Hozzászólások:
El Vaquero: Az összes résztvevőt kirúgtam volna ennél a nyomdánál. Persze, emberek vagyunk, tévedünk, a legalaposabb számítógépes és profi korrektori átnézés után is maradhatnak a kiadványban hibák, na de pont a ...
2014. 06. 23, 14:40
Egy elgépelés lelőlye
rdos: @Krizsa: Ez tényleg így van, hogy a nyelvészek "antiszemiták". :-) Boccs a provokatív megfogalmazásért. Ha a héber és a magyar ennyire hasonló, akkor biza a két nyelv rokonságát is vizsgálni kéne. Sze...
2014. 06. 23, 14:35
Bevezetés a nyelvrokonság kérdésébe
rdos: @Fejes László (nyest.hu): Amit én Varga Csaba korábban linkelt munkájából megértettem, kizárólag a két nyelv (magyar, angol) szavainak az egyezőségével foglalkozott. Mássalhangzó váltásokkal, egyszerű...
2014. 06. 23, 14:18
Bevezetés a nyelvrokonság kérdésébe
Krizsa: @fakir: A "régen" a hivatalos nyelvészet szerint max 6OOO év. Régről tehát a mai nyelvész szakmában szó nincs. A gentika és a nyelv az ennyire késői (6OOO évvel ezelőtti) korban már nem feltétlenül va...
2014. 06. 23, 13:24
Honnan ered Magyarország idegen neve?
fakir: @Fejes László (nyest.hu): Tévedés azt hinni, hogy régen voltak genetikailag, kulturálisan és nyelvileg egységes népek.
Nem voltak genetikailag egyseges nepek, viszont leteznek bizonyos haplocsoportok ...
2014. 06. 23, 12:58
Honnan ered Magyarország idegen neve?
Fejes László (nyest.hu): @SzabírHunOgur: @MolnarErik:
Ez egyfelől lényegtelen. Külön témában is lehet egy választ írni.
Másfelől három komment volt, kettőért még nem szólok.
@fakir: Tévedés azt hinni, hogy régen voltak geneti...
2014. 06. 23, 12:41
Honnan ered Magyarország idegen neve?
fakir: "A nyelvrokonságnak és a genetikai rokonságnak SEMMI köze egymáshoz."
Azert van koze egymashoz, foleg ahogy visszafele haladunk az idoben.
2014. 06. 23, 12:36
Honnan ered Magyarország idegen neve?
MolnarErik: @Fejes László (nyest.hu): Szabirnak igaza van, két külön témában is vitatkozunk :)
@SzabírHunOgur: A nyelvrokonságnak és a genetikai rokonságnak SEMMI köze egymáshoz.
@SzabírHunOgur: A Hungaria-t tart...
2014. 06. 23, 12:12
Honnan ered Magyarország idegen neve?
Molnár Cecília: @El Vaquero: Azért töröltem, mert a Kapitány kérte.
2014. 06. 23, 12:10
Egy nyolcéves mém, avagy átkozott-e a körtemuzsika
Fejes László (nyest.hu): @rdos: Nem tudom, mik a nyelvészeti érvek, ha ez nem az. Történelmi érv, ha régészeti adatokra vagy írott forrásokra hivatkozom. Én nem ezt tettem.
Azt, hogy az ősgermánnal a magyar nem érintkezett, t...
2014. 06. 23, 12:06
Bevezetés a nyelvrokonság kérdésébe
El Vaquero: @deakt: az a bajom, hogy begyakoroltatják vele, elég nehéz és összetett írásforma. Aztán később, ahogy a tanuló középiskolába kerül, ott már nehezebben tudja tartani, egyre többet kell írni. Majd a fe...
2014. 06. 23, 12:00
Egy nyolcéves mém, avagy átkozott-e a körtemuzsika
El Vaquero: Elefántcsonttorony, haha. Ezt El Phedro most jól megkapta :D
2014. 06. 23, 11:48
Bevezetés a nyelvrokonság kérdésébe
rdos: @szigetva: Elefántcsont toronyból egy linkre sem telik? Akkor maradj magadnak, akadémiádnak. :-(
2014. 06. 23, 10:56
Bevezetés a nyelvrokonság kérdésébe
szigetva: @rdos: Már többször, több helyen részleteztük, miért marhaság. Nincs arra kapacitásunk, hogy minden csecsemőnek újra elmeséljük, nézz utána magad. Persze ha hinni akarsz, akkor higgy!
2014. 06. 23, 10:43
Bevezetés a nyelvrokonság kérdésébe
rdos: @szigetva: Ez aztán alapos cáfolat volt. Gratulálok. Varga Csaba CSAK a nyelvvel, a szavak jelentésével és "alakjával" foglalkozik. Ezzel szemben Fejes László, pl itt
www.nyest.hu/renhirek/miert-gondo...
