Minden, amit el lehet követni...
A reklámokban mindent elkövetnek, amit csak el lehet követni...
Nem, az online reklám tényleg nem a legigényesebb műfaj. A nyelvi megformálásnak általában nem kell különösebben figyelemfelkeltőnek lenni, elég, ha a kép az. Tömör, szlogenszerű szövegek, tényleg néhány szó fér el ezeken a reklámfelületeken. A bennünk élő általános iskolai tanítónéni azt hinné, pár szóba igazán nem muszáj helyesírási hibát tenni. Vagyis: el lehetne kerülni. A zord valóság azonban azt mutatja, nem: a helyesírási Murphy-törvény igenis működik.
Az oldalunkon megjelenő reklámok közül válogattunk egy csokorra valót. A találatokat köszönjük Nórának és Lacinak!
Ezzel mi is gyakran küzdünk, hogy nemet mondunk, vagy nem-et, vagy esetleg „nem”-et, de ’nem-et’ sose mondanánk...
Igen. Az Nagyon Figyelem Felhívó, Ha Minden Nagy Betűvel Kezdődik. Táv Irati Stílusban. A Központozás Nem Létezik.
Meglepő, de lehet, hogy mégsem műdöik a helyesírás-ellenőrzőjük...
Vagy ezeket a szövegeket mindig részeg emberek írják?
Egy kivétellel: a nyestirtásról szólóban bezzeg egy darab hiba sincs!
Továbbra is várjuk helyesírási megfigyeléseiket – lehetőleg fényképpel dokumentálva – a szerkesztőség e-mail címére!
"Az Nagyon Figyelem Felhívó, Ha Minden Nagy Betűvel Kezdődik. Táv Irati Stílusban", de legalább látszik, hogy az elkövető figyelt az angolórán.