Hozzászólások:
Roland2: @Fejes László (nyest.hu): "Egyes párttagok azonban megkérdőjelezték a karlendítés legitimitását annak olasz eredete miatt; Rudolf Hess válaszul 1928-ban azt írta, hogy a nácik már 1921-ben ismerték a ...
2013. 05. 16, 22:35
Kézzel köszönni?
blogen: @Ahita: Miért ne értenék egymás nyelvét? Csak nézz ár a szibériai vagy észak-amerikai nyelvi térképre, hogy lásd mekkora területet benépesítenek halász-vadász etnikumok! Ezenkívül a mezolitikus népsűr...
2013. 05. 16, 22:35
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
Ahita: @blogen: nos itt is nüansznyi a különbség. Nem lakatlan, ám az itt szorványban élő népek, akik csak nagyobb ünnepeken jönnek össze, már lassan a másik csoport nyelvét sem értik, hát még a rituálékat l...
2013. 05. 16, 22:13
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
Pesta: Slip it in, slip it out.
2013. 05. 16, 21:53
Szóhasználat és vonzódás:
már a névelő is gyanús?
Ahita: @Krizsa: Tán nem szakad be alattam:):):)
2013. 05. 16, 21:49
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
blogen: A Volga (és a Káma) kelet-nyugati szakasza és az attól északra fekvő tajga folyamatosan lakott volt az elmúlt tízezer évben. Lásd:
Radiocarbon Dating of Wetland Meso-Neolithic Archaeological Sites Wit...
2013. 05. 16, 21:38
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
Ahita: @bloggerman77: A finn nép egy csonka társadalom volt (mint Mo-on a románok, ruszinok), tehát éppen ellentétben azzal, amit írsz, nem "visszavezetni" kellett a finn nyelvet, hanem éppenséggel "bevezetn...
2013. 05. 16, 21:32
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
Krizsa: @Ahita MOZOG A FÖLD.
2013. 05. 16, 21:25
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
Ahita: @Ringelhuth bácsi: Kedves Ringelhut bácsi, már megint igaza van! Nüansznyi az eltérés ugyan, s a lényegen nem változtat, de igaza van.
Viszont a magyar "őstörténet" benne van a 35-40e évvel ezelőtti, ...
2013. 05. 16, 20:57
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
bloggerman77: @Ahita:
"Viszont az öntudatra ébredés iskolapéldája az övék. Gratulálok! Az 1800as évek második felében, mikorra a finn nyelv kulturális, tudományos, s lassan a mindennapi használt nyelvben is szinte ...
2013. 05. 16, 20:45
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
rdos: @Avatar: VaGY = VéGe?
így valóban könnyű bármit kiolvasni. Nekem a G és a GY az két külön betű, mássalhangzó, elismerve, régen voltam áltisis. Fejtésed kissé erőltetett számomra, elismerve hogy elképz...
2013. 05. 16, 20:31
Mire jó a nyelvrokonság?
Ringelhuth bácsi: @Ahita: A Kalevala nem az 1800-as évek második felében íródott.
Ős-Kalevala: 1833, Régi-Kalevala: 1835, Új-Kalevala: 1849.
2013. 05. 16, 18:12
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
Krizsa: @blogen: NEKEM (a gyöknyelvészet miatt, ami itt "zavarja a társalgást", és "nem elfogadott a magyar nyelvészetben" itt naponta MAX. háromszor lehet hozzászólnom. Nektek, többieknek, akár hússzor is le...
2013. 05. 16, 18:04
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
Ahita: @Ringelhuth bácsi: valóban , az 1850 es Hoffmann expedicióban Reguly már megromlott egészségi állapota miatt nem vett részt,...Nos, volt szerencsém abban a házban fölnőni Zircen, melyben állítólag Reg...
2013. 05. 16, 18:02
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
Roland2: @Ahita: Marha unalmas már ez a Habsburg-zsidó-komcsi konteó esztelen mantrázása:
toriblog.blog.hu/2009/03/17/mitoszok_nyomaban_i_a_habsburgok_es_a_ma
toriblog.blog.hu/2010/12/07/hamis_e_a_nemzetveszto...
2013. 05. 16, 17:38
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
blogen: @Ahita: A Habsburgoknak semmi köze a finnugor nyelvrokonsághoz. A finnugor nyelvrokonság felfedezői és bizonyítói közül számos jelentős személyiség, köztük Hunfalvy a Habsburg önkényuralom idején repr...
2013. 05. 16, 17:30
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
maschinezeit0: Hasznos cikk volt.
