Hozzászólások:
GéKI: @bloggerman77:
Igen – hallottam már róla is, de, sajna annyi időm azért nincs, hogy ilyen mélységekbe ismerjem a szakmát. Majd, ha nyugdíjba megyek…
2015. 02. 28, 19:58
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @szigetva:
Ezt én sem - főleg mert nem vagyok szakember - és elfogadom az "igazi szakma" állításait. De ha valaki „visszaél” – a szakmai megállapításokkal azt azért észreveszem. Kevés dolog tud annál ...
2015. 02. 28, 19:53
Jókai Mór, a nyelvész
Krizsa: @Freejoco: Az egy (de csak az egy!) mássalhangzót tartalmazó képzők / ragok minden eurázsiai ragozó és sémi nyelvben pontosan vagy nagyjából ugyanazt jelentik. Ezért TERMÉSZETES az, hogy a törökféle, ...
2015. 02. 28, 19:44
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
szigetva: @GéKI: Lehet, annyira nem értek hozzá. Azt komoly nyelvész nem vitatja, hogy a magyar legközelebbi rokonai a hanti és a manysi, távolabbi rokonai a finn, észt, stb, még távolabbiak a szamojéd nyelvek....
2015. 02. 28, 19:33
Jókai Mór, a nyelvész
bloggerman77: @GéKI:
"Gondolom Türk Attila: Kik vagyunk mi magyarok – könyvére gondolsz."
*
Ő nem az a Türk Attila. Akire én gondolok az az MTA Bölcsészettudományi Központjának Történettudományi Intézetében dolgozó...
2015. 02. 28, 19:29
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @szigetva:
„uráli - finnugor – ugor – magyar”
Én úgy tudom, hogy igen is van olyan komoly nyelvész, aki vitatja a „finnugor” ág létezését, és a „finn – ugor – szamojéd” csoportosítás használatát ajánl...
2015. 02. 28, 19:27
Jókai Mór, a nyelvész
szigetva: @GéKI: De Krizsa folyamatosan azt mondja, hogy csak neki van igaza, és mindenki más vagy hülye, vagy valami háttérhatalmat szolgál és azért nem ismeri el, hogy mindennek az alfája és ómegája a magyar-...
2015. 02. 28, 18:31
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @zegernyei:
Ejnye, ejnye… de persze tudom, mire gondolsz…láttalak...
2015. 02. 28, 18:29
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @tenegri:
Szerintem a @Krizsa nem mondja azt, hogy „csak neki” van igaza. Bár kétségtelen, lelkesen, és hevesen képviseli a nézeteit. De aki nem akarja, az nem olvassa el, és nem személyeskedik, pedig...
2015. 02. 28, 18:19
Jókai Mór, a nyelvész
Freejoco: Nem tudom honnan veszi a cikk írója ,hogy a török nyelvekben nincsenek,vagy csak alig vannak a magyar nyelvben is meglévő hasonló képzők .Az újtörök nyelvekben,de különösen az ótörök nyelvekben(jellem...
2015. 02. 28, 18:14
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
GéKI: @tenegri:
"Akkor én bármiről kimondhatom, hogy „hülyeség” – mert ebben a pillanatban alapítottam meg a legfiatalabb tudományt – ahol minden más, mint amit én mondok az hülyeség."
A következő mondatom ...
2015. 02. 28, 18:09
Jókai Mór, a nyelvész
szigetva: @GéKI: Lehet kételkedni abban, hogy a föld gömbölyű, sokan meg is teszik ezt. Nyugodtan kételkedj bármiben. Természetesen minden tudományos állítás elé odaértendő, hogy „a tudomány jelenlegi konszenzu...
2015. 02. 28, 18:07
Jókai Mór, a nyelvész
zegernyei: @GéKI: Netán tegnap személyesen hallotta? Ez sok mindent megmagyarázna.
2015. 02. 28, 18:02
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @szigetva:
A finnugrisztika, ezek szerint kimondta „ez a harc volt a végső, íme, itt az igazság”.
Hát ezt azért a kommunistákon, és a Biblián kívül kevesen merték még eddig kimondani.
Éljen… a tudomán...
