Hozzászólások:
Sultanus Constantinus: @Untermensch4: Lehet, hogy ugyanez a szó van a híres Topkapı palota nevében is?
@Cikk: Egyébként érdekes, hogy a nagyobb újlatin nyelvek közül egyedül a spanyol őrzi máig az "arena" szót 'homok' jelen...
2017. 06. 26, 19:29
Arénázás az aréna körül
tenegri: @Untermensch4: "Eddig mindog csak a "Porta" szót hallottam/olvastam ebben a jelentésben, a "kapu"-t még soha."
Még én sem találkoztam vele, de úgy tűnik régebben előfordult ilyen értelemben, legalábbi...
2017. 06. 26, 19:12
Arénázás az aréna körül
Untermensch4: "Az ótörök eredetű kapu szó egyik jelentésében a magyarban is a ’török császári udvar’ megjelölésére használatos, ahogy a latin eredetű porta szavunk egyik jelentésében szintén..."
Eddig mindog csak a...
2017. 06. 26, 17:55
Arénázás az aréna körül
Untermensch4: @bloggerman77: "a temetős hasonlatnál azzal érvelsz, hogy a népesség állandóan keveredik (ez nem igaz: a négy fő embertípus, és ezek számtalan alrassza a példa arra, hogy Föld lakossága sokáig izolálv...
2017. 06. 26, 17:47
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
Kár volt ilyen szép hosszút irnod, ha mindenre azt mondod, ez nem nyelvtörténeti kérdés.
Nem értem, miért nem a magyar nyelv nyelvtörténetének része az, hogy milyen arányban ...
2017. 06. 26, 13:04
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: „150 éve is, tehát nem 1000, csak 150 éve az egy faluban élő katolikus és protestáns népesség nem keveredett. [...] Tehát akiik egy katolikus temetőbe temetkeztek azok egy népességből s...
2017. 06. 26, 11:58
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
jan: Annyi kritikát fűznék csak az amúgy kiváló poszthoz, hogy II. Abdul Hamidról azt írni, hogy "igen keményen lépett fel az örmény nacionalizmussal szemben is", elég erős understatement. Abdul Hamid korm...
2017. 06. 26, 09:59
Arénázás az aréna körül
Untermensch4: @bloggerman77: Meglehet hogy már az államalapításunk is forgóajtós stílusú puccs volt, a köznép meg már akkor is birkaként vezethető... :)
2017. 06. 24, 12:11
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
bloggerman77: @bloggerman77:
A karosi temető egy felső-tiszavidéki fejedelmi központ kísérete volt. Ennek viszont semmi nyoma krónikás hagyományban - az csak az Árpádok központját, "országát" a középkori medium reg...
2017. 06. 24, 02:29
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
"de arról, hogy a magyar szociolingvisztikai státusza milyen volt a honfoglalók körében, még nem láttam állást foglalni."
**
Még nem kérdezték meg tőle... de mivel elég saját...
2017. 06. 24, 02:21
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
bloggerman77: @Untermensch4:
Az Árpádok törzsterülete "véletlenül" pont a Kárpát-medence legnyugatibb vége volt, a frontvonal... :)
Amikor a krónikákat írták, akkor már az Árpád-ház volt uralmon. Meglehet, az Árpád...
2017. 06. 24, 02:14
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
" Ezzel mit akarsz mondani? A temetőkben ma is olyanok fekszenek egymás mellett, akik nem egymás rokonai. "
***
:))
Azért humoros, hogy az indusztriális és poszt-indusztriáls...
2017. 06. 24, 02:07
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
Untermensch4: @Fejes László (nyest.hu): Hát ha a kabarok mint legbátrabbak és vezető réteg elöl mentek csatába akkor a történelem is azt igazolja hogy a csaták túlélői nyelvileg elsöprő többséggel a hátrébb kezdő f...
2017. 06. 23, 19:06
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
Fejes László (nyest.hu): @nudniq: „De felmerít egy másik kérdést (ami már csak puszta kíváncsiság): És a finnben nem névutóból fejlődött ki az a "ssA" esetrag?”
Vannak, akik feltételeznek ilyesmit. Az biztos, hogy -ssA < -...
2017. 06. 23, 19:01
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
ungabunga: Mindez igaz, de hozzá kell tenni, hogy Shakespeare például tele van SOV és OSV mondatokkal. És mivel az iskolában mindenkibe beleverik Shakespeare-t, a "Guilty thou art of murder and of theft" típusú ...
