Hozzászólások:
Miklós: @benzin: Köszi!
2014. 10. 07, 18:09
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Miklós: @mondoga: Igazad van Mondoga, helyesen idéztél:"finnugor társaságtól, akik épp hogy kijöttek az erdőből". Ezt én a nyelvészek szerint úgy kell értenem hogy amikor a finnugor nyelvet beszélő társaság k...
2014. 10. 07, 18:07
Mióta ismerik az írást a magyarok?
benzin: @Miklós: egy kis gondolatébresztő : "Ha az avarok alföldi régészeti hagyatékának elterjedését tekintjük, meglepve látjuk, hogy a Kér törzs elhelyezkedési területével az európai avarok települési terül...
2014. 10. 07, 17:56
Mióta ismerik az írást a magyarok?
mondoga: @Miklós: "Ha pedig Nádasdy arról beszél A gonosz Budenzben, hogy a magyarok amikor találkoztak a törökökkel akkor jöttek ki az erdőből,"
Kedves Miklós, az efféle interpretálást hazugságnak v. hülyeség...
2014. 10. 07, 17:54
Mióta ismerik az írást a magyarok?
mondoga: @LvT: Ha üldözési mániád van, nem itt kell keresni rá a gyógyírt. :-)
Nem a humankind miatt tettem be az idézetet, hanem a kötőjelek miatt.
Legalább elolvashattad volna, mit idéztem tőled, abból kital...
2014. 10. 07, 17:32
Aki nem tud sumerül...
Miklós: @arafuraferi: Bocs ezen hallható Hosszú Gábor, Zelliger Erzsébet stb.
www.youtube.com/playlist?list=PLYGva-MJXW0KWrI0xti0OQEDk0w_J6Iju
2014. 10. 07, 17:31
Mióta ismerik az írást a magyarok?
LvT: @Szalakóta: A cikkben említetthez hasonlóan bájos az előtaláltad második weboldal aláírása: <Hidegvérű Barátok Társasága>
2014. 10. 07, 17:24
Hidegvérű lótenyésztő
Miklós: @arafuraferi: Kedves arafuraferi. Köszönöm a tárgyilagos hozzászólásodat. Nehéz röviden válaszolni.
"A nyelv története során a magyar nép vándorlása alatt tulajdonképp a magyar nyelv vándorlását értik...
2014. 10. 07, 17:24
Mióta ismerik az írást a magyarok?
LvT: @mondoga: Miért én továbbítsam, nem engem zavar az angol ’humankind’ és a magyar ’nép’ fordítás eltérése. Igazából az akkori világképben ennek a két fogalomnak a léptéke azonos volt, így nincs is igaz...
2014. 10. 07, 17:01
Aki nem tud sumerül...
arafuraferi: @Miklós: "Ha viszont az avarok nyelve magyar volt akkor beszakad a jég és akkor új generációra van szükség és a kivénült akadémikusok mehetnek nyugdíjba!" A nagyon kivénült akadémikusok úgyis elmennek...
2014. 10. 07, 16:35
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Miklós: @a körrajzoló: "mi bizonyíthatná, hogy milyen nyelvet beszéltek?"
Szerintem ezt csakis a Kárpátmedencei rovásírás magyar nyelve bizonyíthatja, vagy egy még elő nem került más KM-i szöveg nyelve.
"Tehá...
2014. 10. 07, 16:11
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Szalakóta: A hidegvérű nem egy lófajta, hanem több lófajta összefoglaló neve:
www.haziallat.hu/lovak-lovasok/lofajtak-...idegveru-lovak/4377/
Talán erre a fajtára gondol:
www.hidegverulo.hu/
2014. 10. 07, 15:11
Hidegvérű lótenyésztő
Nensis: A cikk nagyon érdekes. Tapasztalatom alapján viszont – 2005-ben végeztem szlovákiai magyar gimnáziumban – nem ennyire drasztikus a helyzet. Eleve a Magyarországon sztenderdnek tekintett magyar nyelvet...
2014. 10. 07, 14:56
Nem csak nálunk van baj az anyanyelvi neveléssel, Szlovákiában is
mondoga: @LvT: "A pontosság nem lehet bullshit. Kötőjelet használt, azt pedig éppen arra tartják fent a „szakemberek, hozzáértők”, hogy jelezzék, sumer transzliterációról, átbetűzésről van szó. Ennek pedig sza...
2014. 10. 07, 14:42
Aki nem tud sumerül...
a körrajzoló: @Miklós:" mert kutató mérnök-matematikusként csak a biztostól vagyok képes haladni a bizonytalan felé. A biztos az, hogy a mai magyar nép őseinek nagy része már jóval a honfoglalás előtt a Kárpát mede...
