0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75195 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
najahuha: @szigetva: Nem minősítést kérek, hanem VÁLASZT.
2011. 11. 01, 18:32   Miért hallgat az MTA?
najahuha: @szigetva: "...A p>f változást is nevezhetjük spirantizációnak,.." Ugyanakkor csak egy hétköznapi metszőfoghiányos állapotban máris a "FA"-ból "PA"-lesz....... ahogy a labiodentális kiejtés fizioló...
2011. 11. 01, 18:29   Miért hallgat az MTA?
LA: @El Mexicano: Persze, viszonylag könnyű célzatosan összeszedni egy-egy ilyen sorozatot. Ami meg nem illik a képbe, azt ilyen-olyan bizonytalanságokkal magyarázni. Íme egy sorozat, amit általában a han...
2011. 11. 01, 18:27   Miért hallgat az MTA?
poppara: A ratyi szó eredetét viszont nem a lovari nyelvben kell keresnünk. Csák Ibolya olimpiai bajnok magasugrónőről szóló wikipedia hu.wikipedia.org/wiki/Cs%C3%A1k_Ibolya oldalon többek között ez olvasható:...
2011. 11. 01, 18:27   Ratyi
szigetva: @najahuha: Szerintem egyre jobban bemutatod, hogy nem sokat értesz a nyelvészethez.
2011. 11. 01, 18:25   Miért hallgat az MTA?
szigetva: @najahuha: És abból szerinted mi következik, hogy bizonyos beszélők máshogy ejtik a ly-t? Itt most arról volt szó, hogy van-e olyan, hogy egy adott hang mindegyik előfordulása egyszer csak (generációk...
2011. 11. 01, 18:23   Miért hallgat az MTA?
tenegri: @LA: "De a magyarban a ly - j átmenet nem a hangtörvényekből adódik, hanem összeolvadásból. Ahogy például írásos jelöletlensége miatt a nyílt és zárt magánhangzók is összeolvadtak a párjukkal. Ez is o...
2011. 11. 01, 18:22   Miért hallgat az MTA?
najahuha: @szigetva: Mondod ezt egy olyan közegről (London) , ahol a bevándorlók és az őslakos (angolok) aránya 40:60.... A 2001-es népszámlálási adatok szerint London lakosságának 71%-a fehér (59% brit, 3% ír,...
2011. 11. 01, 18:22   Miért hallgat az MTA?
najahuha: @szigetva: Írta: "Pl. a magyar általam beszélt változatában egyszer csak minden ly j lett." No, azért a világ annál is nagyobb, mint amiről van ismeretünk...... Vagyis az, hogy a szűkebb-tágabb környe...
2011. 11. 01, 18:18   Miért hallgat az MTA?
El Mexicano: @najahuha: Sajnos azt kell, hogy mondjam, tévedsz. Az indoeurópai alapnyelvi *p- hang a germán nyelvekben _minden esetben_ f-fé vált, a kelta nyelvekben _minden esetben_ eltűnt, vagy pl. a latin rövid...
2011. 11. 01, 18:18   Miért hallgat az MTA?
szigetva: @LA: De a londoni beszélőknél pontosan így van, és debizony, MINDEGYIK. A többi beszélő ebből a szempontból nem releváns, náluk más változik máshogy. Az, hogy valamit összeolvadásnak nevezel, nem vált...
2011. 11. 01, 18:16   Miért hallgat az MTA?
tenegri: @LA: "Az indogermanista módszertant vette át a nyelvészet a többi nyelvekkel kapcsolatban is." . A hangmegfeleéseket valóban az indoeurópai nyelveken figyelték meg és írták le először. S azóta számtal...
tenegri: @LA: "Az egyeztethető szókészlet eddig szóba se került." . Hmm, vajon akkor az "indokolatlan sok jövevényszó" miről szólt? . "A hangmegfeleltetésekkel tisztában vagyok, csak nem fogadom el annak jelen...
najahuha: @tenegri: Nos azért ez is olyan nesze semmi fogd meg jól. Bármelyik oldal bármit belemagyarázhat, bárhol megszabhatja a határt, elvégre az etimologizálásnál nagyobb valószínűségjáték kevés létezik a F...
LA: @szigetva: Nehogy má' mindegyik... :) Eleve nincs két darab angol, aki ugyanúgy mondaná a hangzókat. Persze tendenciák vannak. De a magyarban a ly - j átmenet nem a hangtörvényekből adódik, hanem össz...
2011. 11. 01, 18:08   Miért hallgat az MTA?