2015. 02. 28, 18:01
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @zegernyei:
Az "igazi humor" - mindenkié. Még a "nagyon okosaké"...IS"
2015. 02. 28, 17:55
Jókai Mór, a nyelvész
szigetva: @lcsaszar: Ha egy adott szerkezetet a beszélőközösség elfogad (=használ és megértm márpedig a „lehet elmegyek” használják és megértik a magyar anyanyelvűek), akkor az helyes. Ez a „helyes”-nek a nyelv...
2015. 02. 28, 17:54
Lehet én tudom rosszul?
lcsaszar: Úgy értettem, hogy "(a helyes beszédben) nincs olyan..."
2015. 02. 28, 17:47
Lehet én tudom rosszul?
tenegri: @GéKI: "Akkor én bármiről kimondhatom, hogy „hülyeség” – mert ebben a pillanatban alapítottam meg a legfiatalabb tudományt – ahol minden más, mint amit én mondok az hülyeség."
Így van (pontosan ezt cs...
2015. 02. 28, 17:43
Jókai Mór, a nyelvész
bilecz: www.irodalmilap.net/?q=cikk/moszkalokrol-ii
2015. 02. 28, 17:40
Moszkva a miénk (volt)
zegernyei: @GéKI: "Ő olyan, mint a székely Mózsibá, csak nincs humora, mert ő ezt még komolyan is gondolja.
Megkérdezték az öreget - Igaz-e, bátyám hogy maga mindenhez ért.
Mire az öreg megpödörte a bajszát, és ...
2015. 02. 28, 17:37
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @szigetva:
Akkor én bármiről kimondhatom, hogy „hülyeség” – mert ebben a pillanatban alapítottam meg a legfiatalabb tudományt – ahol minden más, mint amit én mondok az hülyeség.
Szóval azért ez így „s...
2015. 02. 28, 17:27
Jókai Mór, a nyelvész
menasagh: Na és a kőkeresztfát hogy kell írni ?
2015. 02. 28, 17:24
Fából vaskarika!
GéKI: @szigetva:
Pontosan az „összehasonlító nyelvészetre, még pontosabban a finnugrisztikára” – gondoltam.
Egyébként az említett pszichológiának sem ártana, ha többet foglalkozna a kínai, és indiai „embers...
2015. 02. 28, 17:11
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @bloggerman77:
Gondolom Türk Attila: Kik vagyunk mi magyarok – könyvére gondolsz.
Egy baj van, abban a könyvben, nagyjából egyetlen gondolat sincs a „magyar nyelvről”.
Kizárólag a „magyarok származása...
2015. 02. 28, 17:01
Jókai Mór, a nyelvész
szigetva: @lcsaszar: Vigyázz, a helyesírással itt most nincs dolgunk. Te azt jelentetted ki, hogy nincs olyan, hogy "lehet elmegyek." Ha jól figyelsz a magyarul beszélőkre, akkor felfedezheted, hogy ilyen nagyo...
2015. 02. 28, 16:47
Lehet én tudom rosszul?
szigetva: @GéKI: Az mint jelent, hogy a nyelvészet 150 éves? Merthogy elég tudományos volt már Pāṇini is 2400 éve. Meg a történeti nyelvészet is már vagy 200 éve mond nagy okosságokat. Hogy közben sok hülyeség ...
2015. 02. 28, 16:43
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @bloggerman77:
"Van a tudományos alapú nyelvészet. Meg van a tudománytalan ködevők alternatívkodása."
Te egészen biztos vagy, hogy nincs harmadik út?
Egy nem több mint 150 – éves „tudomány” – tól, azé...
2015. 02. 28, 16:23
Jókai Mór, a nyelvész
GéKI: @bloggerman77:
"Neked ez utóbbi tetszik, mert büdös a halzsíros rokonság. :)"
„Ha ezt visszavonod, beszélhetünk.”
Az, hogy sok mindenben nem értek egyet az itt megjelent írásokkal, az azért nem ugyana...
2015. 02. 28, 16:13
Jókai Mór, a nyelvész
Kormos: @lcsaszar: A helyesírási szabályok a nyelv standard változatának a szabályozására valók.
2015. 02. 28, 15:43
Lehet én tudom rosszul?
Kormos: Szerintem nincs összeomlóban a hosszúságrendszer, egyszerűen csak a helyesírás nem azt íratja, ami a valóság. Az iratja például rövid i, de hosszúval kell írni, míg a szinoníma hosszú, aztán mégsem ír...
2015. 02. 28, 15:35
Mínőségi cípő