2014. 10. 07, 13:11
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Miklós: @a körrajzoló: Kedves Körrajzoló! Borbola könyvei megvannak a könyvespolcomon. A feleségem nagy élvezettel olvasgatja és tudósít engem is. Nagyon érdekesnek találom mert matematikai papiruszokat fejt ...
2014. 10. 07, 12:36
Mióta ismerik az írást a magyarok?
at.ti.la: @Krizsa: Én csak Tőled - na és a Kereszt címszótól szerettem volna megszabadulni !
Nem gondolhatod komolyan, hogy nem tudnám beütni a keresőbe, hogy: "barcelonai rovás lelet" ?
- Mivel nem nagyon titk...
2014. 10. 07, 12:17
A kereszt
at.ti.la: @szigetva: Ez egy állkérdés, mivel az előzőekben már elhangzott a válasz.
De mivel nekem úgy se hinnél, kiindulásul a Constantinus Porphyrogenitus: De thematibus et
De administrando imperio. (Bekkerus...
2014. 10. 07, 12:14
A kereszt
aryanem vaejo: "Mi mindent fordított Göncz Árpád?" Például köpönyeget 1994-ben.
2014. 10. 07, 12:08
Mi mindent fordított Göncz Árpád?
aryanem vaejo: @MolnarErik: Így van. A "kutyaúristenit" pld. olyan kifejezés, ahol a kutya az eufemizmus.
2014. 10. 07, 12:05
Egyik kutya, másik eb!
Studiolum: @nudniq: Hát igen, ez a zsidó és keresztény tízparancsolat-számozás közötti örökös különbség, amiről már úgy emlékszem itt a Nyesten is többször esett szó. De én az etiológiai történetecskét a katolik...
2014. 10. 07, 11:43
Visszatér az áthúzás a hetesbe
Krizsa: Á, félreérthető voltam. A neanderes beütést egyáltalán nem valami szpésel zsidós dolognak gondolom - hiszen az írek is vörösek és szeplősök. Meg mittudomén - nagyon sok német is. Azt akartam ezzel mon...
2014. 10. 07, 11:40
Aki nem tud sumerül...
a körrajzoló: @Miklós:Kedves Miklós! A magyarok írásbeliségének kérdését igencsak érdekessé teszi az alább belinkelt anyag.: www.borbolajanos.com/index.php/ujdonsag/...magyar-nyelv-bevezet
2014. 10. 07, 11:37
Mióta ismerik az írást a magyarok?
Krizsa: @a körrajzoló: Pont így tudtam mindent, amit írsz, én is. Csak az utolsó mondatot vonom kétségbe: "A Folyamközbe településük i.e. 3000 utánra tehető."
Ezen az alapon - legalább valamelyest - megkülönb...
2014. 10. 07, 10:48
Aki nem tud sumerül...
a körrajzoló: @Krizsa: Régészeti leletek alapján a sumer nyelvűnek nevezett népesség i.e.3250 körül telepedett le a folyamközben. A fenti cikkből idézve:" A sumer nemcsak holt nyelv, de rokontalan is (sem leszármaz...
2014. 10. 07, 10:20
Aki nem tud sumerül...
Pierre de La Croix: @Krizsa: Ha úgy sem kap választ, akkor mégis miért teszi fel újra és újra?
(Várjunk csak, nekem is deja vu-m van :) )
2014. 10. 07, 09:48
Aki nem tud sumerül...
Mártonfi Attila: Mindazonáltal a puli annyira magyar, hogy még az angol többes száma is elsődlegesen: pulik.
www.merriam-webster.com/dictionary/puli
2014. 10. 07, 09:45
Ősmagyarok-e a pulik?
Krizsa: @a körrajzoló: Igazad van, nem volt világos.
Erre gondoltam 34: "Több száz évvel később kezdtek szemita népek is letelepedni a területen, amelyek később alakították ki írásrendszerüket."
A sumér szava...
2014. 10. 07, 09:23
Aki nem tud sumerül...
a körrajzoló: @Krizsa: Intéztél hozzám egy kérdést: " Ezt bizonyítani tudod? " Nem igazán értem, hogy mire gondoltál.
2014. 10. 07, 08:35
Aki nem tud sumerül...
LvT: @mondoga: >> a kifejezés egészen más értelemben használatos az idézett helyen <<
Hát ez az, nem ’sumer’ értelemben használatos, hanem etnikai meghatározottság nélkül. Nem találkoztam még o...
2014. 10. 07, 08:28
Aki nem tud sumerül...