LA: @bloggerman77: Írásosan dokumentált hangváltozások, amiknek egy része máris nem felel meg a rendszeres hangváltozásoknak...
2011. 11. 01, 18:05   Miért hallgat az MTA?
bloggerman77: @LA: "Továbbá a dogmatizált p - f átmenet mellett a hangok másképpen is változhatnak vagy épp semmit sem változnak. Olyan egyszerűen nincs, hogy egy nyelvben egyszer csak minden p hirtelen f-fé válik....
2011. 11. 01, 18:00   Miért hallgat az MTA?
LA: @tenegri: Természetesen az ismertebb ágakat említem. És egyébként továbbra is arról van szó, hogy nem mindegy. Az indogermanista módszertant vette át a nyelvészet a többi nyelvekkel kapcsolatban is. A...
szigetva: @LA: „Olyan egyszerűen nincs, hogy egy nyelvben egyszer csak minden p hirtelen f-fé válik.” Ne legyél ebben olyan biztos. Az angolban a szemünk előtt változik pl. minden áj oj-já, minden éj áj-já, min...
2011. 11. 01, 17:58   Miért hallgat az MTA?
najahuha: @najahuha: A "HANGmegfelelés" nem köthető SEM időhöz, sem NYELVEKHEZ. Ezáltal a ROKONÍTÁS egy hajánál fogva előrángatott kényszerigazolás, de nem elégíti ki a LOGIKAI ÉRVELÉS egyik feltételét sem. Elé...
2011. 11. 01, 17:57   Miért hallgat az MTA?
LA: @tenegri: Na tessék... Tényleg nem értek valamit: hogy ezeket honnan szedted? Az egyeztethető szókészlet eddig szóba se került. A hangmegfeleltetésekkel tisztában vagyok, csak nem fogadom el annak jel...
najahuha: @najahuha: És erre hivatkozik SZILÁGYI N. Sándor is a klasszikus ezmo-miezmo szavával.
2011. 11. 01, 17:53   Miért hallgat az MTA?
najahuha: Tudniillik sem a törvény sem a rendszeresség követelményeit nem teljesíti. Egy törvényi minimum hogy NINCS KIVÉTEL. A rendszeresség pedig talán a TENDENCIÁval valahogy kapcsolatba hozható, de az ESETI...
2011. 11. 01, 17:51   Miért hallgat az MTA?
tenegri: @LA: Semmi köze az egésznek a finnugristákhoz, alapvetően el vagy tévedve. _Nyelvészetről_ van szó, tök mindegy, hogy épp finnugor, bantu vagy algonkin nyelvek példáján.
tenegri: @LA: Nem érted mi jelent az egyeztethető szókészlet, nem érted mit jelent, hogy egy szó valamilyen eredetű, nem érted mit jelentenek a hangmegfelelések - viszont magabiztosan nyilatkozol mindezekről. ...
najahuha: @El Mexicano: Nagyon egyszerű példával, ha egyszer az alapnyelvi /p/ hang a magyarban /f/-fé vált (mert ez egy igazolt változás), NEM IGAZOLT ! Igazoltnak VÉLNI ( AZT HINNI ) , és a VALÓBAN IGAZOLT kö...
2011. 11. 01, 17:43   Miért hallgat az MTA?
LA: @tenegri: Kicsit bővebbre veszem az előbbit, mivel kezd teli lenni a hócipőm az ilyesmikkel. Ahogy fogalmazol: leírtad, de nem értettem meg. Mit isjelent ez? Ha elolvastam és megértettem volna, akkor ...
tenegri: @najahuha: Csak amit írtam. Melyik rész sikerült homályosra? Ha egy etimológiai fejtegetésben módszertani hiba van, akkor annak észrevételéhez nem kell feltétlenül tudni az érintett nyelveken (olyan m...
najahuha: @Ringelhuth bácsi: ".következik, hogy Najahuja képtelen eldönteni, mi a tudomány és mi az áltudomány (miként más sem, csak a többség nem érzelmi alapon közelít a finnugor nyelvrokonsághoz).." Ez az "é...
2011. 11. 01, 17:35   Miért hallgat az MTA?
LA: @El Mexicano: Na itt a különbség. Szerintem túl sokat tévedhetnek. Továbbá a dogmatizált p - f átmenet mellett a hangok másképpen is változhatnak vagy épp semmit sem változnak. Olyan egyszerűen nincs,...
2011. 11. 01, 17:28   Miért hallgat az MTA?
Váltás normál nézetre...