Hozzászólások:
Bard: @Fejes László (nyest.hu):
Most nem azt mondom, hogy márpedig én csatlakoznék boggerman77-hez, de abból a szempontból jogos a témafelvetés, hogy ahogy változik a régészek és egyéb tudósok álláspontja, ...
2017. 06. 01, 13:39
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Sultanus Constantinus: @Fejes László (nyest.hu): Még a kölcsönös érthetőséghez: szerintem ahhoz közel anyanyelvi szinten kellene beszélned egy nyelvet, hogy meg tudd állapítani, mennyire lehet kölcsönösen érthető egy másikk...
2017. 06. 01, 11:03
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Sultanus Constantinus: @Fejes László (nyest.hu): Én azt az állításodat próbáltam csak ezzel cáfolni, miszerint a latin nem volt már a kezdetektől fogva differenciált.
Igaz, nem én vetettem fel, de pl. lehetséges görög szubs...
2017. 06. 01, 10:55
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Fejes László (nyest.hu): @szigetva: Igazán itt inkább arról van szó, hogy egy kétszavas szerkezethez járul a képző (l. szép szemű), csak helyesírási kérdés, hogy ezt egybeírjuk. (Az persze a hangsúlykiosztásra megy vissza, de...
2017. 06. 01, 09:48
Kérek száz deka címszót
Fejes László (nyest.hu): @Bard: Őszintén szólva nem tudok ezzel részletesen foglalkozó szakirodalmat, ezzel a kérdéssel közelebbről nem foglalkoztam. Alapjában véve az a helyzet, hogy a nyelvészeten belül ezt leginkább a jöve...
2017. 06. 01, 09:23
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Sultanus Constantinus: @ug: "Illetve izgatottam várom a "szó" és az "ige" konszenzusos, univerzális nyelvészeti definícióját."
Hadd idézzek az általam belinkelt blogból:
"Azokat az alakokat lehetne egy szónak tekinteni, ame...
2017. 06. 01, 08:34
Kérek száz deka címszót
ug: @Fejes László Jogos az ellenvetésed a "fellép" szó igeként való kategorizálása ellen, de ugyanezt a kifogást a Bárczi-Országh-féle értelmező szótárnak is címezheted, melyben ez áll:
FELLÉP tárgyatlan ...
2017. 05. 31, 23:15
Kérek száz deka címszót
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
"Szardínia ebből a szempontból elszigetelt, oda nem jut el a változás. "
**
Szardíniának csak a partvidéke volt romanizált, a sziget belsejét a gyakorlatilag romanizálatlan n...
2017. 05. 31, 21:53
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
bloggerman77: @Sultanus Constantinus:
"A források szerint a 6. században még nem volt számottevő különbség a régiók nyelve között. "
****
Khöm, hát éppen Hispania kapcsán említik már az aranykori szerzők is, hogy o...
2017. 05. 31, 21:50
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
Az ak- aqua, mak - magnus párhuzamok kizárólag a pannoniai kelta eredetű feliratokról, pénzekről és hely- és személynevekből ismertek. Kis töredékekből. Mint írtam.
Szépen ki...
2017. 05. 31, 21:45
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Bard: @Fejes László (nyest.hu):
Oké, ezt olvastam, de ez nekem egy általános nyelvészeti iránymutatásnak tűnt. Ugyanis ez az egész végig arra épít, hogy sejtjük, hogy az egyes nyelveket beszélő népek mikor ...
2017. 05. 31, 20:58
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Fejes László (nyest.hu): @Sultanus Constantinus: Nem értem, ezek hogy jönnek az etsruszk hatáshoz. Az egy dolog, hogy Szardínia ebből a szempontból elszigetelt, oda nem jut el a változás. De miből következne, hogy máshol vala...
2017. 05. 31, 20:04
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
szigetva: @Fejes László (nyest.hu): Miközben persze én is ezt mondanám, azért így előáll egy bracketing paradox pl. a [fel lép]ő/és típusú szavakban. Attól, hogy a "fel" is szó, meg a "lép" is szó, még lehet a ...
2017. 05. 31, 19:54
Kérek száz deka címszót
Fejes László (nyest.hu): „a fellép ige két részre szakadt”
Hát először is, a fellép nem ige, hanem egy igekötő+ige kapcsolat. És mivel a szóösszetételek fő tulajdonsága, hogy tagjaik nem választhatóak el egymástól, az igekötő...
