Hozzászólások:
Fejes László (nyest.hu): @Grant kapitány: „Viszont egyrészt nem tudhatod róluk, hogy valójában nem diszgráfiások-e” Na és, másról tudhatod? Vagy aki diszgráfiás, az rögtön műveletlen is?
@Grant kapitány: De hát amit te leírsz...
2014. 07. 25, 12:41
Nem-e magyart tanítunk? – A nyelvhelyesség félreértelmezése
danni: @Sultanus Constantinus: igen, ilyesmit en is tapasztaltam; en Spanyolorszagban tanultam meg a nyelvet, de azota sok baratom lett kulonbozo del-amerikai orszagokbol, es gyakran elofordult, hogy a monda...
2014. 07. 25, 11:08
Elfelejthető-e az anyanyelv?
El Vaquero: @Fejes László (nyest.hu): nem is a jelenlegi szabályozásra értettem, hogy mindig van megoldás, hanem egy normális, korszerű, hipotetikus szabályzatra. Abban egyetértek veled, hogy a helyesírás nem a n...
2014. 07. 25, 10:55
Nem-e magyart tanítunk? – A nyelvhelyesség félreértelmezése
deakt: @blogen: végülis tévedni emberi dolog...
VAN-E MOSTAN OLYAN LEGÉNY...
Van-e mostan olyan legény,
Aki fél,
Ha a mennykő jár is ott a
Fejénél?
Takarodjék el közülünk
A gyáva,
Bújjék bele a kemence
L...
2014. 07. 25, 10:14
Magyarország elmagyarosodásáról
Fejes László (nyest.hu): @maxval: Neked biztos, csak az oroszoknak nem. :)
www.google.hu/search?q=%22%D0%92+%D0%BF%...D0%B2%D0%B0%D1%85%22
2014. 07. 25, 10:13
Mégis helyes a héber fordítás?
Fejes László (nyest.hu): @Miklós: „"A történelem egy narratíva." Ezt így egy kicsit erősnek találom. De természetesen megfelel a "finnugor szemléletnek"”
1. Nincs olyan, hogy „finnugor szemlélet”.
2. Nincs köze a finnugor nye...
2014. 07. 25, 10:11
Magyarország elmagyarosodásáról
Krizsa: Aki azt állítja, hogy a "nemzet" csak a romantika korának terméke, az tudatos csaló. Ennyire alulművelt emberek ugyanis (ha írni is tudnak) nem léteznek. S aki csal, az mind érdekből teszi. Például ál...
2014. 07. 25, 09:44
Magyarország elmagyarosodásáról
maxval: Az orosz fordítás teljesen jó. A "В память о жертвах" marha furcsán hangzik.
2014. 07. 25, 09:33
Mégis helyes a héber fordítás?
Miklós: @Miklós: Ami még fontosabb hogy Kézai a messzi múltról ír. Kézai idejében Magyarország egy létező királyság volt. A monda után értelmezhetetlen a nemzet fogalma. Itt a nemzetség (család) és azokból is...
2014. 07. 25, 09:19
Magyarország elmagyarosodásáról
Miklós: @blogen: "Mert száznyolcz nemzetségből áll a tiszta Magyarország, s nem többől, s ha tán hozzájok mások is csatlakoztak, azok idegenek, vagy foglyoktól eredtek. Mivel Hunortól és Mogortól a Meotis ing...
2014. 07. 25, 08:18
Magyarország elmagyarosodásáról
Krizsa: A héber ha-, he-, prefixum azonos a magyar ha, he és -e kérdőszóval.
A héber ha-, he-, ugyancsak előrag egyúttal határozott névelő is. A magyarban leesett a H-ja.
A többfunkciós előrag lágy H-ja tehát...
2014. 07. 25, 06:31
Az eltévedt kérdőszó nyomában
Krizsa: Kemény európai hazudozások tömkelege... Ha Izrael bevándorlási törvénye "fajtörvény" volna, akkor én meg az itt élő 7 leszármazottaim nem lehetnénk zsidó NEMZETISÉGŰ állampolgárok. Az irataink szerint...
2014. 07. 25, 06:16
Magyarország elmagyarosodásáról
blogen: @Miklós: Éppenhogy egészen jól ismerem Erdély történetét és elég nagy butaságot írtál ezzel kapcsolatban. Kézai pedig konkrétan így gondolja:
"Centum enim et octo generationes pura tenet Hungária, et ...
2014. 07. 25, 05:43
Magyarország elmagyarosodásáról
Miklós: @blogen: Nincs szándékomban egy labanccal vitatkozni! Gőze sincs Erdély történelméről! A székelyek jogainak helyreállításáról és szerepéről 1848-ban. Semmit nem tud Székely Mózesről, II Rákóczi szabad...
2014. 07. 25, 00:16
Magyarország elmagyarosodásáról
schirm_a: @Janika: A he szóhoz az etimológiai szótárak szerint nincs köze az -e kérdő partikulának, bár mindkettőnek van hasonló használati köre. A he, illetve hé a TESz., valamint az EtSzt. szerint is hangután...
