0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75220 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
Krizsa: @bloggerman77: Van köze. A kovász rokona a kövesztett (szalonna) kifejezésnek. Az alap a KŐ! Izzó köveket dobáltak a fazékba, így főztek. A szlovák meg a magyar (a kelta is) egy közös kárpátnyelv volt...
2013. 06. 10, 20:55   A szlávokról szól, de ne olvassuk!
Pierre de La Croix: @bloggerman77: Tényleg sematikus (bár a Teleki-féle vörös térkép mennyire jobb: a szín- és térválasztás, illetve a beosztás is egyértelműen torzít a "magyarok" javára és hanyagolja a többi nemzetisége...
bloggerman77: Elképesztő, mennyi hülyeséget összeírnak itt egyesek. A magyar "kovász" szónak semmi köve a kovácshoz, a kovász a szláv "kvás" szóból került a magyarba, a szóeleji mássalhangzó torlódást feloldandó ke...
2013. 06. 10, 20:04   A szlávokról szól, de ne olvassuk!
Pierre de La Croix: @bloggerman77: Igen, a térkép - de nem a színezés (hanem a nyilakkal együtt) - és igazad van, hogy torzít, de szükségszerűen minden egyes térkép torzít hol kisebb, hol nagyobb mértékben. Ez nem összek...
bloggerman77: @Pierre de La Croix: 9-14. századi állapotokat ábrázolja a térkép...A Balkánt Thesszalonikétől délre is mutatja - ja és a mai Törökország balkáni határa a szláv etnikai határ. LOL
Pierre de La Croix: @Diczkó: Most komolyan, mikori angol nyelvben bukkan fel először és milyen összefüggésben?
2013. 06. 10, 18:21   A szlávokról szól, de ne olvassuk!
Pierre de La Croix: @Olman: Hát nem egyértelmű? Biztos a babok és a Kenek vezetőire. Ebből is látszik, hogy a finnugrászok találták ki, hogy ezek más eredetűek és terjesztik ezeket. Bezzeg a régiek még tudták, hogy Barbi...
2013. 06. 10, 18:19   A szlávokról szól, de ne olvassuk!
Olman: @Diczkó: "Az -ÁCS végződés ugyanaz, mint az angolban az ARCH-, melynek jelentése 'fő-, vezető-'." Ezt mire alapozod? Ugyanez a végződés szerepel ezekben is: kalács, fakopács, tanács, kajács... más mag...
2013. 06. 10, 18:03   A szlávokról szól, de ne olvassuk!
Pierre de La Croix: @Pierre de La Croix: A románok nem ábrázolása pedig szerintem nem hiba, mert én úgy látom, hogy a 9. sz. állapotokat ábrázolja a színekkel és ha jól látom nem valami sok részt a Balkán-félszigetről, a...
Pierre de La Croix: @bloggerman77: Örülj neki, mert kinézik a térképolvasótól, hogy tudja azokat a dolgokat, amit felsoroltál. ;) Muszáj a - főleg politikai - térképeket egyszerűsíteni (tehát valójában egy műfaji hibára ...
bloggerman77: A 4. sz térkép Voevoda-féle elég vicces, mintha lemaradnának róla az avarok a 9. században, a magyarok, a sztyepp övezet déli részén a kunok, besenyők, a Balkánon a románok... Minden zöld, és szláv. P...
bloggerman77: A szláv terjeszkedés akkor olyan volt, mint az amerikai filibuszter-köztársaságok létrejötte a Mexikótól elrabolt területeken: előbb jöttek a békés farmerek, aztán jött még több farmer, akik már kevés...
Roland2: @Pesta: Ja igen. Tényleg nehéz ez a magyar nyelv...
2013. 06. 10, 16:54   Vagylak
El Vaquero: @IdegenNyelvŐr: az viszont nem jó, hogy eltűnsz állandóan 1000 évekre.
2013. 06. 10, 16:52   Vagylak
baga: @Pesta: A magyar szinkronban korulbelul stimmelnie kell a hosszusagnak, es sajnos sokszor a forditok lustak jol hangzo, hasonlo hosszusagu szoveget irni, inkabb irjak ezeket a "hosszabbito" dolgokat m...
2013. 06. 10, 16:51   Vagylak
Szalakóta: Írják ki szövegesen a bocsánatkérést az interneten, és akkor a képernyőolvasók is el tudják olvasni.
