Hozzászólások:
mondoga: @Untermensch4: Szinte minden szavaddal egyetértek, kivéve a bevezetőt - ami számomra nem is egyértelmű:
"Ez (156) sztem egy félreértés ami abból adódik hogy mióta zömünkben egynyelvűek vagyunk (*), a ...
2017. 03. 31, 21:08
Szlávokat vetkőztető magyarok
Galván Tivadar: @aphelion:
@Irgun Baklav:
Köszönöm!
2017. 03. 31, 20:20
Urak, ha spammelnek
mondoga: @Untermensch4: A hozzászólásod nagyon jó példa arra, amivel szemben itt szót emeltem. Tudom, nem ez volt a hozzászólásod lényege, de engem épp a tudat alatti berögződések - és annak következményei - z...
2017. 03. 31, 18:15
Szlávokat vetkőztető magyarok
Untermensch4: @mondoga: Ez (156) sztem egy félreértés ami abból adódik hogy mióta zömünkben egynyelvűek vagyunk (*), a 2-3+ nyelvűség meg baromi ritka, nem igazán tudjuk fejben modellezni a dolgot.
Még korábban, ah...
2017. 03. 31, 18:10
Szlávokat vetkőztető magyarok
mondoga: @bilecz:
"a szláv-magyar átvétel irányának eldöntésekor nagyon lényeges lehet a török nyelv szerepe"
Értem, mit akarsz mondani, de ez más kérdés. Az én kérdésem még csak a magyar-szláv nyelvi érintkez...
2017. 03. 31, 17:54
Szlávokat vetkőztető magyarok
mondoga: @Untermensch4: Ez így rendben volna, csakhogy ez sem ebből a cikkből, sem úgy általában nem jön át. A török nyelvű honfoglaló elitről úgy beszélnek, mintha magyar nyelvűek lennének (magyar: amit ma ma...
2017. 03. 31, 17:21
Szlávokat vetkőztető magyarok
El Vaquero: Viszont ha a Csíki vizekről egy kicsit távolabbra evezünk, és a komoly téma amúgy is adott, akkor megjegyezném, hogy reflektálhatnékom van a brexites depesmódos képre is:
www.nyest.hu/media/miert-mire...
2017. 03. 31, 16:11
Az igazi csíki szarkeverés?
El Vaquero: @Sultanus Constantinus: gyenge próbálkozás, ez a klipp szerepel Irgun linkjében is, 8:23-tól:
youtu.be/xlhfChTGUgE?t=8m23s
Mondom, a mester csak egyszer teríti ki a kártyáit, de akkor 31 perc értékben...
2017. 03. 31, 15:56
Az igazi csíki szarkeverés?
bilecz: @aphelion: A dél-szláv "Samacurva" ezt pontosan így írja le! (Tudod, Samo fejedelem csínytevései. Ezt jöttek megtorolni az oborok, akik később megugorosodtak, és eltűntek).
2017. 03. 31, 15:52
Szlávokat vetkőztető magyarok
Irgun Baklav: @Irgun Baklav: Illetve annyiból persze rövidíthető Mmes-nek, amennyiben a Messieurs Mm-nek.
2017. 03. 31, 15:50
Urak, ha spammelnek
Irgun Baklav: @Galván Tivadar: Ahogy aphelion is írja, az oxfordi szótár ajánlója szerint a Mr. az a North-American English (Amerika, Kanada) en.oxforddictionaries.com/definition/us/mr. ; a Mr meg a brit (British E...
2017. 03. 31, 15:36
Urak, ha spammelnek
aphelion: @Galván Tivadar: "manapság, ha a rövidítés a szó első és utolsó betűjét is tartalmazza, nincs utána pont (Mr, Mrs, Dr, yd stb., ha nem, akkor van (Prof.)."
Illetve attól függ ki írja. A britekre inkáb...
2017. 03. 31, 15:05
Urak, ha spammelnek
Galván Tivadar: "Mondjuk a francia meg MM-nek rövidíti, ha több Messieurs szaladgál": én biztosan "több Monsieur"-t íram volna.
Egyébként ebből látszik, hogy az angol helyesírás is változik: manapság, ha a rövidítés ...
2017. 03. 31, 14:46
Urak, ha spammelnek
aphelion: A Mister kiírva kicsit más stílusértékű mint a Mr., legalábbis ha valaki a szokásos udvarias "Mr. Leiter" helyett indokolatlanul "Mister Leiter"-t írna, nekem úgy tűnne mintha gúnyosan meg akarná nyom...
2017. 03. 31, 14:34
Urak, ha spammelnek
Untermensch4: @bilecz: Mivel egy ideje elkanyarodott a folyam a számszeríj felé és a hsz-odból nem derültki hogy pont a 145-re válaszolsz, erre azért lehetett következtetni. :) Rossz következtetés volt, arról ugrot...
