Hozzászólások:
mondoga: @LvT: @LvT:
@alán: >> A Zurchuk mögött szerintem a török "surcuk" kifejezés is állhat: Sur (szur) városfal ill. cuk (dzsuk) kicsinyítőképző. <<
"Itt egyben több probléma is van."
Alán hozz...
2016. 01. 28, 04:27
Zirc, a Bakony szíve?
mondoga: @Fejes László (nyest.hu): @LvT: @Fejes László (nyest.hu):
Én azért meglehetősen furcsának, visszatetszőnek tartom, hogy egy történésszel két nyelvész így vitatkozik.
Egy nyelvésznek tudnia kell, hogy ...
2016. 01. 28, 00:37
Zirc, a Bakony szíve?
mondoga: @LvT: "De ha magát Töbörzsök-öt vesszük, akkor ennek a -zsök végét sem tudják megmagyarázni török alapon. Úgyhogy lehet, hogy besenyő község volt, de ettől a neve nem biztos, hogy besenyő."
Ez egy els...
2016. 01. 28, 00:16
Zirc, a Bakony szíve?
mondoga: @LvT: @LvT: "A te hozzászólásod 3. elemére adott egy mondatos reakciómat* úgy toldottam meg, hogy más értsen belőle."
Felfogtam.
A baj a toldás minőségével van, továbbá ennek következtében mások félre...
2016. 01. 27, 23:10
Zirc, a Bakony szíve?
pocak: @Csigabi: igen elegáns megfejtés!
2016. 01. 27, 20:32
Rossz zokni a rossz cipőben
Csigabi: When I was young I found out that the big toe always ends up making a hole in a sock.
So I stopped wearing socks.
2016. 01. 27, 19:31
Rossz zokni a rossz cipőben
astrohist: Talán néhány szó a Mersenne-primek névadójáról, annál is inkább, mivel Marin Mersenne (1588-1648) francia minorita szerzetes, fizikus és matematikus éppenséggel lehetett volna egy "primszám vadászó cs...
2016. 01. 27, 18:57
A híres Mersenne szervezet (ami sosem volt)
deakt: @nadivereb: wangfolyo.blogspot.ch/2008/10/svejk-kapcsan.html
2016. 01. 27, 16:55
Oroszul tanították, hogy tudna angolul?
Sultanus Constantinus: @El Vaquero: Én az alapján mérem a nyelvtudást, hogy el tudnék-e beszélgetni egy anyanyelvűvel (persze úgy, hogy nem csak ő beszél, én pedig úgy teszek, mintha érteném) vagy sem. Az angolnál a válasz ...
2016. 01. 27, 16:12
Oroszul tanították, hogy tudna angolul?
GéKI: "Karakószörcsök nevének előtagja viszont a vas megyei Karakó, a csehországi Krakov, illetve a lengyelországi Krakkó (lengyelül Kraków [krakuv]) nevével azonos eredetű: személynévből származik."
Mivel ...
2016. 01. 27, 15:29
Zirc, a Bakony szíve?
El Vaquero: @Sultanus Constantinus: szerintem elszerénykeded, kishitű vagy. Sokan örülhetnének, ha csak annyira tudnának angolul, mint te, már nem lenne probléma senkivel.
Ott rontod el szerintem, hogy leragadtál...
2016. 01. 27, 15:16
Oroszul tanították, hogy tudna angolul?
GéKI: @blogen:
Szerintem, nincs akkora nézeteltérés közöttünk mint azt te gondolod.
A szkíta ( szarmata ) - hun - türk... elemek jóval a KM - be érkezés előtt asszimilálódtak, csak az addigi "gyula" szerepe...
2016. 01. 27, 14:39
Zirc, a Bakony szíve?
nadivereb: @deakt: Fokmérő lehet, persze, de fokmérő rengeteg minden lehet. Fokmérő lehet az is, hogy le tudja-e rajzolni a világ összes államának zászlóit. Vagy hogy fel tudja-e sorolni az összes irodalmi Nobel...
2016. 01. 27, 13:51
Oroszul tanították, hogy tudna angolul?
deakt: vagy esetleg ez érthetőbb :
wangfolyo.blogspot.ch/2007/12/elszr-az-orosz.html
2016. 01. 27, 13:49
Oroszul tanították, hogy tudna angolul?
deakt: @nadivereb: mert például a műveltségnek nálunk ez technikai okokból fokmérője lehet. De az utolsó mondatból pontosan érzem, hogy ebbe felesleges belemennünk.
2016. 01. 27, 13:41
Oroszul tanították, hogy tudna angolul?
siposdr: @artie: A New Scientist híre (amelyre a nol.hu hivatkozik) egészen pontosan így ír: The prime numbers are infinite, and there is little practical use in discovering one, but the search is a good way t...