2013. 06. 10, 16:29   Szóvicc nem jó vicc
Pesta: @Roland2: jövő időben eltválik az igekötő: El foglak menni meglátogatni. Amúgy megfigyeltem, hogy a magyar szinkronokban viszont folyton túlhangsúlyoznak: pl. Megöllek téged! Szeretlek téged! Ott is k...
2013. 06. 10, 16:25   Vagylak
gligeti: @reiner Tor: A példa természetesen egyáltalán nem arról szól, hogy ténylegesen kétféle gén és kétféle környezet volna ilyen tisztán, hanem a legegyszerűbb absztrakt példája annak, hogy két tényező köl...
2013. 06. 10, 15:13   A nevelés számít, nem a gének
istentudja: @Roland2: Egy japán ikerpárból az egyik Japánban,a másik Amerikában nött fel.Összehozták öket,kiderült,hogy még inget is hasonlót választanak maguknak.Már azt is tudni véli a tudomány,hogy a szülök sz...
2013. 06. 10, 13:04   A nevelés számít, nem a gének
Roland2: @gligeti: "Tegyünk például bálnabébiket a zebrapinty fészkébe, hát tanítgathatja az anyja napestig." Ez pont nem jó példa, mert a zebrapinty és a bálna két eltérő faj,eltérő genetikai készlettel és bi...
2013. 06. 10, 12:37   A nevelés számít, nem a gének
Roland2: 'Elmentelek meglátogatni' - 'Elmenni foglak meglátogatni' - Elmehetnélek meglátogatni' - 'Elmehettelek volna meglátogatni'
2013. 06. 10, 12:13   Vagylak
reiner Tor: @Varmer: Illetve szvsz minden tulajdonságunk a kettő eredőjeként jön létre. Például az izomzat örökletes (ektomorf, endomorf, mezomorf testalkat, mindenki az ektomorf nőket és mezomorf férfiakat irigy...
2013. 06. 10, 11:48   A nevelés számít, nem a gének
IdegenNyelvŐr: Érdekes, nekem ezek inkább úgy jönnének a számra, hogy Kénytelen vagyok figyelmeztetnelek, Kénytelen leszek figyelmeztetnelek, Kénytelen voltam figyelmeztetnelek, ill. múltban a "Kénytelen voltalak fi...
2013. 06. 10, 11:22   Vagylak
gligeti: Az a legjobb az egészben, hogy van harmadik megoldás, és valószínűleg az a helyes. A kettő kombinációja alakítja a személyiséget, és ráadásul szétválaszthatatlanul, értelmetlen a kérdés, hogy melyik m...
2013. 06. 10, 10:49   A nevelés számít, nem a gének
gligeti: Érdekes, nekem a múlt idejű alakok elmennek (bár kis furcsaságot érzek), "kénytelen voltalak figyelmeztetni", "elmentelek meglátogatni". A jelen idejű "kénytelen vagylak figyelmeztetni" vagy "jöszlek ...
2013. 06. 10, 10:38   Vagylak
Sultanus Constantinus: Én már megfigyeltem a jelenség ellenkezőjét is, amikor tárgyas ragozás helyett használnak tárgyatlant (cigányok szoktak olyanokat mondani, hogy pl. "láttunk az embereket").
2013. 06. 10, 09:36   Vagylak
Varmer: @reiner Tor: Egyetértek. Szerintem vannak tulajdonságok, amiket hajlamosak vagyunk a környezetünkből eltanulni, és olyanok, amik a leggyakrabban a szülőktől erednek inkább.
2013. 06. 09, 22:29   A nevelés számít, nem a gének
reiner Tor: Fantasztikus, zebrapintyek egyetlen tulajdonságát (mennyire "felfedező típus") nem a génjeik határozzák meg, tehát (sic!) a személyiség kifejlődésében általában (az embernél is) nem a gének számítanak...
2013. 06. 09, 21:33   A nevelés számít, nem a gének
Krizsa: "...állapították meg brit és német tudósok, akik ZEBRAPINTYEKEN figyelték meg a folyamatot." Már megint ezek a tudósok...
2013. 06. 09, 21:03   A nevelés számít, nem a gének
2013. 06. 09, 19:14   A nevelés számít, nem a gének
Váltás normál nézetre...