Hozzászólások:
bloggerman77: Az egyik munkatársnőm lánya fel volt mentve irodalomból diszlexia miatt. A másik munkatársnőm fia irodalomból diszlexia és matematika alól diszkalkulia miatt, a lánya matekból diszkalkulia miatt.
Ja, ...
2017. 06. 06, 22:47
Pálmák a Taigetoszon
Pierre de La Croix: @Irgun Baklav: Az első felével egyetértek, a másodikkal viszont egyáltalán nem. Két érvem van rá, az 1. A politikai pályához való képesség nem nagyon tanulható Magyarországon (1990 után), így az ott e...
2017. 06. 06, 22:16
Pálmák a Taigetoszon
Fejes László (nyest.hu): @lcsaszar: Remélem, az utolsó lekapcsolja a villanyt.
2017. 06. 06, 21:51
Pálmák a Taigetoszon
lcsaszar: @deakt: Reméljük, hogy minden pedagógus el tudja hagyni az állami oktatást és ki tudja magát próbálni a versenyszférában.
Reméljük, hogy minden diák el tudja hagyni az állami oktatást és tanulmányait ...
2017. 06. 06, 21:13
Pálmák a Taigetoszon
Szűcs Gábor: @deakt: A Nyest akkor volna független, ha egyetlen tudomány- és oktatáspolitikai, horribile dictu nyelvstratégiai kérdésről sem volna véleménye? Vagy megtartaná magának? Tehát egyetlen ilyen kérdésben...
2017. 06. 06, 19:04
Pálmák a Taigetoszon
Orsolka: @deakt: A szerző a közoktatásban és a versenyszférában is dolgozik.
2017. 06. 06, 18:07
Pálmák a Taigetoszon
deakt: A nyest függetlenségének újbóli konstatálása mellett sok sikert kívánok a szerzőnek, reméljük mielőbb el tudja hagyni az állami oktatást és ki tudja magát próbálni a versenyszférában.
2017. 06. 06, 17:55
Pálmák a Taigetoszon
Tom Benko: @Szalakóta: Pedig őket is ki kellene venni. Igaz, akkor a végén senki nem marad, akire érvényes lenne a törvény.
2017. 06. 06, 13:54
Pálmák a Taigetoszon
Fejes László (nyest.hu): A cikk tartalmával nagyon is egyetértek, az egyik illusztrációval azonban nagyon nem. Természetesen a középsőről van szó. Bár magával az idézettel semmi baj nincs, ennek ellenére a nyesten legfeljebb ...
2017. 06. 06, 13:25
Pálmák a Taigetoszon
Irgun Baklav: "Arra pedig, hogy hova vezet, mindennél ékesebb bizonyítékként szolgál az, hogy 112 országgyűlési képviselő, köztük statisztikailag mintegy 8-10 egykori „problémás” gyerek, birkamódra megszavazta ezt ...
2017. 06. 06, 12:21
Pálmák a Taigetoszon
Atlasz: "Az első [kérdés], hogy mit gondol a saját polgárairól az az állam, amelyik mindig minden szabályozást a rosszhiszemű kisebbséghez igazít a jóhiszemű többség helyett." Például a tolvajok, szélhámosok,...
2017. 06. 06, 12:01
Pálmák a Taigetoszon
Szalakóta: Mindenki nyugodjon meg, a törvénymódosítás kiveszi a diszes, a hiperaktív, és a különféle fogyatékos gyerekeket a hatálya alól, köztük az autistákat is. Hogy a poszttraumás stressz, az önsebzés, az an...
2017. 06. 06, 11:20
Pálmák a Taigetoszon
bloggerman77: @Sultanus Constantinus:
A Marij El névben az "El" jelentése "ország". Tatár eredetű szó, az Arany Horda csak ezt a finnugor népet tisztelte meg azzal, hogy a területüket országnak nevezte.
2017. 06. 06, 09:22
Régi-új mari címer és zászló?
bloggerman77: @blogen:
A manysik egy része élhetett a tajgaövezetben - mint a komiknál, akiknek van egy városlakó-földműves-kereskedő része, és van, akik rénszarvaspásztorok a messzi északon.
Az obi ugoroknál is ez...
2017. 06. 05, 13:55
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
blogen: @Bard: "Pl. ha az új régészeti eredmények abba az irányba mutatnak, hogy a magyarok még a honfoglalás előtt 100 évvel nyugat-szibériában voltak, és a manysik közelében, akkor lehet, hogy a szétválás t...
2017. 06. 04, 22:37
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
El Vaquero: @Janika: kösz a linket, ez nekem új. Mindez nem mentség számukra, az informations nem információkat jelent. Tipikus Hunglish-megfejtés.
