0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75252 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
Kormos: @Sultanus Constantinus: Nem tudtalak taggelni.
2015. 02. 11, 14:52   -val/-vel vagy -al/-el?
Kormos: @Sultanus Constantinus: A senki és a mindenki kerülendő fogalmak. Néha megállják a helyüket, de itt most biztos nem. Nyilván olyan felvételt igyekszem mérni, ami lehetőleg befolyásomentes, különben ne...
2015. 02. 11, 14:50   -val/-vel vagy -al/-el?
szigetva: @hunilewraölatum: Kár, hogy nem érted, hogy ez Rácz János szövegéből következik, és nem a cikk állítása
2015. 02. 11, 14:08   Egy plágium gyümölcse
hunilewraölatum: "Mindaz, amit ma gondolunk e szavak jelentéséről, amit ma szőlőn, igén vagy munkán értünk, csupán valamiféle felszínes vagy kimondottan áljelentés." hát persze, németek. senki se vitatja h ti felszíne...
2015. 02. 11, 13:28   Egy plágium gyümölcse
Untermensch4: @Sultanus Constantinus: rosszul fogalmaztam mert nem kimondottan rosszindulatút hanem a rosszindulattal határosan ám viszonylag passzívan önzőt jelent. Egy régi példával illusztrálnám: a vágóhídon egy...
2015. 02. 11, 12:06   Honnan jön a geci?
csakegyvélemény: Ez biztos így van, nekem már attól jobban megragad egy szó, ha aláhúzom, kiírom, kiemelem, föléírok, margóra jegyzetelek, stb., szóval csinálok valamit a kezemmel és odafigyelek. Ezzel a módszerrel ne...
szigetva: @Szörg: csakhogy az [gedzsikme], megtéveszt az írás.
2015. 02. 11, 10:09   Honnan jön a geci?
LvT: >> Még az is lehet, hogy egyes nyelvjárásokban a magos egyáltalán nem használatos, csak a magvas. << Ezt nem tudom, de az ellenkezőjét éppen tegnap is hallottam a tévéből művelt, de az ott...
2015. 02. 11, 10:01   Magvas igazság
Sultanus Constantinus: @Untermensch4: Szerintem a "fasz" semmilyen értelemben nem jelent 'rosszindulatú'-t, hanem csak azt, hogy 'buta, ügyetlen, kétbalkezes' stb. (pl. mint én :D).
2015. 02. 11, 09:47   Honnan jön a geci?
mederi: Szerintem, ahogyan mondunk "magbaváló szilvát", ami talán a "magvában (=önmagától elválik a gyümölcshús a magtól) váló"-ból rövidült, hasonlóképpen: "valaminek a mag(j)ában/ magvában megforgatott vala...
2015. 02. 11, 09:45   Magvas igazság
LvT: Én némileg túltárgyaltnak érzem a cikket. Mivel kiírva a nyelvhasználóknak általában nincs problémájuk a kérdéssel, én inkább csak abban látom az okot, hogy a szegmentálásban bizonytalan a népesség eg...
2015. 02. 11, 09:43   -val/-vel vagy -al/-el?
Untermensch4: @scasc: a különbség sztem hogy 'fasz' többnyire passzív jelleggel ostoba,buta,rosszindulatú ember, míg 'geci' többnyire aktívan
2015. 02. 11, 09:42   Honnan jön a geci?
Szörg: Kedves Szerző! Azt gondolom a nyelvüket elég sok hatás érte már, talán érdemes lehet a szó eredetét máshol is keresni, mint a magyarban. A cikkben szereplő magyarázat nekem egy kicsit sánta. Latin, ge...
2015. 02. 11, 09:40   Honnan jön a geci?
Sultanus Constantinus: @nudniq: @Kormos: A mérés sem mindig mérvadó. A spontán, természetes beszédben szerintem senki sem tesz különbséget a "kertel" és a "kerttel" (ill. a hasonlók) között. Figyelembe kell venni azt is, ho...
2015. 02. 11, 08:54   -val/-vel vagy -al/-el?
deakt: Ha szerelmes vagy. Akkor a legkönnyebb és leggyorsabb.