2017. 03. 31, 12:48
Szlávokat vetkőztető magyarok
bilecz: @Untermensch4: Én mondoga 145-re válaszoltam. A számszeríj török kapcsolata a te agyszüleményed!
2017. 03. 31, 12:20
Szlávokat vetkőztető magyarok
Untermensch4: @bilecz: " Ha török nyelv a forrás, nem könnyű eldönteni ki-kitől vette át. (szláv-magyarra gondolok!)"
A számszeríj esetében mégis hogyan lehetséges a török átvétel? Amikor még intenzív kapcsolatban ...
2017. 03. 31, 12:04
Szlávokat vetkőztető magyarok
Untermensch4: @aphelion: Nem csak Buddha, sztem az a bizonyos kobra is magyar volt... :)
2017. 03. 31, 11:59
Szlávokat vetkőztető magyarok
aphelion: Megfejtettem! A számszeríj a szanszkrit संसार /szamszára/ szó rokona, nyilván akit agyonlőttek az mehetett szegény a következő életbe. Ez bizonyítja a magyar és a szankszrit nyelv rokonságát, meg hogy...
2017. 03. 31, 11:53
Szlávokat vetkőztető magyarok
bilecz: @mondoga: Én meg úgy vélem, hogy a szláv-magyar átvétel irányának eldöntésekor nagyon lényeges lehet a török nyelv szerepe, hiszen a szláv nyelvek – különösen az orosz – tele vannak sztyeppei törökös ...
2017. 03. 31, 09:30
Szlávokat vetkőztető magyarok
Untermensch4: @mederi: "A magyarban többször is előfordul, hogy a "-szer" előtti szavak lerövidítettek.."
A "szituáció helyes"-séget úgy is el tudom képzelni hogy a "szám" a "samo-"-ból szlengként a "számomra" mint...
2017. 03. 31, 07:50
Szlávokat vetkőztető magyarok
Untermensch4: @mondoga: Így már értem. Azért gondolom relevánsnak mégis ha a "török nyelvű magyarok"-ra is figyelmet fordítanak mert vszeg ha a(z úgy tűnik akkoriban mifelénk magasabb presztízsű) "török nyelvűink" ...
2017. 03. 31, 07:44
Szlávokat vetkőztető magyarok
mederi: @Untermensch4: 137
Bennem felébredt a gyanú, hogy az "önműködő íj" jelentés korai "szláv szlengre" is utalhat, mivel nem "önműködő" a számszer íj, de könnyen kezelhető, nem kell hozzá "nagy emberi erő...
2017. 03. 31, 07:30
Szlávokat vetkőztető magyarok
mondoga: @Untermensch4: Attól tartok, nem teljesen úgy érted, ahogy én gondoltam. Egyszerűen fogalmazva: ha a szláv-magyar kapcsolatokat, ezen belül a nyelvi kapcsolatokat kutatjuk, akkor a magyar nyelvű csopo...
2017. 03. 31, 01:07
Szlávokat vetkőztető magyarok
Untermensch4: @El Vaquero: Egy illető szerint aki nálam jobban ért hozzá (hogy mennyivel azt nem tudom) "az indukciós <ágyú, tarack, puska, karabély, pisztoly, stb.> elnevezés abszolút megfelelőnek tűnik és l...
2017. 03. 30, 23:54
Lőszer nélkül is átüti a páncélt a sínágyú
Untermensch4: @mondoga: "Azon mégse akadnak fönn, hogy a török nyelvű honfoglalók útját követik a lehetséges szláv nyelvűekkel való érintkezést kutatva. Ki érti ezt?!"
Nekem van egy sejtésem, a specializáció és a n...
2017. 03. 30, 22:53
Szlávokat vetkőztető magyarok
Untermensch4: @bilecz: " karandás (Caran d' Ache)" a nem zárójeles az sztem magyar szó... szépen szabályosan kiejtés szerint helyesírva, ahogy kell. :)
2017. 03. 30, 22:43
Szlávokat vetkőztető magyarok
mondoga: @bilecz: "a lényeget te sem merted megkérdezni"
Ez részemről nem bátorság kérdése. Várom a reakciókat.
2017. 03. 30, 22:22
Szlávokat vetkőztető magyarok
lcsaszar: Azért a címet kicsit erősnek tartom. Tudjuk ugyan, hogy a székely agyafúrt nép, ez az egész történetből is jól lejön, de azért..
2017. 03. 30, 20:09
Az igazi csíki szarkeverés?
bilecz: @mondoga: Szép, okos! De a lényeget te sem merted megkérdezni. Ha mindez így van, akkor miért beszélünk még mindig magyarul? Nem kérdezni nehéz, hanem a választ elfogadni!
2017. 03. 30, 20:04
Szlávokat vetkőztető magyarok