Ami a bécsi fordítását illeti: szerintem kaptak egy hibát...
2017. 06. 03, 04:52
A Wieni Cégbíróság esete az OFFI-val
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
A hantikra- manysikra vonatkozó kitétel több tudományos ismeretterjesztő kiadványban is benne van, illetve az ELTE Finnugor tanszékhez kötődő weblapon is olvasható.
Az "álmod...
2017. 06. 03, 03:37
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Irgun Baklav: @Janika: Az útjelző táblákon (stb.) a nemzetközi áru- és személyforgalmat segítő konvencióként szerepel mindig annak az államnak a hivatalos nyelvén a városnév, amelyikben a város található.
Mondjuk a...
2017. 06. 02, 21:21
A Wieni Cégbíróság esete az OFFI-val
Janika: Csak egy érdekesség: az information valóban nem megszámlálható, de a jogi bikfanyelvben ennek ellenére előfordulhat többes számban is.
en.wiktionary.org/wiki/informations
I
A Wienre már nem tudnám egy...
2017. 06. 02, 20:43
A Wieni Cégbíróság esete az OFFI-val
Irgun Baklav: @ungabunga: Forrásnyelvtől függhet, de ha franciából ferdítik, akkor szerintem Bruxelles-i Cégbíróság, ti. az -es-t itt szerintem a franciában sem ejtik. :-)
Amúgy nehéz elképzelni, hogy miért ragaszk...
2017. 06. 02, 17:11
A Wieni Cégbíróság esete az OFFI-val
ungabunga: Az igazán fogós kérdés mindenképpen az, hogy a brüsszeli cégbíróság az Bruxellesi avagy Brusselsi-e ?
2017. 06. 02, 16:43
A Wieni Cégbíróság esete az OFFI-val
Fejes László (nyest.hu): @szigetva: Persze, de ez is véletlen. (Egyébként az ikes igéknél is ez az alapalak.)
2017. 06. 02, 14:56
Kérek száz deka címszót
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77:
1. „Átvették nagy részben a 9. század eleji magyart” Ha így lett volna, akkor a 9. században indult volna meg a szétfejlődés a magyar és az obi-ugor között (és akkor még hol lett volna ...
2017. 06. 02, 14:54
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
szigetva: @Fejes László (nyest.hu): A szótári alak egyrészt hagyomány, de azért mégiscsak úgy érezzük, hogy a kijelentő mód és a jelen idő az alapesetek, a magyarban meg az e3, mert ezeknek nincs „testes” morfj...
2017. 06. 02, 14:04
Kérek száz deka címszót
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
OFF
"az a tény, hogy a magyar és az obi-ugor nyelvek közötti nyelvi távolság nagy, bizonyítja, hogy az ugor egység felbomlása szükségszerűen jóüval korábban történt, mint eze...
2017. 06. 02, 13:46
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Fejes László (nyest.hu): @Sultanus Constantinus: „viszont az újlatin nyelvekre egyébként (az aragóniai -- amelyben baszk hatásnak tulajdonítják -- és a délolasz kivételével) nem jellemzőek” Na és? Általános tendenciák, egyes ...
2017. 06. 02, 12:32
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Fejes László (nyest.hu): @ug: Ezeket én nem vitattam, bár mondjuk a fucking meg a de ilyen beszúrása nyilvánvalóan nyelvi játék. A magyar összetett szóra sem teljesen igaz a felbonthatatlanság, mert pl. mellérendelésben megtö...
2017. 06. 02, 12:26
Kérek száz deka címszót
Sultanus Constantinus: @Fejes László (nyest.hu): "Ezek azért eléggé általános tendenciák, hogy egyértelműen egy nyelv hatásának tulajdonítsuk őket."
Ez igaz, viszont az újlatin nyelvekre egyébként (az aragóniai -- amelyben ...
2017. 06. 02, 10:12
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
ug: @Fejes László: Innentől tényleg csak a jóízű beszélgetés kedvéért.. A vicc az, hogy még a nagyon-nagyon összetartozó, folytonos elemek folytonossága és elválaszthatatlansága sem igaz univerzálisan.
An...
2017. 06. 02, 08:59
Kérek száz deka címszót
Fejes László (nyest.hu): @Sultanus Constantinus: „ lehetséges görög szubsztrátum a délolaszban a az nt > nd (pl. gente > [dzsendö]), ill. nd > nn (quando > quannu)” Ezek azért eléggé általános tendenciák, hogy egy...
2017. 06. 01, 15:46
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!