt?
Roland2: @Sultanus Constantinus: A Zaicz-szótár szerint a -k többesjel finnugor eredetű, az alapnyelvben is többesjel funkciót töltött be (más feltételezések szerint egy alapnyelvi gyűjtőnévképzőből fejlődhete...
Roland2: @licidepot: A katolikus értelmezés szerint az Atya, a Fiú és a Szentlélek nemcsak természetét, de öntudatát tekintve is azonos és oszthatatlan, a köztük lévő viszony csak látszólagos, hiszen egy Létez...
2014. 05. 15, 10:57   Mégsem volt Jézusnak felesége?
Sultanus Constantinus: A cikk kapcsán két dolog érdekelne: 1. A magyar többesjel, a "-k" milyen/mikori eredetű, illetve osztozik-e ezen más finnugor nyelv is. 2. Feltételezhető-e indoeurópai kapcsolat a "ne(m)" tagadószó, v...
licidepot: @Roland2: Jó lenne tisztázni valami fontos tényt. Az emberiség Ádám bűne miat - "egy ember által jött be a világba a bűn és a bűn által a halál" - ezért váltságra van szükség,hogy ez a bűn el legyen t...
2014. 05. 15, 10:00   Mégsem volt Jézusnak felesége?
Fejes László (nyest.hu): @Ervin: Az *ízlhet azért elég könnyen magyarázható azzal, hogy szótagképző l-t feltételezne, ami teljesen idegen a magyartól. Igazán az a kérdés, hogy ilyenkor miért nem jöhet létre az *ízelhet vagy a...
2014. 05. 15, 08:45   Felrémletthetett volna?
Sultanus Constantinus: @szigetva: Ha az [rr]-t a hagyományos fonetika-fonológia szerint elemezzük, akkor nem igaz (mivel ez a legtöbbször éppen nem szóhatáron jön létre, hanem tövekben). Viszont a modern fonetika-fonológia ...
cherbourg: Persze könnyen lehet, hogy az ominózus alak felrémledhetett volt, csak az olvasó a zöngétlenedett d-t tt-nek írta (a két alak pont ugyanúgy hangzik). Ekkor viszont nincs morfotaktikai probléma. A defe...
2014. 05. 15, 01:41   Felrémletthetett volna?
nudniq: @El Vaquero: "a régi elavult, szakszerűtlen, nehezen követhető, kaotikus." De a szerző épp azt állítja,h a tervezett új is szakszerűtlen, nehezen követhető és kaotikus. Nem tudom, igaza van-e; de ha i...
bloggerman77: @hun: "a sztrava szerintem is szláv, a medosz viszont szerintem nem kizárólagos." ** A balti nyelvekben valóban "medus" a méz szó, tehát Priszkosz hallhatott egy ilyen alakot és írt le medosz alakban....
2014. 05. 15, 00:41   Chişinău is magyar volt?
bloggerman77: @hun: "az igaz, h a 6.sz.fordulóján kezdtek terjedni (említi a Pallas is), de a nyelv, amit akkor beszéltek, kétszáz évvel volt azelőtt, h először lejegyzésre került a szláv nyelv a bolgár nyelven." *...
2014. 05. 15, 00:37   Chişinău is magyar volt?
bloggerman77: @hun: "délen voltak a szkírek, masszagéták, trákok, karpodákok, illírek, dalmátok..." ** Itt keversz egymástól több évszázadnyi időintervallumban élő népcsoprtokat. Szkírek pl. É-Itáliában éltek (és a...
2014. 05. 15, 00:33   Chişinău is magyar volt?
cherbourg: "Az előbbi példánkban szereplő kéz tőmagánhangzója is csak abban az esetben lehet rövid, ha a tövet közvetlenül követi egy [e]" Meg persze ha ez az e hosszabbodik és é lesz (kezét, kezének stb.) meg n...
tenegri: @hun: "csak a liuban - lúbit miatt" A végén még felfedezed az indoeurópai nyelveket :)
2014. 05. 15, 00:02   Chişinău is magyar volt?
hun: moéziai gót nyelv Wulfila (Ulphilas) idejéből csak a liuban - lúbit miatt LIUBAN to be dear. liubs, un-liubs, liuba-leiks, brothra-lubo, LIUBS dear (G.lieb DG. lief E. love) LIBAN to live (G. leben DG...
2014. 05. 14, 23:46   Chişinău is magyar volt?
hun: az igaz, h a 6.sz.fordulóján kezdtek terjedni (említi a Pallas is), de a nyelv, amit akkor beszéltek, kétszáz évvel volt azelőtt, h először lejegyzésre került a szláv nyelv a bolgár nyelven. de már a ...
2014. 05. 14, 23:23   Chişinău is magyar volt?
Sigmoid: Valóban ökör az, aki tisztán az akadémiai helyesírás alapján korrektúráz. Azt kéne Magyarországon is ami Angliában meg Amerikában van, hogy a nagy kiadók kidolgoznak egy-egy saját helyesírást, a kicsi...
El Vaquero: @Sultanus Constantinus: nem állítanak olyat a nyelvészek, hogy ne lenne nyelvérzék.
El Vaquero: Nem értek egyet. Kell új szabályzat, a régi elavult, szakszerűtlen, nehezen követhető, kaotikus. Viszont azzal egyetértek, hogy nem kéne belőle üzleti kérdést csinálni, és az Akadémia helyében ingyen ...
Váltás normál nézetre...