Hozzászólások:
Kamamber: @LvT: Mind irreleváns, amit sorolsz. Nem attól cím vagy nem cím valami, hogy van-e főszerkesztője, vagy nincs, meg hogy az alatta lévő anyag tördelve van-e. Ezek inkább önkényes definiálgatások.
Amúgy...
2015. 01. 27, 21:55
A márkanév szent!
LvT: @Kamamber: >> Nem értem a különbséget a NYT meg a Twitter között. <<
Ezen akkor már nem segíthetek. Mert bármit írhatok, ahogy nálunk mondják, „nem akarásnak, nyögés a vége”. Azért próbáld...
2015. 01. 27, 21:10
A márkanév szent!
LvT: @Kamamber: A <-beli> NEM képző, még ha a 200. pongyolán fogalmaz is. A képzők előtt a szóvégi <-a> és <-e> megnyúlik: /népszava/ → /népszavÁs/, de /népszavAbeli/, /népszavAféle/, /né...
2015. 01. 27, 21:04
A márkanév szent!
Untermensch4: @licidepot: ha már így belelendültél a hittérítésbe, volnál szíves " a próféciák egyetlen megbízható forrását, a Bibliát" felhasználva mondjuk negyedéves bontásban az előttünk álló évből olyasmit mond...
2015. 01. 27, 20:21
Jóslatok és következményeik
szeverna: agymenés ami itt kezd kialakulni.mindent leszabályozunk és az mondjuk szabad életünk van...éljen a demokrácia.azok a muszlimok akik ideköltöznek alkalmazkodjanak az itteni szokásokhoz,amit nyilván sok...
2015. 01. 27, 20:17
A sertés sértés?
Kamamber: @LvT: Tévedéseket olvasok.
A 200. pontban az áll, hogy „a -beli képzőt és a képzőszerű utótagokat” stb.
A -beli nem képzőszerű utótag, hanem képző, és NEM úgy viselkedik, mint a képzőszerű utótagok.
P...
2015. 01. 27, 20:13
A márkanév szent!
Kamamber: Nem értem a különbséget a NYT meg a Twitter között.
A NYT sem a szerkesztőség szellemi alkotása, hanem egy keret, amit ki lehet tölteni, s amit sok ember tölt ki sokfélével. A Twitter ugyanez.
És péld...
2015. 01. 27, 20:08
A márkanév szent!
LvT: @Kamamber: >> A 200. pont értelmében a képzők kötőjellel kapcsolódnak a címekhez <<
Nem. A 200. pont nem állít semmit a képzőkről: a képzőszerű utótagokról állít, de ezt a kategóriát pont ...
2015. 01. 27, 20:03
A márkanév szent!
nudniq: @nudniq: vagyis röviden a kérdésem: Lehetséges-e a személyragokat bekebelezett személyes névmásként értelmezni? (Vagy ehhez az kellene,h egészen konkrétan megfeleljen a személyrag hangsorozata a megfe...
2015. 01. 27, 19:55
Falánk igék
nudniq: Egyfelől azt írja a a szerző,h: >>Csak olyan bővítménnyel történhet ez meg, amelyiknek a használata nagyon általános, mert egy olyan bővítménynek az igével való összekapcsolódása, mint "Pistát" ...
2015. 01. 27, 19:50
Falánk igék
LvT: @Kamamber: >> Hogyan különbözteted meg a címet a márkanévtől? <<
Ahogy az Osiris Helyesírás fogalmaz: „A cím szellemi alkotás neve”. Nyilván ez általánosabb annál, hogy a distinkcióban nem...
2015. 01. 27, 19:37
A márkanév szent!
Kamamber: @LvT: Végül mégiscsak oda jutunk: KELL nekünk ez a kisbetűsítés? Nem zavarja össze még jobban a nyelvhasználót?
2015. 01. 27, 19:21
A márkanév szent!
Kamamber: @LvT: De, helytálló. A „nyugatos” az pont a (hagyomány szülte) kivétel. A 200. pont értelmében a képzők kötőjellel kapcsolódnak a címekhez, tehát „Nyugat-os” lenne a helyes alak.
De onnan is ki lehet ...
2015. 01. 27, 19:19
A márkanév szent!
LvT: @Kamamber: >> Ha az autómárkák nevét kicsivel is írhatnánk, akkor igen közel kerülnénk hozzá, hogy az összes autómárkanév kisbetűs változata az „autó” szinonimája legyen. <<
Nem az autómár...
