Hozzászólások:
tenegri: @fakir: Sehogy sem látom indokoltnak azt a soraidból kiolvasható feltételezést, hogy a bizánciaknak a fejükhöz kellett volna kapniuk amint esetleg kiderül, hogy a magyarok magukat nem türknek nevezik,...
2012. 05. 01, 00:46
A rejtélyes Magyar-tó
fakir: @tenegri: Magyar-bizánci elit vegyesházasságok sorozatát és az igen szoros politikai kapcsolatokat a két nép között nem lehet a későbbi kun vagy orosz példákkal összehasonlítani.
2012. 05. 01, 00:41
A rejtélyes Magyar-tó
tenegri: @fakir: Bizonyára elég jól ismerték a magyarokat, mint ahogy a kunokat, oroszokat és másokat is. Osztán mégsem zavarta egyik érintettet sem, hogy fura neveket aggattak rájuk :) Nem értem miért zavarta...
2012. 05. 01, 00:36
A rejtélyes Magyar-tó
fakir: @tenegri: Azért te sem gondolod komolyan, hogy a bizánciak nem ismerték jól a magyarokat. Feltételezhetően már 811-től (Pliskai csata) kezdve háborúztak a magyarok ellen vagy éppen szövetségben. Cirka...
2012. 05. 01, 00:26
A rejtélyes Magyar-tó
tenegri: @fakir: Amennyire tudom a bizánciak a szkíta nevet is előszeretettel használták, pl. a kunokra is, az oroszokra is, másokra is. Akkor most senki nem szólt nekik, hogy szkíták már egy jó ideje nincsene...
2012. 05. 01, 00:10
A rejtélyes Magyar-tó
tenegri: @fakir: Ez azért nem igazán meggyőző érv. Szegény mongoloknak több mint 800 éve nem szól senki, hogy Kínában már nem a kitajok a főnökök, s azóta is az ő nevükkel illetik az országot. Franciákat a vil...
2012. 04. 30, 23:56
A rejtélyes Magyar-tó
okeyo: @LvT: > ezer köszönet ezért a szép, szakszerû magyarázatért.
2012. 04. 30, 23:38
Jeruzsálem közel van a Paradicsomhoz
fakir: Szerintem néha nem látjuk a fától az erdőt. Szegény bizánciaknak nem szólt senki röpke kétszáz évig, hogy ne Tourkiának, vagy Nyugati Tourkiának hívják már ezt az országot!
Még az 1070-es években is a...
2012. 04. 30, 23:34
A rejtélyes Magyar-tó
tkis: @LvT: Hogy teljes legyen a kép: a Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár központi katalógusában (webpac.lib.unideb.hu/WebPac/) sem szerepel ez a félnótás Krizsa. Itt nyomul, meg egy-két helyen...
2012. 04. 30, 21:50
Manysi szó-e „mamut”?
LvT: @Krizsa: > A négy magyar egyetem: az ELTE, a pécsi, a debreceni és a szegedi könyvtárában, továbbá az OSZK-ban és az izraeli "Ha-szifriá ha-leumit" -ban katalogizálva található a Krizsa: Hun gár ha...
2012. 04. 30, 19:30
Manysi szó-e „mamut”?
LvT: @okeyo: > A kérdést legfőképp azért teszem fel, mert, ha jól tudom, történész és nyelvész körökben vita folyik arról, hogy a magyarokkal a Kárpát-medencébe települő kabarok egy része követte-e a zs...
2012. 04. 30, 18:44
Jeruzsálem közel van a Paradicsomhoz
LvT: @Fejes László (nyest.hu): > az illetőnek máshol is lehet ilyesféle problémája...
Az illetőnek máshol is akad ilyesféle problémája
2012. 04. 30, 18:43
Jeruzsálem közel van a Paradicsomhoz
Zeller Ede: érdekes, nekem megvan a szakdolgozatom. sőt, potosan emlékszem milyen körülmények között készült. ja, és nem tegnap volt (sajnos), hanem... olyan régen... belegondolni is borzasztó...
2012. 04. 30, 16:50
Gyurcsány-plágium: gyűlnek a bizonyítékok?
Zeller Ede: t. hozzászólók!
neanderthalensis témában elég sok kérdés előkerült, megpróbálok egyben reagálni a felvetésekre.
(off: az interneten terjedő, megjelenő információkat kéretik megfelelő fenntartásokkal k...
2012. 04. 30, 16:42
A finnugor őshaza Kalevi Wiik szerint
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: Őszintén mondom, jobb lenne, ha a megszólalók előbb a szakirodalommal ismerkednének meg. Nagyon sajátos dolog úgy vádaskodni, hogy olyan dolgokat adunk a másik szájába, amit nem mondott...
