Hogy kerül vagina a sörösüvegre?
Nem elég tisztességes pörkölt malátamagnak lenni, annak is kell látszani.
A napokban furcsa kérdést kapott a Postimees észt napilap. Egy Észtországban élő dán fejezte ki megdöbbenését amiatt, hogy az új Põhjala sör címkéjén egy vagina látható. Szerinte ez elég sokkoló ahhoz, hogy a sajtó foglalkozzon vele – mindenesetre felháborító és Dániában nem fordulhatna elő.
A napilap megkereste a sörgyárat, ahol kifejezték csodálkozásukat, hogy a vásárlónak milyen gazdag fantáziája van. Állításuk szerint a címkén egy pörkölt malátaszem fotója látható, és a képet nem manipulálták. Mindenesetre nem csak a dán vásárlónak gazdag a fantáziája. Az Õlled siin ja seal (Sörök itt és ott) blog szerzője szintén kifejezte csodálkozását, hogy nincs egy olyan felügyelőbizottság, mely megakadályozná, hogy ilyen obszcén dolgok kerüljenek ki a sörfőzdékből.
A cég választása aligha véletlen. A különböző magok egyfelől formájuknak, másfelől annak köszönhetően, hogy belőlük új élet fakad, a népköltészetben is a női nemi szerv jelképei. (A magyar népköltészetben ilyen maga a szilva is.) A forma a keresztény művészetben már jóval áttételesebb: a mandorla (olasz ’madula’) Szűz Mária, illetve az újjászületést (feltámadást) hozó Krisztus körül jelenik meg.
A blog leírása szerint a Must Kuld (Fekete Arany) névre hallgató sör habja kemény, illata édes. Íze édeskés, kávéra és csokoládéra emlékeztet, intenzív utóíze van. Erős, de nem zavaróan – inkább ételnek, mint italnak tűnik. Az értékelő szerint a Põhjala eddigi legjobb főzete.
Ha valakinek lenne néhány felesleges üveggel, szerkesztőségünkben is szívesen tesztelnénk...
Két rendőr barkochbázik.
-- Gondoltál?
-- Gondoltam.
-- Meg lehet inni?
-- Nem.
-- Akkor p..a.
@PB:
Felnagyítva már nem annyira biztos hogy az árpaszem.
@Kőrös László: Ez is helytálló. "A mi időnkben" még tudtuk, mi a különbség, és a vonatkozó szakirodalom ismerete is megvolt. Ma már nincs ilyesmi, össze-vissza irkálunk. Főleg, ha észt nyelvű anyagokat szemlézünk. :-)
@PB: Ez igen, ez precíz volt!
Nem vagina az, hanem vulva.
A malátának nincs magja, így a malátamag értelmetlen megnevezés.
Malátát gabonaszemek csíráztatásával (malátázás) állítanak elő, és a gabonából készült szeszek, szeszes italok alapjául szolgál. A sörgyártás alapanyaga döntően árpa-, kis részben búza-, kukoricamaláta, melyet kisebb-nagyobb mértékben pörkölnek. A képen malátázott (csíráztatott) és pörkölt árpa szemtermés látható.
Ez viszont tényleg az, aminek látszik : www.urbanlegends.hu/2004/07/oralis-mutatvany-a-kolas-plakaton/
A keresztény mandorla a Tejút hasadékát ábrázolja, amelyben karácsonykor kél a Nap. Ennek megfelelően vagy Jézus Krisztus, vagy Szűz Mária és a kisded található benne Ezt a hasadékot a kőkor óta az istenanya vulvájával hasonlították össze, azaz jogos a cikkbeli említése. A székely írás "a" (anya) jele a Tejút és hasadékának ábrázolása. A székely rovásírás "us" (ős) jele szintén ezt a hasadékot ábrázolja. A sumer írásban ez utóbbi jelforma Samas napisten jele. Megtalálható ugyanez a jel a kínai írásban "középső út" jelentéssel, ami arra utal, hogy a Tejút a világ forgástengelye. Az indiánok szintén ismerik és használják ezt a jelet. Erről jelent meg legutóbb egy füzetem az Írástörténeti Kutatóintézet kiadásában A Tejút hasadékában kelő napistent ábrázolja-e a székely írás "us" (ős) jele? címmel. Egyedül az Anima/Pult boltjaiban kapható.