Hozzászólások:
Nullius: "mivel a könyv papírból és nyomdafestékből áll s végre is piszkos ronggyá foszlik, kell, hogy őseredetében hasonlókép csak papírt és nyomdafestéket gondoljunk eszközlő okául. Íme, ez a tévedés! A szer...
2012. 12. 17, 15:31
Kentucky dühös az evolúcióra
Fejes László (nyest.hu): @maxval: „Szerintem az olvasók 99 %-a úgy fogja értelmezni "a szláv nyelvekben nincs névelő".” Ami igaz is, hiszen általában a szláv nyelvekben nincs névelő. Bele lehet kötni persze abba is, hogy az i...
2012. 12. 17, 15:30
Egy sima, egy fordított: a kötőmód
maxval: @Fejes László (nyest.hu):
Félreérthető a megfogalmazás. Szerintem az olvasók 99 %-a úgy fogja értelmezni "a szláv nyelvekben nincs névelő".
2012. 12. 17, 15:22
Egy sima, egy fordított: a kötőmód
Fejes László (nyest.hu): @maxval: Nem látom, hol szerepel ott, hogy egyik szláv nyelvben sincs?
2012. 12. 17, 15:14
Egy sima, egy fordított: a kötőmód
Pierre de La Croix: @Nullius: Miért, ki állította, hogy azok a savak, amelyekből a DNS felépült megváltoztak? (Csak a helyük és a kapcsolatuk, A bennük tárolt "üzenet" változatlan maradt, de máshogy valósult meg, mert mi...
2012. 12. 17, 14:39
Kentucky dühös az evolúcióra
maxval: "az oroszban (és más szláv nyelvekben) nincsen (határozott vagy határozatlan) névelő"
A bolgárban van, azaz nem minden szláv nyelvre igaz ez.
2012. 12. 17, 14:18
Egy sima, egy fordított: a kötőmód
Nullius: @Pierre de La Croix:
Az értelmezés lehet, hogy módosult, de az alapüzenet nem.
"Én vagyok az út, az igazság és az élet" (Ján. 14.6)
---
A gravitáció létezését tudtommal még senki sem vonta kétségbe.
-...
2012. 12. 17, 11:48
Kentucky dühös az evolúcióra
Pierre de La Croix: @Nullius: 1.
Igen, de a legtöbb keresztény elfogadja, hogy az értelmezése igen (mert ha így lenne, nem lenne ennyi keresztény irányzat). Ezt az érvelésedet keresztényként nem lehet/szabad elfogadni (h...
2012. 12. 17, 11:13
Kentucky dühös az evolúcióra
El Vaquero: @Varmer: Phídör nem csak az [x]-es ejtésre írta, hanem a ch-s írásmódra. Ide sorolható még a jacht is.
A magyarban (szinte) minden szótagvégi h-t és minden szótagvégi ch-t (máshol nem is fordul elő il...
2012. 12. 17, 10:06
Zsidó karácsony
– vagy inkább október 23.?
Nullius: @Avatar:
Jézus Krisztus tanítása az idők folyamán semmit sem változott.
---
A gravitáció - a fajok átalakulásával ellentétben - megfigyelhető.
---
Egy kérdés: Francis Crick milyen megfigyelésekre alap...
2012. 12. 17, 09:26
Kentucky dühös az evolúcióra
Krizsa: A magyar ARANY szó gyöknyelvi "környezete":
Áron, Arnót (albán-magyar név), Ernő, érint, Irán (nem magyar szó),
Irén, irón, írnok, ironga (régi csontkorcsolya), urna (nem magyar),
árny, árnyék, ernyő,...
2012. 12. 17, 09:21
Mit hal? Szörnyet?
Varmer: @Fejes László (nyest.hu): Köszönöm.
2012. 12. 16, 21:45
Egy a zászló, egy a nyelv?
Fejes László (nyest.hu): @Varmer: Nekem úgy tűnik, mindenféle szóvégi magánhangzót elharap. Nem találtam arra vonatkozó információt, hogy ez általános lenne a beszélt nyelvben, de nincs is kizárva.
2012. 12. 16, 18:12
Egy a zászló, egy a nyelv?
Varmer: Érdekes, hogyha odafigyelek a szövegre a rap közben gyakran lemaradnak az u-t tartalmazó utolsó szótagok, vagy az u esik ki, vagy nem ejtik az -iját, stöbö.
Ez azért van, hogy "kijöjjön" a ritmus/dall...
2012. 12. 16, 15:59
Egy a zászló, egy a nyelv?
Varmer: @szigetva: Ezekből mondjuk a technikát tízből kilenc és félszer "teknikának" hallom. És a Loch Ness ejtése is gyakrabban "loknesz", mint ha ch-val ejtenénk.
