0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75241 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
reiner Tor: @reiner Tor: Egyébként a kommunista gyilkosságok nem teljesen random módon mentek végbe. A parasztságból nagyobb eséllyel estek áldozatul a legjobban gazdálkodók ("kulákok"), a városokban az értelmisé...
reiner Tor: @Roland2: Egyébként érdemes az éheztetést kicsit részletezni. Nagyon sokan ugyanis azt hiszik, hogy kitört egy éhínség, mint mittudomén Etópiában, és ebben óhatatlanul meghaltak emberek, végső soron k...
reiner Tor: @Krizsa: Vegyünk két sokszoros gyilkost. Az egyik megöl random módon ötven embert, közte csecsemőket, kisgyerekeket, öregeket, férfiakat, nőket, fiúkat, lányokat, öregembereket, öregasszonyokat, edzet...
Yogi: Hohó, hiszen én hasonló változást sürgetek már jó ideje (az egybe/külön/kötőjellel írás egyszerűsítésést), úgyhogy lelkesen bólogatok.
2013. 01. 28, 10:21   A helynevek helyesírásáról
Blogin: Tény, hogy rengeteg probléma van a földrajzi nevek helyesírásával azok divergenitása miatt (elég csak arra gondolni, hogy külön szótár létezik ezekhez). Némileg eretnek ortográfiai nézetet vallok, mer...
2013. 01. 28, 10:14   A helynevek helyesírásáról
Sultanus Constantinus: @pixel5: Egy nyelv nyelvtanát nem igazán lehet megváltoztatni, de szerintem ezt már leírták a szakemberek előttem. A másik, amit akartam még írni: vonatkoztassunk el a romántól. Mondjuk az olasznál el...
2013. 01. 28, 10:05   Hat tévhit a magyar nyelvről
Sultanus Constantinus: Én ezzel nem tudok egyetérteni. 1. Elsősorban annak kell egyértelműnek lennie, hogy egy leírt kifejezés tulajdonnév-e vagy sem (ebből a szempontból nem érdekes, hogy azért az-e, mert valakiről elnevez...
2013. 01. 28, 09:49   A helynevek helyesírásáról
don B: Kár, hogy mindjárt kijön az AkH. új kiadása, vagyis 20-30 évig semmi remény...
2013. 01. 28, 09:39   A helynevek helyesírásáról
nemtulnehez: @nemtulnehez: "..nem a latin leszarmazottjai, hanem kulonallo italikus nyelvek, angolul "sister language".." amelyeknek az osuk NEM a latin(mivelhogy az is csak egy a leanynyelvek kozul), hanem valami...
2013. 01. 28, 09:37   Hat tévhit a magyar nyelvről
nemtulnehez: @tenegri: Nem errol van szo. Van egy olyan elmelet hogy a roman(egyesek szerint a a tobbi ujlatin nyelv is) nem a latin leszarmazottjai, hanem kulonallo italikus nyelvek, angolul "sister language". Sz...
2013. 01. 28, 09:32   Hat tévhit a magyar nyelvről
maxval: Az 1. és a 2. ponttal egyetértek.
2013. 01. 28, 09:20   A helynevek helyesírásáról
Krizsa: @tenegri: A nők, melegek, fogyatékosok. A melegeket hagyhatjuk a fenébe, az csak egy marhaság: játék. Én "felvállalom", hogy minden szexpózot élvezettel gyakoroltam, kivéve az "önkit" meg a nőket. De ...
2013. 01. 28, 09:14   Nem kell meghülyülni
Krizsa: Erre várok választ: A latin honnan van? Összvissz néhány száz éves volt az egész cucc, mert utána már szétzavarták a Római Birodalmat. Honnan a jó nyavalyából érkezett Itáliába a latin nyelvet hordozó...
2013. 01. 28, 08:15   Hat tévhit a magyar nyelvről
tenegri: @istentudja: Teljesen összekevered a nyelvrokonság szempontjából releváns és nem releváns adatokat. Tök mindegy, hogy a románok gondolják-e a nyelvüket a latin "igazi" leszármazottjának vagy épp a fra...
2013. 01. 27, 23:26   Hat tévhit a magyar nyelvről
istentudja: @tenegri: Dehogy nincs!Az egész nem több egyetlen összefüggö hazugságnál.Mindegy,hogy nyelvészet,régészet,történelem vagy politika.Ha nincs összehasonlítási alapod,miböl következtetsz?Ha ma kitalálok ...
2013. 01. 27, 23:13   Hat tévhit a magyar nyelvről
tenegri: @DJS: "De ez nem jelenti azt, hogy tisztában vannak vele - értsd: teljesen rendben lévőnek találják, értik, elfogadják" Már miért ne tartanák rendben levőnek? A gyerek mindent rendben levőnek talál, a...