Sultanus Constantinus: @tkis: Érdekes lenne továbbá megnézni, hogy más (európai) nyelvekben melyeket használják. A spanyolban például csak a kötőjel (guion: -) és a kvirtmínusz (raya: —) létezik hivatalosan, a nagykötőjelet...
2015. 02. 10, 22:51   Kötjel
tkis: "kvirtmínusz (angolul m-dash) a magyarban most nem használt" -- Mondjuk ez így nem igaz, mert az m-dash és az n-dash (vagy egyik, vagy másik) teljesen szabadon használható nagykötőjelként és gondolatj...
2015. 02. 10, 22:34   Kötjel
Krizsa: @scasc: Annyira kétféle V van, hogy egészen különböző a nyelvtani viselkedésük is. Egyáltalán nem csak kiejtésben térnek e - sőt abban nem is igazán. Csak bizonyos tájnyelvekben tudjuk megkülönböztetn...
2015. 02. 10, 21:36   -val/-vel vagy -al/-el?
El Vaquero: Ööö, nem írtam pontosan. Nem csak intervokálisan, hanem két szonoráns között is előfordulhat a közelítőhangos ejtésvariációk.
2015. 02. 10, 20:28   -val/-vel vagy -al/-el?
El Vaquero: Tévedés, mert a szabályzat nem a Linux-szal, hanem a Linuxszal alakot írja elő. Az iPhone-nal alak teljesen jó.   @scasc: ez közismert. Gyors, hanyag beszédben, főleg intervokálisan a v-fonéma ej...
2015. 02. 10, 20:21   -val/-vel vagy -al/-el?
Imre2015: Találtam egy szép képet, ami kapcsolódik a fenti íráshoz: www.mozalearn.com/hu/mozaik3D/TOR/kozepkor/kinai_csaszar/960.jpg
2015. 02. 10, 18:25   Az ősi Kína kincsei
scasc: Apropó "v", sőt, rövid időre felmerült "kétféle v". Megfigyeltem, hogy a "volt" (múlt idejű igealak)-ot hétköznapi, "laza" beszédben [βolt]-nak, sőt inkább [wolt]-nak ejtem. Nem gyakorló, de tanult ny...
2015. 02. 10, 14:41   -val/-vel vagy -al/-el?
Galván Tivadar: @geo: Te lehet, hogy nem, de a szüleid meg a keresztszüleid igen.
Shenpen: Tisztelt Szerző, Nem értek egyet, amikor általános iskolába jártunk, akkor felváltva használtunk a "geci", "genyó" és "genya" alakokat. Feltehetőleg a "genny" szóból ered tehát, amit valószínűvé tesz ...
2015. 02. 10, 12:24   Honnan jön a geci?
Haloperidol: @Kormos: A bonobók kérdése is érdekes, hiszen ezek a majmok abszolút hiperszexuálisak, naponta többször közösül mindegyik példány. A jelenleg elfogadott feltételezések szerint ez megerősíti a csoporto...
2015. 02. 10, 12:04   Honnan jön a geci?
Krizsa: A magw-, szarw, orw, nedw, keserw, darw- és hasonlók mind a mit csinál? ("igeszerű") - és a milyen? (mell. igenév) alakot őrzik: maguo (előbújó, érkező), szaruo (szúró), oruo (orozó), nedűö, keserüő, ...
2015. 02. 10, 11:39   Magvas igazság
Pesta: Arról meg már szót se ejtsünk, hogy a magos a magas szinonimája is. :)
2015. 02. 10, 11:00   Magvas igazság
Sultanus Constantinus: Megoldás lehetne, ha esetleg a "mag" egy régi magyar *magu alakból jönne. Csak kérdés, hogy így volt-e, ill. lehetett-e.
2015. 02. 10, 09:48   Magvas igazság
Sultanus Constantinus: Az nem lehet, hogy eredetileg *orγ- (< ogru) volt a tő, a [γ] pedig vagy [v] lett, vagy eltűnt?
2015. 02. 10, 09:46   Hol v, hol nem v
menasagh: @szigetva: Az "egy van"-t úgy értettem, hogy minden katolikus a saját törvényei szerint él és azokat veszi alapul nem a másokét. Tehát az a romai katolikus aki a görög-katolikus papi házasságot szorga...
Váltás normál nézetre...