2017. 06. 23, 10:02
Yoda mester és a nyelvtipológia
Untermensch4: @benzin: Jobb a harcban kiváltságosnak érezni magunkat mint golyófogónak, mindkét esetben elöl vagyunk... :)
Offtopic de pszichológiailag/kulturálisan óriási különbségek voltak már a történelemben. A ...
2017. 06. 22, 22:45
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
nudniq: @Fejes László (nyest.hu):
"1. Ez a magyar mondattani szerkezet az utóbbi századokban alakult ki, korábbra nem jellemző." Értem, akkor okafogyott is a magyarázatom a 3-as kérdésedre, de ettől még elmon...
2017. 06. 21, 22:29
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: „Márpedig a honfoglalók egy részének - jelentős részének- türk nyelvűségének feltételezése Honti szemszögéből láthatóan "eltévelyedés" az egységes FU nyelvű honfoglaló magyarság doktrín...
2017. 06. 21, 20:42
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
benzin: @benzin: továbbá : A 40. fejezetben: A kabarok és türkök törzseiről.
˝Első (törzs) a kabaroknak a kazároktól elszakadt előbb említett törzse, második a Nyékié, harmadik a Megyerié, stb...
2017. 06. 21, 20:16
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
benzin: @Untermensch4: Persze, nem állítom, hogy így volt, csak azt, hogy van rá esély a források alapján.
Kézai: ""hadával együtt ez az Árpád hatolt át legelőször a rutén havasokon, és elsőként vert tábort a...
2017. 06. 21, 20:10
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
Untermensch4: @benzin: " a DAI azt írja, hogy a honfoglaló csoport első törzse volt a kavaroké, ez alapján könnyen elképzelhető, hogy vezértörzs volt"
Az is könnyen elképzelhető hogy ágyútöltelék voltak. Mindig az ...
2017. 06. 21, 19:11
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
benzin: @bloggerman77: Milyen források írnak arról, hogy a kavarok vegyes népesség lenne ?
2017. 06. 21, 15:48
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
nudniq: @bloggerman77: "miért nincs török nyelvekre jellemző nyelvtani szerkezeti hatás sem a magyarban"
Ebben biztos vagy? Tényleg nem volt a magyar nyelv nyelvtani szerkezetére hatással az ótörök nyelvekkel...
2017. 06. 21, 14:39
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
zegernyei: @bloggerman77: Talán nem olvastad elég figyelmesen, amit Honti korreferátumáról írtam. Ideidézem: "És amikor igen erős szavakkal ítélte el egyes tanult régészek és finnugristák téveszméit, és még tová...
2017. 06. 21, 12:31
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
zegernyei: @Kabarash: Tessen mán figyelmesebben olvasni: nem a két világháború közti nyelvészekről és nem én állítom, hogy mindenki dilettáns volt. Békés Vera mondandóját a következőképpen foglaltam össze: " A m...
2017. 06. 21, 12:25
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Kabarash: Zegernyei a kovetkezokeppen festi le sajat szavaival a finn eloado Johanna Laakso finnugrista velemenynyilvanitasat : "Ebbe a kategóriába tartoznak a tudományon kívüli területre merészkedő nyelvészek,...
2017. 06. 21, 12:11
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
Honti azt írta/mondta múltkor azon a konferencián, amiről zegernyei beszámolt, hogy "listázza" majd az eltévelyedő történészeket, régészeket, név szerint, akik a bevett elmél...
2017. 06. 21, 11:35
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: Azért érdekelne, hol írt Honti arról, hogy melyik vagy milyen nyelvű lehetett a honfoglaló vezértörzs. Annyira szívesen elolvasnám.
2017. 06. 20, 21:03
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
bloggerman77: @bloggerman77:
... de amíg a erőszakos nyelvészeti szemléletű őstörténet megpróbál mindent és mindenkit diszkreditálva eltaposni (lásd Honti, Fodor) ami ezzel kicsit is más álláspontot képvisel, áltud...
2017. 06. 20, 19:04
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
bloggerman77: Tóth Sándor László elgondolása nem új: a karosi leletcsoportot azonosították sokáig, főleg a Kristó-körüli kör a magyarok felett uralkodó kabarok hagyatékával.
Ebben lehetne logika: magyarázná azt, mi...
2017. 06. 20, 18:59
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva