Hozzászólások:
Mackósajt: @bloggerman77:
Székelyek: Ami azt illeti igen, valószínűleg nem Románia mellett lenne a lojalitásuk ha választaniuk kellene egy konfliktushelyzetben. És a románok tudják ezt. Jelentős gyakorlati külön...
2016. 08. 14, 08:12
Orosz nyomulás a Baltikumban
zegernyei: A hozzászólások kicsit elkanyarodtak a cikk mondanivalójának irányától. Fölmerült azonban egy olyan állítás, amelyre mégis érdemes adatokkal reagálni. Bloggermann77 szerint az
„észtországi oroszok vár...
2016. 08. 14, 08:02
Orosz nyomulás a Baltikumban
Konstantin: @zegernyei
Jóreggelt!
Ha még egyszer kitörlöd a hozzászólásomat rá küldök a NYEST - re egy hekkert... nem viccelek...
2016. 08. 14, 07:53
Orosz nyomulás a Baltikumban
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
"Továbbá: bárki megkaphatja az állampolgárságot, ha eleget tesz azoknak a minimális követelményeknek, amit általában egy állam elvár: nyelvvizsga, állampolgári ismeretek, az ...
2016. 08. 14, 02:10
Orosz nyomulás a Baltikumban
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
"a Wehrmachthoz csatlakozó észtek túlnyomó többsége egyszerűen azért tett így, mert így tudott harcolni a szovjetek ellen. "
*
Vagy tudatlan vagy, vagy szimplán hazudsz. a 38...
2016. 08. 14, 01:53
Orosz nyomulás a Baltikumban
LvT: @Fejes László (nyest.hu): >> Ez azért nem egészen így van. <<
Ezért írtam, hogy inverz a helyzet.
2016. 08. 13, 21:18
Orosz nyomulás a Baltikumban
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: „És az orosz uralom alatt is ez a német elit tartotta a kezében a földbirtokokat, mert ezt a cári hatalom nem változtatta meg, sőt a balti németek magas pozíciókat töltöttek be a cári u...
2016. 08. 13, 20:41
Orosz nyomulás a Baltikumban
LvT: @Untermensch4: @Untermensch4: Amúgy az észt állampolgársági szabályok igen hasonlóak a mai magyarországihoz, csak éppen inverz helyzetben. Ugyanúgy a ius sanguinis irányítja, és ugyanúgy abból indul k...
2016. 08. 13, 19:50
Orosz nyomulás a Baltikumban
Untermensch4: @bloggerman77: "Egy most 18 éves észtországi orosz miért kollektíven bűnös azért most 2016-ban, mert a dédapját betelepítették 1944-ben?"
Ugyanazért amiért egy most 18 éves német vagy magyar akinek a ...
2016. 08. 13, 18:42
Orosz nyomulás a Baltikumban
bloggerman77: @deakt:
Ne már? Holoeesti? Eesticaust? Vagy mi?
Amúgy ha nem tűnne fel, az észtországi oroszok városlakók, akik két módon kerültek oda, ahol vannak:
-1. az 1941-ben az észtek és a bevonuló németek ált...
2016. 08. 13, 18:13
Orosz nyomulás a Baltikumban
bloggerman77: @deakt:
Az a baj, hogy dettó úgy gondolkodsz, mint a kommunisták és a fasiszták.
Egy most 18 éves észtországi orosz miért kollektíven bűnös azért most 2016-ban, mert a dédapját betelepítették 1944-ben...
2016. 08. 13, 18:08
Orosz nyomulás a Baltikumban
deakt: Az orosz kisebbség elnyomásáról csak annyit, hogy pl. a Wang folyó blogon amelyet a nyest gyakran citált, elég sok cikk van arról, hogy hogyan is "telepítődtek" be azok az oroszok a kiirtott észtek he...
2016. 08. 13, 13:52
Orosz nyomulás a Baltikumban
TI: @TI: írott -> nyomtatott
2016. 08. 13, 12:36
Orosz nyomulás a Baltikumban
TI: Abban az évben, amikor Szovjetunió megszállta Afganisztánt, az akkori - még írott - Magyarországban volt egy cikk, miszerint az oroszok az utóbbi 100 év minden egyes évében háborúztak valakivel
2016. 08. 13, 11:43
Orosz nyomulás a Baltikumban
bm: @lcsaszar: Én sem gondoltam volna, hogy ennyi mindent, de a nyelvészek csodákra képesek. :-) (És tulajdonképpen igazuk van, csak ez a konkrét matekverseny szempontjából tökmindegy, de érdekességnek jó...
2016. 08. 13, 10:54
Okosabb vagy, mint egy negyedikes?
Untermensch4: @bloggerman77: " a Baltikumot 1000 évig a kezükben tartó skandináv és német elit állatszámba se vette a helyi népeket"
Akkor az oroszok ugyanolyan helyzetben vannak...
A finneknél arra gondoltam hogy ...
2016. 08. 13, 09:32
Orosz nyomulás a Baltikumban
Mackósajt: @bloggerman77: A Téli Háborúra gondolt, te meg sokkal későbbi időkről beszélsz.
BTW, természetes, hogy fasiszta irányultság valamennyire felütötte a fejét, onnan kaptak segítséget az ellenséggel szemb...
2016. 08. 13, 06:22
Orosz nyomulás a Baltikumban
zegernyei: @bloggerman77:
Írhatnánk, hogy a 12. számú hozzászólás elfogult, gusztustalan módon, de inkább jelezzük, hogy részben figyelmetlen olvasás eredménye. Mert/1.:
A cikkben nemcsak idézett szöveg, de kép ...
2016. 08. 13, 05:05
Orosz nyomulás a Baltikumban
El Vaquero: @Janika: nem, itt tévedsz. A melyik számban kitétel nem feltétlenül csak a 55-ig a páratlan számokat jelentiheti, annak fényében, hogy plusz 4 megoldási lehetőség is meg volt említve ELŐRE. Itt többen...
2016. 08. 13, 03:56
Okosabb vagy, mint egy negyedikes?
bloggerman77: @bloggerman77:
a bronzkatona előtt az észt WaffenSS veteránok és +hagyományőrzők+ vonultak fel - minden retorzió nélkül, sőt, észt politikai pártok teljes támogatásával. EU és NATO tagország Waffen SS...
2016. 08. 13, 02:34
Orosz nyomulás a Baltikumban
bloggerman77: A cikk elfogult gusztustalan módon.
Az látszik nem bántja zegernyei szemét, hogy a Baltikumot 1000 évig a kezükben tartó skandináv és német elit állatszámba se vette a helyi népeket, de a 100-200 év o...
2016. 08. 13, 02:24
Orosz nyomulás a Baltikumban
bloggerman77: @Untermensch4:
Finnország? Mint példa? LOL
Semmit nem tudsz az egészről, látszik. A finneknél Kekkonen elnök a KGB beépített embere volt, a teljes finn politikai elittel együtt, az egész finn különuta...
2016. 08. 13, 02:16
Orosz nyomulás a Baltikumban
Untermensch4: @Mackósajt: Ha feltételezzük hogy a putyini oroszország sem különbözik baltikum-ügyben a szovjetúniótól ami nem különbözött a cári oroszországtól, akkor tudjuk milyen csapásirányra számíthatunk. Ez ki...
2016. 08. 13, 02:05
Orosz nyomulás a Baltikumban
lcsaszar: Szerintem egyértelmű a megfogalmazás. Aki akarja, csavarhatja, félremagyarázhatja, kettős értelmet gondolhat bele. A megadott lehetséges válaszok szerint amikor leírtuk az 5-ös számot, abban szerepel ...
2016. 08. 12, 21:04
Okosabb vagy, mint egy negyedikes?
Mackósajt: @zegernyei: Köszönöm. Éreztem, hogy nem stimmel a név, és gyors Google keresés ebben meg is erősített, de csak az angol átírást találtam meg gyorsan általános keresőszavak segítésével, és nem volt tür...
2016. 08. 12, 20:31
Orosz nyomulás a Baltikumban
zegernyei: @Mackósajt: I(van). M(ihajlovics). Majszkij: Egy szovjet diplomata visszaemlékezései (1925-1945). Gondolat Kiadó, Bp. 1975.
2016. 08. 12, 20:03
Orosz nyomulás a Baltikumban
Mackósajt: Eszembe jut a témáról Manszkij londoni szovjet nagykövet visszaemlékezése. Régen olvastam, de megragadt valamennyire a fejemben a jelenet, amikor a Baltikum helyzetéről tárgyalt a brit külügyminiszter...
2016. 08. 12, 19:02
Orosz nyomulás a Baltikumban
Tamás74: @bm: Jó, de én úgy látom, hogy már-már szinte azon megy a vita, hogy mi a megoldás, nem pedig azon, hogy egyáltalán mi a kérdés! Ennek megfelelően nem is fogok megoldást keresni.
A "melyik számban" ké...
2016. 08. 12, 16:49
Okosabb vagy, mint egy negyedikes?
Pierre de La Croix: @Fejes László (nyest.hu): @bm: Ha tényleg valami összeollózott valami és nem egy-kettő(több) cikk fordításából született ez a szörnyszülött, akkor valóban nem fordítási hiba.
2016. 08. 12, 09:45
Kisebbségbe kerültek a fehérek Londonban?
bm: @Fejes László (nyest.hu): szerintem a BBC-cikkekből elég jól össze lehet ollózni a mondatokat/bekezdéseket (lehet, hogy kell még hozzá valami, minden mondatot nem "fejtettem vissza"). A címre+leadre m...
2016. 08. 12, 09:02
Kisebbségbe kerültek a fehérek Londonban?