2012. 12. 16, 15:55
Zsidó karácsony
– vagy inkább október 23.?
Árpád fejedelem: Mondjuk bevenni a szkítákat a storyba
www.youtube.com/watch?v=MjyPuX1cIRQ&feature=youtu.be
2012. 12. 16, 14:24
A finnugor mozgalomnak meg kell újulnia
maxval: Egyébként meg a Hanuka semmilyen formában nem kapcsolódik a Karácsonyhoz. Eleve a Karácsony mint keresztény ünnep nem is eredeti keresztény ünnep. Kései fejlemény ez, csak a III. században vált általá...
2012. 12. 16, 13:35
Zsidó karácsony
– vagy inkább október 23.?
maxval: @Pesta:
Szerintem igazad van. Nekem a magyar "ch" nagyon idegen betű. Abszurdban tartom, hogy ezt a betűt használjuk idegen szavak átírására. Kb. mintha pl. az ä betüt is használnánk.
Magyarul eleve n...
2012. 12. 16, 13:27
Zsidó karácsony
– vagy inkább október 23.?
Mikibá: Oktatásban érdekelt emberként közben próbáltam utánanézni egy dolognak, ami megütötte a szememet a bevezetőben, mert én úgy láttam, hogy azért annyira nem ritka az, hogy kihelyezett tanszékek alakulja...
2012. 12. 16, 13:27
A budapesti
elméleti nyelvészeti oktatás
története
maxval: "A köztudatban az él, hogy a héber írás nem tartalmaz magánhangzókat jelölő betűket. Ez azonban nem teljesen igaz, ugyanis vannak olyan héber betűk, amelyek arra is utalhatnak, hogy ott valamilyen mag...
2012. 12. 16, 13:23
Zsidó karácsony
– vagy inkább október 23.?
GoldziherOrient: @Pesta:
Dr. Freud lässt grüßen... :D
2012. 12. 16, 13:18
Felújítanák a debreceni zsinagógát
GoldziherOrient: "Chanuka - smafuka!
Nem is a legfontosabb ünnepünk...
...engem jobban érdekel hogy a kicsi fiam mindjárt harminc, ideje megállapodni egy szép zsidó lánnyal... Kössünk egyezséget: segítek a kis chanuka...
2012. 12. 16, 13:11
Zsidó karácsony
– vagy inkább október 23.?
Sultanus Constantinus: Hülye kérdés, de éppen a napokban jutott eszembe, hogy vajon a héber chanukának van-e köze az arab kaifa haluka ~ kif halak ~ kaif al-hál (attól függ, melyik nyelvjárás), ami egy bizalmas köszönési fo...
2012. 12. 16, 11:53
Zsidó karácsony
– vagy inkább október 23.?
szigetva: @Pesta: Technika, Bach, Loch Ness, pech…
2012. 12. 16, 11:42
Zsidó karácsony
– vagy inkább október 23.?
Pesta: Szerintem kifejezetten szerencsétlen a chanuka átírás, a ch-ról hamarabb jut eszünkbe a cs, mint a h. Amúgy se különböztetjük meg a helyesírásban az erős vagy a gyenge h-t, az ejtésben se tudatos. De ...
2012. 12. 16, 11:32
Zsidó karácsony
– vagy inkább október 23.?
Fejes László (nyest.hu): @Avatar:
szornyi ’arany’
kan ’kán’
iki ’apó, öreg, bácsi’
Az ’arany’ szó az iráni nyelvekből származik, de külön került az ugor, illetve külön-külön egyes finn-premi nyelvekbe. A hantiban (és a manysi...
2012. 12. 16, 09:46
Mit hal? Szörnyet?
GoldziherOrient: a nagy osztják szótár megemlítése nagy derültséget vált ki a közönségben, valószínű, hogy a "csodabogár" és a "lúzer" jelképe sokak fülében. persze hozzájárul a remek szerepalakítás is (Hevér Gábor já...
2012. 12. 16, 09:14
A tanítónő nagy osztják szótára
istentudja: dienekes.blogspot.ca/2012/08/mitochondrial-eve-may-be-older.html
2012. 12. 16, 08:18
Afrikában alakulhatott ki az első nyelv
Krizsa: Na végre, valamivel egyetértek. Persze, hogy lehet "közelebbi" a hanti hitvilág. Valójában nem is azt akartam mondani (pedig úgy érthető), hogy a görögből bármit is "átvett" volna a magyar, pl. a szir...
2012. 12. 16, 00:30
Mit hal? Szörnyet?
PontFer: Dvojcse
kétszer van az a betű
1 szóval nem írta hogy a számokban van a hiba
2012. 12. 15, 20:04
Mit mímelnek a mémek?