2014. 07. 24, 23:16
Az eltévedt kérdőszó nyomában
blogen: @Miklós: Namost, ha a történelem tényekre épül, akkor miért nem a tényekre építed a narratívádat?
Nem az uráli narratíva volt előbb, hanem a forrás Magna Hungáriáról, majd az ezt alátámasztó régészeti...
2014. 07. 24, 23:05
Magyarország elmagyarosodásáról
Miklós: @blogen: "A segédtudományok adatai még nem a történelem maga, hanem azok a tényszerű fragmentumok, amelyek összeillesztésére a történelem mint nézőpont felépül." Szerintem tagadni akart valamit azzal ...
2014. 07. 24, 22:31
Magyarország elmagyarosodásáról
LAttilaD: Á, értem, ez a Propofol használta csupa nagybetűvel. Én nem vettem volna át, vagy ha igen, idézőjelbe teszem és megsiccegem, hogy az olvasó ne higgye azt, hogy én nem tudok helyesírni.
Szerintem egy e...
2014. 07. 24, 22:21
Mégis helyes a héber fordítás?
El Vaquero: @Sultanus Constantinus: na, mit akarsz te El Capitanóval? Csak nem El Cabezudo-ellenes koalíciót akartok alkotni?
@Janika: tévedsz. Attól, hogy van helyesírás, nem mindenkinek kell azonos nyelv...
2014. 07. 24, 22:08
Nem-e magyart tanítunk? – A nyelvhelyesség félreértelmezése
Sultanus Constantinus: @Grant kapitány: Köszönöm, írtam!
2014. 07. 24, 21:59
Nem-e magyart tanítunk? – A nyelvhelyesség félreértelmezése
LAttilaD: Nos, megkérdeztem anyanyelvi beszélőket. A következőket tudtam meg:
A héber fordítva van – ők is egyből látták.
A vogn a dánban szlengszó az autóra. A rendes szó bil. Vagyis két dán szó látható a kocs...
2014. 07. 24, 21:51
Hibát hibára halmoz az OFFI
blogen: @Miklós: A segédtudományok adatai még nem a történelem maga, hanem azok a tényszerű fragmentumok, amelyek összeillesztésére a történelem mint nézőpont felépül.
2014. 07. 24, 21:29
Magyarország elmagyarosodásáról
blogen: @hun: "míg Petőfi Magyarország szabadságáért vívott háborúban az életét adta"
Petőfi egy szélsőbaloldai ideológiáért, a jakobinizmusért indult harcba a magyar középosztály és uralkodó elit ellen. Az a...
2014. 07. 24, 21:27
Magyarország elmagyarosodásáról
Grant kapitány: @Sultanus Constantinus: Kedves Constantinus, írhatsz nekem a grantkapi@yahoo.com címre.
2014. 07. 24, 19:34
Nem-e magyart tanítunk? – A nyelvhelyesség félreértelmezése
Grant kapitány: @Fejes László (nyest.hu): "Ez nem igaz. Vannak ismerőseim, akikről tudom, hogy sokat olvasnak, mégis olyan helyesírási hibákat követnek el, és elég sűrűn, hogy a hajam égnek áll tőlük."
Így van, vanna...
2014. 07. 24, 19:23
Nem-e magyart tanítunk? – A nyelvhelyesség félreértelmezése
Krizsa: @Miklós: Ez az: a nemzet népi hovatartozás. A többlettermelás kialakulása óta, kb. 1O ezer éve ez a legfontosabb jellemzője a népeknek és a legfontosabb fogalma a történelem írásnak.
A többlettermelés...
2014. 07. 24, 19:18
Magyarország elmagyarosodásáról
Miklós: @Miklós: még annyit hogy Németországban a magyarul nemzetnek nevezett fogalmat Volkszugehörigkeitnak nevezik, ami népi hovatartozást jelent.
2014. 07. 24, 18:58
Magyarország elmagyarosodásáról
Sultanus Constantinus: @Grant kapitány: Kedves Grant kapitány, van valamiféle e-mail címed, amin fel tudnám venni veled a kapcsolatot? Esetleg meg tudnád üzenni a szerkesztőségen keresztül? Köszönöm előre is, ha hozzájáruls...
2014. 07. 24, 18:26
Nem-e magyart tanítunk? – A nyelvhelyesség félreértelmezése
Miklós: @Fejes László (nyest.hu): "A történelem egy narratíva." Ezt így egy kicsit erősnek találom. De természetesen megfelel a "finnugor szemléletnek" Azért van a történelemnek tény adatai is, mint a régésze...
2014. 07. 24, 18:22
Magyarország elmagyarosodásáról
Miklós: @hun: Nagyon agresszív vagy! Szerintem attól senki sem magyarabb hogy szülei, nagyszülei milyen nyelvet beszéltek, esetleg mást mint a magyart! Ez nagyon helytelen megközelítésnek tartom. A lényeg az ...
2014. 07. 24, 17:42
Magyarország elmagyarosodásáról