2016. 01. 27, 13:37
A híres Mersenne szervezet (ami sosem volt)
El Vaquero: @Fejes László (nyest.hu): azért, mert nem mindenki lengyel (vannak angolok, indiaiak, afrikaiak, és más, nem lengyel kelet-európaiak is), meg amúgy is, egy Google/Maps keresésen minek lokalizálni? Nem...
2016. 01. 27, 13:35
„...aki jól akar beszélni,
ne féljen rosszul is beszélni”
nadivereb: @Sultanus Constantinus: Igen, ez szinte ugyanaz, csak másik nyelvvel. Bár azért szerintem az angol elég gyakran kerül elő a mindennapi életben is - Európán belüli utazáskor, nemzetközi ügyintézéskor, ...
2016. 01. 27, 13:35
Oroszul tanították, hogy tudna angolul?
Sultanus Constantinus: @nadivereb: Nekem is van papírom az angoltudásomról, pedig nem tudok, mert nem is használom, mivel nem kell. :) Pontosabban amire kell a hobbimhoz, azzal el is boldogulok vele, mert a vonatkozó szakir...
2016. 01. 27, 13:16
Oroszul tanították, hogy tudna angolul?
Lobra: (Elnézést, ezt most nem fordítóként, hanem mérnökként írom.) Az ezt megelőző "legnagyobb ismert prímszámot" kettes számrendszerben kb. 58 millió 1-essel lehetett leírni. (Ha két szomszédos 1-es számje...
2016. 01. 27, 12:36
A híres Mersenne szervezet (ami sosem volt)
nadivereb: @deakt: Mert miért is? Én tanultam spanyolul, van papírom is a spanyoltudásomról, de évek óta nem használtam, mert nem kell. A szakterületemen gyakorlatilag minden releváns anyagot elérek angolul, tud...
2016. 01. 27, 12:21
Oroszul tanították, hogy tudna angolul?
blogen: @GéKI: "Egyetértek! - épen ezért, szükségszerű "Árpád - népére" is mint államszervező erőre gondolnunk - és épen ezért nem zárható ki az a lehetőség hogy igazuk volt, és helyesen állították, amikor ma...
2016. 01. 27, 11:42
Zirc, a Bakony szíve?
artie: @artie: Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem bújik-e itt is egy ordas nagy félrefordítás.
2016. 01. 27, 11:13
A híres Mersenne szervezet (ami sosem volt)
artie: "Az egyre nagyobb prímszámok felfedezésének nincs gyakorlati jelentősége" - azért erről azok, akik a különböző titkosítási algoritmusokkal foglalkoznak, eléggé mást gondolnak.
2016. 01. 27, 11:11
A híres Mersenne szervezet (ami sosem volt)
GéKI: @LvT:
"És a korai csoportokat, törzseket ezek a szálak csatolták össze, nem az etnicitás és a nyelv."
Egyetértek! - épen ezért, szükségszerű "Árpád - népére" is mint államszervező erőre gondolnunk - é...
2016. 01. 27, 10:15
Zirc, a Bakony szíve?
GéKI: @bloggerman77:
"Amíg fel nem vették a kereszténységet, a Rusz egy skandináv állam volt nyelvileg és kulturálisan is."
Hogy ez eddig nekem valahogy nem esett le...
Pedig, Kazanyban egyszer egy tatár mé...
2016. 01. 27, 09:45
Zirc, a Bakony szíve?
deakt: @|Emese|: legyen is rákényszerülve, legyen a mérték minden művelt magyar számára például Apponyi Albert nyelvtudási szintje.
2016. 01. 27, 09:32
Oroszul tanították, hogy tudna angolul?
Sultanus Constantinus: @|Emese|: Egyáltalán nem baj, sőt. Így marad színes a világ. Sajnos már így is mindenhol szinte kizárólag az angollal foglalkoznak, aki meg éppen nem angolmániás (pl. én), az nem talál semmilyen közeg...
2016. 01. 27, 08:53
Oroszul tanították, hogy tudna angolul?
Sultanus Constantinus: Ez egy eléggé érdekes probléma. Nem olyan régen egy hasonló esetről beszélgettem a szerzővel, nevezetesen egy spanyol kiadványban olvasható az alábbi mondat:
"De esta edición se han impreso quinientos...
2016. 01. 27, 08:33
Szűkítés és szorongatás
bloggerman77: @LvT:
"És a korai csoportokat, törzseket ezek a szálak csatolták össze, nem az etnicitás és a nyelv.'"
**
Az a baj, hogy te nem érted a germánok társadalomszervezését.
Az egy szigorú társadalmi szerve...
2016. 01. 26, 23:30
Zirc, a Bakony szíve?