2015. 01. 27, 19:17
A márkanév szent!
Kamamber: Hogyan különbözteted meg a címet a márkanévtől?
A The New York Times nincs levédve véletlenül mint trademark?
2015. 01. 27, 19:07
A márkanév szent!
LvT: @Kamamber: >> A Twitter is értelmezhető márkanévként. Vagy legyen inkább cím? <<
A Twitter nem cím, hanem márkanév: „"Twitter" is a registered trademark of Twitter, Inc.”. Ha a Twitter-fió...
2015. 01. 27, 18:59
A márkanév szent!
Kamamber: Ha az autómárkák nevét kicsivel is írhatnánk, akkor igen közel kerülnénk hozzá, hogy az összes autómárkanév kisbetűs változata az „autó” szinonimája legyen. És így ha mondjuk van egy Renault-d, akkor ...
2015. 01. 27, 18:30
A márkanév szent!
LvT: @Roland2: Amit itt leírtál, szerintem azok közül semmi sincs ebben a filmben.
2015. 01. 27, 18:28
Akik idegenek maradtak
Kamamber: Érdekes eset amúgy a csillagjegyeké.
Én Mérleg vagyok, vagy mérleg vagyok?
:-)
2015. 01. 27, 18:17
A márkanév szent!
Kamamber: @LvT: A Twitter is értelmezhető márkanévként. Vagy legyen inkább cím? A besorolás nekem mindig fejtörést okozott. Mert nem mindegy, tekintve, hogy a jelenlegi szabályok értelmében címeknél mindig mara...
2015. 01. 27, 18:15
A márkanév szent!
Roland2: @LvT: @tenegri: Akkor is maradtak fenntartásaim: lehet, h. a videó közelebb akarja hozni a történelmi magyar királyokat a szlovákokhoz, de ezt biológiai, genetikai alapokra hivatkozva teszi,- "lám, ne...
2015. 01. 27, 18:03
Akik idegenek maradtak
licidepot: Mesés gazdagságú ókori király,
Nagyon gazdag ember.
Az i. e. hatodik században Szárdisz volt az ókori Lüdia királyságának büszke fővárosa, és a mérhetetlenül gazdag Krőzus király székhelye. Ám János n...
2015. 01. 27, 17:58
Jóslatok és következményeik
LvT: @Kamamber: >> Ezzel a kisbetűsítéssel szerintem csak fölöslegesen bonyolítanánk a dolgokat. <<
Nekem ez nem bonyolítás, egyszerűen a kurrens magyar helyesírási szabályzatból következő gyak...
2015. 01. 27, 17:28
A márkanév szent!
Kamamber: Amúgy a márkanevek szentsége akkor is meggyalázódik, ha igét képzünk belőlük. Vagy akkor „elfacebookoztam az időt” helyett legyen „el-Facebook-oztam az időt”?
2015. 01. 27, 16:47
A márkanév szent!
Kamamber: @lcsaszar: Nem szerencsés példa, mert a kóla nem egyenlő a Coca-Colával. De ettől függetlenül elhamarkodottan írtam a kioltást. :-)
Jeep – dzsip
2015. 01. 27, 16:43
A márkanév szent!
Savior: Nekem (érzésre) az ideönti és az "ide önti" jelentése eléggé különbözik, bár "nyelvészül" nem tudom megfogalmazni. Az első a beszélőhöz való közelséget jelöli, míg a második esetben általános mutató n...
2015. 01. 27, 15:00
Falánk igék
Fejes László (nyest.hu): @lcsaszar: www.nyest.hu/hirek/powerpoint-power-point-powerpoint
2015. 01. 27, 14:38
A márkanév szent!
lcsaszar: @Kamamber: Coca-Cola vs. kérek egy kólát
2015. 01. 27, 14:01
A márkanév szent!
Janika: A cikk utolsó gondolatához egy kézenfekvő példa a "berúg", lerészegedik jelentésben. Itt mind az igekötő, mind az ige elvesztette eredeti jelentését.
2015. 01. 27, 13:34
Falánk igék
lcsaszar: És hogy állunk a szóközi nagybetűkkel, pl. az említett LinkedIn? Az internet új helyesírási szabályokat (iiletve azok hiányát) is teremtett.
2015. 01. 27, 12:15
A márkanév szent!