2012. 04. 30, 15:33
A rejtélyes Magyar-tó
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
Kisebb mellénnyel... meg a gúnyolódás sem segíti a kölcsönös kommunikációt. Ismét emlékeztetnem kell Bulgáriára, ahol micsoda véletlen, pont ez történt, amit megmosolyogsz.
A...
2012. 04. 30, 15:12
A rejtélyes Magyar-tó
Galván Tivadar: Ezek szerint nem mindegy, mert át kellett nevezni. A (köz)vágóhídnak egyébként már csak a helye van meg (meg jó esetben még az épületei), mert a (köz)vágóhíd már réges-régen megszűnt.
2012. 04. 30, 14:51
A BKV is átnevez
maxval: Erről a vicc.
Két informatikus beszélget:
- Meg vagy bolondulva, hogy a jelszód egyezik a kutyád nevével? Te is tudod, hogy hatalmas biztonsági kockázat háziállat nevét használni jelszóként!
- Mi a ba...
2012. 04. 30, 14:49
Könnyen megjegyezhető, nehezen feltörhető
Galván Tivadar: @hegyaljai: off
Ha már nyest: paraméterkönyv-változás.
2012. 04. 30, 14:44
A BKV is átnevez
istentudja: @scasc: Nem lehet,hanem biztos:
www.vilagtudomany.hu/index.php?data%5Bmid%5D=7&data%5Bid%5D=421&esme
2012. 04. 30, 13:56
A finnugor őshaza Kalevi Wiik szerint
Ed'igen: @seaman50: Ebben mind igazad van, azonban a tény az tény. GyF nagy valószínűséggel nem a saját szakdolgozatát adta be, hanem másét. Sajnos ezt már nem lehet sem bizonyítani, sem cáfolni. Ahogy SP eset...
2012. 04. 30, 13:50
Gyurcsány-plágium: gyűlnek a bizonyítékok?
scasc: @Fejes László (nyest.hu): Véleményem szerint itt elbeszélünk egymás mellett, félreértésekről van szó.
„A szubsztrátumhatást a fonológiában lehet keresni” — ezt természetesen konkrétan az finnugor-oros...
2012. 04. 30, 13:20
Finnugor szubsztrátum az oroszban
ugróegér: Annyira felesleges pénzkidobás. Nem mindegy, hogy hogy hívják azt a koszvadt megállót?
2012. 04. 30, 12:28
A BKV is átnevez
hegyaljai: Az lenne a megoldás erre az átnevezési ügyekre, hogy évente legfeljebb egyszer-kétszer, például paraméter könyv változás, nagyobb beruházások átadása esetén lehessen átnevezgetni.
2012. 04. 30, 12:23
A BKV is átnevez
Fejes László (nyest.hu): @fakir: Már megint ez a régi lemez, hogy a honfoglalók kevesen voltak? Ezt ugye az bizonyítja, hogy nem az ő török nyelvük terjedt el, hanem a Kárpát-medencében már régóta beszélt magyar? :D
2012. 04. 30, 11:33
A rejtélyes Magyar-tó
Fejes László (nyest.hu): @scasc: „A szubsztrátumhatást a fonológiában lehet keresni” Nem tudom, ezt honnan veszed, de szubsztrátumhatásról a nyelv minden szintjén szokás beszélni, még a frazeológiában is.
„ Az orosz azért elé...
2012. 04. 30, 11:21
Finnugor szubsztrátum az oroszban
scasc: @Ed'igen: Mondottaddal messzemenőleg egyetértek, de egy helyen kicsit elcsúsztál: "A honfoglaló magyarság nyelvében viszont lehetetlen nem észrevenni a finnugor alapréteg alapszókincsét: vér, kéz, sze...
2012. 04. 30, 10:54
A rejtélyes Magyar-tó
Ed'igen: @fakir:
Csak néhány rövid megjegyzés:
1. Az, hogy türköknek nevezték a bizánci források a magyarokat, az nem mond el semmit az adott csoport nyelvéről, hiszen nem etnikumokról és nyelvekről volt szó, ...
2012. 04. 30, 10:42
A rejtélyes Magyar-tó
scasc: @Roland2: De minek? :-)
Meg simán lehet, hogy a mai homo sapiens sapiens, legalább is a homo sapiens sapiens europeus változata egy (aránylag sikeres) homo sapiens sapiens x neandertalensis hibrid... ...
2012. 04. 30, 10:29
A finnugor őshaza Kalevi Wiik szerint
Roland2: @scasc: Egyébként lehetséges , hogy ha manapság élnének neandervölgyiek,műtéti úton megoldható lenne,hogy ők is úgy beszéljenek,mint mi.
2012. 04. 30, 09:56
A finnugor őshaza Kalevi Wiik szerint