Egy-két megjegyzésem lenne hozzá:
"A román nyelv, saját elnevezéssel limbă română"
Határozott névelővel "limba română"; rövid á-val ejtve az első szó végén.
slobod ’szabad’
Régiesen...
2013. 05. 16, 17:30
Öt tévhit a román nyelvről
Krizsa: @dekatlon: Hát persze. Vegyük a legelejétől: Gyöknyelvészet 96. oldal (megtaláltad?):
A magyar -xv ugyanazt jelenti, mint a héberben: olyanná tevő, olyanba forduló.
A magyar -xb jeletése: leváló, elre...
2013. 05. 16, 17:15
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
Ahita: ...és akkor még nem ejtettünk szót arról, hogy amikor a Habsburgok nyomására "szárba szökkent" a magyarok finnugor eredeztetése, micsoda óriási felháborodás és ellenállás fogadta az északi népek tudós...
2013. 05. 16, 17:11
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
Krizsa: Legjobb, ha elmész olvasni a szépen rendezett 1084 oldal, 13 fájlomat (becsszó könnyen érthetőek), a
magyarostortenet@gportal.hu
vagy az osnyelvelv.hu honlapokon tanulmányozni.
Nix zsidó öhö... (söpre...
2013. 05. 16, 16:44
Minas Tirith titka
Ringelhuth bácsi: @Ahita: Reguly 1841-ben érkezett Helsinkiből Szentpétervárra, ahonnan 1843 őszén indult az obi-ugorokhoz. 1846 augusztusában ért vissza Szentpétervárra, 1847-ben érkezett haza, Magyarországra.
2013. 05. 16, 16:21
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
Ahita: @Fejes László (nyest.hu): Kedves László, magam sem gondoltam, hogy e hírportál, ill.olvasótábor írásainak látogatója lenne OV, ...bár ki tudja, talán néha nem ártana! Tehát had higgyem, hogy ezt, affé...
2013. 05. 16, 16:14
Orbán: a finnugor nyelvrokonság tény
nadivereb: @Krizsa: Folytassa, mester, olya sokat tanulok Öntől!
Az lenne tiszteletteli kérdésem, hogy mit javasol, hogyan nevezzem az általánosan "spanyol", "francia", "svéd", valamint "svájci" nevekkel illetet...
2013. 05. 16, 16:01
Minas Tirith titka
Krizsa: @Avatar: Eredeti magyar szónak a "préda" sem kell a magyar nyelvnek, amint azt a 8.-as hozzászólásomban már megindokoltam.
Úgyis minden igazi magyar ANYANYEVŰ érzi, hogy (bármilyen régen ismerjük a "p...
2013. 05. 16, 15:15
Minas Tirith titka
elhe taifin: Sőt, a Krizsa név is 2 mássalhangzóval kezdődik, tehát idegen a magyar nyelv szellemiségétől- soha nem fogjuk befogadni :))
2013. 05. 16, 15:13
Minas Tirith titka
blogen: @Avatar: Az antropológiai formák száma véges. Ám míg az antropológiai formákat evolúciós hatás hozza létre, ebből adódóan a párhuzamos evolúció kivételeitől eltekintve a hasonlóságaik a rokonság jelei...
2013. 05. 16, 15:10
Mire jó a nyelvrokonság?
Avatar: @mellár mihály: "Ha a matematikában, fizikában amatőrök ilyen rendszerűséget találnának, arra a szakma egymást legázolva bukna, és mit tesznek a nyelvészek?"
Ahogy az elsőnek belinkelt cikk írja:
"Miv...
2013. 05. 16, 15:00
Mire jó a nyelvrokonság?
Avatar: @mellár mihály: "Ha a matematikában, fizikában amatőrök ilyen rendszerűséget találnának, arra a szakma egymást legázolva bukna, és mit tesznek a nyelvészek?"
starity.hu/magazin/35262-halhatatlan-sztar...
2013. 05. 16, 14:33
Mire jó a nyelvrokonság?
Avatar: @rdos:
Ebben keressek másik olvasatot?
NeM KeReSNéK. NYűGöS VaGY (ettől)?
:)
2013. 05. 16, 14:20
Mire jó a nyelvrokonság?
Olman: @Fejes László (nyest.hu): helyzet, igen azt látom, de attól még kavarodás, mert nem egyértelmű, milyen növényre utal...
a 'mulberry' a szótárban kétféle nemzetségből való növényre is utal:
faeper (Mor...
2013. 05. 16, 13:47
Epernácik Magyarországon