2017. 05. 31, 19:18
Kérek száz deka címszót
Sultanus Constantinus: @aphelion: Hát igen, viszont ha egy ilyen összetételi elem elveszti az önállóságát, tehát már csak összetett szavak egyik elemeként értelmes, akkor az onnantól kezdve már toldalék. Erre kiváló az álta...
2017. 05. 31, 15:18
Kérek száz deka címszót
aphelion: @aphelion: Vagy méginkább az ilyen összetettnek indult, de ma már nem igazán annak érzett szavakhoz, mint pl alagút, évszak, reptér, hanem.
2017. 05. 31, 14:39
Kérek száz deka címszót
aphelion: @Sultanus Constantinus: A többszótagú kínai szavak inkább a magyar összetett szavakhoz hasonlíthatók, mintsem a toldalékoltakhoz:
www.digmandarin.com/chinese-a-language-of-compound-words.html
2017. 05. 31, 14:31
Kérek száz deka címszót
Sultanus Constantinus: Nem értek a kínaihoz, de én itt némi ellentmondást érzek:
"Toldalékolás lényegében véve nem létezik a nyelvben. Szóalakok így, többes számban, nincsenek, ezért tövesítenivaló sincsen."
vs.
"sajnálatos...
2017. 05. 31, 13:31
Kérek száz deka címszót
Bard: @Bard: Hm... lenyelte a hozzászólásom második felét.
Arra akartam kilyukadni, hogy ezek a linkek nem válaszok a kérdésemre.
bloggerman77-re reagáláskánt azt mondtad, hogy az egyes nyelvek szétválásána...
2017. 05. 31, 10:59
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Bard: @Fejes László (nyest.hu):
"A glottokronológiáról pedig már írtunk:
www.nyest.hu/hirek/a-nyelvek-szetvalasanak-idejerol-es-modjarol
2017. 05. 31, 10:52
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Sultanus Constantinus: @Fejes László (nyest.hu): Erről Giampaolo Salvi professzor tudna neked hiteles forrásokkal szolgálni, én az ő tudását nem kérdőjelezem meg.
Egyébként meg már hogyne lennének nyomai. Például a CE, CI, ...
2017. 05. 31, 08:45
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
1097040137: @1097040137: Ez aztán mindenféle daloskönyvekben terjedt tovább.
2017. 05. 31, 00:38
Titokzatos idézet trollkodik hazánk esküvői meghívóin
1097040137: Ja, Du bist mein!
Ich will's dem blauen Himmel sagen,
Ich will's der dunkeln Nacht vertrau'n,
Ich will's als frohe Botschaft tragen
Auf Bergeshöh'n, durch Heid' und Au'n.
Die ganze Welt soll Zeuge sei...
2017. 05. 31, 00:35
Titokzatos idézet trollkodik hazánk esküvői meghívóin
Fejes László (nyest.hu): @Sultanus Constantinus: Szóval ötszáz évvel az etruszk életének utolsó nyoma után még nincs nyoma a latin diverzifikációjának. Akkor mi is utal arra, hogy az etruszknak bármi szerepe lehetett a mai ol...
2017. 05. 30, 21:36
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Untermensch4: @Sultanus Constantinus: No igen de ha egy napjainkban megjelenő hatást későbben vki az ír nyelvnek tulajdonítana akkor abból kiindulva hogy hivatalos nyelv, szerepel közmédiában, vannak beszélői... id...
2017. 05. 30, 20:47
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Sultanus Constantinus: @Untermensch4: Hát de beszélik is, csak már kevesen. Gondolom arról csak tudnék, ha már kihalt volna. :)
2017. 05. 30, 20:22
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Sultanus Constantinus: @Fejes László (nyest.hu): A források szerint a 6. században még nem volt számottevő különbség a régiók nyelve között. De ezt csak a feliratokból tudjuk, ami nyilván nem azt jelenti, hogy a beszélt lat...
2017. 05. 30, 20:20
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Untermensch4: @Irgun Baklav: " de azt nehéz lenne megmondani, hogy onnan hogy ugrotta át az óceánt, az Appalache-hegységet, és minden mást, ami Írország és Kalifornia között van"
A kaliforniai aranyláz idején könny...
2017. 05. 30, 18:57
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Untermensch4: @Sultanus Constantinus: Egyes források szerint az ír nyelvet a mai napig beszélik írországban... :)
2017. 05. 30, 18:55
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Fejes László (nyest.hu): @Sultanus Constantinus: „az etruszkot még az 1. században beszélték, és addigra a rómaiak már régen meghódították Hispaniát is” És a ma beszélt újlatin nyelvek ősét mikorra tennéd?
2017. 05. 30, 16:03
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!