2014. 06. 23, 10:32
Bevezetés a nyelvrokonság kérdésébe
Molnár Cecília: @Grant kapitány: Töröltem.
2014. 06. 23, 09:50
Egy nyolcéves mém, avagy átkozott-e a körtemuzsika
Krizsa: @fakir: Hiába esnek közel, ezek is a Kárpát-medencéből kerültek "Udmutba" - és nem fordítva. A magyar(-szláv)ság, a közös protonyelvükkel együtt a KM-ből került el Ázsiába és nem fordítva. Több, mint ...
2014. 06. 23, 03:36
Kiszera méra kunda sungiri
fakir: @istentudja: Sot, az altalad idezett tanulmanyban a magyarok eleg kozel esnek az Udmurt es Komi R1a mintakhoz (Underhill tablazata)
2014. 06. 22, 21:12
Kiszera méra kunda sungiri
fakir: @istentudja: Nemcsak a verszerzodes miatt. Az osmagyarsagban szerepet jatszhatott egy "osirani" komponens, ami -talan- a J egyes alcsoportjaival is tarsithato.
2014. 06. 22, 21:06
Kiszera méra kunda sungiri
fakir: @istentudja: Erdekes papir, viszont ha jol latom a del Ural tersegeben azert a Z282 jelentos szorodast mutat. Masreszt, jelenkori mintak foldrajzi elehelyezkedesebol levont kovetkeztetesek felrezezeto...
2014. 06. 22, 20:56
Kiszera méra kunda sungiri
istentudja: @fakir:
Ha a vérszerzödés valóságos történelmi tény,úgy mindenképp.
2014. 06. 22, 20:48
Kiszera méra kunda sungiri
istentudja: @fakir: Nem tudjuk (meg) hol a hatarvonal foldrajzilag a z93 es a z280 alcsoportjai kozott..."
Sokmindent nem tudunk még,de van néhány támpontunk.Újra belinkelem ezt a tanulmányt,nagyszerü térképek va...
2014. 06. 22, 20:35
Kiszera méra kunda sungiri
istentudja: @SzabírHunOgur: Az alánok egyébként a magyarokra hasonlítottak taxonómiájukat tekintve,"
A fizikai vonásokat nem a nemi,hanem a testi kromoszómák határozzák meg.Minden a kevertségen múlik.
Ami a szkít...
2014. 06. 22, 20:28
Kiszera méra kunda sungiri
Krizsa: Az ősszláv a magyarnak mássalhangzó torlasztós közös előnyelve. Tehát egyáltalán nincsenek szláv jövevényszavak. A "magyar-szektor" lement délre: a Kaukázusba, az itáliai félszigetre (etruszkok), stb....
2014. 06. 22, 20:22
Kiszera méra kunda sungiri
fakir: @istentudja: Mondjuk a J is megerdemelne egy miset a magyarokkal kapcsolatban.
2014. 06. 22, 20:21
Kiszera méra kunda sungiri
szigetva: @SzabírHunOgur: Csakhogy te materia-t írtál. A material a latin materialis átvétele. A cikk pedig leírta, hogy a latinban összefügg a mater és a materia, és ennek analógiájára a magyarban is az anya é...
2014. 06. 22, 20:20
Anya és anyag
fakir: @istentudja: Nem tudjuk (meg) hol a hatarvonal foldrajzilag a z93 es a z280 alcsoportjai kozott, pl az eurazsiai sztyeppe szarmata sirjainal meg vita targya, hogy melyik csoporthoz tartoznak.
2014. 06. 22, 20:12
Kiszera méra kunda sungiri
blogen: @istentudja: Vagy a szlávok etnogenezisében is olyan kelet-európai elemek vettek részt, amelyek a magyarok etnogeneziséhez is hozzájárultak. Ezek a mutációk ugyanis jobbára prehistorikusak és a mai el...
2014. 06. 22, 19:51
Kiszera méra kunda sungiri
istentudja: @blogen: Ebből közel 75% potenciális honfoglaló lehet a sztyeppéről."
Ezzel csak az a probléma,hogy akkor a szlávok többsége is honfoglaló magyar,hiszen az ö esetükben nagyobb gyakorisággal fordulnak ...
2014. 06. 22, 19:36
Kiszera méra kunda sungiri
Krizsa: @SzabírHunOgur: Eddig okés. Csak a gyöknyelvésznek azért van megjegyzése. Ha az egészen eltérő gyökök (=mássalhangzó vázak) manapság ugyanazt / hasonló dolgot jelentik is, az eredetük nem ugyanaz. A g...
2014. 06. 22, 19:34
Anya és anyag