0:05
Főoldal | Rénhírek
Mindennapi helyesírás

Minden, amit el lehet követni...

A reklámokban mindent elkövetnek, amit csak el lehet követni...

nyest.hu | 2015. július 3.

Nem, az online reklám tényleg nem a legigényesebb műfaj. A nyelvi megformálásnak általában nem kell különösebben figyelemfelkeltőnek lenni, elég, ha a kép az. Tömör, szlogenszerű szövegek, tényleg néhány szó fér el ezeken a reklámfelületeken. A bennünk élő általános iskolai tanítónéni azt hinné, pár szóba igazán nem muszáj helyesírási hibát tenni. Vagyis: el lehetne kerülni. A zord valóság azonban azt mutatja, nem: a helyesírási Murphy-törvény igenis működik.

Az oldalunkon megjelenő reklámok közül válogattunk egy csokorra valót. A találatokat köszönjük Nórának és Lacinak!

Minden, amit el lehet követni...
Forrás: nyest.hu

Ezzel mi is gyakran küzdünk, hogy nemet mondunk, vagy nem-et, vagy esetleg „nem”-et, de ’nem-et’ sose mondanánk...

Minden, amit el lehet követni...
Forrás: nyest.hu

Igen. Az Nagyon Figyelem Felhívó, Ha Minden Nagy Betűvel Kezdődik. Táv Irati Stílusban. A Központozás Nem Létezik.

Minden, amit el lehet követni...
Forrás: nyest.hu

Meglepő, de lehet, hogy mégsem műdöik a helyesírás-ellenőrzőjük...

Minden, amit el lehet követni...
Forrás: nyest.hu

Vagy ezeket a szövegeket mindig részeg emberek írják?

Minden, amit el lehet követni...
Forrás: nyest.hu

Egy kivétellel: a nyestirtásról szólóban bezzeg egy darab hiba sincs!

Továbbra is várjuk helyesírási megfigyeléseiket – lehetőleg fényképpel dokumentálva – a szerkesztőség e-mail címére!

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások (1):

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
9 éve 2015. július 3. 21:04
1 Galván Tivadar

"Az Nagyon Figyelem Felhívó, Ha Minden Nagy Betűvel Kezdődik. Táv Irati Stílusban", de legalább látszik, hogy az elkövető figyelt az angolórán.