2013. 01. 27, 23:05   Nem kell meghülyülni
DJS: @pixel5: "volt, hogy akadt valaki akit érdekelt a dolog és utánajárt, meg volt a korabeli tudományos élet amely nem volt képes az igazság miatt felrugni az addig felépitett kártyavárát." Ilyen értelem...
2013. 01. 27, 22:53   Hat tévhit a magyar nyelvről
DJS: @tenegri: "Az egészen kis gyerekek is tökéletesen tisztában vannak vele, hogy másként kell és lehet viselkedni otthon, az utcán, az óvodában, az iskolában, a családtagokkal és idegenekkel, nem ugyanaz...
2013. 01. 27, 22:46   Nem kell meghülyülni
tenegri: @istentudja: Amiket leírtál, megint nincs közük a román nyelv eredetéhez - se Kolozsvárnak, se dák vagy nem dák leleteknek. Azt, hogy a román nyelv a latinból származik, a nyelvtudományban senki nem v...
2013. 01. 27, 22:26   Hat tévhit a magyar nyelvről
pixel5: @DJS: De, elég jó példa az. A valóság az volt, hogy akadt valaki akit érdekelt a dolog és utánajárt, meg volt a korabeli tudományos élet amely nem volt képes az igazság miatt felrugni az addig felépit...
2013. 01. 27, 22:15   Hat tévhit a magyar nyelvről
pixel5: @tenegri: "Nem lehet egy nyelv eredetét megváltoztatni," Persze, hogy nem. Bár ha például az adott nyelv teljes szókészlete folyamatosan cserélődik és a grammatika is tartósan képlékeny, akkor egy idő...
2013. 01. 27, 22:04   Hat tévhit a magyar nyelvről
istentudja: @tenegri: De én igen.Ha nincs korai nyelvemlék,amivel összevethetnéd a mait,honnan tudod,hogy mi történt vele az elmúlt 1000 évben?Amit pixel5 leírt,az csak egy része a román "tudományos valóságnak".H...
2013. 01. 27, 22:04   Hat tévhit a magyar nyelvről
DJS: @pixel5: "A föld alakját pedig hagyjuk. Egy időben a geocentrikus világkép volt a PC, később felváltotta ezt a heliocentrikus, stb., stb.. a folytatást tudod, meg talán az előzményeket is.." Ez nem jó...
2013. 01. 27, 21:57   Hat tévhit a magyar nyelvről
DJS: @pixel5: "azt vélelmezem, hogy nem latin eredetű. Továbbá azt, hogy a latinositási törekvések ezt kivánják elfedni." Ha így kívánták volna elfedni, akkor hülyék voltak, mert így nem lehet elfedni. Lás...
2013. 01. 27, 21:53   Hat tévhit a magyar nyelvről
pixel5: @Roland2: Köszönöm, de az a baj, hogy ez nem magyaráz meg semmit, nem tartalmaz ujdonságot. Az pedig, hogy én mint laikus, mit hiszek, a személyes magánügyem. Hülyeséget nem fogok elhinni, akármennyir...
2013. 01. 27, 21:51   Hat tévhit a magyar nyelvről
tenegri: @pixel5: "azt vélelmezem, hogy nem latin eredetű. Továbbá azt, hogy a latinositási törekvések ezt kivánják elfedni." Nem lehet egy nyelv eredetét megváltoztatni, akárhogy cserélgetik le a jövevényszav...
2013. 01. 27, 21:48   Hat tévhit a magyar nyelvről
Roland2: @pixel5: @Földönkívüli: Azt tudni kell, h. a Római Birodalomban tkp. írásba,törvénybe foglalt "hivatalos nyelv",mint olyan,nem volt ( bár bizonyos megkötések voltak,h. egyes rendeleteket,írásos dokume...
2013. 01. 27, 21:38   Hat tévhit a magyar nyelvről
pixel5: @tenegri: Igazad van, de én nem azt mondom, hogy a proto-román nyelv nem létezett, hanem azt vélelmezem, hogy nem latin eredetű. Továbbá azt, hogy a latinositási törekvések ezt kivánják elfedni. A rom...
2013. 01. 27, 21:27   Hat tévhit a magyar nyelvről
pixel5: @Fejes László (nyest.hu): A nyelv eredetét nem befolyásolja, de mi az eredete? Az, hogy azt mondjuk, a latin? Ettől vajh latinná lesz? "A romantikus túlzásokban is bővelkedő latinosítás később Havasal...
2013. 01. 27, 21:23   Hat tévhit a magyar nyelvről
tenegri: @pixel5: Amiről írsz, az egy nyelv irodalmi normájának kialakításáról szól és nem egy nem létező nyelv kitalálásáról.
2013. 01. 27, 21:22   Hat tévhit a magyar nyelvről
Váltás normál nézetre...